Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Problema cu '+1tona' (a se citi masina mica dar mare,pt uni gipan) e legata de sentimente,nicidecum de faptul ca intr-un accident...nimeni nu se gandeste ca lui i se poate intampla ; masinile au devenit un indicator de stare si in plus,o masina mare il indica pe ala care zice:uite cine mi-s eu! Sistemul de propulsie e similar celui de le Maglev, dirijarea circulatiei ramanand in grija calculatoarelor.Dar vb SF-uri deja.Si sti de ce ce a incetinit extinderea Maglev?Datorita costurilor cu infrastructura. Cineva pomenea de caratul tonei de pleu. Carburantii v-or atinge cote (de pret ) nesuportabil de populatie...transportul in comun v-a cunoaste o revigorare,cel mai probabil tramvaiele.

Link spre comentariu

Stiti ce ar fi interesant? Povestea unuia care intra cu 200 la ora cu "tanculetul" (gipanul) intr-un tren sau un tir plin cu fiare vechi. Aia da poveste de supravietuire.Metoda pe care o propuneam eu e mai degraba asemanatoare cu a troleibuzelor sau tramvaielor avand pantograful pe sosea doar ca aspect estetic, sa nu se vada "matzele" insirate pe stalpi. Daca s-a putut face un transport in comun electric, nu vad cat de greu, cu dezvoltarea electronicii in ziua de azi, sa se faca si tot transportul pe electric. S-a mentionat de problema depasirilor in aceasta situatie. Un acumulator mic care sa antreneze motorul electric timp de 5 min maxim, pana se trece pe alta banda si se cupleaza pantograful. Electronica dirijeaza transferul de energie intre retea si motorul electric iar acest control in ziua de azi nu este atat de greu. Avantajul este ca nu se mai cara sursa de energie si astfel se usureaza cu jumatate de tona un autovehicul avand impact direct asupra economiei de energie.Tangential, in filmul Immortal (Ad Vitam) (sau Immortel, din 2004) exista descris vizual un mijloc de transport asemanator celui pe baza de patograf.

Link spre comentariu

Eu cred ca mai interesant ar fi de vazut cum este coliziunea unui Tico sau Matiz sau Chevrolet Spark, care circula cu 80Km/h, si intra intr-o caruta, sau stalp, sau copac, ca sa nu mai vorbesc cand intra sub rotile unui TIR.Treaba cu pantograful pe sosea nu prea tine (ce te faci cand ploua, sau cand soseaua are denivelari, sau cand se umple cu paraf, mazga de noroi ?)Eu spun ca masina trebuie sa fie masina, si sa asigure un minim de siguranta in caz de impact, si sa nu trebuiasca sa te feresti pe sosea de alte masini ca sa nu te calce din gresala.Masinutele nu-mi inspira deloc incredere, si nu sunt nici adeptul tancurilor, dar o masina de dimensiuni normale ar fi mai potrivita circulatiei pe drumurile publice.

Link spre comentariu

Avantajul imens al autovehiculului este tocmai independenţa sa totală faţă de surse exterioare de energie. În momentul în care acesta se anulează nu mai are rost să vorbim despre maşini personale, ne întoarcem la transportul în comun.

Link spre comentariu

noi nu discutam aici cum sa distrugem autovehicolul cristian ci cum sa il salvam, ideea discutiei este cu ce sa alimentam autovehicolul atunci cand nu o sa mai avem petrol, si se pare ca ziua aia se apropie rapid, sunt convins ca fac parte din generatia care va vedea cum se termina petrolul, cat despre SUV-uri eu zic ca au si o parte buna, poti pune o gramada de baterii in ele :)

Link spre comentariu

Spuneam că tocmai un sistem tip pantograf ar însemna renunţarea la conceptul de autovehicul independent. Ar avea acelaşi grad de dependenţă de sursa de energie pe care îl au în prezent tramvaiele sau troleibuzele. Nu cred că ne dorim pe viitor un "cordon ombilical" care să ne limiteze drastic independenţa de deplasare ; judecând realistic, o societate de miliarde de oameni nu-şi va putea rezolva problema transportului individual în acest mod.

Link spre comentariu

dar ar merge sistemul in combinatie cu bateriile, adica un autovehicol electric cu autonomie de 60-80 km pe baterii care sa fie folosit clasic in oras pentru naveta si sa fie evident independent de traseu si trasee de autostrada interurbane pe lungimi de sute sau mii de km unde autovehicolul se poate cupla la un sistem electric comun de alimentare care ii va furniza energia pe distanta mare si inclusiv ii va reincarca bateriile

Link spre comentariu

Remarca mea referitoare la realism este cu atât mai valabilă în acest caz. Un singur argument (pe lângă multe altele) este costul practic inimaginabil al construcţiei şi întreţinerii unei reţele mondiale gigantice de transport a energiei în acest scop, a sutelor de mii sau milioanelor de substaţii care trebuie răspândite în lume, a întregului echipament necesar.Ce folos pentru o ţară super-industrializată cu întreaga ei reţea naţională de autostrăzi "electrificate", dacă dincolo de graniţele ei lipseşte sau este slab dezvoltat acest sistem ?Ar fi practic izolată d.p.d.v. social, economic, cultural, comerţul s-ar prăbuşi, întreaga viaţă socială ar fi distrusă. Nimeni nu-şi doreşte un asemenea dezastru la nivel planetar, prin urmare acea aşa-zisă "Conspiraţie a petrolului" este în realitate un "rău" extrem de necesar şi de vital.Se va termina cândva petrolul, e simplu, urban ne vom deplasa probabil cu autovehicule cu acumulatori şi/sau cu transportul în comun, iar interurban pe distanţe medii/lungi exclusiv cu acesta din urmă.

Link spre comentariu

Se va termina cândva petrolul, e simplu, urban ne vom deplasa probabil cu autovehicule cu acumulatori şi/sau cu transportul în comun, iar interurban pe distanţe medii/lungi exclusiv cu acesta din urmă.

Aici sunt deacord, ce teapa or sa isi ia nemtii cu autostrazile lor care or sa fie pustii peste 20 ani :)

Link spre comentariu

Da...... bani avem sa ne cumparam autoturism cu propulsie electrica ?Prin programul Rabla se poate achizitiona un autoturism electric, stie cineva ?Se mai dau si alte subventii pentru incurajarea cumpararii automobilelor electrice ?Ma refer la scutiri de impozite, subventii la energia electrica, taxa de prima inmatriculare, etc.

Link spre comentariu

Hai sa iti raspund eu pe rand la intrebarile tale

Da...... bani avem sa ne cumparam autoturism cu propulsie electrica ?Probabil ca nu dar multi dintre noi nu au avut bani nici pentru auto clasice, pentru asta exista banci, credite, leasing etc

Prin programul Rabla se poate achizitiona un autoturism electric, stie cineva ?

Asta nu depinde de modelul masinii ci de politica de vanzari a constructorului, daca pentru OPEL de ex se primesc bonuri atunci pentru orice Opel inclusiv Opel Ampera se vor primii acele bonuri.

Se mai dau si alte subventii pentru incurajarea cumpararii automobilelor electrice ?Da la noi se dau 3700 euro, intradevar destul de infim comparativ cu pretul total al unui auto electric.

http://0-100.hotnews.ro/2011/09/26/subventiile-guvernamentale-nu-conving-europenii-sa-si-ia-masini-electrice-in-romania-s-au-vandut-doar-doua-in-primul-semestru-in-toata-europa-nu-s-a-trecut-de-6-000/

Ma refer la scutiri de impozite, subventii la energia electrica, taxa de prima inmatriculare, etc,

da taxa auto este zero vezi linkul urmator:

http://www.promotor.ro/calculator-taxa-auto

iar pentru energia electrica este recomandat sa treci pe modul de consum monom diferentiat si sa o incarci in timpul noptii

http://www.electricafmn.ro/persoane-fizice/tarife/tarife-in-vigoare/

Link spre comentariu

Asta este inca un semnal ca intradevar producatorii auto sau pus pe treaba, BMW stie ca 80% din clientii sai sunt tacaniti care au boala sa faca galagie multa, tacanitii cu bani mai putini se descurca si cu Dacia dar ii dau gauri la toba, in fine ideea este ca aspectul psihologic in relatia cu clientul este foarte important si producatorii auto ii dau atentia cuvenita.

Se stie ca oamenii cu bani multi se pregatesc de mult de apocalipsa construindu-si bunkere bine dotate, tot ce trebuie sa li se insufle este ca autovehicolul electric este solutia apocalipsei petroliere si vor incepe sa il cumpere, si evident dupa ei va venii gloata si vor cumpara si ei, aia cu clima bizonica, era si o firma care isi facea reclama cu sloganul :

in our car look like rich people :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări