Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

citieam undeva ca americanii daca brusc nu ar mai fi petrol ei au rezerve cat sa le ajunga vreo 30 de ani, pentru ce credeti ca americanii sunt in razboi cu afganii si cu mai cine sunt din zona respectiva, pentru PETROL. Eu nu cred ca nu exista alternative la petrol, dar daca ar fi folosite petrolisti ce ar face ca nu ar mai avea de unde scoate bani, asa cumpara toate persoanele care ar putea sa le dea afacerile peste cap.

Link spre comentariu

citieam undeva ca americanii daca brusc nu ar mai fi petrol ei au rezerve cat sa le ajunga vreo 30 de ani, pentru ce credeti ca americanii sunt in razboi cu afganii si cu mai cine sunt din zona respectiva, pentru PETROL. Eu nu cred ca nu exista alternative la petrol, dar daca ar fi folosite petrolisti ce ar face ca nu ar mai avea de unde scoate bani, asa cumpara toate persoanele care ar putea sa le dea afacerile peste cap.

Acum 3 ani daca cautai despre Ev pe net nu gaseai nimik , acum e plin si majoritatea de la americani , deci baietii se pun pe treaba ...
Link spre comentariu

Spitfire, Si pe la noi exista persoane mai slabe de injer, care isi exprima un sentiment de siguranta in "semiblindat" (aka gipan)(e vorba de aglomeratia numita "trafic"). Nu mai e vorba de "a-ti permite", e marlanie patenta, problema devine acumularea de CO2. (Am auzit si oligofreni care au impresia ca e o gluma; as vrea sa-i vad murati de un mic "dus" "El Nino"...)Din pacate, e vorba de o "problema chineza" (adica suntem prea multi!).Succesuri!PS Exista si un element pragmatic la comportamentul americanilor; in urma socurilor petroliere din anii '70, au reactivat termocentrale pe carbuni, care erau considerate depasite (noroc de conceptele strategice ale razboiului rece, ca le-au pastrat si nu le-au taiat ca alti "destepti"). Brusc, petrolul devenise prea scump pentru a fi ars in termocentrale.... Nu avem ce face cu vehiculele care necesita autonomie la o greutate rezonabila - sa nu uitam batranele locomotive cu aburi...

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Motorizarea va fi electrica,asta cand se termina resursele naturale.Tehnologia acumulatorilor a progresat mult,dar inca e prea scumpa,nu e practica(deocamdata).O varianta la combustibili fosili e uleiul de rapita,in viitor grau,porumb,secara?numai minimul necesar,daca se ajunge la asta.Stressmaker,hidrogenul stocat la bord nu e o solutie viabila,oricare "arabel"(asa le spune la aia care fac prostii -tipii au mintea pe alta locatie), sau un asa zisterorist,poate transforma o masina in 'masina capcana atomica' si rade un oras;deasemenea,in cazul unui accident frontal ,la viteza mare(pe unele autostrazi nu este limita de viteza), se poate declansa un proces de fisiune...am cunostinta de un accident de felul asta in care a rezultat o 'ciuperca' si ambele vahicole erau pe benzina,atit ca aveau viteza(240km/h).In prezent,se fac incercari de obtinerea H la bord,prin electroliza si folosirea lui in motorul Otto.Dar ,obtinerea H presupune consum de energie,energie provenita tot de la motorul termic,e ca si cum ai incerca sa te scoti din balta tragindute singur de par.Aceasta tehnolocie este destinata credulilor.

Link spre comentariu

Va sfatuiesc sa urmariti filmul documentar "who killed the electric car". Se poate cu masini electrice daca ai pe casa un sistem pv dar e numai pentru barosani cu multi $$

Link spre comentariu

@tyc : "arabelul" ala trebuie sa stie ca ar trebui sa bage in rezervor deuteriu sau tritiu si nu hidogen obisnuit. Si mai trebuie sa stie ca trebuie sa foloseasca o "capsa" formata dintr-o bomba atomica obisnuita si multe alte cunostinte specifice din domeniu.Eu ma refeream la faptul de a inmagazina hidrogenul, obtinut prin electroliza cu energie solara (fotovoltaica sau eoliana), in stare lichida in rezervoare criogenice. Folosirea energiei se face intr-un motor clasic cu combustie. Problema este randamenul scazut de la producere, lichefiere, stocare. Tentant ar fi daca s-ar folosi dioxidul de carbon si apa din aer pentru a produce metan, butan,etc care pot fi pastrati sub presiune la temperatura ambianta.Alta posibila idee pentru sursa de energie ar fi bateriile atomice. Problema este reprezentata de radiatiile gamma. Daca se va creea o sursa puternica de radiatii beta pure, fara radiatiii gamma atunci scutul antiradiatie necesar ar fi redus la cativa milimetri de plumb sau chiar deloc.Astfel se vor putea folosi pe perioade de zeci de ani.

Link spre comentariu

Intervin un picut sa lamurim cateva aspecte.In urma arderii combustibililor(benzina-motorina)rezulta ceva noxe:CO,CO2,NOx.Va intrebati ce este acel NOx ?Ei bine este vorba de oxizi de azot(~70% in atmosfera pamantului)care rezulta in urma combinarii oxigenului si azotului in conditii de presiune si temperatura.Folosirea hidrogenului ca si combustibil in motoare cu aprindere,pe langa vapori de apa va elimina si oxizi de azot-NOx,unde x=1,2,3,4.Pilele de/cu hidrogen sunt cu totul altceva,si rezulta energie electrica.Si inca o curiozitate,(dintr-o publicatie al carei nume imi scapa) puturile petrolifere parasite de zeci de ani,au revenit la productie,la o capacitate de peste 50%--cum explicati?;nu este cazul SUA care pompeaza petrol in puturile [golite]ci caz din Romania,si nu singular.

Link spre comentariu

Probabil ca petrolul pompat de americani in pamant iese pe la noi....Lasand glumele deoparte, mie mi se pare o chestie stupida: una e un rezervor (eventual subteran, din varii motive) si alta e un bazin de unde s-a extras petrol (din modestele mele cunostinte, cel putin 50% din petrolul din pamant nu se poate (INCA) extrage (s-au facut unele tentative de a injecta abur, care sa reduca vascozitatea si sa formeze presiune pentru extractie, dar rezultatele....slabe)(extractia din pamant reprezinta o componenta consistenta a costurilor produselor petroliere, si nu vad rostul de a reveni la conditia "initiala" - cu cativa ani in urma, scazandu-mi (mult) nivelul apei in fantana, am pompat (intr-un rezervor, desigur!), apa dintr-o fantana vecina; un localnic, trecand pe acolo, m-a intrebat: "pompez apa in fantana mea?". Imi venea sa-i raspund: "nu, o pompez intr-o sita!") Petrolul nu se va termina deodata, ci va fi din ce in ce mai scump si putin. La un moment dat, cererea de energie va fi "canalizata" economic spre alte solutii (am pomenit mai sus cum a revenit carbunele, devenit "mai ieftin" prin scumpirea consistenta a petrolului)Apropo de hidrogen, problema lui e lichefierea doar in conditii de criogenie avansata, precum si o extrema penetrare a oricarui (aproape) obstacol (din motiv de cea mai mica molecula). Iar cu fuziunea (bomba H) conditiile sunt MULT mai dificil de realizat ca pentru o bomba A (care s-a realizat la 0,1ktone in NATO, si "in servieta diplomat" de catre sovietici...)Repet, automobilul electric va fi o solutie interesanta abia cand bateriile se vor incarca din alte resurse primare decat combustibilii fosili...Toate cele bune!

Link spre comentariu

FRATELO nu vreau sa te supar dar ia imagineazatzi ca eu sunt acel baietzas de cartier cu ceva parale si vreau sa merg cu 10 km la ora pe acea sina de care zici tu si tu vii cu viteza din urma mea ce faci imi umplii frigiderul nu? si se face o coloanaaaaaaaaaaaaaaa sau te gandesti ca fiecare masina va avea sina ei in asfalt . da teai gandit la mizeria ce se va depune in acea sina . eu sincer consider aceasta idee o mare aberatzie , prin aer ca la tranvaie e altceva da in asfalt e de belea

Pana acum s-a vorbit doar de sursa de energie prin prisma gandirii conventionale.Cel mai probabil masinile viitorului vor fi hibride:electrice si pe hidrogen.Electronica a evoluat destul incat sa poata controla un autovehicul in oras.In oras se va folosi modulul electric alimentat printr-o roata care va atinge o sina in asfalt la 5 cm sub nivelul solului.Asa nu se electrocuteaza nimeni involuntar.Ganditi-va la o combinatie intre tramvai si metrou.Fiecare masina va avea managementul energiei incorporat in electronica.La iesirea din oras,se va activa modulul pe hidrogen care poate fi motor termic sau pila de combustie.Acest modul va alimenta modulul electric descris mai sus.In oras,cat timp este masina conectata la linia de alimentare,un modul de reincarcare cu hidrogen va reface incarcatura rezervorului.Rationamentul pentru folosirea energiei electrice in oras este ca,nu vei circula cu masina pe iarba sau pe trotuar.Aici este nevoie de o schimbare radicala a modului de gandire a circulatiei auto si pietonale.Pentru interurban se poate folosi la fel de bine acelasi sistem de sine ca in orase sau propulsie pe baza de hidrogen.Sursa de obtinere a hidrogenului sau a a energiei electrice va fi fotovoltaic, eolian, geotermal, nuclear (fisiune sau fuziune),neaparat in afara oraselor.La sistemul de transport "totul electric" se va elimina un element critic si cu randament scazut: stocarea energiei.Asa vad eu viitorul "ideal" fara prea multe detalii.Problema este cuvantul "petrol" care este la timpul prezent si viitor.Cand acest cuvant se va folosi la timpul trecut,probabil,viitorul va arata asemanator cu ce am scris.

Link spre comentariu

adica ai fost banat vrei sa zici , stai calm mai sunt si eu am luato ceva mai demult , ideea era ca nu ne certam ,dar un autovehicul precum spunea cel citat nu prea poate sa mearga , asta e doar parerea mea , sau ar putea macar partzial doar daca totzi soferii ar fi mai calmi in trafic si ar respecta macar jumate din reguli poate sar rezolva ceva ceva da cu traficul in romanika nu cred .sau macar pe autobanda acolo unde nu se trece de la o banda la alta si unde se impune o viteza minima obligatorie .

Nu va mai certati ca o luati pe coaja.Eu am trecut la stadiul de incepator .Daca nu sunt cuminte!!

Link spre comentariu

Automobilul electric ,un viitor luminos sau o himera?Ce parere aveti despre acest subiect.Se discuta de zeci de ani de minunatul automobil electric :economic,silentios,nepoluant.Ce se intampla de atata amar de vreme nu avem ceva concret,mereu sunt la stadiul de proiect"foarte promitator"Sa fie vorba de conspiratia "PETROLISTILOR"?Sau pur si simplu este prea scump la ora actuala?

nu nicidecum automobilul electric prinde chiar foarte bine incepand cu mileniul 3 dupa cum vad eu lucrurile , iar domnul stressmaker are idei bune din cele ce am citit , pentru mine totul se rezuma la o greutate cat mai scazuta a bateriilor si implicit al caroseriei ,din fibra de carbon sau eventual aluminiu ,altceva ar fi modul prin care producem acea energie electrica pentru o poluare cat mai mica ar trebui produsa eolian sau hidro ,si stocata in baterii intrun fel de PECO depozit , la care sa mergi satzi schimbi in 2 , 3 minute bateria ca si cum ai alimenta cu gaz iar statzii de reincarcare ar trebui sa fie mai peste tot chiar si in autobenzi si mult mai multe in orasele mari asa vom putea sa reducem emisiile toxice din aer . iar costul unui schimb de baterie ar trebui sa coste foarte putzin sa fie incurajator celor ce au astfel de masini dar sa rupa cat mai mult din randul posesorilor de autovehicule cu ardere intrena . am vazut ceva idei bune la volvo si ma refer la sistemul de locomotzie ei au plasat in roata motoare electrice cu rezultate foarte bune chiar suspensia si frranele fiind electrice iar atunci cand actzionezi frana se inverseaza procesul si motorul din roata devine generator incarcand astfel bateriile . am sa atasez in urmatoarele zile exact siteul de pe youtube cu acest concept .
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Poate sunt eu intr-o dispozitie pesimista:Facand o paralela, pe la 1860-1870, cand au aparut primele automobile cu benzina, exista transport naval, feroviar, si camioane cu cai, pentru transportul "final" pana la consumator. Pentru persoane, diverse vehicule usoare, tot cu tractiune animala. Automobilul s-a "tarait" vreo 50-60 de ani, pana ce linia de productie i-a adus pretul in zona accesibilitatii unui public larg. Abia din acel moment automobilul a inceput sa fie ameliorat din punct de vedere tehnic.Automobilul electric are deja performante tehnice interesante: deocamdata pentru circulatia in centru urbane, cu parcursuri de pana la 100-150km/zi, cu reincarcarea bateriilor pe timpul noptii. Impedimentul e pretul (cam dublu!) de achizitie, precum si costul destul de piparat al inlocuirii bateriilor la cativa ani (depinzand si de regimul de exploatare, desigur).Automobilul "clasic" devine tot mai sofisticat si performant, insa si tot mai scump de utilizat (pretul carburantului, care e deja supra incarcat de taxe: urmeaza o taxa pe emisia de CO2...). Ceea ce inca franeaza conversia parcului auto e investitia initiala (semnificativ mai redusa pentru tehnologia clasica, maturizata) si faptul ca energia electrica nu e chiar ieftina (provenind si ea din combustibili fosili), plus unele probleme de infrastructura (cati dispunem de o instalatie casnica care sa poata furniza puterea necesara incarcarii unor baterii auto? Calculati nitel, nu-i vorba de un telefon mobil!!!)Si sa ajung si la pesimism: eu vad numeroase semne de decadenta a ciclului civilizatie-tehnologie: nepasare pentru viitor, acumularea poluarii, reducerea resurselor esentiale (apa potabila, hrana, disponibilul de energie in forma utilizata actualmente) si lipsa unor eforturi de a le inlocui sau a solutiona cumva problemele....Am ajuns sa traiesc si eu de pe o zi pe alta, sa privesc la cei cu mentalitatea "traditionalista" (produs copii, cu tot ce implica asta) ca fiind cam rupti de realitate, traind intr-o lume paralela, ireala...Va doresc o zi buna!

Link spre comentariu

Poate sunt eu intr-o dispozitie pesimista:Facand o paralela, pe la 1860-1870, cand au aparut primele automobile cu benzina, exista transport naval, feroviar, si camioane cu cai, pentru transportul "final" pana la consumator. Pentru persoane, diverse vehicule usoare, tot cu tractiune animala. Automobilul s-a "tarait" vreo 50-60 de ani, pana ce linia de productie i-a adus pretul in zona accesibilitatii unui public larg. Abia din acel moment automobilul a inceput sa fie ameliorat din punct de vedere tehnic.Automobilul electric are deja performante tehnice interesante: deocamdata pentru circulatia in centru urbane, cu parcursuri de pana la 100-150km/zi, cu reincarcarea bateriilor pe timpul noptii. Impedimentul e pretul (cam dublu!) de achizitie, precum si costul destul de piparat al inlocuirii bateriilor la cativa ani (depinzand si de regimul de exploatare, desigur).Automobilul "clasic" devine tot mai sofisticat si performant, insa si tot mai scump de utilizat (pretul carburantului, care e deja supra incarcat de taxe: urmeaza o taxa pe emisia de CO2...). Ceea ce inca franeaza conversia parcului auto e investitia initiala (semnificativ mai redusa pentru tehnologia clasica, maturizata) si faptul ca energia electrica nu e chiar ieftina (provenind si ea din combustibili fosili), plus unele probleme de infrastructura (cati dispunem de o instalatie casnica care sa poata furniza puterea necesara incarcarii unor baterii auto? Calculati nitel, nu-i vorba de un telefon mobil!!!)Si sa ajung si la pesimism: eu vad numeroase semne de decadenta a ciclului civilizatie-tehnologie: nepasare pentru viitor, acumularea poluarii, reducerea resurselor esentiale (apa potabila, hrana, disponibilul de energie in forma utilizata actualmente) si lipsa unor eforturi de a le inlocui sau a solutiona cumva problemele....Am ajuns sa traiesc si eu de pe o zi pe alta, sa privesc la cei cu mentalitatea "traditionalista" (produs copii, cu tot ce implica asta) ca fiind cam rupti de realitate, traind intr-o lume paralela, ireala...Va doresc o zi buna!

Link spre comentariu

plus unele probleme de infrastructura (cati dispunem de o instalatie casnica care sa poata furniza puterea necesara incarcarii unor baterii auto? Calculati nitel, nu-i vorba de un telefon mobil!!!)Va doresc o zi buna!

Sa nu crezi ca bateriile dintro masina hibrid cand sunt puse la incarcat necesita un consum FOARTE MARE de ordinul kilowatzilor , ai facut un calcul si ai observat cam ce consum ar fi necesar si nu au tzinut sigurantzele ? sau prajit firele prin instalatzie? , in mare parte ai dreptate dar la ceea ce ai spus mai sus NU si te rog nu mai posta acelasi mesaj la dublu nare sens.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări