Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Camioane electrice :

 

 

The heavy-duty electric short-haul drayage truck -- the first of its kind at any port worldwide -- can pull a 60,000-pound cargo container, has a top speed of 40 mph, and has a range between 30 to 60 miles per battery charge. The battery power plants on up to four electric trucks can be simultaneously charged within four hours.

 

Link spre comentariu

Imi place ideea celor de la opel;

http://www.opel-ampera.com/index.php/mas/home

Se plecase initial pe ideea unei autonomii crescute a autovehicolului electric dar care prin cresterea capacitatii energetice stocate la bordul autovehicolului fie crestea foarte mult timpul de reincarcare, fie crestea foarte mult curentul de reincarcare si nu mai putea fi folosita o priza clasica fiind necesara si o adaptare a instalatiei electrice pentru un consumator important (autovehicolul electric). Cei de la Opel au studiat piata si evident necesitatile oamenilor si au ajuns la concluzia ca in jur de 50 km zilnic sunt suficienti pentru majoritatea consumatorilor europeni (80%) si bazandu-se pe aceasta concluzie nu a incarcat prea mult autovehicolul cu baterii in schimb a lasat loc si pentru un grup electrogen la bord, care ca incarce bateriile in mers extinzand astfel raza de actiune la 500 km.

Link spre comentariu

Constat că acest topic s-a transformat exclusiv într-un spaţiu în care se posteză link-uri.

Părerile şi (mai ales) argumentele proprii şi la obiect se pare că nu mai au nici-o importanţă.

Link spre comentariu

Haidem sa luam fiecare cate o masina electrica si abia atunci putem discuta la obiect.Pina atunci vb discutii. Pareri si opinii? Eu zic fantasme si inchipuiri.Cat noi vb aici altii sunt pusi treaba.Spune-ti parerea cu privire la ceva palpabil, altfel sunt doar speculatii si nu duc decat la discutii in contradictoriu / divergente.Oricum, cateva paginu sunt in aria oftopicului ( alternativele energetice si dificultatile ).Cu alte cuvinte, se vede mai mult jumatatea goala a paharului.In timp ce noi ne holbam la goluciunea paharului, altii sunt pusi pe treaba si ii doare la baston de parerile si opiniile tale.Prin link-urile postate arat ce se misca in lume si ca in domeniul electric sunt valuri care vad ca se intensifica. Majoritatea celor consacrati in piata automobilistica scot fie hibride , fie full electrice.Link-uri postez si depre noutatile tehnologice in domeniul acumulatoarelor si statiilor de incarcare.

Link spre comentariu

Nu înţeleg totuşi de ce vă deranjează observaţia mea.Îmi place să cred că nu suntem atât de neajutoraţi încâtsă nu fim în stare să găsim singuri materialul informativnecesar, dacă suntem cu adevărat interesaţi de acest subiect.Cred că acele link-uri ar fi fost mult mai potrivite în aceastăsecţiune dedicată de pe forum, deşi mie mi se par mai multreclamă decât informaţii noi în domeniu :viewforum.php?f=215

Link spre comentariu

ce parere aveti de salonul auto din Frankfurt au fost prezentate o gramada de oferte electrice, deja este clara tendinta producatorilor auto, a aparut si primul hibrid diesel-electric nu va pun linkuri ca sa nu ma acuze dl Cristian de reclama.

Link spre comentariu

N-am acuzat pe nimeni de aşa ceva, am afirmat doar că impresia pe care mi-o lasă toate prezentările din domeniu este aceea de reclamă a produsului/firmei constructoare şi în consecinţă conţine prea puţină informaţie tehnică utilă.

Link spre comentariu

N-am acuzat pe nimeni de aşa ceva, am afirmat doar că impresia pe care mi-o lasă toate prezentările din domeniu este aceea de reclamă a produsului/firmei constructoare şi în consecinţă conţine prea puţină informaţie tehnică utilă.

Evident ca atunci cand apare un produs de genul asta va fi prezentat evident cat mai atractiv, adica reclama, insa datele tehnice sunt de regula mai putin accesibile, singurele prezentari detaliate din punct de vedere constructiv le gasesti pe site-urile diferitilor entuziasti care isi fac propiile autovehicole electrice dar acestia sunt evident limitati din punct de vedere al posibilitatilor tehnice si financiare si nu pot trata problema prea serios.
Link spre comentariu

Pana la urma automobilul electric se reduce la sursa de energie utilizata. Controlerul si electomotorul sunt deja bazate pe o tehnologie cu eficienta maxima la care nu se mai pot adauga procente.Perfectionarea sursei de energie, in cazul automobilelor autonome (nelegate de calea de rulare), in speta acumulatorii cu litiu, se reduce la doua componente: capacitatea acestora si timpul de incarcare.Varianta cu pila de combustie este doar o varianta a grupului motogenerator care transforma energia chimica in energie electrica si o sursa regenerabila nu poate fi utilizata cu randament mare in acest caz. Ma refer la faptul ca energia electrica obtinuta de la sursa regenerabila trebuie convertita in transportor de energie care este pe baza de hidrogen, cu un randament sub cel al acumulatorilor.Mai este o problema cu automobilul electric, in speta cu sursa de energie, acumulator sau pila de combustie. Acesta foloseste materiale "exotice" care nu se gasesc in cantitati mari in scoarta terestra si, la inceperea procesului de productie, inseamna ca aceste elemente trebuie cautate cat mai mult. Acest lucru inseamna ca trebuie sa se puna baza foarte mult pe reciclarea eficienta a acestora pentru a reduce costurile de obtinere. S-a facut pe undeva un calcul unde a rezultat cam 2 milioane de acumulatori pe litiu pentru auto obtenabili cu cantitatea actuala a resurselor de litiu.Haideti sa mai discutam de un aspect interesant, cred eu, pe care l-am cam ignorat aici. De ce exista tendinta de a face automobile electrice cat mai puternice, asemanatoare celor pe benzina si incercand sa ajunga comparativ la aceiasi parametri de putere, de genul 1000 cai putere care pot atinge 250km/h cand, pentru rularea pe autostrada, 150km la ora sunt suficienti si pentru o depasire. Parca prea se pune baza pe incercarea de "depasire" psihologica a automobilului electric avand la dispozitie o sursa de energie mult mai "diluata". De facto, pentru ce imi trebuie un "tanc" de 2 tone care ajunge la 250km/h cand eu in oras nu pot sa-i "dau" mai mult de 50km/h? Ar trebui pentru inceput sa se puna baza pe dezvoltarea unor automobile cat mai adaptate traficului de oras ca distanta parcursa si eficienta, unde acestea pot avea suprematia. Alt aspect este siguranta la impact a acumulatorilor pe litiu, nu de alta dar laptop-urile care ard ca artificiile din cauza acumulatorului sunt inca vii in memoria colectiva.Parerea mea este ca, pana nu se gaseste un transportor de energie la fel de concentrat ca benzina, aceste automobile electrice vor fi mult si bine la stadiul de prototip. Le pot compara cu ceva de genul "ia uite ce pot face eu pentru aia cu bani" din partea firmelor producatoare de automobile. Sa zicem ca mie mi se pare ca designul este prea extravagant pentru un automobil cu randament inferior (eu sunt orientat spre utilitate nu spre "ceva placut ochiului").Inca un aspect care, daca ar fi pus in practica ar genera destule frictiuni intre gigantii auto. Ce ar fi daca ar exista standardizare la componentele principale si la un BMW s-ar putea pune un motor hub de Toyota? Cred ca de abia atunci ar incepe adevaratul razboi, cu goana dupa eficienta, clientul putand observa diferentele de ranament. Si de abia atunci va incepe dezvoltarea reala a acestei tehnologii, eliminadu-se sistemele propietare (de care se agata orice firma pentru a avea exclusivitate si cu randament discutabil). Pana atunci automobilul electric este doar o "joaca" cu materialele si conceptele neavand o baza reala de inlocuire a celor pe baza de petrol.

Link spre comentariu

@cristian_draghiescu - nu ma deranjeaza catusi de putin afirmatia domniei voastre.

Ideea de baza era aceea ca orice / oricate discutii am purta noi aici nu rezolvam nimic.

Articolele din link-urile respective nu sunt absolut deloc de reclama ci pentru a arata ce mai este prin alte locuri in domeniul EV precum si tendintele producatorilor auto.

Nu uita ca nu toata lumea sta sa caute stiri despre aceste lucruri. Vezi pe engadget.com cate stiri au fost postate in decurs de 8 ore .

Nu am avut niciodata intentia de a arata ca sunteti neajutorati . Departe de mine acest gand . Apoi , esti liber sa alegi daca dai sau NU click pe acel link. La fel ca la un post TV sau radio , alegi daca il asculti ori ba . Fara suparare .

Tendinta este clara si o dovedesc atat prototipurile cat si lansarile de la Salonul Auto 2011 Frankfurt .

Aceasta tendinta nu poate sa faca decat un singur lucru - sa accelereze ramura de cercetare si dezvoltare asupra acumulatorilor ( tot ceea ce exista ca si inmagazinare de energie ).

Avand o ramura care cere un anume produs ajungem sa avem concurenta intre diverse campusuri universitare ( pe acolo iau nastere ideile si prototipurile ) . Nu stiu de ce am eu convingerea ca nu o sa ne limitam la Li-Ion . Li-Poly sau surogate ci se descopera noi si noi tehnologii.

Consider gresita parerea conform careia vom ramane in vecii vecilor la Li.

Se vor gasi substante sintetice noi care sa suplineasca cu succes actualele tehnologii.

Referitor la nevoia de a scoate sute sau mii d ecai putere , e vb doar de conditia omului. Mereu omul a acautat sa se autodepaseasca . Asta se intampla si in domeniul EV.

Consider ca gresiti cand spuneti ca totul este o "joaca".

Opel Ampera a fost deja lansat si au lista de asteptare pentru el. Chevrolet Volt deja este comercializat . Astfel incat nu putem spune ca este o joaca can se investesc milioane de dolari / euro in asemenea proiecte .

Sunt anumite lucruri pe care noi , muritorii de rand nu le vom afla in veci . Aici ma refer la discutiile dintre diverse firme producaoare de automobile , subansamble sau alte acareturi necesare lor . Strategiile lor de piata sau eventuelele colaborari mascate vor ramane mereu un secret .

Tendinta este foarte clara si asta va fi viitorul .

Repet , un concept nou deschide calea cercetarilor noi PENTRU acel domeniu.

Se numeste Evolutie !

Ce ar fi fost daca am fi ramas la masinile din 1845 cu motoarele acelea consumatoare ca un cal insetat si zgomotoase ?

Dar nu ! A aparut primul automobil pe care si-l permiteau numai aia instariti si mai apoi au inceput perfectionarile .

Fix asta consider ca se va intampla si in cazul autovehiculelor electrice .

 

Si ma mai gandesc ca daca nu era un domeniu de viitor si profitabil nu se baga Mercedes-benz sa lanseze modele EV.

 

http://www.engadget.com/2011/09/14/merc ... e-suburba/

 

Audi pregateste A2 EV cu o tona de gadgeturi faine si sisteme de siguranta .

 

http://www.autoblog.com/2011/09/13/audi ... furt-2011/

 

Lexus fac si ei trecerea la EV . Brabus ii urmeaza , Volkswagen :

 

http://www.autoblog.com/2011/09/13/volk ... t-2011-vw/

 

http://www.autoblog.com/2011/09/13/merc ... urt-video/

 

 

 

Marii producatori au inceput sa ia in calcul aceasta nisa ceea ce este un semn . Dupa cum il vad eu .

Este abia prima zi a Salonului Auto de Frankfurt . Astept pina sambata s avad ce mai iese la rampa .

 

Link-urile sunt puse sa nu mai stati sa cautati pe goagal .

 

Au si date tehnice pentru doritori . NU foarte multe dar sunt .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări