Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Chiar Romania avea in programul rabla patru vouchere daca doreai sa iti iei un autoturism electric si doar doua vouchere ptr un autoturism clasic.

 

Stimate domn @Tessla - ceea ce dvs nu doriti sa intelegeti este un singur lucru. Anume , faptul ca avem alternative pentru generarea aceluiasi tip de energie . Nu uitati ca , si benzina este un Combustibil care are alternative insa in cazul combustibililor alternativi trebuie adaptari efectuate la motoare sau motoare dedicate combustibilului respectiv ( este vorba de bioetanol si GPL ).

Nu uitati de asemenea ca avem statii pentru acasa de realizare a bioetenolului :

 

SUA a pornit un program de impanzire a ROUTE 66 cu statii de hidrogen pentru detinatorii de Honda Clarity . Tot Honda lucreaza la ceva statii de obtinere a hidrogenului acasa .

 

http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/

 

http://www.absoluteastronomy.com/topics ... en_Highway

 

Asta este ceea ce spun. Nu spun ca pretul energiei va fi gratuit insa avem alternative iar acest lucru va avea un impact destul de bun asupra pretului / kw.

 

Si la benzina avem alternativa insa trebuie fie sa modifici instalatia si/sau motorul fie sa iti schimbi autoturismul.

 

Corect ?

Link spre comentariu

Opel - one euro electric car - 1EURO pentru 100km parcursi :)

Hai , astept sa-mi spuneti ca e utopie !

 

http://inhabitat.com/one-euro-car-opel- ... kfurt-mix/

 

http://inhabitat.com/opel-announces-it- ... e-in-2015/

 

http://inhabitat.com/chinas-byd-auto-to ... auto-show/

 

http://inhabitat.com/index.php?s=frankfurt+motor+show

 

Si inca nici nu a inceput evenimentul auto de la Frankfurt !

 

Se pare ca vin anii vehiculelor electrice .

Link spre comentariu

Pai exista alternative, e corect asa, dar oare e mai ieftin? De exemplu, eu daca vreau sa fac niste tuica, o sa obtin tuica cu un anumit cost, adica, borhotul il am, alambicul il am iar lemnele...am si din alea, ca stau in provincie. Daca cineva sta la bloc...are borhotul, are alambic, dar cu lemnele nu are ce face...asa ca tre sa foloseasca gaz metan. Adica tre sa puna cazanelul pe aragaz. Il va costa le fel? Nu va iesi la acelasi cost, pentru ca incalzirea cu lemne e mai ieftina ca incalzirea cu gaz, care e mai ieftina ca incalzirea electrica. De ce nu recunosti ca multa lume nu isi poate produce acasa nici electricitate, nici etanol/metanol? Si de ce nu recunosti ca in tarile civilizate, nu in Romania, unde exista orase cu populatie mai mare decat a tarii noastre, singurii furnizori de electricitate vor fi tot niste supermagnati la fel de lacomi ca cei din industria petrolului?

Link spre comentariu

Eu vad viitorul automobilelor electrice cam asa:pe sub sosele sa existe la fel ca la trenurile cu suspensie magnetica,bobine "inteligente"care genereaza camp magnetic pulsatoriu doar cand autoturismul se afla deasupra.In rest pe portiunile unde nu sunt in momentul respectiv autoturisme sistemele de bobine raman in st-by,deci consum redus de energie;doar cand un autoturism trece pe desupra ele se activeaza pentru a asigura energia autoturismului respectiv iar apoi sa treca din nou in st-by.Prin acest sistem eu zic ca exista avantajul ca nu mai ai nevoie de baterii costisitore si grele pe autoturism iar pe deasupra energia care este folosita de un anume autoturism poate fi contorizata printr-un smartcard.Tot prin acest sistem se mai poate imbunatati simtitor suspensia masinii cat si dinamica franarii.Cam asa vad eu viitorul autombilului electric,cu un pic de tehnologie furata din domeniul feroviar.Dezavantajul este ca infrastructura asa cum am schitat-o mai sus,im momentul de fata este zero... dar cine stie in viitor!

Link spre comentariu

Eu vad viitorul automobilelor electrice cam asa:pe sub sosele sa existe la fel ca la trenurile cu suspensie magnetica,bobine "inteligente"care genereaza camp magnetic pulsatoriu doar cand autoturismul se afla deasupra....

Doamne fereste, scuipa-n sin, i-ti dai seama ce bani ar face minoritarii nostri din cuprul respectiv?I-mi pare rau, nu m-am putut abtine.... totusi e o idee.
Link spre comentariu

Problema la electromotorul liniar de care pomenesti este spatiul foarte mic intre stator, care este pe sosea, si rotorul care este automobilul. Asta implica 2 variante. Prima este sina de ghidaj iar a doua este o sosea PERFECT plana. Orice deviere de la planeitate se rasfrange asupra randamentului. Viitorul suna bine, ca sa folosesc un slogan publicitar, daca se vor folosi pentru suspensia magnetica cei mai puternici magneti cu neodimium, tinand cont ca tehnologia lor de fabricatie evolueaza, acestia putand fi rotorul acelui electromotor liniar. Urmatorul pas ar fi folosirea materialelor supraconductoare la constructia partii fixe iar levitatia magnetica a automobilului va fi precum cea din filmele SF. Dezavantajul major este ca acestea vor circula numai pe aceasta infrastructura fixa care la oras ar fi avantajoasa numai cu un control foarte bun. Ce este interesant este ca, pana la o limita maxima a acceleratiei G suportate de organismul uman in viraje sau accelerare / decelerare, poti face acest sistem sa functioneze si cu 500 km/h in oras.@nickrvl: daca bobina lucreaza cu 1000V si are un conductor de alimentare cat bratul, o sa fie o placere pentru ei sa umble acolo.

Link spre comentariu

Pai exista alternative, e corect asa, dar oare e mai ieftin? De exemplu, eu daca vreau sa fac niste tuica, o sa obtin tuica cu un anumit cost, adica, borhotul il am, alambicul il am iar lemnele...am si din alea, ca stau in provincie. Daca cineva sta la bloc...are borhotul, are alambic, dar cu lemnele nu are ce face...asa ca tre sa foloseasca gaz metan. Adica tre sa puna cazanelul pe aragaz. Il va costa le fel? Nu va iesi la acelasi cost, pentru ca incalzirea cu lemne e mai ieftina ca incalzirea cu gaz, care e mai ieftina ca incalzirea electrica. De ce nu recunosti ca multa lume nu isi poate produce acasa nici electricitate, nici etanol/metanol? Si de ce nu recunosti ca in tarile civilizate, nu in Romania, unde exista orase cu populatie mai mare decat a tarii noastre, singurii furnizori de electricitate vor fi tot niste supermagnati la fel de lacomi ca cei din industria petrolului?

In postul precedent nu am pus problema la nivel individual . Ci am aratat ALTERNATIVE.De la inceput am spus un lucru si asta este ceea ce nu intelegi si m-am cam saturat sa tot spun , anume :- Benzina si derivatele petrolului au un singur procedeu de obtinere . Doar din titei poti obtine acele substante si numai prin rafinare . Produsul UNIC este petrolul. Cata vreme EU am petrolul de care TU ai nevoie sa iti misti utilajele de colo , colo eu fac regulile . Intelegi ?Gandeste-te ca , dupa cum spui dumneata , noi ar cam trebui sa consumam echivalentul unui litru de benzina in casa ( aidoma celor afirmate de dvs - pretul unui kw ar putea sa fie cat pretul unui litru de benzina ). Eu zic ca asta ar fi utopie ptr ca ar insemna sa stam la lampa si sa gatim la lemne. Lucru care NU CRED ca se va intampla. De ce ?Simplu , din punct de vedere social ar insemna sa disocieze si mai mult paturile sociale . Cei ce nu isi vor permite electricitatea vor sta in pesteri iar cei care da in vile de lux aia din pesteri lucrand ptr ei. Gresesc ?Va citez " Cand nu va mai fi petrol, sau va fi pe sfarsite, electricitatea va fi la fel de scumpa ca si benzina! De ce? Pentru ca produse "echivalente" au preturi echivalente." Citatul de mai sus va apartine . Sper ca realizati cat de "ciudat" suna ca sa nu zic aberant .Nu am zis niciodata ca electricitatea va fi gratuita pentru marea majoritate insa pretul ei va fi fie mai mic sau o idee mai mare dar nicidecum la nivelul benzinei. Chiar si scumpirea energiei electrice este usor aberanta si va spun de ce imediat !Ganditi-va ca , o mare parte din oameni nu isi pot achita facturile la energie inca de pe acum , cu preturile actuale . Ia sa ne gandim ce vor face daca pretul va urca ? Ori vor fi deconectati fortat ori vor cere ei debransarea , pentru ca omul ala mai trebuie sa mai si traiasca ( mancare , apa , alte utilitati mai necesare ). Fara TV , iluminat si /sau calculator cred eu ca ar supravietui. Ce va face acest lucru ?Va scadea OBLIGATORIU numarul de abonati la companiile electrice si eventual redistribuirea pretului la cei care ISI PERMIT numai ca si aici e cu dus si intors. Oricum , petrolul nu va disparea definitiv din viata noastra din simplul motiv ca inca nu s-a inventat un avion de pasageri care sa fie full electric , sunt o multime de uzine care au nevoie de pacura pentru diverse activitati . Se incearca , prin implementarea autoturismelor electrice , DOAR limitarea consumului de carburanti derivati din petrol atat din punctul de vedere al rezervei existente ( sa mai tragem de ea cat se poate ) cat si al poluarii care ne afecteaza intr-un ritm alarmant .Autoturismul electric a devenit o necesitate si nu un moft .Pomeneam de bioetanol , ei bine din cate stiti bioetanlolul este preponderent majoritar in statiile de combustibil mai mult in tarile din America Centrala si de Sud. Acolo unde productia de trestie de zahar este maxima. Nu acelasi lucru se poate spune de tarile europene . Dar si asa am deviat de la subiect destul de mult.Scopul acestui mesaj este de a lamuri odata pentru totdeauna de ce pretul kilowatt-ului nu va ajunge nici pe departe pe cel al benzinei . Iata de ce va aratam cateva postari in urma ca in cazul energiei electrice avem mai multe alternative de a o produce . Fix cam pe dos decat la petrol .Petrol = benzina , motorina , kerosen , pacura ....Electricitate = nuclear , hidro , solar , eolian , termo Detinand produsul de baza de obtinere al combustibililor benzenici ai controlul pietei si influentele de rigoare . In schimb , daca energia electrica o poti obtine in diverse moduri lucrurile se schimba usor .E drept insa un lucru , va trebui cautata o solutie de generare a electricitatii in cantitati mai mari iar asta ar insemna fie sa se multiplice numarul de generatoare electrice ( indiferent de tipologia acesteia ) ori sa se construiasca cateva megacentrale electrice care sa deserveasa un numar si mai mare de consumatori .Iata de ce nu pot fi intru-totul de acord cu punctul de vedere al domniei voastre .Electricitatea nu are si nu va avea cum sa atinga cotele pretului benzinei .Sper ca m-am facut inteles intr-un definitiv.Faptul ca eu sau dvs ne vom permite sa mai scoatem cate un strop de energie in regie proprie nu prezinta decat un avantaj.In mod cert , in acest moment autoturismul electric are preturi de care noi inca nu ne putem atinge dar nu uitati ca o Dacie costa 70.000 lei prin anii 80 . In conditiile in care un salariu mediu net era de 1200-1600 lei. Acum gasesti autorissme si la sub 1000 euro ( sh ). Am un prieten care isi vinde tico-ul pe GPL cu 800 EURO. Destul cu offtopic-ul ia sa fim nitel ontopic :http://www.opel-ampera.com/index.php/rom/homehttp://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volthttp://www.chevrolet.ro/experimenteaza- ... -volt.htmlSi va zic de astea deoarece am un prieten bun care le-a facut site-urile astora de la Chevrolet si Opel ;)Opel va începe să preia rezervări pentru Ampera 2011.Da , sunt hibride insa extended hibrid . :da
Link spre comentariu

Daca ramanem fara petrol,energia electrica nu va fi la discretia oricui...doar cine isi produce sau cine isi permite s-o cumpere o va avea+ ca e foarte important sa se mentina in viata o parte din industrie,agricultura si transporturile. Si daca vedem cat consuma ramurile astea...o sa ne trebuiasca cam multe centrale nucleare/hidrocentrale/eoliene/solare ca sa faca fata. Nu vad cine ar construi o centrala electrica in + doar,ca sa aiba si populatia curent. Si mai apoi sa scada si pretul.... Poate vom avea curent,dar ca pe vremea lui ceasca,cateva ore pe zi (de ce? pai de unde atatea resurse? ca doar nu va fi cate o atomocentrala in fiecare subsol de bloc)Tot in cazul asta,masinile personale vor fi un lux. Fara petrol ne intoarcem cu zeci de ani in urmaPractic cand petrolul va incepe sa se termine,populatia va avea acces limitat sau chiar deloc la el si de atunci va incepe distractia...banii pentru investitiile energetice trebuie sa vina de undeva! Si e mai greu sa vina din scaderea pretului

Autoturismul electric a devenit o necesitate si nu un moft .

Din moment ce autoturismul in sine e un moft...si autoturismul electric e tot un moft.Nu vorbesc de industria transportului,unde e o necesitate.Apropo de asta,oare cum arata un camion electric? Si cam ce raport masa utila/masa propie va avea? Dar incarcarea cum se va face? Avand in vedere ca multe camioane merg zile incontinuu,cu soferi de schimb?Asta nu inseamna ca nu-i respect pe cei care fac masini electrice...dasi viitorul lor mi se pare incert
Link spre comentariu

Transportul in sine este o necesitate nu camionul, nu face-ti confuzie intre termeni, transportul poate fi facut si cu alte mijloace decat cu camionul, eu prevad o revigorare a transportului feroviar pentru distante mari iar pe distante mici locale transportul poate fi facut si cu camioane electrice. Transportul feroviar deja are pe distante mari infrastructura electrica. Dar si pentru vehicole mici ar putea fi amenajate trenuri cu platforme pentru incarcarea autovehicolelor si ar putea fi transportate si acestea asemenea feribotului, de exemplu mie mi-ar convenii daca dupa ce intru in tara la Nadlac sa zicem am posibilitatea sa imi imbarc masina in tren la Arad si apoi sa stau sa ma odihnesc la vagonul de dormit sau sa mananc ceva in vagonul restaurant pe drum spre Bucuresti, si scutesc cam doua plinuri pana la Bucuresti. Sau chiar pe distante mari internationale se poate rezolva asta, ar reinvia farmecul calatoriei cu trenul ar reinvia Orient Expressul.

Link spre comentariu

@eugeniusro - ceea ce spui tu , sa intri cu masina in tren iar acolo sa stai sa te odihnesti este de ani buni in Marea Britanie si presupun ca nu numai acolo. Am vazut o faza de genul ala la Top Gear . Intra omul cu Mercedes-ul in tren .Ceea ce spun in legatura cu autoturismele electrice ( si nu doar autoturismele ) este faptul ca propulsia va trece incet , incet pe electric . Indiferent de modul de obtinere al acesteia ( ca e fuel cell , ca e cu acumulatori ) . M-as bucura sa vad autoturisme fiabile care sa functioneze cu H2O ( propulsia cu Hidrogen ) dar mai e cale lunga pina acolo.Proiectul A.R.C.A foloseste motoare cu H2O2 pentru propulsia navetei in spatiu . Cautati pe internet .

Link spre comentariu

Automobilele cu propulsie electrica au nisa lor de piata - mare sau mica, asta vom vedea.Sa nu uitam ca mai avem rezerve importante de petrol si gaze in zona polului nord al planetei, si unde SUA, Danemarca si Rusia, fac eforturi diplomatice (inca) enorme pentru suprematie.O data cu incalzirea climatica a planetei si topirea unei parti a calotei polare de gheata, se va deschide oficial sezonul exploatarilor de petrol si gaze din acea zona.Rezervele de acolo sunt estimate a ajunge inca cel putin 10 ani, pentru consumul mondial.Dupa aceasta ne raman rezervele enorme de carbune, care sunt estimate a ajunge pentru consumul mondial, inca 100 de ani de acum incolo. (dar vom umple planeta de fum daca vom arde toata lumea numai carbune).Oricum o dam treaba este cam complicata cu dezvoltarea economica, tehnologica, si consumul sporit de energie.

Link spre comentariu

Din moment ce autoturismul in sine e un moft...si autoturismul electric e tot un moft.

Eu nu inteleg unde vezi tu autoturismul un moft. Autoturismul iti confera autonomie si este unul din putinele care este la indemana .Acum ce vom face ? Vom sta in gara sau asteptam autobuzul ? Hai sa spunem asta milioanelor de posesori de autoturisme ca sunt niste mofturosi si de aia si-au luat ei machinetele . A avea o Dacie sau ceva mai de alergatura sau naveta nu o vad moft. Eu personal fac zilnic 64 km de naveta ( 32 dus si 32 intors ). Ma scuteste de vreo 2 ore si ceva de timp pierdut , ba pe langa mai alerg si la ceva clienti sa iasa un banut . Este oare un moft ?Am avut masina in service vreme de o saptamana din cauza unei defectiuni la cutia de viteze . M-am simtit legat de maini si de picioare . Ca sa merg pina in X loc trebuia sa rog un prieten sa ma repeada ptr ca , cu autobuzul faceam vreo ora si ceva ptr 20 km . ( mers in statie , asteptat maxi taxi vreme de 30 de minute , parcurs 17 km cu statii intre ele , lasat la statie si de acolo pina la destinatie inca juma de ora de mers ). La intors idem . Moft zic eu ca este sa imi iau un Veyron sau un Aston Martin sau Mercdes S Class ..... Acum 10 ani se putea zice la fel despre cei care isi luau autoturisme electrice . "Ete bah si la ala are benzina si el alege electric ... " Fie si din punctul de vedere al pretului. Masina in sine este necesara miscarii. Mi-am luat Matiz tocmai ptr ca in oras ma pot misca mult mai elegant decat multe alte hardughii.Daca as gasi ceva care sa imi confere zilnic o autonomie de 100km - electric - pentru doua persoane mi-as lua de indata daca si pretul ar fi rezonabil. Nu vreau viteza , 60 km / h este suficient - maximum de 80 e deja mult deoarece trec prin localitati cuplate una de alta (Constanta , Lazu , Agigea , Ef Nord , Ef Sud , Tuzla ) Limita fiind de 50kmh .Iar ptr 5 sau 6 km unde ai limita maxima admisa de 90kmh nu se merita . Chiar si cu matizul , mai mult de 70 maxim 80 km/h nu circul. Pe autostrada merg cu 100 .Ma refeream ca autoturismul electric a devenit o necesitate din prisma resurselor care scad pe zi ce trece . Planetei i-a luat miloane de ani sa creeze petrolul , carbunele si celelalate resurse fosile sau nonfosile iar noi in cateva zeci de ani am intors totul cu fundul in sus .Este o vorba " De unde iei si nu mai pui , de unde sa tot vina ?"Un lucru este cert , inainte de toate trebuie sa umblam la mentalitatea omului.Fapt concret , vine omul cu masinuta lui in dreptul portii mele , mananca 4 inghetate si arunca jos betele si ambalajele de la inghetata . Si nu erau copii. Erau ditai oamenii .Ia nene ambalajele alea si arunca-le la cosul matale de gunoi . Intreaba-ma daca am un cos si da-le incoace ca le arunc eu dar nu face pe nesimtitul. Avem cosuri de guoi pe marginea strazii legate de stalpi din stalp in stalp . Dar de ce ? E mai simplu sa aruncam pe jos . Nu ?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări