CATA2003 Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 http://www.metricmind.com/audi/main.htm http://www.evdrive.com/bmw_project/ProjectBMW.html Asta as numi eu conversie , bateri Pb-acid si motoare DC... Link spre comentariu
C.D. Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 "Who killed electric car"Filmul este mai vechi din vremea lui Bush, aparatorul mafiei petrolului.Abordare tipic americana, acum GM a pus la punct un alt prototip Volt pentru piata americana. (sa speram ca va supravietui)Daca pleaca Obama si vor reveni republicanii, vor fi distruse si acestea, transformandu-le iar in munti de tocaturi pentru topit. Link spre comentariu
eugeniusro Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Asa este e mai vechi, ce ma frapat in acest film a fost faptul ca au promovat tehnologia masinii pe hidrogen in dauna masinii electrice, acoperind astfel elegant problema poluarii.Este interesanta si ideea ca masina electrica iti da independenta fata de retelele de benzinarii (o incarci pur si simplu acasa) dar si fata de service-uri deoarece motorul termic era cel mai mare consumator de manopera de intretinere si consumabile, ceea ce se mentine si in cazul motorului pe hidrogen, cat priveste puterea consumata din retea amintita si aici pe forum, aceasta cred ca poate fii preluata fara probleme de reteaua ENEL deoarece tranzitia se va face lent pe masura ce oamenii isi vor achizitiona masini electrice, iar perioada de incarcare va fi in general noaptea adica in afara varfului de consum situat intre orele 17:00-23:00Sa nu uitam si ca reteaua electrica din Romania era dimensionata pe vremea dinainte de revolutie si pentru a suporta marii consumatori industriali care au disparut intre timp deci reteaua de 110KV nu trebuie upgradata e suficient sa se redimensioneze retelele de distributie locale, cat priveste productia nu e necesar sa mai facem alte doua noi reactoare (desii acest proiect este deja in derulare) ar fi suficient sa nu mai dam gratis energie electrica Republicii Moldova. Link spre comentariu
C.D. Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Aveti dreptate, a fost promovata masina electrica cu hidrogen, in detrimentul celor cu acumulatori, deoarece cea mai facila metoda de extragere a hidrogenului este extragerea direct din benzina (deci tot petrolul era promovat).Masina cu hidrogen are insa 2 mari hibe :1) pila de combustie care transforma hidrogenul si oxigenul atmosferic direct in energie electrica - dar care foloseste catalizatori din platina - cu pret prohibitiv pentru productia de serie.2) containerul de stocare sub presiune al hidrogenului, care este o adevarata bomba pe roti (se anuntase la un moment dat realizarea stocarii hidrogenului in containere formate din nanotuburi de carbon, care ar fi stocat hidrogenul la presiune atmosferica normala - dar nu sa mai auzit nimic)Totul a fost doar o tergiversare, pentru amanarea intrarii pe piata a automobilelor electrice cu acumulatori.Cand vom avea un numar semnificativ de automobile electrice in exploatare, varful de consum electric cred ca se va muta noaptea dupa ora 23, cand tot romanul isi va pune acumulatorii automobilului electric la incarcat, pentru a doua zi de folosinta.Si cel mai probabil si pretul KW-ului de curent electric va si sensibil marit in functie de cerere si oferta (vedem cazul benzinei si motorinei) Link spre comentariu
eugeniusro Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 in exemplul dat mai sus de cata2003 vad ca puterea stocata in baterie este de 28.416 kW, deasemenea Renault Twizy are doar 7 kw capacitate deci la un pret de un leu/kw un plin ramane foarte ieftin si nu devine o problema nici chiar in cazul dublarii sau triplarii preturilor. Cat priveste adaugarea costurilor cu incarcarea zilnica a acumulatorului vehicolului peste costurile obisnuite ale facturii electrice, putem tine cont si de reducerea in compensatie a consumurilor celorlalte aparate casnice, frigidere si aer conditionat prin trecerea la tehnologia inverter si imbunatatirea parametrilor de izolatie ai locuintei, trecerea pe iluminat led si fluorescent, trecerea la televizoare si monitoare LCD sau LED fata de clasicele CRT-uri, categoric ar fii doar avantaje pentru utilizatorul unei masini electrice. Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 De astea stie cineva ? http://www.hho-plus.com/product.php?id_product=11 http://www.physorg.com/news/2011-08-all ... light.html Datele sunt furnizate de o persoana care a urmat ceva ( sa le zicem ) sfaturi ale profesorului Iustin Capra . http://foaienationala.ro/inventatorul-justin-capra.html http://www.youtube.com/results?search_q ... rview&aq=f Sigur ca vor iesi multi in fata sa arate cu degetul si sa rada ( probabil ) si /sau sa nege . Oricum , masina exista si functioneaza. Este in Cluj. Revenind la oile noastre . Asa cum la inceput autoturismele erau la preturi prohibitive de isi permiteau doar saracii la fel va ajunge autoturismul electric . In fond e vorba doar de bani si marketing . Faza frumoasa la electric este ca elimini o parte din zgomot si din smog . Acumulatori sunt reciclabili , daca nu ma insel . La productie / reciclare , substantele nocive pot fi filtrate inainte de a iesi pe cosul fabricilor . Nu uitati fuziunea la rece . Poate fi o alternativa energetica si naiba stie cate gaselnite mai sunt bine puse la catastif si ingropate adanc sub pamant . La o adica este vorba doar de un act de vointa in tranzitia spre electric. Vointa asta trebuie sa fie si a producatorilor dar daca l-i se pun bete in roate si sunt oarecum amenintati ce credeti ca vor face ? Offtopic : - Ca o nota separata ( avand oarece tangente cu lumea asta a cherestelei ) stiti ca nu se mai gasesc lemne de vanzare in Romania ? Am ceva cunostinte cu depozite de lemne care spun ca mai repede gasesc lemne la Bulgari decat in Romania si ca gasesc foarte greu lemne pentru cumparat din Romania. Cumva au terminat astia de defrisat padurile si nu stim noi ? Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Merita sa vedeti si urmatorul exemplu , dar atentie este din doua bucati si este strict necesar sa le descarcati pe amandoua ! http://hotfile.com/dl/32568167/fa66b73/ ... nergy.html http://hotfile.com/dl/32521401/4112e9b/ ... nergy.html Sunt destule de comentat......pro sa /si contra ! Vizionare placuta Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Hmmm , interesant ! Faza cu automobilul electric este de ani multi dar numai in ultimii ani a fost pus accentul pe acesta din cauza efectului de sera care de asemenea , abia in ultimii ani isi face simtit efectul. Pe scurt : - petrolul il rafinezi , il distilezi si obtii diverse benzenuri - aceste benzenuri ard , se transforma in fum toxic si Atat! - acumulatorii , ii construiesti dar pot fi reciclati - zero emisii din partea autoturismului - emisii mult mai reduse din partea fabricilor de acumulatoare - deseurile neutilizabile fie pot fi depozitate in adancuri fi pot fi ejectate si stocate in spatiu pe vreo planeta pe post de gunoierul Terrei ( este SF ceea ce zic dar nu imposibil DACA vrem sa supravietuim ca specie ). Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Văd că se omite sistematic un lucru important, poate că cel mai important din toate. Renunţarea completă la energia obţinută prin arderea combustibililor clasici înseamnă înlocuirea ei cu energie electrică. O cantitate uriaşă la nivel mondial, care ar trebui produsă peste cerinţele actuale ale omenirii. Cunoscând aproximativ numărul autovehiculelor care circulă azi pe glob şi făcând o medie (la fel de aproximativă) a puterii totale a acestora, se poate estima cantitatea de energie electrică necesară, luând în calcul toate randamentele transformărilor energetice implicate (energie primară termică şi atomică, mecanică, energie electrică, energie chimică, din nou energie electrică, şi în final mecanică. Randamentul global este mult sub cel al actualelor motoare termice. Ceea ce nu înseamnă altceva decât că este necesară producerea unei cantităţi mult mai mari de energie electrică decât ne-am aşteptat şi în consecinţă o poluare globală mult mai intensă. În fond, părerea mea este că nu există nimic de genul unei "Conspiraţii a petrolului". Link spre comentariu
TESSLA Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Amin! Si ca sa mai adaug si eu ceva...poate uitati ca MAREA MAJORITATE a energiei electrice se obtine tot cu ajutorul combustibililor fosili, in termocentrale! Deci nu e poluare in oras, da e la periferie! Mare scofala! A ajuns norul radioactiv din Japonia in Europa, dapai fumul toxic de la periferie in centrul orasului! Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Atunci cum se face ca dracovenia asta nu a fost pusa in productie insa cumparam de la chinezi cu nemiluita trotinete si scootere electrice? De ce noi , romanii sa nu producem ceva autohton si sa il promovam ? Ah , nu ! Shit ! E mult mai bine sa ne aplecam in fata altora. Interesele petroliere sunt peste alte interese . De fapt , tot ce se petrece in tarile arabe este din cauza petrolului. Este vorba de control. Controlul inseamna Putere iar aici despre asta este vorba . Este un alt fel de a contola masele. Datorita combustibilului poti controla preturile. Preturile inseamna reactii cu efect de domino . Cei care fac fata merg mai departe iar cei care nu sunt eliminati. Este cea mai usoara forma de triere a populatiei. Se pune problema incarcarii autoturismelor electrice . Pai prieteni , in functie de cat de repede il vrei incarcat poti opta ptr un mod economic , normal sau turbo cu efectele redundante de aici . Nu uitati ca , curenti de incarcare pot oscila intre 8A si 90A la 120VAC . La 220V ia vedeti ce raport se obtine ? Oricum lasi macar un bec aprins noaptea ( eu am in permanenta un bec economic aprins peste noapte ). 8Ah , curent de incarcare nu este ata de super trooper , mai ales la 120V . Ce este atat de greu de realizat ? Esti pe sosea si e gata , gata sa se termine bateria ? Intri intr-o statie si inlocuiesti acumulatorul . Daca va uitati bine , una din statiile Better Place are pe una din laturi ceva panouri solare . De asemenea , daca era atat de complicat nu se apucau Israelienii - Shai Agassi( da , Better Place are bagate in infrastructura sute de milioane de dolari - initial au fost 200 milioane apoi au crescut fondurile exponential ) . Voi credeti ca asta se apuca de asa ceva daca nu avea studii efectuate ? Hai s ainvestesc sute de milioane ca nu am ce face decat s apierd banii . Este un proiect bine gandit si pus la punct . http://en.wikipedia.org/wiki/Shai_Agassi Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Amin! Si ca sa mai adaug si eu ceva...poate uitati ca MAREA MAJORITATE a energiei electrice se obtine tot cu ajutorul combustibililor fosili, in termocentrale!Ah nu , hidrocentrale nu exista !Centrale nucleare nu exista !Eu vad un singur lucru in aceste discutii :- Ah nuuuuu , nu se poate !- De ce sa se poata ca uite , e virgula aia acolo !Cata vreme nu iti doresti sa se poata si te Complaci in situatia data , apoi sa ma ierte D-zeu , ne meritam soarta !http://ro.wikipedia.org/wiki/Energia_el ... abil.C4.83Aici scrie asa :Potențialul energetic hidro amenajabil al țării este de 36 TWh / an, din care se poate valorifica în condiții de eficiență economică aproximativ 30 TWh / an.In conditiile in care :"Producția de energie electrică a României a fost de aproximativ 64,7 TWh în anul 2008.."În anul 2006, energia furnizată de centrale și micro-centrale hidroelectrice a fost de 18,2 TWh.În anul 2006, energia nucleară produsă a fost de 5,6 TWh.Combustibilii fosili au o pondere de 38,4 TWh. Aici se pot adauga urmatoarele :Potențialul energetic solar al țării este de 1,2 TWh producție anuală. În octombrie 2009, capacitatea totală instalată de producție a energiei solare era de 0,1 MW[44]. Potențialul fermelor solare este foarte mare, însă lipsa legislației și procesul complicat de obținere a finanțărilor frânează dezvoltarea.România are cel mai ridicat potențial din sud-estul Europei în domeniul energiei eoliene, sud-estul Dobrogei plasându-se chiar pe locul al doilea la nivelul întregului continent. România are un potențial energetic eolian de 3.000 MW, echivalent cu o producție anuală de aproximativ '23 TWh anual, dar în prezent (2007) nu există proiecte semnificative pentru exploatarea acestuia. Conform altor estimări, potențialul eolian al României este estimat la 14.000 MW capacitate instalată[45]. Sectorul energiei eoliene ar putea contribui cu 13 TWh la necesarul național anual în 2020.Asadar , se pot suplini termocentralele ?Din cateva calcule simple ( elementare ) se pare ca da .Totul e sa se vrea . Dar habar nu aveti ce mafie este in domeniul asta .Am mai zis-o . Am un prieten care are firma de electromontaj si a vrut sa intre pe piata energiei verzi . Un singur lucru mi-a zis , dupa ce a terminat toate cursurile . "NU te poti apropia . Este un cerc inchis si atat ! Am facut cursurile alea de pomana !"Fain , nu ? Link spre comentariu
TESSLA Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Ah nu , hidrocentrale nu exista !Centrale nucleare nu exista !Eu vad un singur lucru in aceste discutii :- Ah nuuuuu , nu se poate !- De ce sa se poata ca uite , e virgula aia acolo !De ce nu incerci sa fii oleaca mai realist si nu asa de inversunat? Aici nu e vorba ca "nu se poate"...se poate, dar cu niste costuri si cu niste implicatii. Mai concret, oare mai poate Romania sa construiasca o hidrocentrala ca cea de la Bicaz? Adica mai e in stare?! Sau mai pot face inca o atomocentrala ca ce de la Cernavoda? Noi nu santem in stare sa facem o amarata de autostrada care sa traverseze Romania! Langa Pascani este in constructie o hidrocentrala micuta pe Siret, de doar 25 de megawatti. Am fost acolo si am stat de vorba cu inginerii...constructia a inceput in 1986 si nu este gata nici in ziua de azi!!! Au trecut 25 de ani si nu s-a reusit terminarea unui flintic de hidrocentrala de 25 de megawatti, cu doua turbine amarate (cladirea cu turbinele si camerele de supraveghere nu cred ca are mai mult de 15 x 15 mp). Mai zi ceva! Revin-o domle cu picioarele pe pamant si incearca sa constientizezi realitatea din jur. Ca exista mafie multa...perfect de acord, doar nu o sa permita gigantii petrolieri care au investitii de mii de miliarde de dolari ca sa le strice unii ploile cu automobilel lor electrice. Problema e ca atunci cand o sa se termine petrolul apare alta problema importanta...incalzirea locuintelor din zonele temperate si subpolare. Aia e problema mare...ce prioritate ai, sa stai la caldurica sau sa ingheti de frig dar sa te poti plimba cu masina! Stiu..multi romani aleg varianta a doua. Iar despre poluare, asta se poate rezolva foarte simplu: sa se planteze mai mult decat se taie! Exista o gramada de teren care sta degeaba, si care binenteles au fost impadurite la un moment dat, dar au avut grija unii sa le defriseze! Ei, acuma e timpul sa se repare ce s-a stricat...sa replanteze zonele defrisate! Link spre comentariu
eugeniusro Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Ponderea energiei electrice furnizate pe baza de carbune ramane intradevar ridicata dar in zilele noastre poluarea din aceste centrale a fost semnificativ redusa datorita avansului tehnologic in materie de filtre dar si reglementarilor drastice din partea agentiilor de mediu, evident pe de alta parte ponderea surselor alternative (eolian,solar) este in crestere semnificativa. Pe langa poluarea directa produsa de automobilele clasice acestea produc si o poluare indirecta prin poluarea produsa in timpul producerii pieselor de schimb inlocuite frecvent la motoare si evident si acolo se consuma energie.Toate aceste lanturi colaterale inclusiv lantul principal al alimentarii cu petrol fac insa din autovehicol o sursa excelenta de profit si tocmai de acest profit este vorba aici. Pe de alta parte acest profit prin accize si impozite, produce surse de venit la bugete si de aici apare si explicatia inertiei autoritatilor in a intervenii in sprijinul solutiei electrice.In consecinta este nevoie de un cataclism pentru a produce schimbari iar lantul de crize in care tocmai am intrat tocmai asta face forteaza schimbarea. Din partea mea traiasca criza fiindca doar asa vom avea mai repede pe strazi autovehicole electrice, doar asa vom avea mai mai putini functionari de suportat in spatele nostru platiti din impozitele platite de noi, doar asa vom avea mai putini ingineri idioti fiindca nu vor mai putea parintii sa plateasca taxele beizadelelor in facultati (unii nu vor mai ajunge ingineri fiindca nu au fost in stare sa isi ia bacul) Link spre comentariu
TESSLA Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Si daca o sa avem mai putini ingineri idioti cu ce ne ajuta chestia asta? Idioti sau ne-idioti, Romania nu mai are nevoie de ingineri pentru ca nu mai exista industrie! Scria foarte bine cineva la semnatura..."Inginerii proiecteaza ce se produce in industrie. Industria nu mai exista. Ce fac inginerii?!" Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum