Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Desi sunt cel care a deschis acest subiect totus ma declar sceptic in privinta viitorului automobilului electric.

Multi ani de acum inainte nu se poate vorbi de rentabilitate in acest caz.

Intradevar este bine sa fim optimisti dar realitatea ne arata crudul adevar.

In Romania sunt imatriculate 3 masini electrice(aici ma refer strict la masini electrice si nu hibrid),ce parere aveti?

Putin of topic.

La inceputul erei spatiale ce vise ce planuri de viitor cred ca ati citit diverse articole din presa vremii,si acum ce se mai intampla in acest domeniu?

Trei lulele trei surcele mai nimic!!!!!!!!!

Stiu vor spune unii ,se fac diferite experimente din domenii diverse in conditii de imponderabilitate dar mi se par minore fata de visele de inceput ale aceste ere.

Apropo majoritatea stiu ca pe Selena au ajuns trei astronauti,in realitate au fost mai multi.

Cine stie nr exact sa ridice doua degete.

Link spre comentariu

Lasa ca un blackout din ala mai trebuie cand si cand sa ne dam seama cum erau stramosii nostrii acum zeci de mii de ani. La foc de tabara. Fara sa te gandesti ca maine mergi la job , nu ai bani , vin facturile ...... Nu de alta dar sa nu uitam ca nu suntem infailibili. Oricum , majoritatea blackouturilor au avut loc dupa o furtuna solara majora . Pe vremea aia nu exista tehnologia de prevenire a efectelor . Nu aveam servicu de urmarire a acestora .Faza cu Selena si astronautii nu o vom stii niciodata . Nimeni nu va spune niciodata adevarul . Si de asta poti fi convins.Automobilul electric a fost pe piata de multa vreme insa anumite interese au blocat dezvoltarea. E lesne de intees de ce.Check google.

Link spre comentariu

Scootere electrice incep sa isi faca loc pe piata. Automobilul electric va intra si se va raspandi cand vor decide guvernele sa-l sustina. Asa cum energia platita posesorilor de generatoare eolice sau solare este sustinuta partial de consumatori, tot asa ar putea fi o taxa pe benzina care sa fie scazuta din costul energiei pentru reincarcarea automobilului electric. In alte tari automobilele electrice sunt singurele acceptate in centrul orasului de exemplu. Oricum, majoritatea sunt hidoase.Momentan pretul este problema, eu as cumpara imediat un scooter de exemplu dar pretul de 3500 euro (Peugeot E-Vivacity) ma face sa o las balta, in conditiile in care unul pe benzina costa mai putin (2500) si reincarcarea se face in 30 secunde. Sa fi fost 1000-1500 alta ar fi fost situatia. La fel si masina. Una electrica ar trebui sa coste mai putin, deoarece motoarele, transmisia sunt mai simple, dar de fapt pentru pretul unei masini electrice iti iei una clasica cu performante mult mai bune.

Link spre comentariu

Ar trebui sa coste mai putin dar tehnologia de fabricatie si dimensiunile acumulatorului fac acest automobil sa aiba un pret prohibitiv. Sa nu uitam ca benzina sau motorina au o densitate de energie muult superioara oricarei alte surse de stocare chimice, in speta acumulatorii pe litiu. La acest lucru se lucreaza, incercandu-se marirea densitatii de energie pe care o poate inmagazina un acumulator de o greutate data, dar se pare ca s-a atins limita fizica a acestei tehnologii.De aceea eu vedeam viitorul acestei tehnologii de transport urban ca avand atasat "troleul", eliminarea acumulatorului eliberand un factor cu randament scazut din circuit. Solutii exista, dar unele nu sunt acceptate de cei care au banii pentru ca nu aduc profit imediat si consistent.

Link spre comentariu

Nu stiu daca ati urmarit aseara pe National Geographic documentarul X-Prize . Un premiu de 10 milioane $ pentru cei care creaza un autoturism hibrid sau full electric cu autonomie mare .

 

Detalii aici :

 

http://www.progressiveautoxprize.org/

 

 

si ceva videouri pe youtube.

 

 

Impresionanta a fost Tango . O masinuta electrica cu o autonomie destul de maricica si vreo 240 kmh viteza.

 

Mai multe acolo !

 

Nu uitati ca , China a semnat un acord cu cei de la Better Place pentru infrastructura in domeniul automobilelor electrice .

Se are in vedere dotarea cu statii de incarcare rapida , inlocuire de acumulatori la statiile de incarcare . Parchezi la statia de incarcare , un operator vine si extrage bateria ta de acumulatoare si o inlocuieste cu alta. Platesti numai serviciul si energia . Ceva in genul buteliilor .

 

Asta inseamna standardizare . Nu uitati ca nu este imposibil. China a pus pe tapet comercializarea in exclusivitatea a autoturismelor electrice la ei in tara .

 

http://www.nytimes.com/2011/04/20/autom ... .html?_r=1

 

Pentru cei care nu au citit postul acesta :

 

http://aygunabibula.wordpress.com/2011/ ... -reloaded/

 

Iar daca China si-a bagat coada atunci este de bine.

 

Sa nu uitam ca in China statul detine pamantul iar tu esti chirias . Asta le da puterea de a "obliga" cetatenii sa faca ce vor ei .

 

Cititi aici:

 

http://bejeus-constructiiminunate.blogs ... -mare.html

 

Deci se poate . China a demonstrat-o si o demonstra in multe cazuri .

 

http://ro.altermedia.info/stiintatehnol ... _4085.html

Link spre comentariu

stai calm ca si la noi in romanika se gasesc multi care traiesc din mila trecatorilor dar sunt si aroganti cu SLK-uri care trec fitosi facand mult fum . pai cu ce sai ajute ,nu-i ajuta cu nimik , dar ajuta la purificarea aerului din marile metropole , da stiu ma vei intreba ca de unde vine curentul , nu tot dintro termocentrala care arde carbune sa produca curent? poluarea de fapt e mutata din centru catre periferie , e normal poluare tot o sa fie, dar daca acele baterii vor fi incarcate eolian sau solar se schimba treaba . parerea mea e ca trebuie sa ia amploare acest curent pentru masina electrica , si daca se vrea poate da si statul o mana de ajutor ,spor la treaba si numai bine .

Link spre comentariu

Si cu ce ii ajuta pe acestia http://acidcow.com/pics/6590-poor-child ... -pics.html faptul ca se vrea automobil electric? Fara suparare, dar prea ii ridici in slavi. China este o tara a extremelor unde saracii chiar mor de foame.

Hai ca acum discutam despre saraci / bogati . Citeste aici :http://www.guardian.co.uk/technology/20 ... inhumanelyhttp://www.guardian.co.uk/technology/20 ... umiliationDeja traiesti intr-o societate ideala , in care Saracii , patura de mijloc si bogatii sunt egali . EI bine , asta NU se va intampla si o stii si tu mai bine . Fara pierderi colaterale nu vei ajunge nicaieri . Asta e viata , asta e natura . Cel puternic supravietuieste iar cel mai slab o ia la vale . Toate tarile au saracii lor dar asta nu a impiedicat niciodata progresul tehnologic .Sa inteleg ca preferi sa respiri gazele de esapament ?Se pare ca in urma unor cercetari , expunerea indelungata la gazele de esapament modifica ADN-ul si este unul din principalii factori cancerigeni. Asta nemaipunind la socoteala impactul asupra Ozonului . Planeta e pe duca si in loc sa sustinem tehnologiile nepoluante incercam sa fim "realisti" in ceea ce priveste randamentul energetic al benzenurilor . Iarsai spun , tehnologia este in continua perfectionare . De la o autonomie de 30 sau 60 km am ajuns la autonomie de 160 km . Inginerii lucreaza la noi tehnologii ale acumulatorilor . De ce oare ?Asa , ca nu au ce face ! Nu ?Barajul celor trei guri a aratat ca se poate obtine energie nepoluanta ( echivalentul a trei centrale nucleare ) . Aici am vrut sa ajung. Combina asta cu eoliene , solare .... si ce mai doresti si parca e nitel mai bine . Da vreme planetei sa se refaca . Lasa "aerul conditionat natrural" al planetei sa se refaca ( padurile ). Avem in fata parcarii de la serviciu un brad imens si un parc plin de verdeata si pomi . Vara pe canicula , sub brad e mai racoare si aer mai proaspat decat in interiorul cladirii . Nu uita de automobilul Tesla . De fapt Roaster , care e propulsata de acumulatorii 18650 din litiu-ion , dimensiuni de 18 x 65 mm si sunt intr-u pachet de 6831 bucati . Cantareste aproximativ 450 kg si inmagazineaza aproximativ 56kWh conferind o autonomie de 340km . Problema la bateriile li-ion este ca supoarta un numar maxim de 1000 cicluri de incarcare - descarcare inainte de a-si micsora capacitatea cu 20-50%.Nu uita de bateriile litiu-oxigen , acumulatorii bazati pe virusul mozaic ( un virus al tutunului ) , acumulatori din nanotuburi , litiu si oxid de cositor .... si nu in ultimul rand acumulatorii din litiu- fier - fosfat care se pot incarca la intreaga capacitate in mai putin de un minut .Deci , dupa cum vedem dezvoltare si cercetare exista . Hai sa nu mai evoluam sau sa cercetam pentru ca avem saraci pe lume.Chiar si pentru asta exista cercetare . Cum populatia pamantului este intr-o crestere exponentiala se pune intrebarea resurselro de hrana . La asta lucreaza multi cercatatori ai ingineriei genetice a plantelor. Se doreste crearea unor hibrizi capabili sa supravietuiasca in cele mai vitrege conditii .
Link spre comentariu

salut , credeti voi ca daca sar vrea nu am avea si noi multa energie produsa de apa care se scurge prin romanika , curg atatea rauri prin tara asta care nu sunt exploatate , nare rost sa le enumar , dar nu se vrea guvernantii nosti se gandesc numai la cum ar putea sa mai fure ceva bani in schimb prin strainatate se varsa apa din 2 baraje de pe acelasi curs ziua pentru a produce curent scump si noaptea se pompeaza o parte din apa in bazinul din deal ca noaptea e curnetul ieftin si tot asa , ca sai faci daca vrei poti ,dar nu se vrea spor la treaba noapte buna .

Link spre comentariu

Tehnologia ideala, din punctul meu de vedere ar fi ca sursa primara de energie sa fie eoliana, solara, hidraulica sau mareeica iar acumulatorul de energie sa fie pe baza de aer comprimat, acolo unde nu exista infrastructura si pe baza de "troleu" (a treia roata, spuneti-ii cum vreti) acolo unde exista o infrastructura de transport in oras.Problema cresterii populatiei nu este rezolvabila prin cresterea cantitatii de hrana. Pigmeii din Africa, daca au mai multa hrana, o sa stea mai mult degeaba si, neavand ce face, or sa o dea in "zaga-zaga". Poti sai spui lu` ala sa nu mai faca "zaga-zaga" ca altfel creste populatia globului cand el are hrana la discretie? Asta este rezultatul avansului tehnologic, cresterea populatiei.

Link spre comentariu

"dar daca acele baterii vor fi incarcate eolian sau solar se schimba treaba."vfp_mihai; Asa e dar ai uitat ceva; acumulatorii!. Daca se vrea o asemenea dezvoltare a automobilelor electrice va fi nevoie de f. multi acumulatori care se fabrica cu multe deseuri toxice..

Link spre comentariu

Absoilut de acord cu tine insa care ar fi cea mai buna alternativa la benzina fara deseuri toxice ?Parerea mea ar fi ca , deseurile toxice pot fi reciclate , inclusiv acumulatorii . In cazul benzenurilor ce poti recicla ? Smog-ul ? La o adica cred ca e vorba de emanatiile toxice in atmosfera . Se vorbea de efectul de sera inca de prin anii 80 ( tin minte si acum articolul din almanahul cutezatorii ). Cu toate astea nu a luat nimeni in serios ceea ce ziceau ce de pe atunci. Abia acum , cand efectele au devenit evidente se misca nitel lucrurile desi e posibil sa fie tarziu. Acum sa fim intelesi :- masina electrica Nu ne convine din terte motive- aia cu aer comprimat nu , ca e bomba ambulanta- aia pe benzina mai abitir ca celelalteAtunci hai sa ne facem masini cu vele si calatorim doar cand bate vantul sau la pedale. Ba eu sunt de acord sa se interzica autoturismele si sa revenim la cal si caruta ca sunt mai ecologice . E ok asa ? :nas:

Link spre comentariu

Si procesul de fabricare al acumulatorilor presupune multe gaze pe cos. Mi-e ca inlocuirea unei tehnologii cu alta sa nu grabeasca sfarsitul lumii..ca de luat n...a tot ne ia :cry: pana la urma!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări