Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Automobilul electric


florinellll

Postări Recomandate

Automobilul electric ,un viitor luminos sau o himera?Ce parere aveti despre acest subiect.Se discuta de zeci de ani de minunatul automobil electric :economic,silentios,nepoluant.Ce se intampla de atata amar de vreme nu avem ceva concret,mereu sunt la stadiul de proiect"foarte promitator"Sa fie vorba de conspiratia "PETROLISTILOR"?Sau pur si simplu este prea scump la ora actuala?

Link spre comentariu

Tehnologia bateriilor e problema: imbunatatirea (reducerea!) raportului cost/capacitate, dar si masa/capacitate.O alta problema e masa proprie a automobilului, care a tot crescut, ca urmare a cresterii performantei de rezistenta (securitatea pasiva) precum si a instalarii a numeroase gadgeturi (stiati ca doar ABS-ul care a devenit standard, inseamna vreo 40-50kg in plus?) precum si elemente de confort (capitonari si insonorizari, etc.). Toate aceste kilograme trebuie carate, accelerate, franate si re-accelerate. Cresterile de randament ale motoarelor moderne au fost inghitite de aceste kilograme, incat consumul de combustibil in loc sa scada, mai degraba creste.S-au facut unele progrese si in tehnologiile de fabricatie a bateriilor, in special in cresterea curentilor de utilizare si incarcare, reducerea masei proprii pentru o capacitate data si marirea numarului de cicluri de incarcare-descarcare. Problema ramane ca inca aceste produse sunt de serie mica, fiind marite de cote parte a cercetarii mari (chiar daca nu se pune inca problema rentabilitatii). In plus, dupa 2-5 ani avem de scos o suma cat un automobil mic pe benzina pentru inlocuirea bateriilor (si asta la FIECARE 2-5 ani, functie de parcursul fiecaruia). Incarcarea acestei baterii inseamna si ea costuri, atat in timp de asteptare (se presupune ca se poate folosi noaptea cand cei mai multi dormim) dar si cu energia electrica, obtinuta tot din combustibili. Adevarata solutie porneste de la utilizarea unei alte surse de producere a energiei electrice (fuziune, nuclear, solar), pana atunci e doar o complicare si scumpire a fluxului energiei produse tot prin combustie.Cam asa vad eu aceasta chestiune.Toate cele bune!

Link spre comentariu

O insiruire logica si pertinenta de afirmatii,parca mi-ai citit gandurile.Cu un singur lucru nu sunt de acord,legat de afirmatia ca ABS=50KGaici ai cam exagerat.Cum ai spus si tu masina ecologica doar pe jumatate circuli in oras nu polueazadar polueaza undeva centrala "aia" care da curentul pentru reancarcare.Am citit diferite articole,am vizionat diferite documentare unde niste baieti cu banise distreaza costruind sau altii platind bani grei pentru o astfel de masina.Se fac comparatii in care masina electrica este mai puternica decat cea cu motor termic,dar uita sa spuna ca puterea aceia "uriasa"este disponibila cateva minute,dupa care urmeaza o pauza de cel putin cateva ore pentru reancarcare.

Link spre comentariu

Eu vad putin altfel automobilul electric "ideal".Ca sursa de energie va fi hidrogen lichefiat in rezervor cryo (acumulatorii actuali nu se pot ridica la raportul energie obtinuta/greutate al combustibililor actuali indiferent cate inovatii se vor face,s-a cam atins limita),ca generator va fi o pila de combustie sau chiar arderea in module care vor genera energie electrica (aici este interesant ca si motoarele clasice pot functiona la fel de bine pe hidrogen cu inconveniente minore).Problema este la obtinerea hidrogenului lichefiat.Aici se vor folosi eoliene sau fotovoltaice pentru electroliza din apa de mare si lichefiere.Ca metoda de incarcare vad 2 metode.Prima ar fi in genul benzinariilor de azi,cu furtun de umplere iar a doua sa se foloseasca schimbarea rezervorului gol cu altul plin.In concluzie automobilul electric nu prea are viitor in fata automobilului cu motor clasic modificat sa functioneze pe hidrogen prin prisma costurilor (raportul putere/greutate).La un automobil normal modificarea consta in adaugarea unei instalatii asemanatoare cu cele GPL.Avantajul este ca pe teava de esapament ies vapori de apa.Esential este ca hidrogenul sa fie obtinut prin metode ecologice.Nu conteaza pe ce principiu va functiona automobilul, conteaza greutatea sursei de energie pentru o autonomie data.

Link spre comentariu

Am impresia ca astia din GUVERN vor sa imi demonstreze ca nu am dreptate.Vor sa produca un automobil electric.Stau si gandesc "adanc" ce comisioane vor sa mai "ciuguleasca"?????

Link spre comentariu

Cineva aici pe forum zicea ca hidrogenul, datorita dimensiunii reduse a atomului (chiar cel mai pitic) e foarte greu de stocat si manevrat(adica cam scapa din recipientele clasice....iar cele speciale pentru asa ceva sunt costisitoare), acum ma gandesc cat de periculos e sa te duci la pompa sa bagi cativa litrii....adica pe langa asta o benzinarie care explodeaza arr fi un foc de artificii....Automobile electrice s-au realizat, cu o autonomie rezonabila...(Tesla Motors) dar pretul lor este prohibitiv. Eu personal vad o varianta tot mai buna automobilele hibride....dar si astea mi se par inca la inceput.Sica

Link spre comentariu
Vizitator ionut musat

Salut. Eu ziceam ca atomul de hidrogen scapa chiar si prin otel.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Stocarea_hidrogenului

Acum sa nu va inchipuiti ca scapa imediat dar in timp scapa.

Sa va spun cum se poate produce hidrogenul acum asa sumar:

1. descompunerea apei prin electroliza= consum mare de energie pentru separare si lichefiere=poluare pana la producere

2.fabrici de H2 prin sinteza gazului metan= poluare prin ardere de combustibil, catalizator, produsi secundari de reactie emanati in atmosfera(CO2)

3. reformarea catalitica a fractiilor petroliere=poluare prin consum mare de combustibil pentru a atinge 500 C necesar reactiei, utilizare catalizator pe baza de platina si in cantitati foarte mari, regenerarea acestuia cu degajarea gazelor de regenerare in atmosfera=produce o mare parte a hidrogenului intr-o rafinarie prin descompunerea hidrocarburilor grele si usurarea acestora si crearea unui component cu cifra octanica mare pentru benzina auto. Pentru a putea functiona aceasta instalatie este necesar ca titeiul sa fie procesat prin inca 3 procese tehnologice pana sa ajunga la aceasta instalatie deci poluare.

4. gazeificarea cocsului de petrol care si acesta are nevoie de alte procese polante pentru a fi produs. Si exemple mai pot fi.

Deci mai credeti ca o masina cu hidrogen este verede, eu ma indoiesc.

Thehnologia de prducere a bateriilor si durata lor limitata de viata(adica la cat se vor schimba).

Zilele trecute a fost o un documetar parca nu stiu unde evacueaza un oras intreg ca sa excaveze dupa un metal dar nu mai stiu care din bateriii.

 

Am m-ai zis intr-un post, carcasele bateriilor din materiale plastice si nu numai a lor. Cea mai scumpa si energofaga tehnologie acesta este de producere a materialelor plastice si presupune procesare titeiului intr-o rafinarie de la un cap la altul pentru producerea acestori derivati ai petrolului, pvc, polipropilena, etc

Daca luam bateriile cu acid sulfuric ne luam cu mainile de cap.Nimeni nu produce acidul sulfuric din sulf nativa cu numai din sulf de petrol ca e mai ieftin decat sa sapi dupa el si iese o data cu titeiul, deseuri la ceste fabrici etc, plumbul

 

Imi pare rau ca spun dar singurele lucruri verzi pe care le produce omul sunt necesitatile fiziologice,si folosirea energiei soloare la incalzirea apei si cam atat, dar in ultimul secol datorita atitor chimicale din alimente nici acestea cred ca nu mai sunt.

Link spre comentariu

Pana acum s-a vorbit doar de sursa de energie prin prisma gandirii conventionale.Cel mai probabil masinile viitorului vor fi hibride:electrice si pe hidrogen.Electronica a evoluat destul incat sa poata controla un autovehicul in oras.In oras se va folosi modulul electric alimentat printr-o roata care va atinge o sina in asfalt la 5 cm sub nivelul solului.Asa nu se electrocuteaza nimeni involuntar.Ganditi-va la o combinatie intre tramvai si metrou.Fiecare masina va avea managementul energiei incorporat in electronica.La iesirea din oras,se va activa modulul pe hidrogen care poate fi motor termic sau pila de combustie.Acest modul va alimenta modulul electric descris mai sus.In oras,cat timp este masina conectata la linia de alimentare,un modul de reincarcare cu hidrogen va reface incarcatura rezervorului.Rationamentul pentru folosirea energiei electrice in oras este ca,nu vei circula cu masina pe iarba sau pe trotuar.Aici este nevoie de o schimbare radicala a modului de gandire a circulatiei auto si pietonale.Pentru interurban se poate folosi la fel de bine acelasi sistem de sine ca in orase sau propulsie pe baza de hidrogen.Sursa de obtinere a hidrogenului sau a a energiei electrice va fi fotovoltaic, eolian, geotermal, nuclear (fisiune sau fuziune),neaparat in afara oraselor.La sistemul de transport "totul electric" se va elimina un element critic si cu randament scazut: stocarea energiei.Asa vad eu viitorul "ideal" fara prea multe detalii.Problema este cuvantul "petrol" care este la timpul prezent si viitor.Cand acest cuvant se va folosi la timpul trecut,probabil,viitorul va arata asemanator cu ce am scris.

Link spre comentariu

Revin: Unii vad viitorul transportului de persoane rezolvat de transportul in comun, sub diverse forme, inclusiv trotuare rulante. Indiferent de tehnologie, obstacolul principal este costul (reflectat in numarul de platitori).Iar altii, mai radicali, vad viitorul cu comunicatii atat de "tari", incat videoconferintele 3D vor inlocui deplasarile (cel putin pentru cei platiti GRAS, din conducere, se vor economisi sume semnificative!)Din pacate, marfurile tot vor trebui transportate....Referitor la slavitul hidrogen: tehnic vorbind, e destul de atragator; practic, hidrogenul e dificil de stocat si manuit (cel putin sub forma gazoasa/lichida). Ramane problema sursei primare (prin transformarea careia se obtine o forma utilizabila de tehnologiile actualmente mature:energia electrica se transporta foarte rapid la distanta, combustibilii sunt stocabili; energia solara, eoliana, si altele, au "defectul" ca trebuie transformate in forme stocabile)Sa vedem ce directie va lua viitorul.

Link spre comentariu

In lumea virtuala se pot gasi o multitudine de solutii virtuale pentru energie!!!!!!!!!!!In schimb in lumea reala nu functioneaza decat solutii reale pentru a obtine energie . Descoperirile minune sau minunate in domeniul energiei tin ca orice minunetrei zile.Eu cred ca hidrogenul nu va fi folosit prea curand pe scara larga ca si combustibil.Masinile hibride de astazi sunt o mare "gaselnita" a marilor producatori.Nu vad o reducere semnificativa a noxelor, motorul electric este alimentat de unde?Stiu ca folosesc un anumit tip de "frane magnetice" si astfel in timpul franariise incarca acumulatorii,dar cata energie se poate recupera in felul acesta?Batrana dacie 1300 spun unii ca ar trebui interzisa din cauza poluarii dar oare "batranele gipurii"de ultima generatie cu motoare de 500hp nu fac mai mult rau?

Link spre comentariu

Batrana dacie 1300 spun unii ca ar trebui interzisa din cauza poluarii dar oare "batranele gipurii"de ultima generatie cu motoare de 500hp nu fac mai mult rau?

Pe americani nu ii intereseaza poluarea, ei nu isi bat capul sa faca o masina electrica. Rusii de la Tesla au facut o masina electrica, are economie de 200 mile cu o incarcare. Singurul dezavantaj ar fi pretul cam 130.000 $ :da. Investitia se amortizeaza in timp dar totusi sunt multi $$$
Link spre comentariu

Totusi la capitolul norme de poluare americanii au standarde mai ridicate decat noi europenii.Masina electrica la ora actuala are o autonomie mult mai redusa decat cele 200mile de care spui.Pentru a avea autonomie 200mile ii trebuie vreo "2 tone de acumulatori"

Link spre comentariu

Webmaster, americanii sunt ipocriti. Au introdus in unele state (aka California) niste norme draconice de poluare (nu stiu insa daca mai dure decat ultimele Euro). Totusi magaoaiele de gipuri sunt clasificate "camionete" si nu se incadreaza.... La ei e big oil (daca ar fi benzina la pretul din Europa, 3/4 din mandrii posesori de SUV le-ar trece in categoria fiare vechi...)Incaodata repet (cum spunea un profund ganditor mioritic): automobilul electric va fi o alternativa reala atunci cand energia aia electrica va proveni din altceva decat carbune/petrol. O alternativa "nepoluanta" era automobilul propulsat cu aer comprimat (e o energie potentiala de tip elastic, un fel de "arc", care se poate reincarca pe seama unei alte surse de energie mecanica ce actioneaza compresorul (cu destui ani in urma, citisem in defunctul stiinta si tehnica, o idee de a stoca energie in niscaiva volante (grele) accelerate la o turatie corespunzatoare - zeci de mii de rotatii pe minut - utilizabile la propulsia eco a autobuzelor).Idei de solutii alternative exista, problema sunt si dificultati tehnologice, dar mai ales SURSA PRIMARA de ENERGIE.Hai sa fim sanatosi!

Link spre comentariu

Webmaster, americanii sunt ipocriti.

Sunt paranoici, nu ipocriti! Americanii vor masini cat mai mari, la ei daca umbli cu "Smart"sau alte triciclete de gen, te considera handicapat.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări