Vizitator Pana Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Asa e Costel, e prea anemic 5A, mult prea anemic nu cred ca gasesc nici un driver care sa fie trough hole pentru BLDC cu output de 10-15 A, cam atat as avea nevoie. Link spre comentariu
pavcostel Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 tensiunea de alimentare motor = 7.2 V - 10.8 V, curent =4.9Ah - 7.3Ah,LiPo 2S= 8,4Volti full, 3S=12,6Volti full incarcat, curentul Id dupa link este cam 40-45AMPERI. Amperi*Ora este capacitatea. Ar fi suficient pentru rularea demonstrativa pe toata plaja de turatie. Ai cu ce sa incarci LiPo sper. Nu inteleg de ce e greu sa construiesti un etaj final cu Mos-fet, cred ca IRFZ44 ar fi suficient. Ceva operational 324 sau TL084 inainte si gata. Merge pe placa de test, nu trebuie cablaj neaparat. Altfel e cum a zis Cirip, se lasa cu fum... Acest IRFZ e iertator in cazul in care gresesti ceva la timing, sau pana i-l ajustezi sa functioneze rece, fara incalzire sau sacadari.Bafta!CostelL.E. - o intrebare: ai deja acest motor? Pentru ca http://www.sierra.ro/Brushless-out-runner-c143c.htmlpoti gasi outrunner cu curent acceptabil pentru driverul ala !! Link spre comentariu
stefan_k Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Pentru motor folosesc 2 sau 3 acumulatori http://ro.farnell.com/crompton-eternace ... /dp/575884 deci tensiunea de alimentare motor = 7.2 V - 10.8 V, curent =4.9Ah - 7.3Ahbag sama ca mai e o confuzie aici.folosind 2 (sau 3) celule de 3.6V/2450mAh, cum crezi ca poti obtine 7.2V/4.9Ah (sau 10.8V/7.3Ah) ?!la legarea in serie tensiunea se aduna (din 2 celule obtii 7.2V), dar capacitatea (Ah) ramane constanta (vei avea tot 2450mAh).ca sa obtii 7.2V/4.9Ah ai nevoie de 4 celule din acelea; pentu 10.8V/7.3Ah, ai nevoie de 9 celule. Link spre comentariu
Vizitator Pana Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 @stefan_k multumesc pentru lamuriri:D daca leg in serie se aduna tensiunile iar curentul ramane acelasi iar daca leg in paralel se aduna curentul iar tensiunile raman aceleasi:D Oricum ar trebui sa-mi ajunga 3 acumulatori. @pavcostel multumesc mult pentru informatii. N-am nimic decat motorul si un avr sdk2 si un ATMEGA32 cu care ma joc. Urmeaza sa fac comanda de componentele necesare. Ma intereseaza pentru a putea da comanda de cate iesiri PWM am nevoie la microcontroler? Ma descurc cu 3 sau trebuie 6? Ca la o adica aici e problema, ce microcontroler folosesc si ce driver ca sa exploatez puterea motorului la maxim. Mentionez ca nu am experientza prea multa in circuite integrate asta e primul meu proiect mai interesant si am nevoie de ajutorul vostru. Va multumesc mult pentru feedback ! Link spre comentariu
Vizitator Pana Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Am gasit un driver super tare http://ro.farnell.com/on-semiconductor/ ... dp/1155798 . Din ATMEGA32 o sa-i transmit comanda prin 3 PWN-uri driverului care folosind aia 3 acumulatori o sa alimenteze motorul prin alea 3 faze. Nu? Luni sper sa dau comanda de componente:D Va rog sa-mi ziceti daca ar functiona asa ceva din punct de vedere teoretic. Poate fac si un schematic maine sa vad mai clar conexiunile. Link spre comentariu
nana Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Nu vreau sa ma bag aiurea in subiect dar din cate am vazut toate motoarele brushless au senzori hall pentru determinarea pozitiei rotorului in camp si a sti care secvente trebuie alimenta sectiunea de polarizare a statorului.Motorul tau pare ca nu are asa ceva. Sau cel putin nu am vazut eu acest lucru. Deci cum o sa simulezi acele stari date de motor pentru al activa. Eu m-am uitat pe toate datasheturile din cate mi-am dat seama nu e nici unu care sa aiba active iesirile cand la senzori ai XXX, adica don't care. Sau tu vrei sa folosesti controlerul atmega32 pentru semnalele date de senzori hall si asa sa pacalesti driverul ?! Link spre comentariu
pavcostel Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 MC33035 este controller de brushless. Are nevoie de drivere si etaj final cu IGBT high side si low side ca sa comande un motor brushless, de regula CU senzori Hall. Cu atmega doar poti sa-i dai start/stop... din cate am vazut toate motoarele brushless au senzori hall pentru determinarea pozitiei rotoruluiMotoarele brushless pot fi cu senzori Hall sau sensorless. In al doilea caz se foloseste un artificiu tehnic ca sa se determine pozitia rotorului si succesiunea comenzilor. Constructiv, controllerele sunt 90% identice, la sensorless mai exista partea de "sensing", care preia, amplifica si introduce in bucla informatia de la motor. Acest caz discutat este un brushless sensorless. ce driver ca sa exploatez puterea motorului la maxim. Mentionez ca nu am experientza prea multa in circuite integrateOrice microcontroller cu nr de I/O suficient e suficient. Pic, Atmel, etc. La puterea necesara "la maxim" nu ai nevoie de experienta cu circuite integrate, ci cu mos-fet. Trebuiesc 3 comenzi high-side si 3 comenzi low-side din uC, sensing, protectii. Citeste documentatia aceea. Link spre comentariu
Vizitator Pana Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Mda, deci trebuie sa-mi fac eu etajul final, puntea nu? Dar oare nu as putea folosi un driver care scoate un curent de 5 A pe care sa-l amplific si sa-lfac de 15A? Link spre comentariu
nana Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 UIte te aici la pg 4 vinde unu regulator pentru brushless pentru 120A deci peste ce iti trebe tie. http://www.sierra.ro/second-hand.php?&page=4 Si scapi de cumparat piese facut cablaje etc. pretu e acceptabil. Link spre comentariu
Vizitator Pana Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 UIte te aici la pg 4 vinde unu regulator pentru brushless pentru 120A deci peste ce iti trebe tie. http://www.sierra.ro/second-hand.php?&page=4Si scapi de cumparat piese facut cablaje etc.pretu e acceptabil. asa e, dar nu invatz nimic Link spre comentariu
cirip Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 7 proiecte DIY de ESC pentru BLDC: http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... did=140454 Spor la studiu si realizare! Link spre comentariu
Vizitator Pana Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 @cirip la noapte am sa citesc proiectele M-am gandit sa va dau exact cerintele proiectului: The system has two big parts: -Brushless Motor with Power and Control modules -Power train components (chassis, differential/gears, wheels) Power Module and Control module will be developed by each Open Doors Team. All motor parameters must be considered for electric system design. Power train system will be developed by each Open Doors Team. All motor parameters must be considered for electric system design. Specifications: S1: Each car will run on a predefined race track with 5 m length and 1 m width, made from rubber. S2: In the same time, only 2 cars are allowed on the race track. S3: For each car, limitation bars are mounted on track to allow only straight forward displacement (no steering is need) S4: The distance between car limitation bars is adjustable with car width. S5: The starting point is marked on the race track by a green line (or chess type start line). S6: The end point is marked on the race track by a red line. S7: A basic drawing with race track is shown below. Info: Number of wheels is not fixed. Requirements: R1: From stand still position, on predefined track, the car STARTS by pushing a START button available and easy accessible on the car. R2: Each car must run without any steering device, straight. R3: During cruising, between START and STOP line, no intermediate stops are allowed. (No civil to pass). R3: For stopping the car, no sensors must be use. The STOP condition must be reached by using track information (distance, speed, acceleration, etc). R4: The braking is done using only electric motor control functions, no additional mechanical brakes are allowed. R5: When the car is lifted up from the track, during cruising, the car wheels must stop in less than 3 sec. Here a sensor can be used, but a solution without sensor is better rewarded. si trebuie sa folosesc http://www.conrad-international.com/Inn ... 10016&Ctx={ver%2f7%2fver}{st%2f3eb%2fst}{cmd%2f0%2fcmd}{m%2fwebsale%2fm}{s%2fconrad-int%2fs}{l%2fint%2fl}{mi%2fSHOP_AREA_19779_1210016%2fmi}{pi%2f233241%2fpi}{sf%2fbrushless motor<%2fs1>2<%2fs5>%2fsf}{p1%2f5844b00783f08e2a54dcfb6217919d7a%2fp1}{md5%2f3e81644004ca7e2aa6cf8efa4e160a4a%2fmd5} Link spre comentariu
EmyRulz Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Eu zic mai bine sa il cumperi, nu cred ca stapanesti suficient de bine toate cunostiintele necesare pentru a proiecta si executa de la zero tot acest proiect intr-un timp atat de scurt. Apropos esti student la electronica/automatica? Link spre comentariu
pavcostel Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Cazul ideal: - cumperi regulatorul ala mentionat mai sus. Decuplezi iesirile de la microcontrollerul sau la etajul final, intrarile de sensing la acelasi mcu, si folosesti microcontrollerul tau in loc. Avantajul: ai un etaj final garantat, polarizarile la mos-feti, amplificatoarele de sensing si protectiile, shunt, etc. Te poti concentra pe invatat Atmel pe sdk. Serios. La anul faci un nou etaj final ptr mcu de anul asta si ai terminat de invatat asta. Ramane de facut functia STOP, cu senzor de linie rosie sau cu un timer.Bafta!Costel Link spre comentariu
nana Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Ma interesa si pe mine schemele pentru partea de sensing si protecti, ca de pus mosi din etaju de comanda e la mintea cocosului.Ca partea de controller sigur o fac eu cumva, am adunat destule cunsotinte pentru partea asta. Insa pe mine ma omoara partea analogica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum