pedroro Postat Aprilie 14, 2010 Partajează Postat Aprilie 14, 2010 am nevoie de ajutor de la cineva care se pricepe la multeatasez schemaschema este veche anii '60 as dori o actualizare la anul 2011 si o punere in practica daca este posibil Link spre comentariu
pedroro Postat Aprilie 14, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 14, 2010 Avand in vedere ca nu ma pricep chiar deloc am mai testat si alte posibilitati;ca raspuns ar fi inlocuirea aparatului cu un microfon wireless si un soft pe un pc care sa faca o analiza audio in anumite frecvente cu bipuri pentru unele valori Link spre comentariu
pedroro Postat Aprilie 15, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2010 Cam ce presupune utilizarea acestui aparat?intr-o sala de concert, in care sunt prezenti aprox 500 - 1000 spectatori ,orchestra isi regleaza instrumentele muzicale;spectatorii sunt formati din patru categorii :barbati,femei,fetite si baietei; fiecare grup de persoane vorbeste pe cate o nota A B C si D (ex.intre 100 Hz si 500 Hz)vreau sa detectez fiecare grup in parte si sa determin care se aude mai tare la un moment dat fara sa fiu deranjat de orchestra(care stim ce si cum face )sper ca m-am facut inteles ... si astept! Link spre comentariu
stefan_k Postat Aprilie 15, 2010 Partajează Postat Aprilie 15, 2010 Sa inteleg ca asa ceva se doreste: http://www.acousticvibration.com/sound- ... alysis.htm Sugestie: cauta pe google dupa "sound frequency analyzer", si incearca cateva programe pe care le gasesti (multe sunt free). S-ar putea sa rezolvi problema mai ieftin / rapid (evident, ar implica utilizarea unui laptop). Schema prezentata mai sus se poate realiza si 'la nivelul anilor 2010', chiar daca e din '60 principiile sunt aceleasi. Desi mie mi se pare cam incompleta (nu vorbesc de faptul ca lipsesc valorile componentelor). Ar mai trebui calculate filtrele pentru frecventele pe care le doresti, etc ... Asta asa doar teoretic. O solutie software ar putea fi mai flexibila. Link spre comentariu
pedroro Postat Aprilie 15, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2010 Mii de multumiri!Incerc sa gasesc ceva software.Filtrele pot fi pe fiecare frecventa sau pe mai multe intervale(ex.140-160 Hz,240-260 Hz etc)?mai incearca te rog un raspuns folosind exemplul cu sala de concertatasez valori pt schema Link spre comentariu
stefan_k Postat Aprilie 15, 2010 Partajează Postat Aprilie 15, 2010 Relativ la filtrele electronice clasice (cum sunt si cele din schema initiala) : cu componente uzuale e greu spre imposibil sa filtrezi fix o anumita frecventa (gen 150Hz); mai degraba vor avea o plaja gen 140-160Hz in care vor fi active. Dar chiar si aceasta plaja, desi poate fi calculata teoretic, e greu de obtinut (acordat) in practica fara aparatura dedicata. De aceea, solutia finala poate deveni costisitoare. Sa nu ma intelegi gresit, eu vorbesc "teoretic", nu m-as baga la realizat asa ceva; in schimb pe forum sunt oameni competenti, poate cineva se ofera.Solutia software (cu laptop/pc) mi se pare mai usor/rapid de realizat (daca gasesti softul care sa faca exact ceea ce vrei tu); in plus vei avea posibilitatea selectarii gamelor de frecvente dorite, si a modificarii lor oricand (la solutia cealalta, electronica, frecventele sunt batute in cuie; odata acordate, nu mai ai ce interveni la ele).Nu am inteles ce raspuns doresti cu exemplul cu sala de concert.Mie chiar mi se pare o problema orchestra si sunetele produse de ea. Poate am inteles eu gresit, am crezut ca ai solutie pentru ea; acum ca recitesc nu mai mi-e clar.Posibila solutie, tot software (discut doar teoretic): se inregistreaza simultan, prin 2 microfoane (inclusiv 2 intrari in placa/placile de sunet). Microfoane unidirectionale, unul indreptat spre sala celalalt spre orchestra. Presupunem ca microfonul indreptat spre orchestra nu inregistreaza si sala, dar cel indreptat spre sala inregistreaza orchestra (care e mai "zgomotoasa"). Din semnalul primit dinspre sala, se extrage (operatie matematica; scadere) amprenta semnalului primit de la celalalt microfon (dinspre orchestra). Ar trebui sa ramana doar sunetul emis de sala.Presupun ca o sala de concerte are peretii fono-absorbanti, deci se exclud ecourile. Daca acestea sunt prezente ... atunci lucrurile se complica (desi si asta se poate rezolva, tot matematic).Oricum ar fi, problema nu e usoara :)Asa ca ma gandesc, ar putea fi mai bine ca cele doua surse de sunet (sau chiar mai multe surse de sunet) sa fie inregistrate simultan (dar sincronizat), si analizate ulterior. E mai usor de corectat / adaptat stand "la birou" decat "in timp real" in cadrul concertului.S-ar putea sa fie si studiouri de sunet echipate pentru treaburi de genul asta.Asta chiar ar fi o idee, sa vorbesti cu un "inginer de sunet". Cineva care chiar de asta sa se ocupe, nu "cineva care se pricepe la multe" ;) Link spre comentariu
pedroro Postat Aprilie 17, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 17, 2010 STEFAN, se pare ca problema nu este asa de usoara (nici nu credeam asta drept dovada ca pana in prezent nimeni nu si-a ''mai bagat degetele" sa faca acest aparat de reala utiliate)Deci eliminand posibilitatea construirii aparatului, care cred ca este depasit acum de diferite aplicatii software care in anii '60 nu erau, sper sa pot rezolva "problema" cu dl. inginer.Inca o data, multumesc pentru raspuns. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum