Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor trifazic legaturi corecte?


gogutu

Postări Recomandate

Asa cum a punctat colegul rasputin este "mai altfel" decat in mod normal.Am avut "ghinionul" sa lucrez cu astfel de motoare si la prima vedere legaturile si comanda care o dadeau contactorii erau ciudate.In situatia ta cred ca este mai bine sa incerci varianta dubla-stea (cea cu puntea la borne) si sa folosesti metoda din "legare motor trifazic la 220V".Pierderea de putere este mult mai mare decat credeai, ramanand cu aproximativ 1.3kW si un cuplu de pornire scazut.O metoda experimentala (neincercata...) ar fi sa pui pe carcasa motorului un distribuitor cu 3 sectoare fiecare la 120 grade,fiecare sector legat la o infasurare.Firul de alimentare intra la contactul mobil fixat pe axul motorului (sau "lulea" cum este la distribuitorul de la delco).Celalalt fir de alimentare il legi la puntea motorului.Cand rotorul se roteste da si alimentare la cele trei bobine secvential.In principiu cu metoda asta,a colectorului, ar trebui sa ai putere mai mare decat celelalte metode de conversie datorita faptului ca pe fiecare infasurare ai 220 volti.Poate vrea cineva sa-si bata capul mai departe.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gogutu

    8

  • Myhayxx

    2

  • srdjan

    1

  • anubis6

    1

Top autori în acest subiect

multumesc foarte mult mr.rasputin sunteti un om deosebit ,acum mi-ati luminat mintea,sa auzim numai de bine si de asemeni si dl-ui stresmaker,o sa fie mai greu de realizat dar am sa ma straduiesc sa vad ce o iesi daca nu am sa caut sa fac schimb cu altul

Link spre comentariu

asa functioneza ,ai dau impuls de pornire cu condensatorul prin intrerupator si se invirte

Adică nu lăsați condensatorul conectat permanent, în timpul funcționării? Fără el, motorul merge ca și cum ar fi în 2 faze... pe lângă faptul că e deja subvoltat; condensatorul realizează un fel de fază virtuală, adică produce o defazare cu 90° a alimentării celor două bobine între care este legat.Ideal ar fi fost să porniți motorul în stea iar apoi să-l treceți întriunghi (un comutator care să lege bornele 1U/1V/1W împreună, pentru stea), dar nu prea se poate pentru că alimentarea trebuie legată la borne diferite în cele două cazuri.Cel mai bine cred că ar fi să-l lăsați conectat în stea; deși teoretic ar trebui ca în triunghi să aveți un cuplul mai mare, turația s-ar reduce și mai mult...
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări