gogutu Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 am achizitionat un motor trifazic .pe el scrie 5kw dar nu cred sa aiba pentru ca iam facut proba si contoarul nu alearga ca nebunul la 2.5kw cat ar ramane la legarea lui in reteaua de 220v.l-am pornit la sfoara si dupa ochi nu pare sa aiba mai mult de 700-800 rot.min.in cutia cu borne am gasit legaturile care sunt facute cu schema cu condensatorul numai ca condensatorul lipsea.nedumerirea mea e ca nustiu daca am facut bine legaturile, cum e in stea sau triunghi?ce ma afatuiti cum sa-l leg?dupa calculul meu ar trebui un cond.de 600 si ceva de microfarazi.nustiu daca e corect va rog sa ma corectati si scuze daca nu am postat corect rog un moderator sa mute postul.multumesc Link spre comentariu
anubis6 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 fa si u o poza la cutia de borne, si la placuta cu parametri motorului si posteaza. Link spre comentariu
Vizitator stefan71 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 Motoarele trifazate au trei bobine, cu 6 capete separate(cate 2 capete fiecare bobina).daca sunt legate toate trei bobine impreuna iar la capetele care raman liberese alimenteaza motorul se numeste legare in stea.Daca fiecare capat al bobinelor este legat doar de un singur capat al altei bobineiar alimentarea motorului se face la legaturile dintre bobine se numeste legare in triunghi, bobinele fiind dispuse asemenea laturilor unui triunghi. Link spre comentariu
Myhayxx Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 daca e motor trifazat si vrei sa-l alimentezi la 220 atunci fa legaturile in triunghi Link spre comentariu
Vizitator stefan71 Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 n-ar strica o poza cu cutia cu bornele motorului si eventual cu placuta cu parametrii motorului Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 19, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2010 scuze la toata lumea pt. intirziere dar ma ia durereade cap cu astia de la clic net cand tie lumea mai draga te lasa fara net ore intregi :cry: am sa pun o mica arhiva cu pozele dar nedumerirea mea e ca acol scrie ca poate avea si turatie mica si turatie mare ceea ce cred ca e valabil la 380v,daca gresesc datimi doua palme ca nu ma supar Link spre comentariu
Myhayxx Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 dupa cum se vede din imagini motorul tau e legat in stea deceoarece are punte facuta la capetele bobinelor, trebuie legat in triunghi dar e cam mare sa-l folosesti la 220 daca intr-adevar are 5 kw. pe motor ar trebui sa scrie 220/380 pentru a putea fi folosit la 220 dar cum ziceam daca are 5 kw mai bine iti faci rost de altul mai mic 2 kw de exemlu Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 19, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2010 cum se leaga in triunghi daca asa este in stea,ca nu prea ma pricep la motoare din astea,eu am facut punte la bornele de sus si am legat 220 la bornele de jos stinga ,iar intre borna a doua si a treia am pus bateria de cond. Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 19, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2010 asa functioneza ,ai dau impuls de pornire cu condensatorul prin intrerupator si se invirte Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 19, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2010 asa este in triunghi? Link spre comentariu
Vizitator malevdoi Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Asa se leaga in triunghi , dar mai mult ca probabil ca nu o sa se invarta la 220V Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 19, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 19, 2010 mutumesc de raspunsuri am sa incerc sa vad ce se intimpla si va anunt ,va doresc numai bine Link spre comentariu
srdjan Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 eu stiu ca sunt praf la motoare ca nu-mi place electronica de putere si deci nu am piscalit niciodata un motor dar:stiu ca legaturile sunt ca in poza. daca pui legaturile cum ai facut tu in poza esti sigur ca nu se sunteaza bobinele si sa iasa pocnitoare de acolo? stiu ca sunt habarnist asa ca eu personal as măsura prima data impedantele ce apar acolo ca sa nu suntez cumva bobinele.si cum ziceau si colegii... 5kw e cam mult pentru instalatie casnica. parca asta e maximul permis pentru un abonat casnic. evident trebuie luate in calcul si restul consumatoarelor. pe langa asta trebuie avut grija la starea instalatiei. Doamne fereste sa-ti arzi firele in pereti daca sigurantele sunt exagerate. Link spre comentariu
gogutu Postat Aprilie 20, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 20, 2010 eu nu inteleg un lucru:cum se fac legaturile pentru turate mica sau mare daca il leg la 380?am omis sa va spun caci cu legaturile in stea la 220 iam facut proba la o moara de uruiala facuta de mine si merge dar nu la capacitatea totala a morii cam pe la jumate,si daca dau mai multa marfa motorul moare.raportul de transmisie e de 4 la 1 adca o turatie la motor si 4 la moara prin fulii cu curea.un sac de uruiala il fac an max 25 de minute daca las subarul deschis la jumate. as putea folosi un motor de 1100w de la un aspirator? Link spre comentariu
rasputin Postat Aprilie 20, 2010 Partajează Postat Aprilie 20, 2010 Colegu gogutu, motorul dvs. este puţin mai altfel decît motoarele pe care le întîlnim uzual. Faptul că are două turaţii vă complică adaptarea la 220V. Ţinînd cont de cele din documentul ataşat îl puteţi folosi şi la 220V. Partea proastă este că acest motor va fi subvoltat, atît legat în stea cît şi în triunghi, deci pierdeţi putere. Acest motor are tensiunea nominală, atît în stea cît şi în triunghi, de 380V. Aşa cum se prezintă motorul, fără nici o punte, este legat din fabricaţie cu înfăşurările de pe faze în serie şi fazele legate în triunghi. Legătura în stea o obţineţi aşa cum se indică pe etichetă, cu ajutorul unei punţi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum