philiprobz Postat August 30, 2014 Partajează Postat August 30, 2014 Am capatat recent un motor aproape identic cu cel al colegului Poe. Intr-un topic asemanator am citit despre posibilitatea folosirii acestui tip de motor cu ajutorul unui variator de turatie de la o bormasina. In poza atasata, bornele sunt numerotate de la dreapta la stanga. Borna 1 ce corespunde firului galben duce in motor la infasurarea statorului si in fir de culoare asemanatoare iese din stator si duce la unul din carbuni. Borna 2 adica firul verde duce direct la celalalt carbune. Urmeaza un fir verzui la borna 3 si unul maro la borna 4 ce duc amandoua la stator. Ultimele doua fire de culoare rosie sunt cele de la cititorul de turatie. In foto 2 am un variator de la o bormasina cu doua fire albastre de iesire care erau legate la statorul bormasinii de unde l-am demontat. Indraznesc sa va rog sa-mi explicati cum sa fac legaturile macar pentru o minima functionalitate a acestui motor. Link spre comentariu
mihaighe Postat August 30, 2014 Partajează Postat August 30, 2014 Legarea este simpla :stator-rotor-stator daca gresesti un inceput cu sfarsit la stator motorul merge greu si face flama eu le probez la un accu de 12v sau la un redresor de 24v si 2-3 amperi motorul merge incet de rotund sau daca nu se invarte atunci cand al ajuti cu mana se simte cum merga fara sa agate Link spre comentariu
philiprobz Postat August 30, 2014 Partajează Postat August 30, 2014 Spre rusinea mea nu inteleg si recunosc ca sunt cam praf la capitolul electronica. Nu in mod intamplator am indicat asa pe babeste firele cu culoarea lor in speranta de a obtine un raspuns gen mura in gura. Link spre comentariu
mihaighe Postat August 30, 2014 Partajează Postat August 30, 2014 Daca ai scris bine ar trebui legat 2 cu 3 si alimentat pe 1 si 4 . Link spre comentariu
philiprobz Postat August 31, 2014 Partajează Postat August 31, 2014 Da, legat in acest fel functioneaza motorul si tin sa va multumesc mult pt raspuns. Cu variatorul respectiv turatia poate fi tinuta sub control daca aproximez eu bine undeva intre 4000 -6000 de ture atunci cand reglez variatorul la minim. Pe direct motorul nu zboara din mana asa cum o fi cazul altora dar turatia creste rapid spre cea maxima si in acest fel devine de neutilizat . O mica mare problema ar fi faptul ca are o pierdere insemnata de cuplu, aspect pe care l-am remarcat prin apasarea unei bucati de lemn pe axul motorului iar cu o forta suficienta rotorul cred ca se poate opri. Daca ar exista o solutie si pentru asta, stiu eu, un montaj electronic m-as duce pe capul celui mai apropiat meserias si l-as face doar ca sa folosesc motorul . In principiu vreau sa folosesc acest motor pentru a inlocui motorul masinii de tuns iarba care si-a cam dat duhul . Se potriveste la prindere pe masina de tuns iarba . Link spre comentariu
mihaighe Postat August 31, 2014 Partajează Postat August 31, 2014 Asta e forumul,daca pot ajut,daca gresesc "nu dati cu pietre".Am mai spus-a si in alte topicuri: un motor de masina de spalat cu perii nu poate fi folosit decat cu regulator cu reactie(traductor) si cu reducerea turatiei prin curea exact ca la masina. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum