Vizitator nemesisnmm Postat Aprilie 9, 2010 Partajează Postat Aprilie 9, 2010 salut!sunt incepator si va rog mult sa ma ajutati in rezolvarea urmatoarei probleme.am un motor de masina de spalat automata pe care vreau sa-l transform in polizor cu toate ca stiu ca nu este cea mai buna solutie pentru folosirea lui(praf de la polizare,impamantare,etc)problema mea este ca nu stiu legaturile care dau motorului turatia de stoarcere,turatia cea mai mare a motorului.motorul are 8 borne de conectare la tensiune ,este de tipul cpi 2/16-180/PH 1,este cu rotorul in scurtcircuittrebuie sa aiba ceva conexiuni care sa inserieze bobinele motorului ca sa poata ajunge la turatia mare(de stoarcere) Link spre comentariu
alex66 Postat Aprilie 23, 2010 Partajează Postat Aprilie 23, 2010 O poza cu motorul si cu bornele lui....... Link spre comentariu
ROBEERT Postat Aprilie 23, 2010 Partajează Postat Aprilie 23, 2010 Topic mutat aici:viewforum.php?f=198 Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Incearca mai intai sa vezi daca nu poti trage niste concluzii de aici Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 8, 2011 Partajează Postat Ianuarie 8, 2011 Incearca mai intai sa vezi daca nu poti trage niste concluzii de aiciCeea ce discuta acolo se refara la un motor tifazat cu 2 turatii ceea ce este alt lucru.La o maina de spalat poti avea:Motor asincron cu spira in scurcircuit(la cele foatre vechi).Motor asincron cu condensator de pornire cu o singura turatie.Motor asincron cu condensator de pornire cu 2 turatii(practic pe statorul motorului sant bobinate 2 motoare -unul de 3000 la stoarcere si unul la 300-400 ture pentru spalare)Motor cu rotorul bobinat cu colector(motorul universal) care functioneaza in cc si ac si a carei turatie este data de tensiunea de alimentare,motor ce este comandat in masina de spalat de un montaj de variator de turatie combinat cu un schimbator de sens .Sau cel mai nou asazisele "direct drive" motoare la care ori statorul ori rotorul este parte comuna cu cuva de spalare si deci lipseste cureaua de antrenare. Link spre comentariu
znecula Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Am dat peste un motor care zace pe un raft de ceva vreme. Este de la o masina de spalat. (nu stiu ce tip) As vrea sa-i dau o utilitate daca reusesc sa il pornesc. Pun niste poze si rog pe cineva care stie despre ce e vorba sa ma lumineze cum sa il alimentez. Dupa ce am vazut eu, are un fel de ambreiaj sau reductor mecanic ( se vede si in poze.Cand ivart cu mana de fulie, uneori cupleaza si invarte si rotorul, alteori se invarte numai fulia, rotorul nu) si doua tipuri de infasurari in stator. Una cu sarma groasa si una cu sarma subtire. http://tinypic.com/view.php?pic=35lsshk&s=4 http://tinypic.com/view.php?pic=14dogac&s=4 http://tinypic.com/view.php?pic=2u78wsw&s=4 Si un desen cu firele de conexiune si masuratorile infasurarilor. Multumiri! Stima. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Am avut unul identic numai ca pe el scria Siemens,este cu 2 viteze si pornire cu condensator ,avea 3000 si 300 r/min,din pacate nu mai am hartia cu legarea la borne.Are un reductor cu coroana si pinioane satelit cuplat cu un ambreiaj centrifugal ca sa-l ajute la pornire in sarcina(cand cuva este plina cu apa si cu rufe).L-am folosit putin timp pentru ca nu puteam sa schimb fulie de pe el(voiam sa pun una cu mai multe trepte.Acum este la o morisca de apicultura si clientul este foarte multumit.Din ce mi aduc aminte avea 7 borne:2 pentru un contact termic separate de motor una comuna pe care venea un fir de alimentaresi alte 2 grupuri de cate 2 intre care se muta condensatorul de pornire(acelasi condensator pentru fiecare viteza),prin alimentare pe aceste se facea schimbarea de sens si de viteza.Asta este tot ce tin minte,stima Mihai. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Am gasit schema de legare la ce am avut eu,poate te ajuta.In schema nu mai este figurat contactul termic ca avea 2 fire si era separat. Link spre comentariu
znecula Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Multumesc!Sa inteleg ca notatiile 1,2...6 corespund cu cele de la motorul meu?Stima. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Multumesc!Sa inteleg ca notatiile 1,2...6 corespund cu cele de la motorul meu?Stima.Nu stiu sigur ,cea ce am pus era la motorul meu (care seamana leit cu al tau) poti incerca . Link spre comentariu
poe Postat August 6, 2013 Partajează Postat August 6, 2013 Salutare tuturor,Ma roaga cineva sa-l ajut sa porneasca un motor de masina de spalat autoamata, pentru a-l folosi ca polizor, ideea este ca nu are nici o schema, are o mufa cu 6 pini ca in poza, are perii si in capat mai are un modul cu 2 fire. Are o eticheta pe care scrie ca spalare 30W, stoarcere 300W.Eu vreau sa-l pornesc intr-un singur sens si la rotatie maxima. Eventual sa incerc si rotatia mica. Cineva spunea ca daca nu e in sarcina prinde viteza foarte mare, eu am sa-l prind intr-o menghina inainte de a-l incerca, deocamdata nu l-am alimentat aiurea, astept sfaturi. Link spre comentariu
mihaighe Postat August 6, 2013 Partajează Postat August 6, 2013 Nu este bun de polizor ,turatia lui este de peste 10.000 de ture pe minut, la masina de spalat era folosit cu variator si cu semnal de la taho de la bobina din capat(cea cu 2 fire albe).Fara placa electronica este moarte sigura ca pietrele de polizor nu sant facute sa functioneze la asa o turatie.Poate cu reductorul lui cu curea si roata mare de pe masina dar si asa este periculos. Link spre comentariu
poe Postat August 6, 2013 Partajează Postat August 6, 2013 Multumesc mult pentru raspunsul promt!Deci nu am nici o sansa sa fac ceva cu el, nici pe turatie mica nu-l pot porni fara modulul care exista pe masina sa inteleg. Link spre comentariu
mihaighe Postat August 6, 2013 Partajează Postat August 6, 2013 Multumesc mult pentru raspunsul promt!Deci nu am nici o sansa sa fac ceva cu el, nici pe turatie mica nu-l pot porni fara modulul care exista pe masina sa inteleg.Ca sa te convingi fixezi motorul bine si legi in serie infasurarea statorului(capetele unde este cea mai mare rezistenta) cu rotorul si alimentezi pe capete(nu te atingi de bobina din capat) si o sa vezi atunci care este turatia motorului. Link spre comentariu
H Robert Postat August 6, 2013 Partajează Postat August 6, 2013 Singura metoda prin care ai putea face din el polizor este cu ajutorul unui convertizor de frecventa astfel poti modifica turatia dar pretul unuia depaseste un polizor din magazin,si eu am vrut ceea ce vrei tu sa faci, dar numai pornestel si cand o sa vezi cum face o sa iti treaca, motorul fara nici un element de control al turatie nu poate fi utilizat in nici un fel pt polizor,nici macar prin transmisie prin curele. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum