Vizitator sunflower Postat Aprilie 8, 2010 Partajează Postat Aprilie 8, 2010 Salut prieteni, Am urmatoarea problema si sper sa gasesc ajutorul aici. Din pacate nu stiu daca am postat in sectiunea corespunzatoare (poate ar fi trebuit sa postez la "DIY", dar pentru ca totusi sunt un incepator in domeniul electronicii, am considerat ca e mai potrivit sa postez aici). Lucrez la un priect gen DIY care poate fi gasit in detaliu aici. Ca sa fac un rezumat (pentru cei care nu au rabdare sa citeasca tot thread-ul acela): mi-am montat in bancheta masinii niste rezistente menite sa incalzeasca sezutul si spatarul in vreme rece, insa din dorinta de a nu strica aspectul interior prin decuparea ornamentelor si inserarea butoanelor de reglare a temperaturii (cu trepte de la 0 la 5) care au venit pachetul cu rezistentele, am decis sa comand sistemul de reglare original (rotite cu trepte de la 0 la 6). Avand in vedere ca nu mai pot folosi electronica originala a rezistentelor pentru reglarea temperaturii (mai exact, a treptelor de putere), am decis sa adaptez butoanele originale ale masinii intocmai ca in thread-ul din link-ul de mai sus. Problema este ca masinile difera, si in consecinta difera si electronica sistemului de reglaj. Astfel, in timp ce colegul cu articolul DIY are un potentiometru de 10 Kohmi in sistemul de reglaj, eu am un potentiometru de 47 Kohmi, pe care nu il pot schimba, pentru ca are o constructie ciudata si nu s-ar potrivi un potentiometru normal care se gaseste la noi in comert. Dilema mea este valoarea rezistentei R1, pe care nu stiu cum s-o calculez. Desi acolo scrie ca R1 trebuie sa aiba valoarea P1/3 (P1 fiind potentiometrul), nu stiu daca aceeasi regula se aplica si in cazul meu, deoarece acolo P1 = 10 Kohmi, iar la mine P1 = 47 Kohmi. Am incercat sa studiez integratul TL494C, dar in zadar, pentru ca modul in care sunt legati pinii in schema prezentata acolo pare sa nu corespunda, din punct de vedere logic, cu definitia pinilor pe care o gasesc in fisier