Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie auto


MDshelll

Postări Recomandate

Salut, m-am confruntat zilele trecute cu o problema. Mai exact nu am mai pornit o masina de vreun an si bateria s-a descarcat. Am completat cu apa distilata dar tot nu a mers. Am confectionat un redresor asa improvizat, adica am luat un traf de vreo 700 800W, in primarul lui am pus in serie 2 becuri unul de 100W/220V si celalalt de 60W/220V, tensiunea redresata la bornele acumulatorului este de vreo 31V, am inteles ca asta nu e o asa mare problema, curentul nu stiu cat e ca nu am cu ce sa-l masor, din pacate. Intrebarea mea este, cam in cat timp se incarca bateria? Si cum as putea sa verific daca e incarcata, am testat asa cu un bec de far, si se aprinde puternic becul. E incarcata?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • costy1

    5

  • MDshelll

    3

  • miron1947

    3

  • lorik199

    2

Top autori în acest subiect

la bornele acumulatorului este de vreo 31V,

O terminati la tensiunea aceasta, pe masina, unde se incarca la tensiune constanta, ajunge la maxim 14.8V

cum as putea sa verific daca e incarcata

Cu un densimetru.
Link spre comentariu
dragostalpau

poti sa arunci bateria aia, sau sa o folosesti ca sa aprinzi becuri, sau sa obtii 10% reducere la o baterie noua din supermarket, de pornit motoare in nici un caz n-o sa mai fie buna

Link spre comentariu

Avet 31V fara bateria conectata, deci in gol?? Ce transformator dubios ati confectionat ? Primarul nu este construit sa functioneaze direct la 220V fara becuri inseriate??

Link spre comentariu

este in transformator de retea, nu e dubios, merge si fara becuri inseriate cu primarul, Becurile le-am inseriat eu. Am facut schema asta de redresor dupa o schema de pe internet

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Chiar daca-i un subiect vechi , pentru a nu deschide altul am sa pun si problema mea aici.Asadar: Bateria mea are numai 2 ani si este Rombat , cea cu "ochiul magic". Greseala mea a fost ca am uitat pozitiile aprinse cand am urcat in casa. :pandaci :pandaci Cum nu mai aveam benzina, am lasat-o parcata vreo doua saptamani. Cand sa plec, am dat sa dezarmez alarma.... si nimic. Am descuiat cu cheia si pun contactul : ....mort complet ! Intr-un final imi dau seama de greseala si pun bateria la incarcat dupa ce in prealabil am completat cu apa distilata. Dupa trei zile de lasat la incarcat bateria nu mai "retine" tensiunea si se incalzeste destul de tare. Am masurat si densitatea acidului care in afara de locasul de langa borna "+" unde are 1.2 restul e apa chioara. Pe langa asta a trebuit sa iau si alt releu pentru pozitie si faza scurta!!!! Intrebarea este daca mai pot revigora bateria si cum ?

Link spre comentariu

Chiar daca-i un subiect vechi , pentru a nu deschide altul am sa pun si problema mea aici.Asadar: Bateria mea are numai 2 ani si este Rombat , cea cu "ochiul magic". Greseala mea a fost ca am uitat pozitiile aprinse cand am urcat in casa. :pandaci :pandaci Cum nu mai aveam benzina, am lasat-o parcata vreo doua saptamani. Cand sa plec, am dat sa dezarmez alarma.... si nimic. Am descuiat cu cheia si pun contactul : ....mort complet ! Intr-un final imi dau seama de greseala si pun bateria la incarcat dupa ce in prealabil am completat cu apa distilata. Dupa trei zile de lasat la incarcat bateria nu mai "retine" tensiunea si se incalzeste destul de tare. Am masurat si densitatea acidului care in afara de locasul de langa borna "+" unde are 1.2 restul e apa chioara. Pe langa asta a trebuit sa iau si alt releu pentru pozitie si faza scurta!!!! Intrebarea este daca mai pot revigora bateria si cum ?

scurge tot ce e in baterie, si pune electrolit auto ce gasesti la magazinele de specialitate
Link spre comentariu
Vizitator crick

Bateria este sulfatata,orienteaza-te catre una noua,nu irosi banii pe electrolit,mai bine ii folosesti pentru un avertizor de faruri uitate aprinse sau un sistem de stingere automata a luminilor!

Link spre comentariu

Bateria este sulfatata,orienteaza-te catre una noua,nu irosi banii pe electrolit,mai bine ii folosesti pentru un avertizor de faruri uitate aprinse sau un sistem de stingere automata a luminilor!

e 5-6 lei litrul, si intr-o baterie nu incap mai mult de 5 L
Link spre comentariu

In weekend am trecut si pe la centrul de baterii de la statuia aviatorilor si mi-au zis baietii ca se rezolva cu 30 ron ! Le-am explicat ce si cum in prealabil.Sa le dau bateria sau cumpar electrolit ? Ar fi cam aceiasi bani, nu?

Link spre comentariu

Teoretic, la problema ta ar fi urmatoarea rezolvare, cu o conditie - sa nu fie cazuta pasta dupa elementi:-se scurge bateria de acid. -se umple cu apa distilata.-se conecteaza la redresor >>> densitatea va creste in fiecare element (de preferat).-se scurge lichidul >>> tot teoretic, operatia ar trebui reluata pina cind densitatea apei distilate turnate in baterie nu va mai creste ca urmare a incarcarii bateriei (acumulatorului).-se umple cu acid preparat urmat de incarcare/formare a acumulatorului (asta ar presupune o incarcare cu un curent maxim de 1/20 Inom pina bateria ajunge la 16,5V, se descarca cu acelasi curent, urmat de o reincarcare la aceeasi tensiune, pina tensiunea se stabilizeaza si elementii degaja activ gaze).Cam asta ar fi operatia de desulfatare - daca la prima golire a acidului existent in acumulator se observa o mare cantitate de pasta (culoare maro) scursa odata cu lichidul, acumulatorul este bun de predat in schimbul acordarii reducerii de 10% la achizitionarea unui acumulator nou. Retine ca o operatie de incarcare dureaza 20...50 de ore in functie de capacitatea acumulatorului (prima valoare pentru incarcare cu curent constant si a doua cu un curent variabil, din ce in ce mai mic, asa cum asigura de obicei redresoarele uzuale). O operatie de desulfatare dureaza in general cel putin o saptamina si sansele de reusita sint ... nu prea mari. De obicei, la fiecare golire a lichidului se mai scurge putina pasta...Daca cineva ti-a cerut 30ron, nu este o suma mare, dar sigur nu va face toate aceste operatiuni - probabil ca iti va schimba acidul (procurat ilicit, desigur) si va incarca acumulatorul dupa o zi pe alta, dar, retine, ca va veni iarna si daca vrei sa pornesti motorul la frig... :sparge:

Link spre comentariu

@remus68, multumiri .Am sa incerc aceasta varianta cu atat mai mult cu cat acum merg cu o baterie imprumutata si trebuie sa i-o dau omului inapoi.Oricum, daca imi va curge pasta aia maro din prima inseamna ca trebuie sa ma caut de bani pentru una noua :cry: PS: sa nu uit ! @crick , masina are avertizor pentru faruri , insa , am undeva un contact imperfect si nu suna intotdeauna. Din acest motiv , am ajuns sa-mi dau singur de lucru !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări