MDshelll Postat Aprilie 7, 2010 Partajează Postat Aprilie 7, 2010 Salut, m-am confruntat zilele trecute cu o problema. Mai exact nu am mai pornit o masina de vreun an si bateria s-a descarcat. Am completat cu apa distilata dar tot nu a mers. Am confectionat un redresor asa improvizat, adica am luat un traf de vreo 700 800W, in primarul lui am pus in serie 2 becuri unul de 100W/220V si celalalt de 60W/220V, tensiunea redresata la bornele acumulatorului este de vreo 31V, am inteles ca asta nu e o asa mare problema, curentul nu stiu cat e ca nu am cu ce sa-l masor, din pacate. Intrebarea mea este, cam in cat timp se incarca bateria? Si cum as putea sa verific daca e incarcata, am testat asa cu un bec de far, si se aprinde puternic becul. E incarcata? Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 7, 2010 Partajează Postat Aprilie 7, 2010 la bornele acumulatorului este de vreo 31V,O terminati la tensiunea aceasta, pe masina, unde se incarca la tensiune constanta, ajunge la maxim 14.8Vcum as putea sa verific daca e incarcataCu un densimetru. Link spre comentariu
dragostalpau Postat Aprilie 7, 2010 Partajează Postat Aprilie 7, 2010 poti sa arunci bateria aia, sau sa o folosesti ca sa aprinzi becuri, sau sa obtii 10% reducere la o baterie noua din supermarket, de pornit motoare in nici un caz n-o sa mai fie buna Link spre comentariu
MDshelll Postat Aprilie 7, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 7, 2010 pai de ce nu ar mai fi buna la pornit motoare? Daca masor in timpul incarcarii tensiunea pe ea tot 12.58V imi arata.. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 7, 2010 Partajează Postat Aprilie 7, 2010 pai de ce nu ar mai fi buna la pornit motoare?La curentul care intrat in ea, probabil s-a sulfatat si i-a redus mult capacitatea. Link spre comentariu
Relav Postat Aprilie 7, 2010 Partajează Postat Aprilie 7, 2010 Avet 31V fara bateria conectata, deci in gol?? Ce transformator dubios ati confectionat ? Primarul nu este construit sa functioneaze direct la 220V fara becuri inseriate?? Link spre comentariu
MDshelll Postat Aprilie 8, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2010 este in transformator de retea, nu e dubios, merge si fara becuri inseriate cu primarul, Becurile le-am inseriat eu. Am facut schema asta de redresor dupa o schema de pe internet Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 8, 2010 Partajează Postat Aprilie 8, 2010 Am facut schema asta???? Link spre comentariu
costy1 Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Chiar daca-i un subiect vechi , pentru a nu deschide altul am sa pun si problema mea aici.Asadar: Bateria mea are numai 2 ani si este Rombat , cea cu "ochiul magic". Greseala mea a fost ca am uitat pozitiile aprinse cand am urcat in casa. Cum nu mai aveam benzina, am lasat-o parcata vreo doua saptamani. Cand sa plec, am dat sa dezarmez alarma.... si nimic. Am descuiat cu cheia si pun contactul : ....mort complet ! Intr-un final imi dau seama de greseala si pun bateria la incarcat dupa ce in prealabil am completat cu apa distilata. Dupa trei zile de lasat la incarcat bateria nu mai "retine" tensiunea si se incalzeste destul de tare. Am masurat si densitatea acidului care in afara de locasul de langa borna "+" unde are 1.2 restul e apa chioara. Pe langa asta a trebuit sa iau si alt releu pentru pozitie si faza scurta!!!! Intrebarea este daca mai pot revigora bateria si cum ? Link spre comentariu
lorik199 Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Chiar daca-i un subiect vechi , pentru a nu deschide altul am sa pun si problema mea aici.Asadar: Bateria mea are numai 2 ani si este Rombat , cea cu "ochiul magic". Greseala mea a fost ca am uitat pozitiile aprinse cand am urcat in casa. Cum nu mai aveam benzina, am lasat-o parcata vreo doua saptamani. Cand sa plec, am dat sa dezarmez alarma.... si nimic. Am descuiat cu cheia si pun contactul : ....mort complet ! Intr-un final imi dau seama de greseala si pun bateria la incarcat dupa ce in prealabil am completat cu apa distilata. Dupa trei zile de lasat la incarcat bateria nu mai "retine" tensiunea si se incalzeste destul de tare. Am masurat si densitatea acidului care in afara de locasul de langa borna "+" unde are 1.2 restul e apa chioara. Pe langa asta a trebuit sa iau si alt releu pentru pozitie si faza scurta!!!! Intrebarea este daca mai pot revigora bateria si cum ?scurge tot ce e in baterie, si pune electrolit auto ce gasesti la magazinele de specialitate Link spre comentariu
Vizitator crick Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Bateria este sulfatata,orienteaza-te catre una noua,nu irosi banii pe electrolit,mai bine ii folosesti pentru un avertizor de faruri uitate aprinse sau un sistem de stingere automata a luminilor! Link spre comentariu
lorik199 Postat Octombrie 22, 2010 Partajează Postat Octombrie 22, 2010 Bateria este sulfatata,orienteaza-te catre una noua,nu irosi banii pe electrolit,mai bine ii folosesti pentru un avertizor de faruri uitate aprinse sau un sistem de stingere automata a luminilor!e 5-6 lei litrul, si intr-o baterie nu incap mai mult de 5 L Link spre comentariu
costy1 Postat Octombrie 25, 2010 Partajează Postat Octombrie 25, 2010 In weekend am trecut si pe la centrul de baterii de la statuia aviatorilor si mi-au zis baietii ca se rezolva cu 30 ron ! Le-am explicat ce si cum in prealabil.Sa le dau bateria sau cumpar electrolit ? Ar fi cam aceiasi bani, nu? Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 25, 2010 Partajează Postat Octombrie 25, 2010 Teoretic, la problema ta ar fi urmatoarea rezolvare, cu o conditie - sa nu fie cazuta pasta dupa elementi:-se scurge bateria de acid. -se umple cu apa distilata.-se conecteaza la redresor >>> densitatea va creste in fiecare element (de preferat).-se scurge lichidul >>> tot teoretic, operatia ar trebui reluata pina cind densitatea apei distilate turnate in baterie nu va mai creste ca urmare a incarcarii bateriei (acumulatorului).-se umple cu acid preparat urmat de incarcare/formare a acumulatorului (asta ar presupune o incarcare cu un curent maxim de 1/20 Inom pina bateria ajunge la 16,5V, se descarca cu acelasi curent, urmat de o reincarcare la aceeasi tensiune, pina tensiunea se stabilizeaza si elementii degaja activ gaze).Cam asta ar fi operatia de desulfatare - daca la prima golire a acidului existent in acumulator se observa o mare cantitate de pasta (culoare maro) scursa odata cu lichidul, acumulatorul este bun de predat in schimbul acordarii reducerii de 10% la achizitionarea unui acumulator nou. Retine ca o operatie de incarcare dureaza 20...50 de ore in functie de capacitatea acumulatorului (prima valoare pentru incarcare cu curent constant si a doua cu un curent variabil, din ce in ce mai mic, asa cum asigura de obicei redresoarele uzuale). O operatie de desulfatare dureaza in general cel putin o saptamina si sansele de reusita sint ... nu prea mari. De obicei, la fiecare golire a lichidului se mai scurge putina pasta...Daca cineva ti-a cerut 30ron, nu este o suma mare, dar sigur nu va face toate aceste operatiuni - probabil ca iti va schimba acidul (procurat ilicit, desigur) si va incarca acumulatorul dupa o zi pe alta, dar, retine, ca va veni iarna si daca vrei sa pornesti motorul la frig... Link spre comentariu
costy1 Postat Octombrie 26, 2010 Partajează Postat Octombrie 26, 2010 @remus68, multumiri .Am sa incerc aceasta varianta cu atat mai mult cu cat acum merg cu o baterie imprumutata si trebuie sa i-o dau omului inapoi.Oricum, daca imi va curge pasta aia maro din prima inseamna ca trebuie sa ma caut de bani pentru una noua :cry: PS: sa nu uit ! @crick , masina are avertizor pentru faruri , insa , am undeva un contact imperfect si nu suna intotdeauna. Din acest motiv , am ajuns sa-mi dau singur de lucru ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum