matzah Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 salut, exact de o schema de acest gen as avea si eu nevoie, numai ca sub urmatorul context. circuitul meu, un convertor 12-220v foloseste un acumulator de 12v la 14Ah. As dori ca atunci cand tensiunea la borne scade, sa pot cupla acumulatorul la un al 2-lea, mai mare, printr-un circuit de incarcare. Cand acumulatorul meu s-a incarcat (T la borne ajunge la un anume nivel) sa se intrerupa incarcarea si sa se reia functionarea folosindu-l doar pe el. Deci pe scurt, folosesc un convertor auto 12-220v cu aumulatorul sau (mai micut) si doresc ca atunci cand el se descarca sub un anume prag, sa pot sa-l incarc dintr-unul auto iar cand incarcarea se termina si tensiunea la borne a atins un anume prag, incarcarea sa fie decuplata. Totul la cel mai simplu nivel, fiabil etc. Imi imaginez ca pana la un anumit nivel s-ar putea folosi si prima schema postata aici, nu? Link spre comentariu
remus68 Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 Un acumulator nu se va incarca niciodata de la un alt acumulator care are aceeasi tensiune, decit daca cel din urma are capacitate cu mult mai mare decit primul (de vreo zece ori). Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 Dar de ce nu alimentezi direct invertorul din acumulatorul cu capacitatea mare ? Link spre comentariu
matzah Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 pai da, primul va fi intre 5-10Ah (cel mic) cel al 2-lea are in jur de 56-60Ah. Eventual daca nu se incarca cum trebuie, oi gasi un ridicator de tensiune in comutatie prin vreun adaptor auto pentru laptop si rezolv problema.nu alimentez direct din acumulatorul auto deoarece se doreste si o anume portabilitate in unele conditii. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 Inteleg, dar in conditii de portabilitate oricum nu se poate face incarcarea "de la distanta", deci in final ajunge sa fie incarcat tot alaturi de cel mare; nu vad la ce este nevoie de un asemenea circuit de incarcare automata. Link spre comentariu
matzah Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 ajuta, daca pleci cu cortul si n-ai masina trasa aproape. o dracie de-asta mica, cu un acumulator micut, iti poate alimenta destul timp pentru incarcarea unor telefoane, 2-3 ore in plus pt un laptop etc, ceva iluminat economic seara. A 2-a zi dimineata poate fi cuplat la bricheta masinii unde sa se reincarce. Alta e sa stai cu masina la cativa metri de cort si sa te intinzi cu cabluri pana la ea, mai rau sa ai cateva zeci de metri distanta. Link spre comentariu
casapumrs Postat Aprilie 11, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2010 salutare! am venit de la job. toata ziua am stat cu montajul in mina sa vad unde am gresit. cred ,ca mi-am dat seama: am legat plusul la acc1 la pinul de la releu care trebuia alimentat acc2 , si invers , acc2 la acc1. acum , cablajul fiind facut inversez firele de alimentare, respectiv acc1- acc2. intrebarea este urmatoarea: bobina releului are polaritate, pentru ca , ma gindesc ,ca daca schimb alimentarile la pini intre ele sa trebuiasca , sa schimb si alimentarea la bobina ? Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 bobina releului are polaritate,Daca dioda de protectie este corect polarizata,cu catodul spre + , nu conteaza capetele bobinei releului. Link spre comentariu
Liviu M Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 N-am citit tot topicul, nu stiu exact despre ce releu e vorba, asa ca s-ar putea sa ma bag in discutie chiar aiurea. Daca da, imi cer scuze dinainte.Daca insa e un releu "normal" care include in carcasa dioda, la conectarea inversa aceasta dioda probabil va ceda (o sa fie o dioda alimentata direct la tensiunea de alimentare a bobinei); in cazul cel mai favorabil, releul va ramane nepolarizat (daca se intrerupe dioda). Link spre comentariu
casapumrs Postat Aprilie 11, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 11, 2010 cu catodul spre plus . asa este. mare boier esti . respectul meu! Link spre comentariu
casapumrs Postat Aprilie 13, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2010 salut! am reusit sa termin device-ul . l-am testat . mergeeee! bd-ul 137 se incalzeste putin, dar cred ca este normal. m-am uitat in datasheet si am vazut ca disipa mai mult decit bc 337. Va Multumesc tuturor pentru ajutor si dl. Miron in special . sunteti baieti adevarati! Multumesc! Link spre comentariu
casapumrs Postat Aprilie 13, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 13, 2010 salutare! baieti, am nevoie de o schema de charger pentru 8-10 celule nimh cu detectia incarcarii. mai simpla daca se poate ,sa o pot realiza. mi-am luat radiocomanda noua si are pack-uri in ea si o sa trebuiasca incarc . multumesc! Link spre comentariu
casapumrs Postat Aprilie 15, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2010 nu are nimeni. multumesc! Link spre comentariu
casapumrs Postat Aprilie 18, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2010 aici este. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 In tabel aveti tensiunea minima necesara in functie de tensiunea acumulatorului, sub aceasta tensiune, nu poate asigura curentul de incarcare maxim. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum