Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

circuit redundant 12v


casapumrs

Postări Recomandate

Am masurat curentul pe rezistenta releului la anclasare si dupa comutare. Cu amparatul setat la 10A are un consum de 0,o1 si la comutare si la anclasare. Am mai observat o chestie. dupa comutare ,daca las motorul sa mearga chiar si asa in suturi, dupa ce tensiunea in acc principal scade sub 5v se stabilizeaza pe al doilea acc si nu mai face probleme. Am mai facut urmatoarea chestie.am pus inca un releu ca in schema asta. Nu mai merge in suturi, dar comuta la 5v .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 202
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • casapumrs

    98

  • miron1947

    49

  • remus68

    19

  • srdjan

    18

Top autori în acest subiect

Te complici daca vei considera 5V o tensiune normala la un acumulator de 12V, chiar si cu gel. De obicei la acumulatoarele normale sub 10,8V intri in zona "rosie" de unde incepe sufatarea pronuntata urmata de degradarea acumulatorului. La cele cu gel, tensiunea poate sa scada pana la 7-8V, tensiune sub care incepe sulfatarea. Urmareste modificarea din poza AAR postata de mine mai sus, si ai sa vezi ca este mai simplu asa, fata de schema originala unde nu ai decat un comutator cu prag, fara memorarea pozitiei.

Link spre comentariu

Ai dreptate. Eu am lasat consumatorul, adica motorasul sa mearga ca sa fac probe, pina sa dus acc sub 5v si asa am descoperit chestia.As vrea sa nu scada mai putin de 11,8 v si acolo sa comute. Sa nu stric acc.

Link spre comentariu

Da, sunt tiristori asemanatori cu BT169. Schema, fata de original, este modificata prin adaugarea unui tiristor (cel care comanda releul, restul este la fel ca inainte, difera pozitia in schema) in plus ca element de memorare a trecerii pe cel de al doilea acumulator indiferent daca tranzistorul mai comuta dupa aceea. Scopul este ca, la terminarea energiei disponibile a primului acumulator, sa-l folosesti pe al doilea pana la epuizare chiar daca montajul "spune" ca, dupa 10 secunde, primul acumulator are tensiune normala. Asa eviti comutarea aceea suparatoare. In paralel pe releu, daca montajul este folosit la un auto/navo model, sa pui un led pulsator care va indica trecerea pe rezerva si, daca este navomodel, aducerea la mal. Dezavantajul este ca nu ai protectie la descarcare excesiva si pentru al doilea acumulator dar, considerandu-l doar ca sursa de avarie, nu e nevoie de aceasta protectie.

Link spre comentariu

Buna seara! Am realizat montajul dupa schema postata de dv, dle Stressmaker, dar rezultatul este acelasi. Nu ramane pe al doilea accu si comuta tot timpul intre ele.Functioneaza corect pina incepe sa comute. Daca aveti idee de alta schema ,poate reusesc sa-mi fac acest montaj.

Link spre comentariu

Cea mai buna solutie ar fi cu un releu cu doua perechi de contacte, din care unul se fie utilizat pentru automentinere.[attachment=0]Device baterie .JPG[/attachment]

Link spre comentariu

Complicat tare device-ul asta. Nu pot sa-l duc la bun sfirsit deloc. Anclasarea asta continua mi-a omorit ficatii! Osa incerc cu un releu cu 2 rinduri de contacte ca in schema pe care ati postato. Am incercat asa cu inca un releu si tot asa face. Incerc cu 2 rinduri de contacte sa vad ce iese.

Link spre comentariu

Da detalii despre releu. Daca ai un releu de 12V atunci se explica aceasta situatie din cauza caderilor de tensiune pe jonctiunile tiristoarelor. Ia firul de alimentare al bobinei (numai acela, restul montajului ramane la fel alimentat de pe acc1) si trece-l pe acc2, plus comutatorul de oprire (buton clasic, nu electronic) sa-l lasi pe acest circuit (acc2). Daca deconecteaza releul si in acest caz inseamna ca tensiunea care ramane pe releu este mult prea mica sa-l mentina aclansat (poti folosi un releu cu bobina la 9V sau 5V cu rezistenta aditionala de balast sau diode in serie cu bobina pentru a avea cadere de tensiune pana la tensiunea bobinei releului). Monteaza un condesator de 1000uF dupa iesirea tiristorului de pornire (la catodul lui si la masa, posibil sa ai un regim tranzitoriu). Ultima verificare este sa verifici acumulatorii, este posibil ca sa fie foarte sulfatati daca aceasta trecere se face concomitent cu scaderea tensiunii pe ei (foloseste un osciloscop sau un aparat de masura analogic, cele digitale sunt prea lente la afisare). Daca tot nu functioneaza poti folosi tiristorul doar pentru a da comanda unui releu cu automentinere clasic, asa cum s-a mentionat anterior, in acest caz castigand 1,5V pe bobina releului (adaugi un contact normal deschis al releului, in paralel pe tiristor).

Link spre comentariu

Am incercat toate posibilitatile pe care mi le-ati dat si tot ce mia mai trecut mie prin cap. Nu vrea sa ramina stabil pe accu de rezerva decit daca tensiunea in primul scade sub 5 v.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări