Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

circuit redundant 12v


casapumrs

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 202
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • casapumrs

    98

  • miron1947

    49

  • remus68

    19

  • srdjan

    18

Top autori în acest subiect

  • 3 săptămâni mai târziu...
  • 3 luni mai târziu...

Buna seara! Revin cu o problema care am crezut ca este deja rezolvata. Acest device functioneaza doar pe jumatate. comuta la un anumit prag setat si revine imediat inapoi pe acc1. La citeva secunde se comuta, cind pe unul cind pe celalalt. Ce ma sfatuiti sa fac?

Link spre comentariu

trebuie introdusa o histereza ca la un regulator bipozitional pentru ca iti intra in oscilatie. scade tensiunea, se decupleaza sarcina ce duce la cresterea tensiunii ce duce la cuplarea sarcinii...trebuie sa faci comutarea innapoi dupa ce creste mai mult tensiunea decat pragula la care s-a decuplat sarcina.

Link spre comentariu

comuta la un anumit prag setat si revine imediat inapoi pe acc1.

Puteti masura curentul cand releul este anclansat si cel de dupa atingerea pragului?Curentul dupa decuplare este in domeniul de mentinere a tiristorului.
Link spre comentariu

Eu l-am probat asa: am doi acc, unul cu tensiune 12v si celalalt cu tensiune 13,5v. cu releul neanclasat imi arata pe aparat 13,5v. In momentul cind apas butonul si anclasez releul trece pe acc 2 si imi arata 12v. Potentiometrul l-am reglat sa la 11,80v sa comute. Pina aici toate bune si frumoase. In momentul cind pun consumator, respectiv motorasul ,comuta la pragul stabilit, imi arata pe aparat tensiunea din celalalt acc, dar la interval de vreo 3,4 secunde comutata iar si iar si iar ,iar motorasul merge numai in suturi .Cind o ia prea tare cind scade turatia si tot asa. Nu stiu cun sa fac, ca in momentul in care comuta pe acc de rezerva , circuitul spre celalalt sa se inchida cumva ,sa nu mai comute iar pe celalalt si tot asa. Cu el in stadiul asta risc sa ard si regulatorul de turatie.

Link spre comentariu

Da detalii despre releu deoarece cred ca acela e una din cauze. De obicei releele cu bobina de 12V inceteaza sa mai functioneze cam pe la 8-9V si, tinand cont de caderea de 1.5V de pe triac, se ajunge usor la decuplarea lui. A doua cauza este "revenirea" tensiunii acumulatorului acc1 peste tensiunea de prag si comutarea releului (are treaba cu sulfatarea lui).@miron1947: din moment ce montajul "pulseaza", tiristorul este amorsat. Tinand cont ca pornirea montajului se face prin tiristor, la decuplarea lui montajul trebuia sa ramana pe acc1.Incearca sa modifici cum vezi in poza. Ideea este ca odata cuplat ramane asa pe rezerva. Mai trebuie adaugat un buton de oprire (si resetare, tinand cont de tiristor). Montajul ar trebui sa functioneze astfel: La cuplarea tensiunii, tranzistorul conduce si poarta tiristorului nu este alimentata, releul fiind decuplat si acc1 alimentand sarcina (in poza e bec dar nu conteaza ce consumator e). La atingerea pragului de decuplare, tranzistorul se blocheaza, tiristorul primeste semnal de poarta si amorseaza, releul comutand pe acc2 (rezerva). La reglajul tensiunii de prag nu uita de caderea de tensiune pe tiristorul de "pornire" care poate ajunge la 1,5V. Sper sa te ajute aceasta metoda de comutare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări