Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aparat de sudura din alternator


florinellll

Postări Recomandate

Da,, .Am ,,periat,, si eu  cateva nopti  internetul in cautarea unor solutii.  In nici un caz nu  voi opta pentru achizitionarea unui ,,utilaj,,  specializat. Asa cum spuneam lucrez in regim hobby si am extrem de multe alte prioritati unde sa aloc suma aferenta unui generator  profesional. In opinia mea  investitia trebuie sa-si scoata banii si sunt departe  de a avea un plan in aceasta directie. Deci exclus! Apoi chestia cu imprumutatul  este doar o solutie de moment la construirea structurii unui container metalic.  Am pe ,, pod ,, 2 generatoare functionale  din care unul de 2500w, dar am evitat  conectarea aparatului de sudura. Din cate am inteles  cel mai mare risc il prezinta la intreruperea  arcului electric cand generatorul  nu revine suficient de repede  in parametri. In timp am mai trecut pe langa oferte acceptabile  a unor generatoare ,, competente,,  o sa urmaresc si acest aspect. Mai am un generator de 5000W care insa este o clona a unui generator Honda si nu porneste. De fapt porneste cateva secunde dar apoi se opreste desi  i-am inlocuit carburatorul. Evident folosirea unui alternator  de 24 volti  simplifica mult proiectul dar intrucat  detin cele 2 alternatoare ( cu sistem de racire... lucru  important avand in vedere recomandarile de a monitoriza permanent temperatura alternatorului) as incerca  prima data cu acestea. Voi avea in vedere  montarea rolei intinzatoare  exact intre fuliile  alternatoarelor pentru a mari suprafata de contact a curelei. Vedeti si un impediment electric la conectarea in serie ( sau paralel ) in afara de cel mecanic...? Puntile de 1000v 200A , destul de generoaroase ca format, le am. Ma gandesc ca marja de 50 amperi ar acoperi  valoarea reala a componentei  ,,Chinezesti,,. Regret  ca nu am vazut mai devreme o solutie prin care era  indicata montarea a 2 punti in paralel, as fi comandat 4. Acum marea intrebare este  daca din turiatia motorului corelata  cu excitatia as putea obtine  mai mult  de cca 18 volti asa cum preciza un coleg mai sus.  Imi amintesc de  patania unui  prieten care a vrut sa schimbe intre ele 2 baterii  cu motorul pornit.  Cineva ( cu ceva experienta in domeniu ) estima o valoare de 60 volti la bornele alternatorului in cazul in care  motorul era turat si deconectata bateria. Asta ar fi pentru mine  un semn de intrebare. Pana la urma legarea alternatoarelor in configuratie serie sau paralel ( care m-ar avantaja din punct de vedere al amperajului si al functionarii lejere a puntilor de diode) o voi testa dupa montarea lor. Investitia in acest proiect ar fi in acest moment doar legata de timp. Neaparat trebuie sa reiau alt proiect  ,, ramas in parasire,, cu un tractor home made unde am montat un motor B&S, nou de 22 caluti  dar care nu a fost pornit niciodata. Ma gandesc la o platforma pe care sa o atasez in suruburi de sasiul tractorului ( demontabila sau nu) si  montarea a 2 bateri auto permanent pe sasiu pentru a spori greutatea si  alte aplicatii electrice ( pentru care voi cere alte pareri la momentul oportun ) Legat de partea de excitatie ,ma gandesc sa folosesc un  step down sau un step up ( si de vazut cu cat se poate supravolta bobina )  In cazul in care cele 2 alternatoare   isi fac  treaba ce ,, automatizare credeti  ca s-ar potrivi  pentru functia antilipire eventual ceva ajustari ale puterii in mod automat. Multumesc tuturor!

Editat de CV-03-BTF
completare
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 123
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • florinellll

    13

  • pusu

    12

  • Ion_Bumbu

    11

  • Dr.L

    9

Top autori în acest subiect

Nu trebuie la MMA bobina pe iesire, este trifazat si de frecventa ridicata curentul, nu junge la 0 curentul incit sa stinga arcul.

 

Problema la serie este simpla, daca puteti scoate comunul infasuratilor si sa-l izolati de masa este mai simplu.

Link spre comentariu

Multumesc domnule ION pentru atentionare.   1.    Este un aspect care putea sa-mi scape. Este clar acum ca  la legarea in paralel  este potrivit ca, comunul infasurarilor sa fie legat la masa iar la legarea in serie sa fie separat de aceasta. Ce implicatii nedorite  ar fi aparut  daca infasurarile  comune ramaneau conectate la masa  iar iesirile din puntile de diode le legam in serie..?  Inca nu am verificat nici informativ nici fizic daca infasurarile  alternatoarelor sunt in configuratie stea ( asa cum precizati dvs ) sau delta. Ce beneficii as avea daca le-ar repozitiona in delta..?  Imi aduc aminte ca am observat aceasta solutie intr-un  material pe Yt. 2.  Din discutiile purtate  cu un dom care repara alternatoare intr-un atelier ,, de 2 generatii,,  reiese ca la turatie mare voltajul unui alternator ( fara regulator dar  excitat rotorul) ar putea atinge usor  30 volti. Acesta este si motivul pentru care  voi incerca prima data  configuratia in paralel. Imi aduc aminte  precizarea unui domn care spunea ca a sudat cu 2 baterii de 12v si 100 A , legate in serie si un alternator auto de 40 A ( probabil 24v) conectat la motorul unui generator. In aceasta configuratie s-ar putea obtine usor 29 volti la un amperaj sporit.  Anexez  aceasta idee de a suda doar din  2 baterii  de 12v. Inca nu am gasit informatii si despre amperajul bateriilor. Iar cer iertare celor care sunt de parere ca ma complic inutil dar nu am alta solutie financiara. Bateriile le am de la un sistem fotovoltaic ce urmeaza a fi instalat. Pe utilajul de care va povesteam am in vedere montarea a 2 baterii de camion  ( pe care ma astept sa le gasesc la schimb la un magazin  de piese auto... dupa prima zi geroasa de iarna. O incarcare adecvata cu o desulfatoare  repetata  pot ,, invia,, anumite baterii),. Bateriile imi sunt necesare odata pentru  partea electrica a utilajului 12v cat si pentru a actiona alte dispozitive electrice 24v si nu in ultimul rand pentru sistemul fotovoltaic.   Zi frumoasa, spor in proiectele dvs. 

 

Editat de CV-03-BTF
completare
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări