CV-03-BTF Postat Octombrie 20, 2022 Partajează Postat Octombrie 20, 2022 (editat) Da,, .Am ,,periat,, si eu cateva nopti internetul in cautarea unor solutii. In nici un caz nu voi opta pentru achizitionarea unui ,,utilaj,, specializat. Asa cum spuneam lucrez in regim hobby si am extrem de multe alte prioritati unde sa aloc suma aferenta unui generator profesional. In opinia mea investitia trebuie sa-si scoata banii si sunt departe de a avea un plan in aceasta directie. Deci exclus! Apoi chestia cu imprumutatul este doar o solutie de moment la construirea structurii unui container metalic. Am pe ,, pod ,, 2 generatoare functionale din care unul de 2500w, dar am evitat conectarea aparatului de sudura. Din cate am inteles cel mai mare risc il prezinta la intreruperea arcului electric cand generatorul nu revine suficient de repede in parametri. In timp am mai trecut pe langa oferte acceptabile a unor generatoare ,, competente,, o sa urmaresc si acest aspect. Mai am un generator de 5000W care insa este o clona a unui generator Honda si nu porneste. De fapt porneste cateva secunde dar apoi se opreste desi i-am inlocuit carburatorul. Evident folosirea unui alternator de 24 volti simplifica mult proiectul dar intrucat detin cele 2 alternatoare ( cu sistem de racire... lucru important avand in vedere recomandarile de a monitoriza permanent temperatura alternatorului) as incerca prima data cu acestea. Voi avea in vedere montarea rolei intinzatoare exact intre fuliile alternatoarelor pentru a mari suprafata de contact a curelei. Vedeti si un impediment electric la conectarea in serie ( sau paralel ) in afara de cel mecanic...? Puntile de 1000v 200A , destul de generoaroase ca format, le am. Ma gandesc ca marja de 50 amperi ar acoperi valoarea reala a componentei ,,Chinezesti,,. Regret ca nu am vazut mai devreme o solutie prin care era indicata montarea a 2 punti in paralel, as fi comandat 4. Acum marea intrebare este daca din turiatia motorului corelata cu excitatia as putea obtine mai mult de cca 18 volti asa cum preciza un coleg mai sus. Imi amintesc de patania unui prieten care a vrut sa schimbe intre ele 2 baterii cu motorul pornit. Cineva ( cu ceva experienta in domeniu ) estima o valoare de 60 volti la bornele alternatorului in cazul in care motorul era turat si deconectata bateria. Asta ar fi pentru mine un semn de intrebare. Pana la urma legarea alternatoarelor in configuratie serie sau paralel ( care m-ar avantaja din punct de vedere al amperajului si al functionarii lejere a puntilor de diode) o voi testa dupa montarea lor. Investitia in acest proiect ar fi in acest moment doar legata de timp. Neaparat trebuie sa reiau alt proiect ,, ramas in parasire,, cu un tractor home made unde am montat un motor B&S, nou de 22 caluti dar care nu a fost pornit niciodata. Ma gandesc la o platforma pe care sa o atasez in suruburi de sasiul tractorului ( demontabila sau nu) si montarea a 2 bateri auto permanent pe sasiu pentru a spori greutatea si alte aplicatii electrice ( pentru care voi cere alte pareri la momentul oportun ) Legat de partea de excitatie ,ma gandesc sa folosesc un step down sau un step up ( si de vazut cu cat se poate supravolta bobina ) In cazul in care cele 2 alternatoare isi fac treaba ce ,, automatizare credeti ca s-ar potrivi pentru functia antilipire eventual ceva ajustari ale puterii in mod automat. Multumesc tuturor! Editat Octombrie 20, 2022 de CV-03-BTF completare Link spre comentariu
amudsen Postat Octombrie 20, 2022 Partajează Postat Octombrie 20, 2022 Nu e mai simplu fara electronica ? (step down) http://diy-welder.com/weldernator.shtml Cred ca o sa trebuiasca si o bobina pe iesire. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 20, 2022 Partajează Postat Octombrie 20, 2022 Nu trebuie la MMA bobina pe iesire, este trifazat si de frecventa ridicata curentul, nu junge la 0 curentul incit sa stinga arcul. Problema la serie este simpla, daca puteti scoate comunul infasuratilor si sa-l izolati de masa este mai simplu. Link spre comentariu
CV-03-BTF Postat Octombrie 24, 2022 Partajează Postat Octombrie 24, 2022 (editat) Multumesc domnule ION pentru atentionare. 1. Este un aspect care putea sa-mi scape. Este clar acum ca la legarea in paralel este potrivit ca, comunul infasurarilor sa fie legat la masa iar la legarea in serie sa fie separat de aceasta. Ce implicatii nedorite ar fi aparut daca infasurarile comune ramaneau conectate la masa iar iesirile din puntile de diode le legam in serie..? Inca nu am verificat nici informativ nici fizic daca infasurarile alternatoarelor sunt in configuratie stea ( asa cum precizati dvs ) sau delta. Ce beneficii as avea daca le-ar repozitiona in delta..? Imi aduc aminte ca am observat aceasta solutie intr-un material pe Yt. 2. Din discutiile purtate cu un dom care repara alternatoare intr-un atelier ,, de 2 generatii,, reiese ca la turatie mare voltajul unui alternator ( fara regulator dar excitat rotorul) ar putea atinge usor 30 volti. Acesta este si motivul pentru care voi incerca prima data configuratia in paralel. Imi aduc aminte precizarea unui domn care spunea ca a sudat cu 2 baterii de 12v si 100 A , legate in serie si un alternator auto de 40 A ( probabil 24v) conectat la motorul unui generator. In aceasta configuratie s-ar putea obtine usor 29 volti la un amperaj sporit. Anexez aceasta idee de a suda doar din 2 baterii de 12v. Inca nu am gasit informatii si despre amperajul bateriilor. Iar cer iertare celor care sunt de parere ca ma complic inutil dar nu am alta solutie financiara. Bateriile le am de la un sistem fotovoltaic ce urmeaza a fi instalat. Pe utilajul de care va povesteam am in vedere montarea a 2 baterii de camion ( pe care ma astept sa le gasesc la schimb la un magazin de piese auto... dupa prima zi geroasa de iarna. O incarcare adecvata cu o desulfatoare repetata pot ,, invia,, anumite baterii),. Bateriile imi sunt necesare odata pentru partea electrica a utilajului 12v cat si pentru a actiona alte dispozitive electrice 24v si nu in ultimul rand pentru sistemul fotovoltaic. Zi frumoasa, spor in proiectele dvs. Editat Octombrie 24, 2022 de CV-03-BTF completare Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum