Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aparat de sudura din alternator


florinellll

Postări Recomandate

  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 123
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • florinellll

    13

  • pusu

    12

  • Ion_Bumbu

    11

  • Dr.L

    9

Top autori în acest subiect

Oare de ce erau generatoarele asa mari? Nu ca sa reziste? Am vazut motoare de 9kg si 6kW cu mentiunea ca la puterea maxima(6kW) pot functiona un numar limitat de minute , precum MIG-urile care aveau viteza maxima tz' mach dar numai pt 3 minute.Binenteles ca poti antrena doua alternatoare in tandem,le pui in paralel si obti si curentul necesar,eventual te joci cu excitatia fiecaruia in functie de temperatura .

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Nu s-a mai scris demult aici....poate se revigoreaza discutia.

Mi se pare foarte interesant subiectul, mai ales ca zilele astea chiar ma gandeam cum oare sa fac niste suduri pe un camp unde nu am curent. As avea de sudat doar niste tevi de 1/2 tol cap in cap (exclus filetate si mufate).

Cautand ici-colo, am dat peste acest subiect si am vazut niste filmulete in care pare ca se sudeaza cu curentul furnizat de alternatorul montat pe masina:

 

Am o Dacie functionala cu care as putea face experimente, dar totusi parca nu as vrea sa fac vreo traznaie si sa stric ceva iremediabil. Din filmulete nu am inteles prea bine daca se trag pur si simplu doua cabluri de sudura de la alternatorul masinii si se sudeaza, ori mai e nevoie de ceva (afara de clesti si electrozi).

Imi puteti da niste sfaturi, pot suda folosind alternatorul de Dacie si ce anume trebuie sa fac ? Mai trebuie inserat ceva in circuit, trebuie deconectat ceva ?

....nu vreau sa faca nici fum nici bum.

Link spre comentariu

Nu s-a mai scris demult aici....poate se revigoreaza discutia.Mi se pare foarte interesant subiectul, mai ales ca zilele astea chiar ma gandeam cum oare sa fac niste suduri pe un camp unde nu am curent. As avea de sudat doar niste tevi de 1/2 tol cap in cap (exclus filetate si mufate).Cautand ici-colo, am dat peste acest subiect si am vazut niste filmulete in care pare ca se sudeaza cu curentul furnizat de alternatorul montat pe masina:

Am o Dacie functionala cu care as putea face experimente, dar totusi parca nu as vrea sa fac vreo traznaie si sa stric ceva iremediabil. Din filmulete nu am inteles prea bine daca se trag pur si simplu doua cabluri de sudura de la alternatorul masinii si se sudeaza, ori mai e nevoie de ceva (afara de clesti si electrozi).Imi puteti da niste sfaturi, pot suda folosind alternatorul de Dacie si ce anume trebuie sa fac ? Mai trebuie inserat ceva in circuit, trebuie deconectat ceva ? ....nu vreau sa faca nici fum nici bum.
Salut, eu sudez, inox ,aluminiu fier, din 4 baterii de camion 225 Ah in serie cu o rezistenta de nichelina cu diametru de 5mm asta pt. electrozi de 2,5.Iar pt. 3,25 direct fara rezistenta, bateriile sint de la fier vechi ,am si invertor de 120A dar nu se compara cu bateriile.
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Nu s-a mai scris demult aici....poate se revigoreaza discutia.Mi se pare foarte interesant subiectul, mai ales ca zilele astea chiar ma gandeam cum oare sa fac niste suduri pe un camp unde nu am curent. As avea de sudat doar niste tevi de 1/2 tol cap in cap (exclus filetate si mufate).Cautand ici-colo, am dat peste acest subiect si am vazut niste filmulete in care pare ca se sudeaza cu curentul furnizat de alternatorul montat pe masina:

Am o Dacie functionala cu care as putea face experimente, dar totusi parca nu as vrea sa fac vreo traznaie si sa stric ceva iremediabil. Din filmulete nu am inteles prea bine daca se trag pur si simplu doua cabluri de sudura de la alternatorul masinii si se sudeaza, ori mai e nevoie de ceva (afara de clesti si electrozi).Imi puteti da niste sfaturi, pot suda folosind alternatorul de Dacie si ce anume trebuie sa fac ? Mai trebuie inserat ceva in circuit, trebuie deconectat ceva ? ....nu vreau sa faca nici fum nici bum.
Nu stiu ce curent maxim genereaza un alternator de Dacia,dar sigur nu scoate un minim de vreo suta amperi cat ar trebui;solutia ar fi inlocuirea alternatorului,cu unul mai potent.Restul modificarilor sunt minore;se deconecteaza plusul ce merge la acumulator,iar excitatia se alimenteaza direct de la acumulator,cu 12V.Se obtine astfel la iesirea alternatorului,dupa puntea redresoare,o tensiune direct proportionala cu turatia.Pentru amorsarea arcului e nevoie de 50-60V.Ar trebui turat motorul pana la obtinerea acestei tensiuni...si cam atat.La o cautare rapida pe net,am vazut ca exista si altenatoare de 200A;cred ca pe la dezmembrari s-ar putea gasi daca nu de 200,macar de 150-180A.
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Cu 130A poti suda lejer;singura retinere pe care o am,este in ceea ce priveste capabilitatea puntii redresoare de a rezista in timp curentului de scurt,inerent sudurii,care va depasi cei 130A.Din filmuletele vazute,pot trage doua concluzii...ori puntea e supradimensionata,suportand peste curentul maxim inscris pe alternator,ori apare o limitare a puterii debitate de alternator,la punerea in scurt,datorata intrefierului dintre stator si rotor,astfel curentul maxim fiind limitat.

Link spre comentariu

Este mai indicat a folosi un alternator de camion (tir), astea merg pe la 200A. Eu am fost la unul cu dezmembrari de autocamioane straine dar cand mi-a spus cat vrea pe un alternator am renuntat definitiv.

Link spre comentariu

Puntea de Dacie e de 40A pe faza ,dar trebuie turat motorul ca de nu se opreste . Alternatorul de Dacie are 600W iar pt sudura e necesar 1 kW ,masinile de pe care se genera curentul de sudura erau un pic mai mari ( una ajungea pana la pieptul sudorului ,bine,ca era si persoana scunda iar masina era pe cauciucuri mari da' tot jeep se cheama si tot cu alternator mare e ,e excitat direct de pe baterie si scoate 60V . Pisica Matache a zis bine la faza cu excitatia ,partea cu puntea e ca diodele sant de 200V si rezista si la 60V. La masinile de generatie noua ,diodele sant de 90A sau peste .

Link spre comentariu

Hmmmmm, va sa zica nu prea merge sa folosesc Dacia pe post de aparat de sudura.Oare nici macar cu electrozi de 1,6 ? (parca astia-s cei mai subtiri si se spune ca merg cu curent de 30-40A, tensiune 15-35 V) Daca e asa, mai-mai ca se apropie de ceea ce poate da alternatorul de pe Dacie.Care e grosimea materialului ce poate fi sudat cu electrozi de 1,6 ?

Link spre comentariu

La dacie ai o gramada de loc sa ingramadesti un alternator mai mare.Se gasesc la dezmembrari alternatoare de bmw,vw ceva mai noi si mai mari(adica nu de pe vw lupo) care debiteaza 120A poate si 150...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări