Dr.L Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 Ai putea incerca si cu o bobina....e diferita fata de condensatorOricum,interesant experiment Link spre comentariu
pusu Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 Mai e ceva ce am uitat:transmisia cu curea nu e prea buna,la fiecare amorsare de arc electric apare pe moment o franare violenta;din cauza asta cureaua s-a slabit destul de mult doar in probele pe care le-am facut.Dupa ce o sa fac o proba si cu torta tig si daca se dovedeste totul in regula atunci o sa montez alternatorul in fata motorului si o sa ii fac o transmisie directa de la ax la ax.Da, mi-am inchipuit ca transmisia cu curea este deficitara, eu niste cuplaje elestice si-l voi adaptata pe unul dintre ele. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 Ai putea incerca si cu o bobina....e diferita fata de condensatorOricum,interesant experiment Adica bobina sa o pun in serie cu iesirea?...ar trebui o bobina destul de mare in cazul asta, oricum mai mica decat la redresarea monofazata;o sa incerc si varianta asta zilele ce urmeaza. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 http://diy-welder.com/weldernator.shtml http://diy-welder.com/proto2.shtml Grig Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 In linkul 2 apare o bobina bunaMai vazusem pe net un aparat de sudura,dar in loc de traf,alternator etc avea acumulatori cu plumb (de la un cart electric)Si cu bobina,omu zicea ca sudeaza mai bine Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 9, 2011 Partajează Postat Iunie 9, 2011 Dupa experimentele de azi concluzia este clara:bobina(droselul)este necesar. deoarece ajuta la amorsarea arcului si il mentine mult mai bine.Am facut probe pe o teava de inox cu grosimea peretelui de 5mm;sudurile incercuite cu rosu sunt facute cu droselul in circuit si se observa patrunderea mult mai buna a materialului cat si o uniformitate mult mai buna pe lungime a sudurii fata de cele unde nu era inseriat droselul si in plus am observat ca nu se mai franeaza asa tare motorul in sarcina.Ca drosel am folosit secundarul aparatului din imagine,dar cred ca un drosel calculat exact pentru situatia data ar fi de dorit.LE.multumesc de ideea cu bobina Dr.L Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 9, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2011 Mai e ceva ce am uitat:transmisia cu curea nu e prea buna,la fiecare amorsare de arc electric apare pe moment o franare violenta;din cauza asta cureaua s-a slabit destul de mult doar in probele pe care le-am facut.Dupa ce o sa fac o proba si cu torta tig si daca se dovedeste totul in regula atunci o sa montez alternatorul in fata motorului si o sa ii fac o transmisie directa de la ax la ax.Asa este referitor la tipul de transmisie ,se pierde pana la 30% din lucrul mecanic transferat.Daca motorul are turatia necesara este pacat sa nu folosesti transmisia prin flanse,randamentul va fi mult mai bun.Bafta in continuare ,la mine a ramas in stadiul de proiect(aruncat undeva prin atelier) Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 9, 2011 Partajează Postat Iunie 9, 2011 Ma bucur ca merge mai bine Bobina lucreaza in cc si trebuie sa aiba intrefier (merge si doar pe tole de tip I) Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 9, 2011 Partajează Postat Iunie 9, 2011 Bobina pe care am folosit-o pe post de drosel nu are intrefier(sec. de la traful de sudura)din pacate.O sa incerc sa fac o bobina pe un miez de 14cmp cu intrefier sa vad cum se comporta;in linkul postat am vazut ca pe langa bobina mai erau si 3 condensatoare destul de mari.In sfarsit ,o sa mai fac destule combinatii sa vad ce o mai iesi;eu unul ma asteptam ca dupa cativa electrozi topiti sa zboare afara diodele prin fantele de ventilatie ale alternatorului,dar deocamdata e in regula. Link spre comentariu
florinellll Postat Iunie 13, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 13, 2011 Alternatorul pe care l-ai folosit poate mai mult.Maximum de putere il vei obtine la 5000---6000 rot/min,stiu ca este mai greu de obtinut o asemenea turatie dar poate merita testat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 14, 2011 Partajează Postat Iunie 14, 2011 Alternatorul pe care l-ai folosit poate mai mult.Maximum de putere il vei obtine la 5000---6000 rot/min,stiu ca este mai greu de obtinut o asemenea turatie dar poate merita testat.Chiar la inceputul experimentului am folosit fulia originala a alternatorului si tensiunea in gol era de 67v;ca raport de transmisie nu stiu exact,la motor aveam 2950rpm iar la alternator banuiesc ca undeva la 4000~4500rpm.Nu am putut suda in varianta asta; am schimbat fulia si am ajuns la raport de 1/1;arcul electric se amorsa foarte usor dar turatia motorului se reducea foarte mult in sarcina de unde am dedus ca trebuie putere motoare mai mare sau, am rezolvat cu schimbarea raportului de transmisie.Concluzia mea dupa experiment este ca se poate suda la nivel de hobby in varianta cu raportul de transmisie 1/1 si motor de 1,8Kw;un motor electric la 3~4kw electric ar face fata ca sa poata duce alternatorul la 5000~6000rpm dar trebuie un motor trifazic altfel alternatorul il franeaza si nu iasa mare lucru(eventual fum din curea).Cel mai bine,cred,ca ar fi un motor de cositoare pe benzina;alternatorul cred ca e indestructibil.LE: cate alternatoare am aruncat la fier vechi,nu credeam ca poti suda cu ele... Link spre comentariu
pusu Postat Iunie 14, 2011 Partajează Postat Iunie 14, 2011 Cel mai bine,cred,ca ar fi un motor de cositoare pe benzina;alternatorul cred ca e indestructibil.Eu am cautat azi pe la dezmembrari un motor pe benzina pentru un proiect asemanator. Am citit undeva ca este necesar un motor de cca 12KW. Existau pe vremuri niste motoare romanesti in 2 cilindrii (racire pe aer) ce echipau niste pompe de apa pt pompieri.Am avut unul dar prin '95, l-am transformat in compresor de aer :cry: ...Bafta la toti! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 14, 2011 Partajează Postat Iunie 14, 2011 Astazi am "eviscerat"alternatorul din experiment si am gasit diodele notate astfel:diode scrise cu negru(de pe bara de minus)6354 Bosch 0030 si diode scrise cu rosu(de pe bara de plus)6353 Bosch 0011.Intre notatii este stantata sigla Bosch;intrebarea ar fi unde gasesc datasheet-ul pentru ele ca ar fi interesant de vazut la ce curenti au fost construite diodele astea.Am legat patru dintre ele in punte normala si le-am intercalat la iesirea din aparatul de sudura clasic ele fiind pe radiatorul lor(fara racire fortata,date jos de pe alternator)dupa doi electrozi de 2,5supertit fin s-au incalzit la limita cat sa poti tine mana pe ele.Oricum la cat sunt de mici ca dimensiuni si la ce "muschiuloase"sunt, mie mi se par grozave diodele astea. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 Nu-s chiar asa de mici,ca e doar pastila practic+ ca sunt multe (chiar,cate are alternatorul tau?) Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 Sunt in total 11 bucati impartite asa:3buc sunt de putere mica(nu sunt pe radiator)ele alimenteaza releul regulator,6buc.sunt cele de putere rosii+negre care sunt pe cate un radiator si mai sunt 2buc montate una pe radiatorul de+ si una pe radiatorul de minus(tot in capsula mare)care nu stiu ce rol au??? Cele doua diode sunt notate altfel ,pe spate, prin stantare pe partea din spate dar nu mi-am dat seama cum sunt legate si ce rol;notatia Bosch(sigla)414141 si Bosch(sigla)413148.In conductie directa am masurat 90ohmi la cele de putere pe celelalte nu le-am masurat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum