cosmin_cosmin_1 Postat Aprilie 14, 2010 Partajează Postat Aprilie 14, 2010 mai multe informatii am gasit si eu pe google dupa "tig welder using alternator",n-am construit niciunul, dar pare sa se poata Link spre comentariu
TESSLA Postat Aprilie 14, 2010 Partajează Postat Aprilie 14, 2010 Alternatorul furnizeaza tensiune trifazata si prin redresarea ei se obtine curent continuu pulsatoriu, ce-i drept dar care nu mai trece prin zero si de asta poti suda si cu bazic. Daca redresezi curentul la un transformator de sudura clasic monofazic nu poti suda cu bazic daca nu netezesti curentul cu un inductor, care e de mare cam cat trafu. Link spre comentariu
Vizitator nosferatu6669 Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 eu zic ca ai putea incerca sa folosesti un generator de CC in loc de alternator ( ex. un moter de cc) si scapi de puntea de diode : Link spre comentariu
blazeu Postat Iunie 14, 2010 Partajează Postat Iunie 14, 2010 Convertoarele de sudura NU folosesc diode (diodele capabile sa suporte curentii de sudura sunt scumpe si nu indeajuns de fiabile). In plus de curentul mare al sudurii si curent de scurtcircuit si mai mare (cand se lipeste electrodul), mai apar si tranziente cu varfuri mari de curent si tensiune ("celebrele" di/dt si du/dt). Masina electrica e mult mai rezistenta.Totusi... Transformatorul ala greu, pe miez de tole e "sfant": fara piese in miscare, capabil sa reziste (un timp rezonabil) la scurtcircuit, "clasic" si cu functionare clara...Complicatia motor-generator propusa mi se pare a se indrepta spre esec, deoarece alternatorul in discutie nu e dimensionat corespunzator si nu e optimizat scopului propus. Daca veti incerca sudura cu un electrod nu foarte subtire, tensiunea va cade foarte mult (nu va putea sustine arcul), iar cu electrod mai subtire se va indrepta spre ardere...Apropo, cu motor asincron nu se poate depasi 3000rpm (motorul cu o singura "pereche" de poli)(iar o transmisie inseamna probleme de dimensionare a curelelelor care v-ar complica mult constructia)Desigur, acesta e doar un punct de vedere, iar dumneavoastra sunteti liber sa incercati.Va dorim succes si satisfactie! Link spre comentariu
gica70 Postat Iunie 14, 2010 Partajează Postat Iunie 14, 2010 Pentru ca e asincron nici la 3000 tur/min nu ajunge; intervine alunecarea.. Link spre comentariu
catalina Postat Iulie 1, 2010 Partajează Postat Iulie 1, 2010 Diferita in sensul bun,adica o frecventa mult mai mare care prin redresare va oferii o calitate mai buna a sudurii.eu tind sa nu fiu de acord cu asta, curentul continuu este curent continuu, fie ca-i redresat de la 200khz, fie cai redresat de la 50 hzCurentul alternativ redresat devine curent continuu pulsatoriu.De asta se folosesc condensatori , pentru a filtra acest curent continuu pulsatoriu.Sunt de acord ca cu cat frecventa redresata e mai mare , forma finala a curentului redresat si filtrat se apropie de o linie dreapta Link spre comentariu
nelute8 Postat Octombrie 15, 2010 Partajează Postat Octombrie 15, 2010 Cred ca ceva e putred. 24V/150A ? Adica peste 3KW, cat ar avea motorul de antrenare? Dar ce miez are alternatoru' ala? Si ce sarma? Cate kg are el, dar motorul? Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 16, 2010 Partajează Postat Octombrie 16, 2010 Daca o masina cu motor de 1,5l are alternator de 1kW,gandeste-te ce alternator au camioanele Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 7, 2011 Partajează Postat Iunie 7, 2011 Ca sa nu mai deschid alt topic postez aici un experiment cu un aparat de sudura dintr-un alternator de 12v/90A si un motor monofazat de 1,8kw/2950rpm/220vca.Excitatia alternatorului am alimentat-o din acumulatorul din imagine care avea undeva la 11v(neincarcat din Ianuarie ac)iar iesirea de la borna plus am conectat-o la clestele portelectrod iar masa alternatorului la clestele de masa.In poza este si o mostra de sudura,doua corniere cu grosimea de 3mm sudate unul de altul;primele impresii din aceasta seara au fost ca arcul electric este mult mai "cursiv"fata de invertor.O sa mai contiuni si zilele care urmeaza experimentele,eu ma asteptam doar sa functioneze,dar este cu mult mai mult.Astept pareri,idei,critici....... Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 7, 2011 Partajează Postat Iunie 7, 2011 Ar trebui sa inseriezi si o bobina Link spre comentariu
TESSLA Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 Din ce am mai auzit eu, in cazul sudurii in CC, cica clestele portelectrod se leaga la minus iar piesa de sudat se leaga la plus. Sa ma corecteze cineva daca spun o prostie. Link spre comentariu
pusu Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 @IGBT 1971, electrodul a fost de fi 2,5? Si nu se supraincalzeste alternatorul? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 Depinde ce sudezi,la inox +vine la electrod,dar pe mine m-a interesat sa vad doar cum "arde"nu polaritatea in cazul de fata.Am mai experimentat astazi si valorile optime pentru electrod de 2,5mm supertit fin sunt :17vcc/4A pentru excitatie(tr. clasic,punte redresoare si 4700uf/50vcc) iar la iesire 49vcc la mersul in gol.Am incercat si cu condensator,filtraj, pe iesire dar arcul se amorseaza mult mai bine fara.Raportul de transmisie este de 1/1 dar am observat ca motorul este cam la limita in privinta puterii,se franeaza destul de tare in sarcina deci cred ca nu poate fi vorba ca alternatorul sa fie antrenat de un motor mai mic.Dupa cinci electrozi topiti unul dupa altul(am taiat si tabla de 4mm) nu am sesizat sa se incalzeasca excesiv motorul sau alternatorul.Oricum pe mine ma intereseaza sa il folosesc ca generator pentru sudura tig;proba pe care am facut-o acuma era sa ma lamuresc daca e posibil sau nu, sa functioneze pe post de generator de sudura, un alternator.Cred ca un alternator din asta poate si mai mult cu un motor mai puternic si cu raportul de transmisie schimbat;la 1/1 cum l-am experimentat corespunde pe autoturism la mersul ralanti al motorului,eu l-am invartit cu aprox.2900rpm iar pe masina raportul uzual este de 1/3 ceea ce corespunde la 1000rpm la volanta cu 3000rpm la alternator.LE.alternatorul este VW/AUDI fabricat de Bosch. Link spre comentariu
pusu Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 @florinellll, la ce camion (poate raba) e alternatorul asta de 150A? Hai ca experimentez si eu "triodina" asta... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 8, 2011 Partajează Postat Iunie 8, 2011 Mai e ceva ce am uitat:transmisia cu curea nu e prea buna,la fiecare amorsare de arc electric apare pe moment o franare violenta;din cauza asta cureaua s-a slabit destul de mult doar in probele pe care le-am facut.Dupa ce o sa fac o proba si cu torta tig si daca se dovedeste totul in regula atunci o sa montez alternatorul in fata motorului si o sa ii fac o transmisie directa de la ax la ax. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum