cosmin88 Postat Mai 5, 2010 Partajează Postat Mai 5, 2010 Am gasit tabla de aluminiu cu striati pe o parte si neteda pe alta groasa de 5mm ,din ea voi realiza radiatorul ledurilor.O voi taia la o latime de 5cm si putin curbata dupa locul unde va fi pusa. Din aces motiv nu am luat radiator de aluminiu cu aripioare ca nu mai puteam realiza curba.Problema sa zic mare e acum cum prind ledurile de aluminiu. Am gasit PCB special pentru acest tip de leduri dar e mai scump decat ledul deci o cam excud posibilitatea asta.M-am gandit sa fac un "jug" peste led dar cam inestetic si ar fi cam ultima solutie.Poate radeti dar am lipit un led defect si cu super glue pe care fac experimente treaba e buna se lipeste beton dar ajunge lipici intre pastila de racire a ledului cea de Al si radiator si cred ca diminiueaza contactul termic dintre acestea,cu toate ca e un strat subtire.Ce am gasit acum ar fi folie izolatoare pentru lipituri, termorezistent un fel de banda din cupru banuiesc ca are adeziv pentru lipire pe o parteiar pe cealata sa cositoresc piciorusele ledului si tot odata sa-l tina lipit de radiator. A utilizat cineva acest tip de folie,niste detali daca se poate.Este o rola gen banda izolatoare de culoare aurie. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 5, 2010 Partajează Postat Mai 5, 2010 Cutape nu tine la temperatura,se dezlipeste.Prinde o platbanda de Cu cu suruburi de radiatorul de aluminiu,intre ele pune pasta termoconductoare si nu (NU) o indoi.Ledurile le cositoresti de Cu,peste poti sa aplici un jug.Superglue ataca lentila ledului(majoritatea adezivilor).Si cositoreste ledurile de Cu. Numai cu jug nu tin. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Mai 6, 2010 Partajează Postat Mai 6, 2010 pai da dar asa fac scurt intre cei 2 pini ai ledului. Bucata de cupru trebuie intrerupta undeva Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 Pai pune doua serii platbenzi,montate cu termocondutori(mica) si suruburi de radiator,o serie de platbenzi(catozi),din capete poti sa-i lasi neizolati,conservele au minusul la masa. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Mai 9, 2010 Partajează Postat Mai 9, 2010 Am terminat partea electrica ce cuprinde stabilizarea curentului la 320mA pe aparat,dupa calcul 297mA,montat toate integratele pe radiator plus cablarea lor pentru toate 10 ledurile. Am montat in teste pe o bucata de aluminiu 4 leduri 2 cate 2 legate in serie si unul pe un radiator practic am o parte din proiector. Prinderea ledurilor este una simpa prin gaurirea aluminiului si prindearea piciorusele ledurilor de radiator cu sarma.Functioneaza perfect, se incalzesc putin lumineaza foarte tare. De vineri functioneaza non stop ca si acum de alfel si nici o problema. Radiatorul de incinge putin dar nu mare lucru , la nevoie pot pune ventilator pe el.Pun cateva poza sa vedeti ce am facut . [/img] [/img] [/img] [/img] Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 E ok proiectul,pana acum.Ca sa ajunga pe masina,ledurile trebuie fixate; sarma se foloseste la carute,cu succes...la automobile,suruburi.Daca raman in sarme ,de la trepidatii ledurile o sa piarda contactul cu radiatorul,intre radiator si led e unsoare de care se lipeste praful ledurile nu vor mai transfera caldura=>leduri supraincalzite=> fum.Nu lumina. Si soferii din sens opus o sa-ti aduca prinosul recunostintei(sa le manci ...) tie si intregi familii,timp de o saptamana incheiata.Lentilele le poti fixa in suporti cilindrici(segmente de teava) care sa fixeze ,in acelasi timp si ledurile.De ventilator nu mai e cazul;cand mergi se ventileaza(scoate mana pe geam ,in mana tine un radiator). Link spre comentariu
cosmin88 Postat Mai 11, 2010 Partajează Postat Mai 11, 2010 salut. Prinderea cu sarma e doar acum in teste , la final voi face dupa ideea sugerata de tine.Legat de leduri ele vor avea un geam de plastic in fata capsulat deci nu va intra apa si praf,o sa fie ceva frums.Lentile nu folosesc , ii construiesc eu reflectorul e greu de explicat , practic lumina va fi proiectat de jos in sus dupa care afara.Am zis ca ar fi nevoie sa partea radiatorul integratelor de ventilator pentru ca intentionez da il montez in interiorul masinii inca nu sunt 100% hotarat probabil si in compartimentul motor , dar atunci va trebui sa acopar cu silicon toate contactele care se mai vad , pentru ca la splare mai ajunge apa.Ma gandesc ca fiind montat la motor pe timp de vara cand e cald afara +caldura de la motor si merg in aglomeratie o sa se cam incinga .Oricum asta vad eu.Ce cautacum este o mufa cu 6 sau cel mai rau caz 4 pini ( gen cele folosite la intalatie xenon) cu protectie la apa pentru ca voi fi expuse la contactul cu apa. Am nevoie atat de mama cat si tata.Ceva sugesti. Link spre comentariu
florinellll Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 Cred ca ar trebui sa te orientezi mai bine in privinta radiatorului pe care sunt montate ledurile.Pare foarte mare ala disipa 30w tu ai 4w .Eu am alimentat direct la 12Vcc doua leduri din acelea inseriate cu o rezistenta.Prin tatonari am selectat un curent de 0.25A la 14Vcc la masina si e ok.Cineva o sa spuna ca are variatii nefiind stabilizat,dar si becurile au variatii nu?Pentru o viata lunga curentul trebuie sa fie 75% din ce-l nominal.CHESTIA CU 50 000 DE ore e cam fictiune si la alea de firma daramite la astea ieftine Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 Problema ,la alimentarea ledurilor de putere NUMAI CU REZISTENTA,e ca ele se autoincalzesc;si ai nevoie de un radiator care sa evacueze caldura produsa de led in functionarea mormala+plus caldura de autoincalzire.Motivul care determina folosirea scc este ca ledul fiind un element semiconductor,neliniar, se folosesc elemente de stabilizarea curentului .Desigur,o rezistenta(cu raspuns liniar) face acest lucru,dar e dependenta de factorii externi:curentul consumat de sarcina(la led depenpendent de temperatura),temperatura exterioara,temperatura ledului si tensiunea de alimentare.Aceasta explicatie scurta necesita o exemplificare:Iled=100mA;Ubat=12V,Usistem14,4V(Ubat cand merge motorul).In situatia alimentarii ledului prin rezistenta,avem:la 12V curentul este mai mic decat cel calculat pt 14,4V si depinde de temperatura;Cind alimentam ledul prin sursa de curent constant(scc) :la 12v curentul este de 100mA,la 14,4V curentul este de 100mA,la 5C curentul e de 100mA,la 55C curentul este de 100mA.Daca folosesti rezistenta pt limitarea curentului,patesti asa:intr-o o zi de vara,poti lua doua 'amenzi' :una,pe bune si cam probabila,de la politie si alta, ca ai lucrat degeaba-leduri arse(aici i-ti vine sa folosesti brisca).50 000 de ore de functionare e MTBF(media timpilor de buna functionare) si la ledurile de firma e aplicabila,in conditiile utilizarii in parametri din datasheetul produsului;la alea chinezesti ieftine ai gasit vreun datasheet complect care sa corespunda cu realitatea?(curent/tensiune,lumeni/amperi,CRI)@CosminNu ai nevoie decat de 2 fire:+ si -;ca si la reflectoarela originale.Reflectoarele cu becuri 9005,9006 au mufe de genul ala.Vezi pe la dezmembrari auto... Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 La TME parca am vazut mufe d-alea izolate Dar trebuie sa cauti prin mufe...Si chiar si scc variaza umpic curentul,ca lm317 nu are comnesare de temperatura,la fel si cu altele Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 Cele scrise de mine mai sus sant relativ la stabilizarea curentului cu rezistenta...pretul ledurilor scade si metoda cu rezistenta e mai accesibila,probabil ca aceste doua metode(cu rezistenta si cu scc)vor deveni doua cai .Una folosita de profani("las ca merge si asa") si cealalta de aia care mai stiu ceva.Noile leduri,sant multicip; pt scaderea curentul cipurile se leaga in serie si e nevoie de un booster pt ele.Care sa stie si termocompensare sau c.constant. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Mai 12, 2010 Partajează Postat Mai 12, 2010 Cred ca ar trebui sa te orientezi mai bine in privinta radiatorului pe care sunt montate ledurile.Pare foarte mare ala disipa 30w tu ai 4w . Ala l-am pus doar asa in probe, am altul mai mic, asta e mare. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 13, 2010 Partajează Postat Mai 13, 2010 Radiatorul,cu cat mai mare,cu atat mai bine.Ca ledurile cu cat lucreaza mai reci,cu atat au randamentul mai mare.La ledurile albe ,problema cea mare e spectrul de culoare(CRI)...mai ales la astea noname.Tehnologia white power led presupune translarea lumini ultraviolete in spectrul vizibil,prin diverse tehnici,printre care si luminoforii;'pe langa' care scapa si o cantitate de UV.Din acest motiv obiectele iluminate cu un led alb au culori denaturate.La acest aspect lucreaza mari producatori de leduri(si chinezii ai copiaza).Au aparut leduri albe cu CRI de 94- alb aproape natural.Astea chinezesti au 60,iar daca sant alb cald,sant de 70.Alta chestiune e ca focalizarea luminii se face diferit de cea a becurilor cu incandescenta,deoarece ledul emite lumina punctiform;dar asta e un avantaj,se pot folosi lentile convexe. Link spre comentariu
cosmin88 Postat Mai 13, 2010 Partajează Postat Mai 13, 2010 Am inteles. Stiu ca daca radiatorul este mai mare nu are ce sa dauneze, dar cel din poza este mare.Nu-l pot folosi pe acesta pe masina este prea mare.Dupa cum am zis am unul mai mic are cam 35cmlungime si latime de ~6cm ,este montat in fata masini iar in timpul rulari curenti o sa-l raceasca. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum