Vizitator Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Iata in postarile de mai jos niste diagrame de simulare. Nu am avut efectiv timp sa fac calcule de adaptare a componentelor. Spre exemplu rezistenta din poarta mos-fetului (aceeasi ca la montajul cu BUZ 11) precum si dioda legata de mine la inspiratia de moment intre sursa si drena, trebuiesc verificate si selectate pe baza compatibilitatilor. De asemenea nu am mai insistat cu simularea pana la un timp tranzitoriu de peste 2 secunde, deoarece intr-o simulare secunda are o cu totul alta valoare. De asemenea trebuie sa spun ca la introducerea 100% a rezistentei potentiometrului in circuit, acesta nu a mai raspuns la simulare, de aceea am facut o simulare pentru 99% din acea valoare. Totusi dupa experienta mea anterioara pot spune ca montajul va functiona, daca asa dupa cum spuneam mai sus, se vor face adaptarile necesare.[attachment=3]Controler cu 555 - 4.png[/attachment][attachment=2]Controler cu 555 - 5.png[/attachment]In ceea ce priveste montajul cu IRF 540, se pare ca acesta este mai "adaptat" la schema si s-a putut face simularea la valoarea de 100% a rezistentei potentiometrului. Observatiile de mai sus raman valabile.[attachment=1]Controler cu 555 - 6.png[/attachment][attachment=0]Controler cu 555 - 7.png[/attachment] Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 IRFZ44 detin 6 buc,In situatia aceasta de ce nu "simulati" direct cu letconul. Rezultatele obtinute in simulari, nu sunt intodeauna, la fel cu cele obtinute in practica. Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 18, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Mersi mult .M-am apucat ,poate reusesc sa descifrez schema originala a pwm din bormasina.Am mai observat ca atunci cand asez bormasina in cutia ei de pastrare/transport intrerupatorul de sens este impins pe pozitia neutra, de configuratia cutiei.Este posibil ca si schema originala sa aiba un curent [de mers in gol].Poate reusesc azi sa pun niste poze cu pwm-ul original. Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 18, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Atasez poze cu interiorul intrerupatorului.Cifrele scrise cu pait-ul sunt cam aiurea.In partea de jos a pozei sunt inscrisurile legaturilor:G=gate;S=sursa;D=drena;M=mmotor;B+- =baterie1=1042=3043=6234=6835=5136=1247=4738=3939=39110=204CI=GSO63/0411 Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 7, 2010 Autor Partajează Postat Mai 7, 2010 Intr-un final am realizat schema cu 555 si IRFZ46N cu atacul portii de pe pinul 7 al 555.Din lipsa de spatiu in interiorul bormasinii am facut tip paianjen,culmea ca functioneaza~bine insa are o hiba.Atunci cand este bransata bateria,motorul porneste aproape de turatia maxima,iar dupa actionarea potentiometrului o singura data acesta se opreste,,consumand cca 10mA in gol.Inca o remarca; cu montajul initial(chiar daca pornea la viteza maxima)folosind acelasi acumulator,nu se putea oprii mandrina cu mana,iar acum forta pe care o dezvolta este echivalentul a 1/2 din gradatiile de cuplu(1-16)si se poate oprii usor.Gandind ca s-a consumat acumulatorul,am alimentat motorul [pe direct] si nu poti oprii dracia.Tensiunea maxima pe care o da montajul(la bornele motorului) este de 10,37V in situatia cand pe acumulator sunt 11,7V.Cine ma poate ajuta cu alte idei ,sunt receptiv. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 Intr-un final am realizat schema cu 555 si IRFZ46N cu atacul portii de pe pinul 7 al 555...Nu am inteles de ce nu ai folosit schema cu atac pin 3? Ai fost doar avertizat:La prima aplicatie iesirea( pinul 3) este folosita pentru bucla de comutare' date=' pentru a obtine paliere relativ egale si deci nu poate fi folosita pentru comanda.[/quote']In plus ti-am trimis oscilograme sugestive (chiar daca simulate) pentru a doua!? Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 8, 2010 Autor Partajează Postat Mai 8, 2010 Pana nu incerci ,nu gresesti Voi incerca sa realizez schema postata de tine cu IRF640 .Am mai gasit o schema ce asigura o plaja de 1%-97%; R1+R2=150 kΩ,C1=10nF Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 24, 2010 Autor Partajează Postat Mai 24, 2010 Controler cu 555 - 6.png[/attachment][attachment=0]Controler cu 555 - 7.png[/attachment]Am realizat si aceasta schema pt actionarea bormasinii;initial am folosit pt teste un motor 12v de la o imprimanta destul de maricel.Toate bune si frumoase,schema a functiont perfect pana in momentul cand am schimbat motorul de test cu cel al bormasinii (9,6V 10000rot/min).In momentul cand am alimentat montajul,motorul nu a pornit singur,insa dupa prima actionare a potentiometrului motorul a ramas pornit,consumand ~1,8A.De mentionat ca irf-ul era /radiator.Dupa decuplarea portii(mosfet),motorul a continuat sa functioneze cca 30 secunde si s-a oprit.La o atingere a portii cu iesirea de pe pin 3 motorul pornea la turatie maxima si continua sa functioneze cu poarta mosfet in aer cca20-30 sec.Am incercat sa schimb componentele din montaj pt un ciclu ~50% si sa pun niste leduri care sa ateste functionarea 555 si acesta era decedat.Am refacut toata schema folosind componente masurate,(inclusiv 555 )a functionat [reglajul] ~30 sec,dupa care a decedat din nou atat IRF540 cat si 555.Cu montajul (cu atac mos de pe pin 7)regulatorul functioneaza normal,cu mentiunea suparatoare ca atunci cand se branseaza bateria,motorul porneste pe turatie maxima si se opreste la prima actionare a potentiometrului. Rog pe cei care au realizat practic un astfel de pwm sa posteze. Multimesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum