sinescu marius Postat Noiembrie 14, 2012 Partajează Postat Noiembrie 14, 2012 Ai spus ca ai folosit doar cate 2 tranzistori 2N3055, unul in baza celuilalt, asta inseamna un darlington simulat/compus, si arata cam asa: triplet.png[/attachment] Asadar respecta schema intocmai, chiar daca folosesti doar cate 1 singur tranzistor final, cei 2 dinaintea sa sunt necesari, si in conditiile in care nu pari sa intelegi prea bine modul de functionare este esential sa respecti intocmai o schema. LE: Inca ceva, pentru 100W la iesire spre exemplu, pe primar trebuiesc 125W ( pe fiecare infasurare in parte ), asta inseamna ca la cei 12V cat este alimentarea, infasurarile din primar trebuie sa suporte aproximativ 10A fiecare, asta inseamna ca in primar trebuie sa ai sarma destul de groasa ( cam 2mm diametru )...asadar dupa cum vezi nu-i atat de simplu precum pare... exact asa am incercat cu triplet doar ca in locu bd 437 ala de lai pus akolo care vine atacat in baza de lm358 am pus 2sc1061 ca in schema si dupa 2sc ala cele 2 .2n3055 exact cum ai desenat tu......deci problema sa fie de la traf ? Link spre comentariu
Iustinian Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Am facut nist cautari si am gasit ceva...insa complcat ostez ici' so-ia ) schema http://www.instructables.com/file/F8P3ZD6H8OJF3JW Dupa cum vedeti este pus in patratel partea de "conducere"(driver) apoi power stage insa nu am inteles un lucru..paote puteti sa mi-l explicati De ce la iesirea invertorului sunt niste fire care duc la driver??? Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Sunt pt a mentine tensiunea de la iesire cat de cat stabila. Adica daca raportul trafului (de putere) e bine ales,tensiunea va fi fixa, cu diverse sarcini si cu acumulatorul incarcat sau descarcat Link spre comentariu
Vizitator kosza karoly Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 salut asi avea o intrebare am facut un invertor 12-220v si de mers merge dar am numai 160-170v in sarcina si fara sarcina am 190v e normal sa mearga asa sau ar trebui modificat ceva sau reglat sa mearga cu sarcina in jur de 220v am desanul aici pe care lam folosit daca ma poate ajuta cineva cu un sfat asi fi recunoscator mersi mult Link spre comentariu
Relav Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Faptul ca in gol nu aveti decat 190V se datoreste numarului de spire insuficient din secundar. Deci ar mai trebui bobinate niste spire in secundar. Cate? Daca sti cate sunt acum in secundar le imparti la 190 si vezi cu cate spire pe volt a fost bobinat. (Ex. 3spire /volt) Apoi inmultesti cu 220 (chiar 225) si obtii nr final de spire din secundar. Faptul ca daca are sarcina, tensiunea livrata scade, este iar normal. Cu cat curentul absorbit de sarcina este mai mare cu atat pierderile in miezul transformatorului cresc. La fel si pierderile pe infasurari cresc (mai sunt si alte motive). Poate nici sectiunea miezului nu este suficient de mare. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Ar trebui scazut nr. de spire din primar ( infasurarile de 12 v ) , cu tensiunea ce cade pe E-C la grupurile de 2N3055 , eventual inca un volt , functie de diam . conductorului de bobinaj si puterea ce se doreste a fi obtinuta ... Link spre comentariu
validae Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Cand proiectati invertoare de la 12V nu luati ca tensiune primara 12V fiindca exista pierderi pe tranzistori si chiar tensiunea bateriei poate scadea in sarcina.Se calculeaza de regula pentru 9-10V primarul, am mai facut asemenea invertor mai demult si a mers perfect.Daca ti-e greu sa rebobinezi transformatorul, schimba partea de putere cu Mosfet in loc de bipolari, sau cum spunea colegul mai sus, adauga spire la secundar, cred ca mai ai spatiu si poti sa le bagi fara sa-l demontezi, folosesti o suveica lunga si subtire si bobinezi ca pe un tor. Vezi ca Dr.L avea de vanzare UPS-uri fara baterie la 50 Lei cel mai ieftin, merita sa-l iei si sa-l folosesti pe bateria auto.Eu am de cativa ani UPS-ul pus pe o baterie auto mai obosita si merge de rupe.Am adaugat doar o siguranta de 10A pe firul + al bateriei ca din cauza amperajului mare al bateriei auto, cand se mai ardea cate un mosfet, ieseau flacari din ele si sigurantele de pe UPS erau de 40A si alea se protejau, nu se ardeau. Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Foloseste MOS. Situatia se va imbunatati mult. Link spre comentariu
vera Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Afirmatiile anterioare facute de colegi sunt corecte. Totrusi cred ca si schema are o hiba. 2SC1061 si 2N3055, comandat de primul, cred ca trebuie cuplati direct la 12V (cu limitarea curentilor prin ei) si nu prin intermediul primarului trafo, in felul aceste perechile finale fiind comandate ferm, tensiunea secundara ar creste si nu ar mai cadea atat de mult in sarcina. Asa cum este schema, nu se foloseste integral tensiunea acumulatorului. Parerea mea. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Schema e corecta, trebuia doar sa calculeze primarul pentru 9-10V in loc de 12V. Dar se poate remedia nu e o catastrofa.S-a scris mai inainte cum. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 5, 2013 Partajează Postat Februarie 5, 2013 Si aici trebuia postat inca de la inceput Link spre comentariu
Iustinian Postat Februarie 21, 2013 Partajează Postat Februarie 21, 2013 Baieti sper ca aveti ,,pampers" deoarece am gasit ceva extraordinar....acuma sper sa fiu apreciatCineva mia trimis un pdf cu 2 scheme si multe alte instructiuni despre cum sa faci un invertor SMPS...Acuma na...Fisieru din pacate e prea mare... Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 21, 2013 Partajează Postat Februarie 21, 2013 Pune-l ca arhiva Daca arhiva e prea mare,imparte-o in mai multe bucati (ai optiunea asta in programul cu care arhivezi: sa setezi cate arhive sa faca sau dimensiunea maxima a aunei arhive) Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 21, 2013 Partajează Postat Februarie 21, 2013 Sau se poate incarca pdf-ul pe un site de gazduire fisiere ( dar sa fier unul serios si nu porcarii pline de virusi ) si sa se puna link aici. Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 21, 2013 Partajează Postat Februarie 21, 2013 Ne-ai facut curiosi ... sper sa nu fim si dezamagiti ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum