The Stressmaker Postat Martie 28, 2010 Partajează Postat Martie 28, 2010 O remarca am de facut.S-a specificat "baterie de masina" .Un acumulator auto nu va putea functiona eficient in aceasta situatie, nefiind conceput pentru asa ceva.Acesti acumulatori sunt facuti sa debiteze aceasta putere pentru aproximativ 15 secunde pana porneste motorul (un demaror de dacia are cam 740 W,apropiat de puterea ceruta aici).In timp,din cauza gratarelor de plumb prea subtiri,se deformeaza,acumulatorul deteriorandu-se.In aceasta situatie cei mai buni acumulatori sunt cei "deep cycle" ca la UPS-uri.Dar sunt mai scumpi decat cei auto la aceeasi capacitate.Pana la urma discutia ar trebui sa se focalizeze pe aparatul alimentat de acel invertor,durata de alimentare minima necesara si randamentul minim acceptat.Asa poate vom gasi solutii alternative mai economice. Link spre comentariu
Vizitator alinmarcel Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 Va salut. Am si eu un invertor cumparat de 1000W si l-am luat pentru a alimenta o pompa sumersibila de 0.50kw si nu merge pompa. Imi puteti spune de ce nu merge sau cum sa maresc W daca cei inscrisi pe invertor nu sunt corecti ? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 31, 2010 Partajează Postat Martie 31, 2010 De obicei aceste invertoare suporta la iesire o suprasarcina de scurta durata de 1,6-2 x puterea nominala. (in cazul Dvs. de 1600-2000 W, adica un curent maxim de circa 9 A). Daca suprasarcina la pornire a motorului pompei depaseste aceasta valoare, atunci invertorul intra in protectie.Oricum, cred ca motorul care are puterea nominala de 500 W poate sa ajunga sa absoarba in momentul pornirii de 5-7 ori curentul nominal, adica undeva intre 15-20 A.Nu prea aveti ce face cu acest invertor in aceasta situatie.Totusi, ca sa ramanem in acest topic, ne puteti spune mai multe despre acumulatorul de la care v-ati gandit sa alimentati pompa, precum si regimul ei de functionare ?Intreb acest lucru pentru ca e foarte probabil ca nici macar un invertor de putere mai mare sa reprezinte o solutie. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 salutare!!!! poate cineva sa ma ajute cu o schema si cateva sfaturi pt ce am eu nevoie?.....As vrea sa construiesc un montaj prin care sa ridic tensiunea dintro baterie de masina(12v)..la 220v AC...si sa aiba undeva la vreo 800w...este posibil?...ma poate ajuta cineva cu o schema??salut uitate la schema din linkul urmator , trebuie modificat traful si pusi mai multzi finali , eu am facut schema pentru 200w aprox cu un etd 39 , cu un traf mai mare cred ca vei rezolva problema .ai cablajul mai jos al driverului .http://sound.westhost.com/project89.htm Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Va salut. Am si eu un invertor cumparat de 1000W si l-am luat pentru a alimenta o pompa sumersibila de 0.50kw si nu merge pompa. Imi puteti spune de ce nu merge sau cum sa maresc W daca cei inscrisi pe invertor nu sunt corecti ?salut ce tip de motor are pompa cu perii sau asincron , motoarele asincrone nu merg pe invertoare le trebuie unda sinus ,iar invertorul da unda dreptunghiulara.de invertor ce sa zic, potzi sa pui in paralel becuri cu consum stiut 10*100w si vezi daca merge ,da iti trebuie o baterie sanatoasa minim 200ah .iar tensiunea la bornele bateriei s nu scada sub 11v sa vezi puterea reala a invertorului , cand tensiunea scade sub 10,5 v invertorul deconecteaza alimenatrea, intra in protectie . Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Nici-un invertor realizat industrial si destinat consumului larg nu produce la iesire o unda dreptunghiulara.Forma asta de unda ar fi un dezastru pentru mai toate aparatele proiectate sa functioneze la reteaua monofazata.Practic toate electrocasnicele in componenta carora intra un motor asincron (cu colector sau cu rotor in scurtcircuit) functioneaza corect alimentate astfel.Problema care apare este alta. Suprasarcina de la pornire declanseaza protectia invertorului.La experienta cu becurile, puterea la care va intra protectia va fi mult sub 1000 W, deoarece initial, filamentul fiind rece, rezistenta sa electrica este redusa si deci socul de curent va fi mare.Acesta este de altfel si motivul pentru care becurile mai "obosite" se ard la conectare.In cazul unui acumulator auto independent, cel mai corect mod de a estima puterea maxima de la iesirea invertorului este sa se ia in calcul un curent de descarcare de 1/10 din capacitatea acumulatorului si sa se considere un randament de 90 %.Exemplu : un acumulator cu Pb de 12 V/150 Ah poate furniza un curent maxim pe durata descarcarii de 15 A.Puterea absorbita de invertor este :15 A x 12 V = 180 WPuterea la iesirea invertorului este :15 A x 12 V x 0,9 = 162 W.Desigur ca se poate obtine o putere mai mare la iesire, dar asta inseamna sa se absoarba un curent mai mare de 1/10, fapt care distruge acumulatorul.Acest lucru este posibil numai cu acumulatoarele special concepute, despre care s-a mai pomenit. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Atunci ce fel de unda are? pur sinus ? O putere mai mare decat cea indicata de producator nu se va obtzine nicum ,este prea imposibil , daca ai un invertor de 400w de ex. el nu va putea duce mai mult de 400w e clar asta iar daca incerci sa conectezi un consumator mai mare de 400w invertorul intra in suprasarcina si deconectoaza consumatorul ,plus de asta scoate si un sunet specific(o tziuiala a unui buzer) Nici-un invertor realizat industrial si destinat consumului larg nu produce la iesire o unda dreptunghiulara.Forma asta de unda ar fi un dezastru pentru mai toate aparatele proiectate sa functioneze la reteaua monofazata.Practic toate electrocasnicele in componenta carora intra un motor asincron (cu colector sau cu rotor in scurtcircuit) functioneaza corect alimentate astfel.Problema care apare este alta. Suprasarcina de la pornire declanseaza protectia invertorului.La experienta cu becurile, puterea la care va intra protectia va fi mult sub 1000 W, deoarece initial, filamentul fiind rece, rezistenta sa electrica este redusa si deci socul de curent va fi mare.Acesta este de altfel si motivul pentru care becurile mai "obosite" se ard la conectare.In cazul unui acumulator auto independent, cel mai corect mod de a estima puterea maxima de la iesirea invertorului este sa se ia in calcul un curent de descarcare de 1/10 din capacitatea acumulatorului si sa se considere un randament de 90 %.Exemplu : un acumulator cu Pb de 12 V/150 Ah poate furniza un curent maxim pe durata descarcarii de 15 A.Puterea absorbita de invertor este :15 A x 12 V = 180 WPuterea la iesirea invertorului este :15 A x 12 V x 0,9 = 162 W.Desigur ca se poate obtine o putere mai mare la iesire, dar asta inseamna sa se absoarba un curent mai mare de 1/10, fapt care distruge acumulatorul.Acest lucru este posibil numai cu acumulatoarele special concepute, despre care s-a mai pomenit. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Arata cam asa : Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 domnule cristian ne contrazicem vad , am cateva invertoare trecute prin manutze , am sa pun o poza cu unul(se pare ca pozele sunt prea mari si nu incap mai mari de 500kilo am facut ceva arhive) , daca un invertor are sinus pur eu il mananc in direct la elforum pe un film ce naiba sunt mai multe tipuri de invertoare unele au sinus modificat si altele sunt cu unda dreptunchiulara, ei sinusul asta e obtzinut din dreptunghiuri de diferite amplitudini si formeaza un sinus , dar nu e un sinus pur asa cum afirmatzi dumneavoastra. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Dumneata ai impresia ca te contrazic ?Unde am spus eu ca este vorba de un sinus pur, asa cum afirmati ?Uitati-va bine la poza pe care am postat-o si puteti cere parerea oricui daca acolo apare vreo sinusoida.Va atrag atentia ca si atribuirea unor fraze in mod nejustificat si tendentios, asa cum procedati dvs., nu va face cinste si ca pot interpreta acest lucru drept o jignire. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Hai totusi sa lasam galceava si eu iti zic clar invertoarele din comertz sau mai toate ,marea majoritate din ele au unda dreptunghiulara, si cu asta punct , si cu un invertor de 2 lei nu se va putea alimenta pompa in cauza . Dumneata ai impresia ca te contrazic ?Unde am spus eu ca este vorba de un sinus pur, asa cum afirmati ?Uitati-va bine la poza pe care am postat-o si puteti cere parerea oricui daca acolo apare vreo sinusoida.Va atrag atentia ca si atribuirea unor fraze in mod nejustificat si tendentios, asa cum procedati dvs., nu va face cinste si ca pot interpreta acest lucru drept o jignire. Link spre comentariu
tim_matrix Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Exista invertoare cu unda pur sinusoidala.Am eu,si testate pe osciloscop arata asa:Exista si cu unda dreptunghiulara dar foarte rar si arata asa:dar marea majoritate ce se gasesc inclusiv la tarabe,sunt cele cu unda modificata cu care poti alimenta echipamente electronice,nu motare electrice.Cu invertoare pur sinusoidale si rezistente la varf de 3 ori puterea nominala am alimentat orice motoare ,aspiratoare,hidrofoare etc.Trebuie doar sa te pricepi! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Dintr-un invertor cu unda modificata spuneti ca nu se pot alimenta (si in consecinta, deduc ca nu pot functiona) motoare electrice ?Cred ca glumiti !Am studiat, lucrat, exploatat , asigurat mentenanta unor invertoare de 4 KW (cu unda modificata, da !), alimentate de la reteaua de tractiune electrica urbana de 600 Vcc si care furnizau 220 V/50Hz si alimentau mai ales un motor asincron monofazat de 1,8 KW (pe langa alti consumatori de mai mica importanta). Daca doriti, va stau la dispozitie cu date suplimentare despre ele.Referitor la suprasarcina, am precizat ca aceasta poate fi de 5-7 ori mai mare la pornire si in consecinta invertorul intra in protectie.La exemplul din topic, cel cu motor de 500 W si cu suprasarcina indicata de dvs, de 300 %, puterea maxima ar fi de vreo 1500 W, deci se incadreaza in maximul suportabil pentru scurta durata, asadar motorul are toate sansele sa porneasca.Iar concluzia dvs. finala, cea legata de pricepere, chiar ca... nu am priceput-o, poate doriti sa explicati. Link spre comentariu
tim_matrix Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Nu se alimenteaza sarcini inductive cu unda modificata. Faptul ca ati pornit un motor si merge stiam si eu,doar ca functioneaza anormal. Sunt multe de spus de ce,dar sinusoida explica multe.1.Turatia nu este aceiasi 2.motorul se incinge 3Factorul de putere al invertorului scadeMotorul daca merge ,se aude sacadat din muulte motiveDaca alimentezi o centrala termica sigur nu va merge fara unda pur sinus,va trosni motorul ca toate cele....Eu am observat ca ati spus ca nu exista inv cu unda pur sinusoidala,nu sa dezbat diferenta dintre formele de unda,sau ca ati pornit un motor cu un invertor oarecare. Link spre comentariu
vfp_marius Postat Aprilie 5, 2010 Partajează Postat Aprilie 5, 2010 salut eu cred ca tim a fost destul de clar si explicit cu alimentarea unui motor de catre un invertor de taraba luat la pretz de 2 lei , ,domnule cristian sunt invertoare performante da, de mare putere 4 kw cum ati zis ,da alea da invertoare fiecare dintre noi neam dori un astfel de invertor , da costa si o gramada de bani, are performantze , dar sincer un astfel de invertor nu cred ca se alimenteaza la 12 v din baterie auto de pana la 100 ah . oricum am incercat si eu sami alimentez pompa de la centrala termica in caz de pana de curent da facea ca tozi dracii., cu o sursa intreruptibila UPS a fost ceva mai bine dar nu la parametri oricum. Asa ca il sfatuiesc pe cel in cauza cu pompa sasi ia o motopompa pe benzina nu costa prea mult , sau mai bine un generator electric de 1kw , si a rezolvat problema . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum