Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Invertor (convertor) 12v - 220v 50Hz (+ teoria undelor)


Vizitator tinelush

Postări Recomandate

....se va utiliza ,in primar sarma de Fi=1.8 mm CuEm ,cate trei fire ,in paralel ,si se va bobina ,de doua ori ,cate 3 spire, cu fazarea din schema.Secundarul ,se va tatona, numarul de spire functie de tensiunea ,si curentul necesar .Se va utiliza o sarma de bobinaj nu mai subtire de Fi=1.2 mm CuEm cu un singur conductor .Peste primar ,se poate pune o izolatie din banda de teflon din aceea folosita la instalatiile termice la etansari.Filtrul din secundar se face pe un tor de ferita si se bobineaza cam 14 spire cu Fi=1.5 mm Cu Em cu doua fire deodata pt. cele doua infasurari , care vor avea cam 23-25 uH . Se vor utiliza ca diode redresoare , diode rapide de tip BYV32-200 sau BYV 42-200 prevazute cu radiatoare.De asemenea se utilizeaza 6 buc.condensatori de 10Uf ca protectie intre primar si masa.Se va fixa de asemenea termostatul cu bimetal pe radiatorul principal .Fazarea e cea din schema data. Raportul de transformare se considera 1:1,2 , se va lua in considerare pierderile din secundar .Numai bine . :da

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

salutare!!!! poate cineva sa ma ajute cu o schema si cateva sfaturi pt ce am eu nevoie?.....As vrea sa construiesc un montaj prin care sa ridic tensiunea dintro baterie de masina(12v)..la 220v AC...si sa aiba undeva la vreo 800w...este posibil?...ma poate ajuta cineva cu o schema??

Link spre comentariu

Nu, nu este realizabil. Chiar daca invertorul ar avea un randament bun, in jurul lui 0,9, consumul este de peste 70 A.Nici-un acumulator auto nu face fata la acest regim.

Link spre comentariu

Se gasesc invertoare pe toate drumurile, cam 100-150 de lei costa. Trebuie sa fie cu alimentare la 12V.Se gasesc de obicei invertoare de 600W si 1000w deci il alegi pe cel de 1000wh.

Link spre comentariu

Corect, insa omul a spus ca ar vrea sa construiasca, nu sa cumpere unul.Daca am afirmat ca ideea nu este viabila, a fost pentru ca din topic nu rezulta ca acea baterie ar fi montata pe o masina.Aceste invertoare pot fi cu adevarat utile numai pentru puteri mai mici, de 100-200 W, cele de 600-1000 W "termina" bateria daca aceasta este folosita in regim independent.Oricum, trebuie corelat curentul absorbit de invertor cu cel maxim in regim normal de descarcare al acumulatorului. (practic, 1/10 din capacitatea bateriei.)De exemplu, la o baterie de 90 Ah, puterea maxima pe partea de 220 V ar fi de vreo 100 W, ce este peste, inseamna o suprasolicitare a bateriei.Este gresit sa se creada ca practic acea baterie, complet incarcata, va putea debita 90 A timp de o ora. Asta ar insemna ca s-ar putea incarca, tot in timp de o ora, cu un curent de 90 A, lucru complet absurd.

Link spre comentariu

cristian@ induci omul in eroare. cum sa nu mearga un inv de putere mai mare?pai nu este obligatoriu ca daca are 800w sa aiba si consumatori permanenti de aceiasi putere.merge mai si de 3000w daca vrei,pana se termina bateria binenteles.

Link spre comentariu

Poate ca nu mai inteleg eu limba romana, dar daca se solicita explicit o schema cu o putere de 800 W, o iau in considerare tocmai pe aceea, nu altele care nu se incadreaza in tema data.Sigur ca merge si invertor de 3 KW, dar cred ca mai suntem datori sa comunicam si pentru cat timp. Nu cred sa-i convina nimanui sa investeasca sute de lei (indiferent daca construieste sau cumpara) pentru cateva zeci de minute (sau nici atat) de functionare.

Link spre comentariu

De acord cu tim_matrix puterea pt care se construieste un invertor este de regula puterea maxima pe care ar putea sa o debiteze.Cred ca orice electronist stie ca intotdeauna este bine sa ai o rezerva de putere.Adica daca am de gand sa consum 200-300W de ce sa nu-mi fac inverterul de 500 si sa am o rezerva de putere si fiabilitate?

Link spre comentariu

Dar v-ati pus problema, poate ca omul chiar are nevoie sa consume o putere in jurul a 800 W. Cred ca prin raspunsurile mele am fost cat se poate de ON TOPIC, spre deosebire de celelalte.Oricum, pana nu explica concret ce doreste, nu are rost sa discutam intre noi in contradictoriu.

Link spre comentariu

D-le Augustin, consider ca am intuit corect cerinta Dvs. si ca v-am raspuns deja. Acea "putere cat mai mare" nu este limitata de constructia invertorului (ati vazut ca exista asa ceva cu puteri de ordinul kilowatilor), ci de capacitatea bateriei, exprimata in Ah.Anterior v-am dat un exemplu cum sa corelati puterea disponibila pe partea de 220 V cu capacitatea acumulatorului, cu recomandarile pe care le-am considerat utile.Practic puteti sa depasiti acele valori (ma refer la curentul nominal de descarcare) cu pana la 20 la suta, daca fortati un consum mai mare veti scurta dureros de mult durata de viata a bateriei.Cred ca vedeti deja necesitatea furnizarii cat mai multor amanunte atunci cand solicitati o schema. Cred ca puteti sa va felicitati ca nu ati investit inca in cumpararea (sau confectionarea) unui asemenea invertor, probabil ca ati fi fost tentat de mirajul puterii disponibile, omitand aspectele pe care le-am prezentat deja, cu consecintele care ar fi decurs din acest lucru.Daca ati fi indicat capacitatea acumulatorului pe care l-ati fi utilizat, v-as fi spus puterea optima maxima pe care ati fi putut-o obtine.Cu stima,

Link spre comentariu
Vizitator juliannn

sal va rog frumos sa ma ajutati daca puteti cum as putea transforma schema asta sami dea 70 de volti eu am un traf de 600 de w 2x25 v si cand il pun cu schema asta imi da 33 de v si am pus condensatori de 10000microfarati pe 63 de v va rog tare mult

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări