Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

modalitate de comanda


MariusTehnik

Postări Recomandate

ai mai putea face intr-un fel: adaptezi doua intrerupatoare (pushbuton) unul deasupra manetei de semnalizare si unul sub maneta; si atunci cand semnalizezi stanga actionezi unul din intrerupatoare si inchide circuitul pe care vrei tu sa-l folosesti, la fel si in partea dreapta: actionezi intrerupatorul din partea dreapta si deschizi circuitul din partea stanga... nu stiu daca am fost destul de explicit sper ca ai inteles.. si atunci n-ai mai fi nevoit sa te legi de la releul de semnalizare...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • MariusTehnik

    18

  • davidut5

    7

  • gcom61

    3

  • Myhayxx

    2

Top autori în acest subiect

Poate gresesc,dar vrei cumva sa ti se aprinda pozitiile pe stanga sau dreapta,in functie cum este pozitionata semnalizarea?Din ceea ce vrei tu cam asta reiese,...sau poate ma insel.:)

gresit :) vreau ca atunci cand semnalizez stanga sau dreapta sa imi cupleze un releu .. dar cand pun avaria sa nu-mi cupleze ambele relee (stanga / dreapta) Il folosesc pentru
Poate aveti alte ideei.
Link spre comentariu

ai mai putea face intr-un fel: adaptezi doua intrerupatoare (pushbuton) unul deasupra manetei de semnalizare si unul sub maneta; si atunci cand semnalizezi stanga actionezi unul din intrerupatoare si inchide circuitul pe care vrei tu sa-l folosesti, la fel si in partea dreapta: actionezi intrerupatorul din partea dreapta si deschizi circuitul din partea stanga... nu stiu daca am fost destul de explicit sper ca ai inteles.. si atunci n-ai mai fi nevoit sa te legi de la releul de semnalizare...

am un A3 .. cred ar arata groaznic acele swich-uri , vreau ceva mai discret.
Link spre comentariu

pai pentru ce iti trebuie tie nu prea este bine pus pe semnalizare, trebuie un montaj care sa determine pozitia volanului si asa sa stie cat sa cotesca farurile, asa daca mergi pe un drum cu multe curbe trebuie sa dai semnalizare ca sa se coteasca farurilesau daca intri in depasire si tii semnalizarea farurile o sa bata la maxim in directia semnalizarii(pe camp)tu la far ce ai, farul este modificat de tine sau este cu directie din fabrica?

Link spre comentariu

pai pentru ce iti trebuie tie nu prea este bine pus pe semnalizare, trebuie un montaj care sa determine pozitia volanului si asa sa stie cat sa cotesca farurile, asa daca mergi pe un drum cu multe curbe trebuie sa dai semnalizare ca sa se coteasca farurilesau daca intri in depasire si tii semnalizarea farurile o sa bata la maxim in directia semnalizarii(pe camp)tu la far ce ai, farul este modificat de tine sau este cu directie din fabrica?

Asa ar fii frumos si elegant dar apar modificari ndestul de mari la masina , doresc sa iau semnalul de la semnalizare.Farurile nu au cum sa le "cotesc".. de aceea am ales varianta cu farurile de ceata pentru ca e mai eleganta treaba.Vreau ca montajul sa "vada " ca eu pun avaria (asta stiind ca pe ambele fire de la semnalizare vine un plus) si in momentul respectiv sa cupleze releele.La far nu am absolut nimic.. e doar un far ... clasic , nu se coteste nimic .
Link spre comentariu

Problema nu este tocmai noua.Prin anii 70 si un pic ,atunci cand babacu a cumparat dacia ,am echipat-o cu faruri de ceata.In acelasi an ,am mers la mare si am vazut un CITROËN ale carui faruri virau in acelasi timp cu rotile.Masina era a unui polonez ,al carui fiu fuma pe ascuns(de parinti) ca si mine.Acest lucru a facut sa ne imprietenim,mai ales ca avea o surioara deo seama cu subsemnatul.Comunicand in limba gimnastica am reusit sa observ si mecanismul de virare al farurilor,care era pe cablu de otel atasat la cremaliera de directie si la far.Practic cablul tragea numai intr-o directie,iar in cealalta tragea un arc.Am adaptat schema la dacia pt. proiectoarele de pe bara si a functionat cam 1 an ,pana la primul accident (usor) cand a spart farurile.Poti proceda la fel,numai ca in loc de cablu otel poti monta 2 microintrerupatoare pe cremaliera de directie care sa cupleze la un unghi care-ti convine.ps. scuze de istorioara :sorry

Link spre comentariu

Problema nu este tocmai noua.Prin anii 70 si un pic ,atunci cand babacu a cumparat dacia ,am echipat-o cu faruri de ceata.In acelasi an ,am mers la mare si am vazut un CITROËN ale carui faruri virau in acelasi timp cu rotile.Masina era a unui polonez ,al carui fiu fuma pe ascuns(de parinti) ca si mine.Acest lucru a facut sa ne imprietenim,mai ales ca avea o surioara deo seama cu subsemnatul.Comunicand in limba gimnastica am reusit sa observ si mecanismul de virare al farurilor,care era pe cablu de otel atasat la cremaliera de directie si la far.Practic cablul tragea numai intr-o directie,iar in cealalta tragea un arc.Am adaptat schema la dacia pt. proiectoarele de pe bara si a functionat cam 1 an ,pana la primul accident (usor) cand a spart farurile.Poti proceda la fel,numai ca in loc de cablu otel poti monta 2 microintrerupatoare pe cremaliera de directie care sa cupleze la un unghi care-ti convine.ps. scuze de istorioara :sorry

interesanta povestea :) si la vremea respectiva era ceva interesant :) vreau sa evit microintrerupatoarele ... un montaj vreau care atunci cand bag avarile sa nu cupleze ambele relee :)Exact davidut5 .. aia vreau eu sa fac ... avarile astea
Link spre comentariu

vad ca inca n-ai rezolvat problema si tii neaparat sa te legi de la semnalizare....uite cum m-am gandit ca ai mai putea incerca: daca ai sticla de la semnalizare galbena si becul alb ai putea pune in loc de becul normal un bec cu doua filamente cum e la stopuri, pozitie plus frana si atunci ai mai pune un releu de semnalizare care sa-l folosesti la avarii si ar fii ca si cand ai avea becuri separat pentru avari si altele pentru semnalizare si apoi legi de la plusul de semnalizare comanda pe care vrei sa o faci sau cu relee sa nu te alimentezi direct...

Link spre comentariu

ma complic foarte mult asa , plus ca trebuie modificata instalatia masinii audi A3 :) nu merita modificarile facute.Cred ca am sa las asa cu singurul dezavantaj ca atunci cand pun avaria se pornesc ambele p[roiectoare , eventual ams a fac in asa fel incat daca nu este pus contactul sa nu functioneze releele (iarna ) doar cu motorul pornit.

Link spre comentariu

cu un tranzistor doua sau un ci sigur se poate face, sorry eu nu stiu cum, daca stie cineva si nu spune cum, degeaba stie!

da :) ar fii ceva cu un CI dar ... ma depaseste.. adica sa fac schema de la zero... e mai greu , cel putin deocandata:) pentru ca sunt la inceput.
Link spre comentariu

ce zici de un releu normal inchis pe alimentarea celor doua de comanda si acesta sa il alimentezi de la butonul de avarie, asta daca ai un plus cand le pui si sa nu aiba legatura cu cele de la maneta, asa cand dai avarie se alimenteaza releul normal inchis si se intrerupe alimentarea celor de comanda

Link spre comentariu

cred totusi ca am sa raman la varianta cu relee si condensatoare ...e mai simplu parca:) si toata"problema " va fii cand e apasat butonul de avarii , vor merge ambele proiectoare , ams a fac in asa fel ca atunci cand e oprit motorul sa nu mearga proiectoarele (ma gandesc la baterie , mai ales iarna)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări