__farad__ Postat Martie 24, 2010 Partajează Postat Martie 24, 2010 @danzup prin procesare m-am referit nu la preamplificare si corectii de ton.Ci la procesarea propriu zisa.La a scoate de exemplu zgomotul vantului dintr-un interviu.Si crede-ma ca in radio am ascultat prima data amplifuri pe lampi.Preamplifuri si mixere pe lampi sunt.Dar masa de procesare unde se pregateste sunetul inainte de a fi ascultat pe post inainte chiar de a ajunge la mixer in prezent se prefera cele pe semiconductoare (cele pe lampi cu aceleasi functii ar fi cat un sifonier).Fii si tu mai atent cand dai in cap.Sa nu sara sange.Nu cred ca ai vizitat studioul BBC dar daca treci prin Constanta putem merge(fac cinste) prin studioul Radio Constanta sau Sky FM.Si dupa aia mergem la o bere pe terasa sa ne haraie muzica in cap.ce zici? Link spre comentariu
danzup Postat Martie 24, 2010 Partajează Postat Martie 24, 2010 @danzup prin procesare m-am referit nu la preamplificare si corectii de ton.Ci la procesarea propriu zisa.La a scoate de exemplu zgomotul vantului dintr-un interviu.Si crede-ma ca in radio am ascultat prima data amplifuri pe lampi.Preamplifuri si mixere pe lampi sunt.Dar masa de procesare unde se pregateste sunetul inainte de a fi ascultat pe post inainte chiar de a ajunge la mixer in prezent se prefera cele pe semiconductoare (cele pe lampi cu aceleasi functii ar fi cat un sifonier).Fii si tu mai atent cand dai in cap.Sa nu sara sange.Nu cred ca ai vizitat studioul BBC dar daca treci prin Constanta putem merge(fac cinste) prin studioul Radio Constanta sau Sky FM.Si dupa aia mergem la o bere pe terasa sa ne haraie muzica in cap.ce zici?A : stai ca nu te-am atacat cu nimic .Cele mai scumpe si de top microfoane au tot lampi miniatura ca preamp .Stiu ca se folosesc numai DSP-uri la procesare ...:)dar nu despre asta era vorba !Nu am vizitat nici un studio BBC dar vorbesc si eu din auzite de la cei fericiti care au fost acolo ....s-ar putea sa ai o surpriza daca ai sa cauti cu adevarat ce scule si dispozitive folosesc ei acolo in Anglia ..http://www.mil-media.com/citez : " .....pure tube procesing sound ..."!!!!ca sa nu mai fie nici un fel de eroare ... Link spre comentariu
scormonel Postat Martie 24, 2010 Partajează Postat Martie 24, 2010 Scormonel cat de nestiutor esti !Eu am urechea deosebit de fina si lucrurile nu stau deloc asa cum spui tu .Cu cinele si clopoteii e tocmai invers !!!!!Pe lampi se aud pana se sting iar pe semiconductoare suna infundat !....si asta fara tweetere care ajung pana la 40Khz . . Te-ai lipit de lampi ca marca de scrisoare. Cand vindeam eu amplificatoare pe lampi, era singura optiune fiindca nu existau tranzistori. In mod normal ar trebui sa le sustin cauza cu infocare. Dar cand au aparut tranzistorii si am inceput sa lucrez cu ei, mi-am dat seama ca lampile sunt o mare porcarie, dar au fost zeci de ani singura optiune. Nu aveai cu ce sa le compari. Bune sau rele, erai obligat sa le folosesti. Daca demonstratiile evidente prin masuratori de laborator nu au relevanta pentru tine, nu esti de formatie electronist ci fakir sau vrajitor. Daca tu afirmi ca semiconductorii suna infundat, atunci inseamna ca nu esti electronist si nu ar trebui sa-ti raspund. Cred ca pentru ignoranti si fixisti este cea mai buna metoda. Link spre comentariu
mariobe Postat Martie 26, 2010 Autor Partajează Postat Martie 26, 2010 desi nu sunt expert in domeniu sunt mandru ca am deschis destule subiecte in care s-a discutat mai mult de o pagina doua(oare care va fi urmatorul topic ?!? ))trebuie sa zic ca sunt un pic de partea lui scormonel,sa zicem ca eu am intrat accidental pe forumul asta si cand v-am vazut ca vorbiti cu atata pasiune de acustica m-am indragostit de ea Se poate foarte bine ca multi au auzit de lampi si au patit ca mine chiar fara sa auda vreodata cum suna "felinarele"alea si se poate ca a fost dusa vorba ca sunt "exceptionale,perfecte,imposibil de bune eTCmai spunea scormonel ceva de " bosorogi" (banuiesc ca nu a vrut sa deranjeze pe nimeni ) si e posibil ca unii pur si simplu au fost educati de categoria de mai sus ca lampile suna cel mai bine;eu vreau sa ascult diferenta si pe urma ma risc sa dau cu parerea ,pana atunci ma abtin de la comentarii si va las sa continuati discutia Link spre comentariu
danzup Postat Martie 26, 2010 Partajează Postat Martie 26, 2010 Scormonel cat de nestiutor esti ! Eu am urechea deosebit de fina si lucrurile nu stau deloc asa cum spui tu . Cu cinele si clopoteii e tocmai invers !!!!! Pe lampi se aud pana se sting iar pe semiconductoare suna infundat ! ....si asta fara tweetere care ajung pana la 40Khz . . Te-ai lipit de lampi ca marca de scrisoare. Cand vindeam eu amplificatoare pe lampi, era singura optiune fiindca nu existau tranzistori. In mod normal ar trebui sa le sustin cauza cu infocare. Dar cand au aparut tranzistorii si am inceput sa lucrez cu ei, mi-am dat seama ca lampile sunt o mare porcarie, dar au fost zeci de ani singura optiune. Nu aveai cu ce sa le compari. Bune sau rele, erai obligat sa le folosesti. Daca demonstratiile evidente prin masuratori de laborator nu au relevanta pentru tine, nu esti de formatie electronist ci fakir sau vrajitor. Daca tu afirmi ca semiconductorii suna infundat, atunci inseamna ca nu esti electronist si nu ar trebui sa-ti raspund. Cred ca pentru ignoranti si fixisti este cea mai buna metoda.Uite cum facem : am acasa urmatoarele amplificatoare pe tranzistori/integrate : - Technics SU 600 - Sony STR DG 510 - amplificatorul dupa schema Motorola cu finali 2SC3281/2SC1302 facut de mine viewtopic.php?f=5&t=33180 - amplificatorul Quad 405 schema lui Tibi Vicol cu finale 2SK1058/2SJ162 cu condensatoare Nichicon/Auricap/Panasonic FC/condensatori silver mica / cablare pe fir de argint /etc facut de mine viewtopic.php?f=5&t=21869&st=0&sk=t&sd=a&start=735 - amplificatorul IPA400 facut de mine - amplificatorul IPRS de 15W cu 2N3055 de acum 30 de ani facut de mine am acasa amplificatoarele cu lampi astea facute tot de mine : SE cu 6P3S viewtopic.php?f=28&t=39519 PP cu 6P3S viewtopic.php?f=28&t=29648&st=0&sk=t&sd=a&start=60 SE cu 6H13C --------------------------------------------------------------------------------------- mentionez ca ar fi trebuit sa am mult mai multe amplificatoare atat cu lampi cat si cu tranzistoare dar le-am vandut pentru ca cei care au venit pe la mine acasa la auditii nu s-au lasat pana nu le-au cumparat. --------------------------------------------------------------------------------------------- Am de asemenea un osciloscop dual Fluke digital (de ala scump rau). Boxele sunt astea : Triangle Antal EX ( 1500euro cand erau noi ) download/file.php?id=42272&mode=view Te invit la auditie si orice test vrei tu ! Ghici care se aude cel mai bine din toate punctele de vedere ? viewtopic.php?f=28&t=54377&st=0&sk=t&sd=a&start=45 viewtopic.php?f=28&t=37675 ...citeste parerile celor care au participat la auditii ... in afara celor de la auditiile respective pe la mine acasa au fost mai multe de 50de oameni de pe elforum si nu aveau nici un interes sa minta despre cum se aude pe lampa versus de tranzistor ! Link spre comentariu
mariobe Postat Aprilie 4, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 4, 2010 cred ca pana la urma domnul asta i-mi raspunde exact la intrebare e in engleza dar e un material foarte important zic eu Link spre comentariu
remus68 Postat Aprilie 4, 2010 Partajează Postat Aprilie 4, 2010 Cele mai scumpe si de top microfoane au tot lampi miniatura ca preampNu trebuie alergat dupa aparatura scumpa cu tuburi! Exista aparate "solid state" cu performante net superioare celor cu tuburi. Link spre comentariu
Vizitator jerivall Postat Iulie 16, 2010 Partajează Postat Iulie 16, 2010 citeam pe aici pe undeva ca unii fac amplificatoare iar altii(mai expermentati )le recomanda si un corector de ton,mai!voi folositi careva corectorul de la amplif(bass,treble)? eu personal nu i-mi place sa umblu la el pt ca pur si simplu cred ca se schimba din originalitatea pieseipana la urma la ce folosesc corectoarele astea? la imbunatatirea sursei?(cd-player,dvd,pc,) la corectarea minusurilor traductoarelor?as dori daca puteti sa exlicati un pic fenomenul corectie in lantul audio si aici cred ca intra si egalizatoarele,eu nu inteleg de ce necesita corectie,sau preamplificatoarele ,unii pe aici vroiau sa i-si faca pe lampiin viziunea mea amplifurile de casa(apartament) au preamplificator integrat iar un cd-player e suficient pt sensibilitatea amplifurilor la intrarema gandesc ca cei din studiourile de inregistrare i-si fac destul de bine treaba pt care sunt platiti nu?Domnule, ati fost prezent vreodata la un concert de muzica live cu chitara, toba, bass, vioara, etc? Sunetul pare divin, te imbraca, te strapunge, este live iar copile raman copi, deci nu se compara cu nici o sala de cinema din lume! Sa luam un singur exemplu din magia muzicii: toba mare, ea genereaza in cea mai mare parte frecventele joase, sa zicem 40Hz. ;acestea au fost inregistrate si puse pe un C.D. Dvs cumparati cd-ul si-l bagati in cd-player, fara corector, doar amplificator.<-- aveti doua obtiuni sa incercati sa va apropiati de sunetul live: chiar daca difuzoarele ar permite in fisa tehnica de catalog traducerea acelor frecvente, ar avea nevoie de o incinta acustica "gigant" poate pe la cca. 2metri pe 50cm ( unele difuzoare profesionale au atasat in pachet si realizarea incintei acustice), astfel se propaga "natural" frecventele joase sau recurgeti la comprimarea dimensiunilor incintei acustice, facand-o una de apartament, de casa, si atunci sunteti nevoit sa apelati la un corector de ton care sa va amplifice frecventele joase de care aveti nevoie (care le-ati simtit la concert). Cu respecte! Link spre comentariu
Patefon Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 Corectorul de ton apare ca o necesitate a ameliorarii influentelor intruduse de mediu, incinte, aplificator asupra auditiei cat si pentru colorizarea sunetului pe gustul ascultatorului. Orice corector de ton ai face si oricum l-ai regla reproducerea ideala nu exista.Acum, ce e mai rau, e ca reproducerea asta a sunetului e ca o curva politica. Cum vrei ceva cum iti cere altceva innapoi. Ganditi-va la 4 parametrii ce se pot regla pe o scata de la 0 la 100% dar nici o data suma lor nu poate depasi 300%. Aceia ar fi: Nivelul presiunii acustice, Latimea spectrului reprodus, Volumul instalatiei de reproducere, Costurile de achizitie si exploatare. Link spre comentariu
fritz_vali Postat Aprilie 1, 2011 Partajează Postat Aprilie 1, 2011 maama da ce discutii aprinse pe aici eu cred ca e nevoie de corector ton Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum