Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

corectorul de ton


mariobe

Postări Recomandate

citeam pe aici pe undeva ca unii fac amplificatoare iar altii(mai expermentati )le recomanda si un corector de ton,mai!voi folositi careva corectorul de la amplif(bass,treble)? eu personal nu i-mi place sa umblu la el pt ca pur si simplu cred ca se schimba din originalitatea pieseipana la urma la ce folosesc corectoarele astea? la imbunatatirea sursei?(cd-player,dvd,pc,) la corectarea minusurilor traductoarelor?as dori daca puteti sa exlicati un pic fenomenul corectie in lantul audio si aici cred ca intra si egalizatoarele,eu nu inteleg de ce necesita corectie,sau preamplificatoarele ,unii pe aici vroiau sa i-si faca pe lampiin viziunea mea amplifurile de casa(apartament) au preamplificator integrat iar un cd-player e suficient pt sensibilitatea amplifurilor la intrarema gandesc ca cei din studiourile de inregistrare i-si fac destul de bine treaba pt care sunt platiti nu?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 39
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mariobe

    8

  • __farad__

    7

  • scormonel

    5

  • danzup

    4

Top autori în acest subiect

Hm... urechea e foarte "subiectiva". Ca e de la ceara din urechi, de la zgomotul din timpul zilei, de la uzura lasata de timp... nu gasesti prea des persoane care sa se laude ca "aud" la fel.Daca esti "audiofil" pur sange o sa refuzi din start orice corectii chit ca parca ti-ar placea mai mult cum se aude cu bassu' mai sus sau cu inaltele mai sus. Depinde in ce categorie te incadrezi... te bucuri de muzica sau o analizezi...E firesc sa folosesti corectiile(daca sunt de calitate si nu adauga zgomot nedorit), sa te bucuri de sunet. Nu o sa gasesti nici boxe sa se auda la fel... sa fie liniare. Nici urechea nu e "liniara". Hm... la volum mai mic o sa doresti sa existe butonelele de inalte si bass sa aplici o corectie gen "loudness".E interesant cum baietii "audiofili" se lauda ca folosesc surse pure... fara corectii... insa de cele mai multe ori un amplificator folosit de audiofili e colorat, boxele nu sunt nici ele liniare... ce sa mai zic de cabluri... era o disputa legata de niste cabluri "audiofile" care avea incorporate in ele niste filtre... adik colorau si ele sunetul.Hm... da' gusturile nu se discuta.

Link spre comentariu

cu alte cuvinte folosim corectoarele astea cand nu ne place munca facuta de baieti prin studiouri ,hmmm ar trebui reclamati la protectia consumatorului pt munca de doi bani :))

Link spre comentariu

Corectoarele de ton nu servesc la ridicarea nivelului intregului semnal ci doar a unor portiuni in functie de preferintele ascultatorului.Unii vor joase mai puternice altii din contra.Iar baietii din studio nu sunt roboti si ei au urechi si sunt foarte subiectivi.Parerea mea este ca un corector bine realizat imbogateste sursa si poate oferi mai multe nuante sunetului.Sau din contra sa fie prost reglat(genul da-i la maxim sa bubuie basu') si sa se auda ca naiba.Eu nu pot sa ascult 10 piese la rand fara sa mai misc putin din butonase.Sunt subiectiv??

Link spre comentariu

eu nu ma pretez a fi audiofil dar daca asculti o muzica care nu e facuta pe calculator ,ma refer la muzica mai veche de ex: boney m ,pe timpul ala se facea muzica cu instrumente nu cu sintetizatoare,cum pot eu sa am pretentia sa bata ala mai tare in toba sau stiu eu ce chitara bas ?daca esti intr-o sala de concert cauti loc langa tobe?

Link spre comentariu

@mariobe.Desi imi place muzica dance si chiar si cea actuala m-am nascut inainte de anii 80 deci cam care crezi ca este muzica cu care am crescut?Ca sa merg pe exemplul tau sa zicem ca descoperi in spatele vreunui maldar de vechituri o caseta cu boney m.Si ti-aduci aminte ca pe ea era o piesa pe care ai dansat-o cu nu stiu ce fosta iubita de prin liceu de care erai amorezat pana in varful sosetelor etc etc etc ca o iau prin porumb.Si decizi sa o asculti.SURPRISE.Inaltele se aud acum de parca ar fi cuvintele ostaticului cu batista in gura ala cu toba parca doarme si alalalt cu chitara bass e in concediu de maternitate.Este ca ti-ai dori sa poti aduce sunetul cat mai aproape de cum suna odata? Da' n-ai cu ce ca ai aruncat corectorul la gunoi.Si sa nu-mi spui ca downloadezi piesa in format MP3 de pe strong ca o dau in isterie.Si chiar daca o faci afla ca acea piesa a fost trecuta prin egalizatoarele unui studio care au facut cam acelasi lucru pe care puteai sa-l faci si tu acasa, inainte sa o publice in format digital pt ca sursa originala a fost tot o banda magnetica sau disc de vinil.LE: Aaaaa da aia din studio au filtre mai destepte ca sa poata oferi o calitate mai buna a sunetului.

Link spre comentariu

nu sunt hipiot sau ceva de genu ,ascult muzica care i-mi vine sa ascult ,de ex acum am dat de un album al lui Louis Armstrong (in format flac) cu care i-mi stresez nevasta de doua zile,inainte lui i-am terorizat pe "parazitii" iar inaintea lor ma indragostisem de o tiganca cu buze carnoase si burtica un pic cam mare (mamea,pardon manea,sau de petrecere),depinde de momentul in care ma afluse poate ca cu trecerea anilor ne lasa auzul si e nevoie de amplificari ale unor portiuni de gama,eu unul stau prost cu inaltele,le aud slab;de fiecare data cand vine fratele meu pe la mine i-mi spune sa dau inaltele mai incet

Link spre comentariu

Mai sunt si amplificatoare care nu vor sa sune bine fara corectie de ton,varii motive,slabe pe anumite frecvente(amplifuri cu tranz. industriali).Nu stiu cum se face,dar singurul aparat la care nu am simtit nevoia sa umblu la toane era un radio pe lampi saba(stereo).Nu m-am mai intalnit nicodata cu acel sunet,din pacate.Avea de toate.

Link spre comentariu

Păi amplifurile pe lămpi în general nu au nevoie de corecţii de ton. Asta fiindcă curba naturală de răspuns e ridicată la joase şi înalte, pe cînd la amplifurile pe semiconductori, curba e exact pe dos, atenuată la joase şi înalte. Era un guru italian al electronicii care a demonstrat asta şi se întreba de ce nu se fac cercetări pe tema asta (evident că nu are nimeni interesul), din păcate nu mai găsesc saitul.

Link spre comentariu

Păi amplifurile pe lămpi în general nu au nevoie de corecţii de ton. Asta fiindcă curba naturală de răspuns e ridicată la joase şi înalte, pe cînd la amplifurile pe semiconductori, curba e exact pe dos, atenuată la joase şi înalte. Era un guru italian al electronicii care a demonstrat asta şi se întreba de ce nu se fac cercetări pe tema asta (evident că nu are nimeni interesul), din păcate nu mai găsesc saitul.

hmm ,mai bine taceai din gura si numai aflam eu treaba asta ,uite pana acum ceva timp nu prea stiam cum suna o pereche de incinte adevarate,dupa ce am ascultat acum vreau si eu,acum ...dupa ce mi-ai spus de lampi trebuie neaparat sa vad cum suna sculele alea;amplifuri de doi bani cu un integrat si doi rezistori am facut dar cunostintele pt a face unul cu lampi i-mi desavarsec cu desavarsire,(cred ca voi pune treaba asta la visuri )
Link spre comentariu

Nu am avut norocul sa detin un amplif pe lampi si nici nu am cunostintele si aparatura necesara sa construiesc unul.Dar am ascultat de mai multe ori diverse amplifuri cu lampi si m-am convins ca nici un semiconductor fie el integrat sau tranzistor nu va suna niciodata atat de cald, clar, si plin ca o lampa.Insa se poate apropia daca se corecteaza unele deficiente in curba de raspuns.

Link spre comentariu

Si eu sunt de parare ca sunt necesare corectii.1. Urechea nu aude liniar, la volume mici basii si inaltele le auzim mai slab. Totodata, raportat la varsta, urechea isi pierde incet sensibilitatea la frecvente inalte. Pt asta exista loudness la stati,i dar care nu este corectia optima, avand in vedere ca fiecare individ aude altfel, pe cand loudness-ul are corectie fixa (si diferita de la statie la statie).2. Boxele chiar daca ar fi perfecte (ceea ce nu sunt), se aud diferit daca le schimbam pozitia in aceiasi camera, sau daca ne mutam noi raportat la pozitia boxelor. In acelasi timp si continutul camerei are o mare influenta asupra sunetului (mobila, draperii, covoare, etc). Degeaba suna perfect in studio de teste, ca s-ar putea sa avem o dezamagire cand le ducem acasa si nu mai suna la fel (cu aceleasi surse de semnal). Un specialist in domeniu (pe net) spunea chiar ca nu intalege cateodata de ce nebunia asta cu 0.0000...% distorsiuni la aplifuri, cand distorsiunea cea mai mare intr-un lant audio sunt boxele.3. De statii nici nu mai vorbim, ca sunt foarte multe care lasa de dorit (lipsa dinamica, distorsiuni etc).4. Tot pe net am gasit si urmatoarele afirmatii de la niste profi in domeniu. CD-urile care se vand in mod uzual, si nu vorbim de piraterii ci de cele originale, pe langa faptul ca sunt mixate si procesate de niste oameni, inainte de imprimare (hard) sunetul este comprimat. Dupa spusele acelui guru, exista si CD-uri, scoase in serie mica, care nu sunt comprimate si care costa de cateva ori mai mult decat cel de serie.Revenind la corectii, probabil dupa banalul loudness si tone control (basi+inalte), mai bun este un egalizor pe 10 benzi, iar cel mai bun este egalizorul parametric care permite pe langa amplificarea sau atenuarea benzii alese si mutarea ei mai la stanga sau dreapta exact pe frecventa dorita.Mentionez ca si eu incerc sa merg cu corectiile pe 0, dar nu intotdeauna este posibil. Este doar o parere personala care bineintales poate fi si total gresita.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări