Vizitator Bodo Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Posibil sa fie o intrebare stupida dar sunt incepator si pana acum nu am gasit raspunsul.Problema sta in felul urmator:Am o bara de 20 de led-uri.Cum pot sa le aprind progresiv (ca numar nu ca intensitate) cu ajutorul unui semireglabil?Adica pe masura ce scad rezistenta semireglabilului sa se mai aprinda unul si inca unul si tot asa. Link spre comentariu
__farad__ Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Realizezi un VU-metru daca semireglabilul serveste la dozarea unei tensiuni.Depinde la ce il vei folosi.Daca e doar pt amuzament sau are un alt scop. Link spre comentariu
Vizitator Bodo Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Realizezi un VU-metru daca semireglabilul serveste la dozarea unei tensiuni.Depinde la ce il vei folosi.Daca e doar pt amuzament sau are un alt scop.De fapt scopul final este de a-mi transforma indicatorul de carburant de la masina care acum este pe "ac" intr-unul pe led-uri, deci da, acel semireglabil ar trebui sa imite comportamentul sondei de benzina, mai exact dozarea tensiunii.Multumesc pentru raspuns. Ma gandeam si eu la asta dar credeam ca exista si o varianta mai simpla Link spre comentariu
__farad__ Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Asta este cea mai simpla varianta comanda in tensiune(apropo afisarea nivelului la indicatoarele clasice se face tot prin tensiune aplicata unui miliampermetru asemanator cu cele din VU-metrele cu ac).Masoara diferenta de tensiune aplicata acometrului actual pt minim si maxim si realizezi un VU-metru care sa indice cu ajutorul celor 20 de leduri intervalul de tensiune.In felul asta nu trebuie sa schimbi nici sonda si nimic altceva prin bord(am facut aceeasi chestie cu leduri la turometru arata bestial) Link spre comentariu
Vizitator Bodo Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Asta este cea mai simpla varianta comanda in tensiune(apropo afisarea nivelului la indicatoarele clasice se face tot prin tensiune aplicata unui miliampermetru asemanator cu cele din VU-metrele cu ac).Masoara diferenta de tensiune aplicata acometrului actual pt minim si maxim si realizezi un VU-metru care sa indice cu ajutorul celor 20 de leduri intervalul de tensiune.In felul asta nu trebuie sa schimbi nici sonda si nimic altceva prin bord(am facut aceeasi chestie cu leduri la turometru arata bestial)Stai asa ca se incinge treaba ..Eu am pomenit doar de indicatorul de benzina dar sincer sa spun am in proiect toata plansa de bord. Habar n-ai cam am cautat scheme pentru turometru si toate trebuiau legate la un generator de impulsuri (in cazul meu bobina).Crezi ca se poate extinde metoda asta si la vitezometru si la temperatura? Banuiesc ca e acelasi principiu, nu?De asemenea pentru contoare am facut schemele si sunt beton, mai am de lucrat doar la protectia lor cu un acumulator alternativ (cand decuplez bateria sa nu se reseteze totul) iar pe astea le-am facut cu 7 segmente.Abia astept sa le termin si sa le montez pe toate Link spre comentariu
__farad__ Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Existau scheme de turometru digital(afisa turatia in cifre)si prin tehniumurile de prin 85.Dar erau intr-adevar complicate si implicau cunostinte bune de circuite logice.Varianta pe care am ales-o eu nu are o precizie prea mare in indicarea turatiei dar pe mine ma interesa ca ledurile sa se miste odata cu acul si am reusit.Asta era acum 8 ani pe o Dacia 1310 Oricum indiferent de tipul masinii acele de bord sunt comandate in tensiune deci daca pastrezi totul pana la ac nu vad de ce ar fi greu de realizat.Mai complicat este sa afisezi in cifre.Dar cu ledbar mi se pare relativ simplu atata timp cat repet nu cauti o precizie egala cu cea a indicatorului original. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Citeste aici o discutie asemanatoare, in privinta circuitelor integrate, cu ce vrei sa faci tu viewtopic.php?f=35&t=1987 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum