Vizitator Bodo Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Posibil sa fie o intrebare stupida dar sunt incepator si pana acum nu am gasit raspunsul.Problema sta in felul urmator:Am o bara de 20 de led-uri.Cum pot sa le aprind progresiv (ca numar nu ca intensitate) cu ajutorul unui semireglabil?Adica pe masura ce scad rezistenta semireglabilului sa se mai aprinda unul si inca unul si tot asa. Link spre comentariu
__farad__ Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Realizezi un VU-metru daca semireglabilul serveste la dozarea unei tensiuni.Depinde la ce il vei folosi.Daca e doar pt amuzament sau are un alt scop. Link spre comentariu
Vizitator Bodo Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Realizezi un VU-metru daca semireglabilul serveste la dozarea unei tensiuni.Depinde la ce il vei folosi.Daca e doar pt amuzament sau are un alt scop.De fapt scopul final este de a-mi transforma indicatorul de carburant de la masina care acum este pe "ac" intr-unul pe led-uri, deci da, acel semireglabil ar trebui sa imite comportamentul sondei de benzina, mai exact dozarea tensiunii.Multumesc pentru raspuns. Ma gandeam si eu la asta dar credeam ca exista si o varianta mai simpla Link spre comentariu
__farad__ Postat Martie 19, 2010 Partajează Postat Martie 19, 2010 Asta este cea mai simpla varianta comanda in tensiune(apropo afisarea nivelului la indicatoarele clasice se face tot prin tensiune aplicata unui miliampermetru asemanator cu cele din VU-metrele cu ac).Masoara diferenta de tensiune aplicata acometrului actual pt minim si maxim si realizezi un VU-metru care sa indice cu ajutorul celor 20 de leduri intervalul de tensiune.In felul asta nu trebuie sa schimbi nici sonda si nimic altceva prin bord(am facut aceeasi chestie cu leduri la turometru arata bestial) Link spre comentariu