Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Baterie moarta din cauza casetofonului


yo9hnf

Postări Recomandate

Hello !Am auzit de multi, si am si vazut, carora li s-a consumat bateria de la masina din cauza casetofonului.Mi s-a intamplat si mie pe la mijlocul iernii, si mai apoi acum vreo 3 saptamani.Dupa ce am incarcat bateria si am repus-o pe masina, am masurat curentul cu toti consumatorii inchisi. Era de 600 sau 700mA. Dupa ce am decuplat casetofonul, consumul a scazut pe la vreo cativa mA. Masina in cauza este Dacia 1410 din 95-96...lucru mai putin important.Din experienta voastra, care au fost cauzele care au stat la baza unor astfel de fenomene?Eu ma gandesc ca din cauza gropilor si a franelor, ori firul de plus, ori firul de masa fac contact imperfect. Nu am mai verificat....am scos casetofonul. Am de gand sa pun un intrerupator mai teapan pe alimentarea unui casetofon si a unei viitoare statii de CB.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo9hnf

    6

  • madkat

    4

  • Dr.L

    2

  • ionut20

    1

Top autori în acest subiect

problema asta apare de regula din cauza contactului .... mai precis acesta nu mai intrerupe primul ciruit de alimentari aditionale la decuplarea completa a lui.Un radio/cd/mp3 etc ..... auto are 3 fire de unde se alimenteaza. O masa, un + permanent, si un + de dupa contact(acc cum mai se scrie) La daciile clasice exista in spatele bordului 2 riglete, practic 2 suporti cu conectori de tip papuc tata, unul din suporti avand pe el + permanent ( de acolo se trage alimentarea pentru releul de avarie, pentru contacte plafoniere, si alte chestii de prin masina care merg si cu cheia scoasa), iar celalat suport de langa primul, are 12V pe el cand se baga cheia in contact si se roteste pe prima pozitie. De acolo se traga curent pentru semnalizari, indicatoare, stergatoare si alte chestii din masina care functioneaza doar dupa ce e bagata cheia. De aici se trage corect firul care este plus de dupa contact pentru orice player auto.Daca contactul este defect, cineva a facut legaturi gresite in instalatie, playerul are firele rosu si galben (+perm. si +ACC) legate impreuna .... atunci playerul chiar si stins, cu fata scoasa, va trage un curent suficient cat sa sece o baterie mai slaba de inger intr-o singura noapte, mai ales iarna.Asadar verifica conexiunile si nu vei avea nici o treaba. Verifica cu cheia scoasa din contact, cu un voltmetru, daca ai tensiune si pe firul rosu si pe galben.

Link spre comentariu

Salut Ionut !Stiu ca un player normal foloseste 12V permanent si 12V din contact.Stiu si de recleta de la Dacie....Fxxxi muma-n.....E bord CN, frumos.....dar total CRETIN gandit.In cupla de sub bord m-am bagat cu alimentarea, si masa i-am dat-o printr-un surub care am vazut case infigea in caroserie.Contactul merge foarte bine.La fosta Dacie a tatalui meu aveam 3 fire parca sub bord de o porneam. Electromotor + permanent. Dupa cateva luni, am gasit un buton teapan, de tanc si l-am pus pe firele de electromotor.

Link spre comentariu
Vizitator comfel

veifica firul de masa (-)contactul trebuie sa fie ferm in caz contrar ai surprize ;;masa prindeo cu un papuc la suruburile laterale de M6 ce prind bordul ;; La fosta Dacie a tatalui meu aveam 3 fire parca sub bord de o porneam. Electromotor + permanent. Dupa cateva luni, am gasit un buton teapan, de tanc si l-am pus pe firele de electromotor.uitate pe :aplauze viewtopic.php?f=21&t=49398

Link spre comentariu

E ceva din cass. Trage prea mult curent in "standby"Am pe amblele masini (ambele depaaaarte de dacie) cd playere legate pe "direct" - ambele plusuri pe permanent, ca sa mearga si fara cheie in contact. Si nici unul nu descarca bateria.Am avut acum vreo 10 ani si pe un 1310 cass legat tot asa, si nici o problema.

Link spre comentariu

Te contrazic - am avut pe cielo un sony (un model cu usb) - 6 luni l-am tinut pe masina - pus pe "direct" - si atat timp cat este pe OFF nu Standby nu trage deloc mult curent.Acum am un JVC - same "shit" - am trecut si prin gerurile din iarna asta fara problemeIar pe ailalta masina - cu cassul pe OFF (un Kenwood), si inchiderea centralizata "armata" aveam ceva gen 20-30mA consum.

Link spre comentariu

Eu am rezolvat toata tevatura cu un comutator general pe care l-am instalat in bord, cu fire decente.Totusi....incepem sa atingem miezul promblemei....curentul in standby.Tata si-a luat un Clarion din Metro la care siguranta se punea intr-un fel pentru nush ce natii de masini, iar pt VW altfel. Masina este un Opel....l-am pus pe direct, singur, cu tot cu garantia casetofonului si a masinii. Nu are nicio treaba cu cheia si merge perfcet din vara. Nici urma de baterie slaba.

Link spre comentariu

Si JVC-ul are o chestie d-asta - daca pui siguranta intr-un anumit fel merge "pe direct" chiar cu firele legate unul pe plus permanent unul prin contact. Are cumva un soclu dublu de siguranta.Daca te plictisesti poti sa intercalezi un ampermetru pe alimentarea cassului sa vezi exact cat "trage" in stby

Link spre comentariu

Sau masori direct de la baterieScoti borna de - ,o conectezi prin niste crocodili de baterie,pui ampermetrul in pararel si dup-aia deconectezi legatura initiala@madkat- nici nu stiam ca exista modul de off si cel de standby separat :nebunrau: . Se pare ca au uitat sa precizeze prin manualele lor :sparge: . Trebuie tinut apasat butonul de off unpic mai mult

Link spre comentariu

O sa masor pe baterie.Am vazut la un casetofon Blaupunkt de pe un Opel Astra F din '93 un releu care parca era pus pe final (TDA2005 doua bucati, de la mama lor).

Link spre comentariu

@Dr.L - exact - majoritatea cd playerelor auto mai noi asa au - apasand scurt pe OFF sau SRC (source) trece in standby - unele mai destepte avand posibilitatea de a seta din meniu in cat timp sa treaca complet pe OFF (dar default este dezactivata - si ramane asa pana se duce bateria). Apasand lung se opreste "complet" - practic ramane alimentat doar backupul "procesorului". Si asa e - in manuale sunt mai bine sau mai prost documentate aceste doua moduri de oprire.

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...

Mi-ar placea sa-i masor curentul in standby...dar imi trebuie un prelungitor cu mufe ISO pe care sa pun ampermetrul ca nu pot ciobanii instalatia masinii.

Scoate siguranta de pe fir de dupa mufa ISO, una dintre acelea doua....una de 8-10 amperi e pe plusul de putere care ar trebui sa mearga pe pozitia cheii la ACC si una de 1 amper e pe plusul de back-up al setarilor dispozitivului audio.PS: nu garantez pentru exactitatea valorilor sigurantelor, dar oricum cea de pe back-up e mai mica decat cea de pe amplificator/plusul de putere
Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări