Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

bila anticalcar


vfp_marius

Postări Recomandate

da asa cum spune si topicul ,are cineva o bila anticalcar pentru masina de spalat , poate sa ne spuna daca are randament ,nu a dat banii pe ea degeaba ? daca da poate ne dam pe bilutze si mai salbim cumparaturile la calgon :da

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • vfp_marius

    3

  • The Stressmaker

    1

  • iulidan2

    1

  • E_manuel

    1

Auzi...nu pune urechea la bilele astea anticalcar,vezi tu undeva ca cineva garanteaza si prezinta un certificat de laborator a acestor produse ? Sunt apa de ploaie,foloseste calgon ca e mai bun si nu e nevoie cum ne seaca astia cu reclamele sa folosim in fiecare zi cu sutele de kg ci un pic la fiecare cateva spalari.

Link spre comentariu

Gurile rele spun bine referitor la otet. Folosit la filtrele de cafea, cam 9 treceri, pana sa se vada efectul la un filtru folosit intensiv, face minuni, efectiv aruncand bucati de calcar pe la partea de sus, cazand in cana filtrului (trebuie scos filtrul-sita). La o masina de spalat, cativa litri, pana acopera rezistenta ar fi o posibila solutie. Din ce stiu eu, si calgonul si bilele acelea anticalcar fac acelasi lucru, dedurizeaza apa folosita in acel moment in masina. Nu au efect asupra depunerilor de calcar existente pe peretii interiori ai cuvei (in special pe rezistenta).

Link spre comentariu

Adica acid acetic "glacial". E o chimicala pentru un tratament chimic. Otetul alimentar are max 9% si ar trebui sa fie fermentat din etilic (eu nu cred nici 5 secunde una ca asta!....) De-asta si evit otrava asta; dar pentru detartraj....merge!Am mai spus-o si in alta parte: in Iasi, o masina Automatic super, intre 1987 si 1997, a spalat la greu (pelincile fetei nascute in 1988), cu limita la 90 de grd, folosind de la "Astralul" ceausist pentru masini automate (era infect, dar singurul detergent cu spumare redusa), trecand prin sapun de casa dat prin razatoare si tot felul de detergenti: cand am schimbat rulmentii, in 1997, pe partile "nevazute, inclusiv rezistenta, nu era mai mult de 0,5 mm grosime de piatra (in cele mai multe locuri, mai putin).Eu nu folosesc DELOC calgon si arctic-ul meu merge de vreo 8 ani "ca noua"....Spor!

Link spre comentariu

Conteaza mult zona geografica unde e folosita masina respectiva. Candva intr-o reclama la chestii din astea chiar au dat o harta cu nivelul de calcar in functie de zonele din romania. Nu e tot una daca esti in Iasi sau in mtii Apuseni.De exemplu in zona Maramures (cel putin Baia Mare) nu am avut probleme cu calcarul din apa, si nici nu am auzit de astfel de probleme pe aici. Dar si muntii din zona (de unde vine apa) sunt in principal granit/andezit (daca imi mai aduc corect aminte, oricum munti vulcanici, zero calcar).Alte zone, cu specificul lor.

Link spre comentariu

.....................

Am mai spus-o si in alta parte: in Iasi, o masina Automatic super, intre 1987 si 1997, a spalat la greu (pelincile fetei nascute in 1988), cu limita la 90 de grd, folosind de la "Astralul" ceausist pentru masini automate (era infect, dar singurul detergent cu spumare redusa), trecand prin sapun de casa dat prin razatoare si tot felul de detergenti: cand am schimbat rulmentii, in 1997, pe partile "nevazute, inclusiv rezistenta, nu era mai mult de 0,5 mm grosime de piatra (in cele mai multe locuri, mai putin).

Eu nu folosesc DELOC calgon si arctic-ul meu merge de vreo 8 ani "ca noua"....

Spor!

Subscriu la cele spuse de @blazeu: Am avut o masina de spalat marca Atlantic (componentele erau zanussi), cumparata ,,second hand" in 1996 si m-am despartit de ea acum 2 ani cand a fost dusa la tara. Si acum este folosita, spala si incalzeste apa normal si nu a vazut in viata ei calgon sau alte asemenea.

Foarte probabil ca la fiare de calcat sau diverse expresoare de cafea unde apa vaporizeaza pe suprafete extrem de fierbinti sa fie necesara folosirea apei demineralizate, insa la masini de spalat sunt bani aruncati degeaba pe produsele care fac lucrul asta.

Link spre comentariu

Nu e chiar degeaba. Cum a mai zis si cineva, conteaza foarte mult si zona. Masina de spalat vede calgon sau alte produse similare, dar nu cum zic aia in reclama, mai moderat. Daca e sa nu primeasca calgon sau altele timp de 1-2 luni incepe sa protesteze scotand ceva zgomote.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

salut pentru toata lumea si multumesc celor care au raspuns acestui topic eu sunt din judetzul vaslui , masina de spalat e un artic din 2007 ,este alimentata cu apa de fantana ,prin hidrofor ,am montat un filtru de particule dar oricum nu se opreste calcarul in el , am observat duritatea apei destul de mare pe rezistentza electrica a ceainicului asta ma facut sa gandesc ca ar fi bine sa bag calgon in masina , de curand in urma cu o luna a inceput sa scoata un zgomot mai mare cand stoarce la viteza mare ,ma gandesc ca so fi dus vreun rulment , am so las pana cade rulmentul . spor la treaba va multzumesc.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Eu am folosit chiar astazii ANTI KALK e osubtanta cristalina se dizollva in apa scri cum si cit pe vero ee acida fierbe calcarul imediat in contact cu solutia

si rezultate satisfacatoare sau nu? . teai uitat cand a evacuat apa ,era cu particule de calcar ?
Link spre comentariu

Si in Iasi e dura apa,si are continut mare de saruri,dar nici eu nu folosesc calgon,poate produsul original sa faca ceva treaba,dar ce vine la noi pe piata,cu siguranta ajuta ca mortului ventuze,odata la 2-3 ani,demontez rezistenta si o imersez in detartrant(acid clorhidric diluat,tai capul la un PET si cu 2 l e suficient sa o acopar cu lichid),mantaua fiind din inox,nu are nici o treaba,iese ca noua si pregatita pt inca 2-3 ani de lucru.Masina o folosesc de cate ori e nevoie,fara menajamente,de vreo 10 ani.Detartrantul ori se filtreaza,ori se lasa la decantat si se refoloseste fara probleme,la aplicatii casnice,daca e cazul,daca nu,se cumpara altul peste 2 ani,e doar 3,5 lei/l cel fara parfumuri sau alte mofturi.Am folosit si acid acetic glacial(otet),dar are o actiune mai lenta,trebuie timp mai mare pt corodarea sau dizlocarea crustei de calcar,care in 2 ani nu ajunge sa depaseasca in grosime 0,5-0,8mmTot cu asa ceva se poate detartra schimbatorul in placi de la centrala termica,sau chiar schimbatorul de caldura primar,dupa ce se domonteaza,rezultatul e 100% garantat,si fara contraindicatii,doar trebuie avut in vedere ca se lucreaza cu substante acide,si pateaza :rade:

Link spre comentariu

O solutie mai putin mirositoare decat otetul(care este bun)este sarea de lamaie(acid citric).Anul trecut am gasit vrac la 6,5ron/kg. 500 gr adaugate in masina si invartita (in gol)fara a evacua apa curata foarte bine toate componentele unde ajunge apa.De asemenea nu ataca aluminiul si in general metalele folosite la diverse tipuri de masini.Referitor la calgon si alte produse,depinde foarte mult de zona geografica si duritatea temporara a apei,care in zona de sud ajunge la 6,5-7,5gr.germane.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări