Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema alimentator trenulete


nicu41

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 9
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nicu41

    4

  • radusa

    3

  • Mosu Tuti

    2

  • cristian_draghiescu

    1

Buna dimineata,intrebarea este pusa intr-un mod foarte general. Daca doriti ca cineva sa va ajute in mod real si nu sa se ajunga la o discutie unde se vorbeste mult si nu se spune nimic (cum se intampla de altfel in multe posturi), trebuie sa precizati cel putin:1. la ce tensiune maxima se alimenteaza locomotiva si daca este continuu sau alternativ.2. schimbarea de sens se face prin inversarea polaritatii sau prin impuls de tensiune mare (la locomotivele in alternativ)3. care este tensiunea minima pt pornirea locomotiveiEventual daca dati si tipul de locomotiva, cunoscatorii in domeniu vor stii datele tehnice ale ei.Cu stimaRadu

Link spre comentariu

O solutie ieftina si rapida ar fi sa legati inversorul simplu din imagine la iesirea unui stabilizator reglabil (poate fi orice schema, cu zener si tranzistor serie, cu LM 317, etc, - gasiti documentatie la greu pe acest forum -.Neaparat alegeti o schema cu protectie la scurtcircuit, este riscul mare de a se produce un scurtcircuit pe iesire. (pe sine)Pentru reglarea tensiunii orientati-va spre un potentiometru de calitate,(chiar bobinat) deoarece va fi folosit intensiv.

Link spre comentariu

Buna seara,am cautat cate ceva prin documentatiile mele si am dat de doua scheme. Sunt in germana (explicatia functionarii) dar cred ca nu este o problema de a fi intaleasa schema. Amindoua lucreaza in PWM (comutatie) pt o disipare mai mica pe elementele regulatoare. Cea cu IC 741 suporta 1 A, cealalta 2.5A.In schema cu 741 cei doi semireglabili sunt folositi pt a regla la viteza 0 - lipsa impulsuri si la viteza max - impulsurile cele mai lungi. Cu comutatorul S1 se realizeaza o intarziere a impulsurilor care duce la un "soft-start" al locomotivei. Pe iesire este comutatorul de polaritate pt schimbarea sensului de mers. 2n3055 sau BD249 se monteaza pe un radiator de 20-30W/*C.Urmatoarea schema are avantajul ca duce un curent mai mare si ca este protejata la scurtcircuit. Protectia se realizeaza cu T5 si T6 si R8 (0.22ohm). Pt un curent mai mic se mareste R8, pt 1.2A R8=0.5ohm. In puntele A si B vine alimentarea de 14-18Vca si la K si J sina. Din P1 se regleaza nivelul de soft-start si din P3 soft-stop. Cu P4 se ajusteaza nivelul de tensiune la pornire, sa nu avem nici un moment mort in momentul cand se ridica viteza de la zero. S1 ca si in cealalta schema intarzie putin impulsurile, realizand o "softare" a comenzilor date. T1 si T2 vin montati pe doua radiatoare mici cum se vede pe schema de cablaj.Si varianta cu sursa de tensiune liniare, asa cu a spus si cristian_draghiescu mai sus, este perfect functionala, dar trbuie luat in considerare ca disipatia pe elementul regulator va fi mult mai mare, implicit va creste si dimensiunile radiatorului.Daca mai sunt intrebari, in limita timpului disponibil, va raspund cu placere.Spor la treaba.RaduPS Si cam asa ar trbui sa arate cel de 2.5A.

Link spre comentariu

Buna ziua. Intotdeauna atunci cand cauti ceva, acel ceva il gasesti la sfarsitul cautarii. Vezi daca iti place. Te rog sa imi comunici cum iti place si cum l-ai realizat. Mosu Tuti.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări