Vizitator Postat Martie 14, 2010 Partajează Postat Martie 14, 2010 Cu mai mult timp in urma pe subiectul "Abcant DIY" am promis un topic avand ca subiect constructia unei prese manuale cu surub. Imi fac datoria de onoare sa deschid acest subiect. Cei interesati trebuie insa sa stie, ca constructia depaseste in general posibilitatile medii de realizare in regim de amator, atat din punctul de vedere al bazei tehnico-materiale, cat si al tehnologiilor de aplicat. Eu insumi, trebuind sa depasesc anumite probleme, este posibil ca subiectul sa se intinda pe o perioada mai lunga. Deci cei interesati, trebuie sa se inarmeze cu rabdare, pana vor vedea poza finala a dispozitivului asamblat. Pana atunci iata in imaginile care urmeaza, primele componente. Prima imagine reprezinta placa superioara a dispozitivului, in care s-au practicat 3 gauri cu diametrul de 40 mm. Gaurile sunt dispuse pe axa longitudinala mediana a profilului. Placa are lungimea de 355 mm, iar gaurile extreme sunt dispuse simetric cu distanta intre axe de 255 mm. Gaura centrala este data exact la jumatatea distantei. Culisou.jpg[/attachment] In atasamentul urmator s-a prezentat o varianta pentru surubul si piulita de actionare a culisoului, avand filet trapezoidal de preferinta pe stanga (cel din imagine este recuperat avand pasul p=6 mm) astfel incat la o actionare in sensul acelor de ceasornic a manivelei culisoul sa avanseze catre placa inferioara, piulita fiind montata pe culisou. Analiza modului de fixare a acesteia pe culisou, va face obiectul unei alte postari. [attachment=5]Ansamblu surub - piulita.jpg[/attachment] Toate detaliile de proiectare si prelucrare a piulitei se vor da in acel atasament. [attachment=3]Detaliu piulita 1.jpg[/attachment] [attachment=2]Detaliu piulita 2.jpg[/attachment] In ultimul atasament este prezentat in 3d o portiune din profilul U120 folosit in conformitate cu standardul german DIN 1026, care este practic identic cu STAS-un romanesc corespondent aceluiasi profil. [attachment=1]Profil U120 - DIN 1026.png[/attachment] Un metru de profil U120 cantareste aproximativ 13,3 kg, deci cele trei placi insumand 1025 mm cantaresc aproximativ 13,65 kg si cu titlu informativ ar putea costa la un depozit specializat 40...55 lei, cu sau fara debitare la dimensiunile solicitate. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 17, 2010 Partajează Postat Martie 17, 2010 Iata in primul atasament, una din viitoarele coloane de ghidare ale presei...[attachment=1]Coloana 1.jpg[/attachment]...si iata in cel de-al doilea, de unde poate fi procurata.[attachment=0]Coloana 2.jpg[/attachment]Amanunte despre aceste organe voi da dupa prelucrarea lor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 10, 2010 Partajează Postat Aprilie 10, 2010 In atasamentul prezentei postari se pot vedea bucsele de ghidare ce vor fi montate pe culisoul presei ajustate in sistemul H7/k6 cu locasurile din culisou (D=40 mm, Ai=0; As=0,025 / ai=0,002; as=0,018) si in sistemul H7/h6 cu coloanele (d=22 mm, Ai=0 ; As=0,021 / ai=-0,013 ; as=0 ).Asa cum am mai precizat si la subiectul Strung abaterile cu "A" sunt pentru alezaj, iar cele cu "a" sunt pentru arbore. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 Aseara tarziu am terminat si doua dintre cele 4 bucse necesare fixarii coloanelor in placa de baza si in placa superioara a presei. In imaginea 1 se vad impreuna cu bucsele anterioare, asamblate cu una dintre viitoarele coloane de ghidare.Bucse de ghidare 3.jpg[/attachment]Mai exista o diferenta importanta, de asta data constructiva, asa dupa cum se poate vedea in atasamentul 2, si anume, bucsele de fixare au prevazuta cate o degajare interioara cu lungimea de 6 mm si diametrul 2(C+1,6) mm, unde C este raza coloanei (in acest caz C=11 mm) Degajarea va fi necesara "ascunderii" inelului de siguranta care va impiedica coloana sa iasa din bucsa in timpul lucrului. Diametrul gulerelor la toate cele 6 bucse este de aproximativ 48 mm, iar inaltimea lor de 10 mm Treapta ajustata a bucselor are aproximativ inaltimea de 28 mm, deci lungimea totala a bucselor este de 38 mm. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 Iata in primul atasament, una din viitoarele coloane de ghidare ale presei...[attachment=1]Coloana 1.jpg[/attachment]...si iata in cel de-al doilea, de unde poate fi procurata.[attachment=0]Coloana 2.jpg[/attachment]Amanunte despre aceste organe voi da dupa prelucrarea lor.Cum ar zice neamtul "einfach genial".Dupa poza ar fi (acum nu mai e)un amortizor de fata din gama Wolkswagen-Audi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 11, 2010 Partajează Postat Aprilie 11, 2010 Mai exact amortizoare de Daewoo - Cielo. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 13, 2010 Partajează Postat Aprilie 13, 2010 Intetind putin activitatea, am ispravit asta noapte - tarziu - cele doua ansambluri ale coloanelor. O coloana solo, este iluatrata in atasamentul urmator.[attachment=5]Coloana 3.jpg[/attachment]Coloana are diametrul de 22 mm provenind asa dupa cum specificam anterior dintr-o tija de telescop DAEWOO - CIELO. Printre avantajele utilizarii tijelor de amortizoare se numara si faptul ca acestea sunt gata rectificate si lustruite exact in sistemul de abateri pe care il specificam. Tolerantele au fost date in postarea in care am vorbit despre ajustajele coloane - bucse. Lungimea totala a coloanei este de 290 mm. Coloana a fost obtinuta prin indepartarea treptelor de capat, a bucselor - tampon cu guler sudate in puncte si strunjirea la capete a cate unui canal de siguranta adinc de 1,6 mm si lung de 3,1 mm. Latura cea mai indepartata de capat a canalului este situata la 6 mm de acesta. Ideal ar fi ca profilul canalului sa fie semi-circular, insa poate avea si forma din imagine, caz in care se va folosi un cutit normal de canelat. In atasamentul urmator sunt ilustrate ambele ansambluri coloane - bucse.[attachment=4]Ansambluri coloane - bucse 1.jpg[/attachment]In cel de-al III-lea atasament se vede care este sursa de semifabricate pentru confectionarea sigurantelor de capete, in numar de patru. La dimensiunile coloanei utilizate de mine, cuiul cu un diametru de 3 mm, are o lungime de 60 mm. urmand sa se indeparteze floarea si varful prin polizare si sa se ruleze fiecare in parte direct pe canalul pe care-l va deservi.[attachment=3]Semifabricat pentru inel siguranta.jpg[/attachment]In atasamentul al IV-lea, este ilustrata coloana echipata complet cu bucsele si inelele de siguranta rulate.[attachment=2]Ansamblu coloana - bucse - inele de siguranta 1.jpg[/attachment]In atasamentul al V-lea este data o imagine frontala a coloanei si inelului de siguranta, dupa ce au fost presate in locasul corespunzator al bucselor de fixare.[attachment=1]Ansamblu coloana - bucse - inele de siguranta 2.jpg[/attachment]In imaginea a VI-a sunt reunite din nou cele doua ansambluri coloane - bucse - inele de siguranta, dupa presarea tuturor celor 4 inele de siguranta in bucsele de fixare corespondente.[attachment=0]Ansambluri coloane - bucse - inele siguranta montate.JPG[/attachment]Din punct de vedere tehnologic, urmeaza sudarea bucselor de fixare pe cele doua placi fixe - placa de baza si placa superioara - si a bucselor de ghidare pe placa - culisou, dar nu inainte de a se procura materialul si a se executa cele 4 coloane de rezistenta ale presei fixate prin filete de solicitare la tractiune (intindere) Cu aceste chestiuni voi reveni intr-o alta postare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 14, 2010 Partajează Postat Aprilie 14, 2010 In imaginile de mai jos - o prima reunire a componentelor sistemului coloane + bucse + placa de baza + placa superioara ale presei. Cu aceasta ocazie s-a masurat distanta efectiva dintre placa superioara si placa de baza, care este de aproximativ 233 mm.[attachment=1]Ansamblu coloane - bucse - placi 2.jpg[/attachment][attachment=0]Ansamblu coloane - bucse - placi 3.jpg[/attachment]Nu intereseaza inca (in aceasta faza) potrivirea culisoului cu sistemul coloane - bucse. Link spre comentariu
catalin Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 distanta intre coloane sus si jos trebuie sa fie perfect identinca maxim 0.02-0.03mm .cum vei prinde bucsele de acele placi? daca as fi in locul tau si nu as avea utilaje de precizie as proceda in felul urmator as suda acele bucse de placi iar dupa as prinde ca se le poti desface, si as realiza alezajul busele impreuna ,,, dupa care as desparti placile asa vei distanta intre ele cat mai egala . alezajul il potzi face si pe o masina de gaurit . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 17, 2010 Partajează Postat Aprilie 17, 2010 Stimate coleg catalin marele cusur al celor care sunt de curand pe forum este acela ca nu citesc tot ceea ce s-a scris in timp pe un anumit topic. Este de datoria mea sa fiu tolerant in asemenea situatii, insa daca te duci nu prea departe si citesti prima postare vei vedea ca placile s-au executat in asemenea conditii tehnologice incat sa se asigure paralelismul coloanelor si alinierea fetelor frontale ale gulerelor bucselor - montate asa dupa cum spuneam mai sus cu putina frecare - cu suprafetele de contact ale placilor. Pentru cei mai putin atenti am colorat textul respectiv cu verde. In plus daca vei avea destula rabdare sa urmaresti subiectul pana la capat, vei vedea si in ce conditii tehnologice se va face imbinarea prin sudura. In ceea ce priveste prelucrarile in coordonate ele ca proceduri tehnologice sunt scumpe si nu sunt permanent la dispozitia mea. In plus ceea ce nu ai, trebuie adesea sa substitui cu proceduri mai simple aflate la dispozitie si care sa asigure rezultate asemanatoare. Astfel pot sa-ti spun de pe acum ca dupa sudura celor doua bucse de ghidare pe culisou urmeaza o rodare manuala a coloanelor cu bucsele, pentru a asigura o deplasare cat mai alunecatoare. Sunt inca tentat si de o fixare mecanica (demontabila) a bucselor pe placi, insa caut o solutie cat mai simpla si ieftina. In final, daca aceasta s-ar dovedi avantajoasa fata de sudura, atunci poate voi renunta la aceasta din urma. Acesta a fost inca un motiv in plus sa nu sudez imediat bucsele de placi. Link spre comentariu
catalin Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 acum am vazut exact . atunci totul este ok. bucsele le potzi fixa si fara sudura! pui 3-4 suruburi si 2 stifturi pt a le centra. Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 In imaginile de mai jos - o prima reunire a componentelor sistemului coloane + bucse + placa de baza + placa superioara ale presei. Cu aceasta ocazie s-a masurat distanta efectiva dintre placa superioara si placa de baza, care este de aproximativ 233 mm. necentrate placa intermediala se va inclina in mod sigur.De ce afirm acest lucru?;pt. ca pe vremuri exista pe la service-uri un soi de presa,doar ca in loc de surub avea montat un cric(vinci) hidraulic de 2,5 t pe care mecanicii il foloseau pt. depresarea diferitelor piese,si intro situatie nu au pozitionat bine (pe centru) piesa de depresat si toata presa s-a deformat.Eu am construit acasa o astfel de presa ,fara a folosi piese strunjite cu tolerante f.mici,singura deosebire fiind faptul ca,cadrul este foarte inalt (75cm) iar piesa mediana (cea care culiseaza pe barele laterale)este de fapt un profil "I" de 30 cm latime si 25 cm inaltime.Pe lateralele profilului (pe post de bucse de culisare) sunt sudate 2 buc. teava Ø32mm(exterior) cu interior de Ø20mm,care culiseaza pe cei 2 tiranti.Lungimea tevilor este egala cu a profilului(25cm).Pentru manevrare folosesc tot un cric hidraulic de 2,5 t.Avantajul faptului ca piesa mediana(cea culisanta )este foarte inalta,este ca indiferent cum si unde pozitionez piesa de presat ,piesa mediana nu se blocheaza.Desigur pt.lucrari mai finute nu se impune tocmai o presa de 2,5 t f Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 18, 2010 Partajează Postat Aprilie 18, 2010 Stimate coleg gcom61, ai intuit foarte bine chestiunile referitoare la centrajul sarcinii in presele indiferent de ce marime ar fi ele. In plus eu pot sa-ti spun ca am vazut presa de 1000 tf cu batiul rupt datorita unei erori de centrare a unei piese stantate care folosea doar o fractiune din puterea totala a presei. Toate acestea sunt reguli ale meseriei de prelucrator prin deformare plastica la rece, sau presator - mai simplu. Ele sunt de respectat in orice situatie, inclusiv la presa pe care o construiesc eu. Pot sa-ti spun ca o parte din presupunerile facute de tine asupra solutiilor constructive ale presei mele sunt valide. Sunt insa si presupuneri care nu se vor reflecta in solutiile alese de mine. Una dintre ele este cea cu piulita, care nu se va fixa de placa superioara ci dupa toate probabilitatile se va fixa mecanic cu anumite grade de libertate pe culisoul presei - sau placa mobila, cum ai botezat-o tu. O alta presupunere falsa este cea ca placa mobila se va inclina in voia ei. Nu - prin toate masurile tehnologice luate (ajustaje precis tolerate paralelismul coloanelor, etc) aceasta placa va ramane in permanenta paralela cu ea insasi. Asta nu inseamna ca ea sau oricare dintre placile fixe nu se poate deforma in cazul unei sarcini descentrate in mod exagerat. Totusi asa dupa cum vei vedea - daca vei alege sa urmaresti subiectul - se vor lua masuri specifice pentru rigidizarea celor 3 placi si deci pericolul deformarilor permanente va fi minimizat. Pentru a vedea aceste solutii fi cu ochii pe subiect. Oricum, asa dupa cum spuneam lucrarea este destul de complicata si va putea fi abordata doar de catre cei inarmati cu o mare doza de rabdare si nu cu putine cunostinte de tehnologie mecanica, intru-cat orice amanunt conteaza. Chiar daca nu este inalta precum presa de care spui tu, ea va putea fi utilizata inclusiv la lucrari specifice - spre exemplu depresarea unui arbore motor de pe rotorul unui electromotor. Sper ca atunci cand o voi termina voi putea face niste fotografii demonstrative in acest sens. Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Fixarea piulitei pe "culisoul"presei va implica trecerea surubului prin culisou.Eu propun fixarea surubului prin sudare(eventual)sau mecanic-rigid de culisou si alegerea unei piulite cilindrice cu guler si rulment de presiune,care sa fie fixata de placa superioara,si sa poata fi actionata prin invartire pt. deplasarea surubului sus/jos.Mai poti alege varianta mai simpla,piulita fixata de placa superioara(fix-sa nu se invarta),iar surubul sa treaca prin placa superioara si sa poata fi actionat (prin invartire)astfel incat sa preseze pe culisou(acelasi principiu care este la msinile de tocat carne -daca vrei).Solutia de fixare a surubului de culisou am aplicat-o la un abric la care(sub care)am facut si masina de degrosat.Acest tip de prindere asigura o rigiditate superioara a planului mobil(culisou),ea fiind dublata si de bucsele de pe laterale.Oricum iti doresc spor la treaba si sa auzim de bine.ps. chiar respect oamenii care incearca cu forte proprii sa se autoutileze Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 19, 2010 Partajează Postat Aprilie 19, 2010 Apreciez imaginatia tehnica si in acelasi timp incercarile tale de a ma ajuta cu solutii. Aceste solutii trebuie insa adaptate la exigentele lucrarii, iar marja de solutii tehnice aplicabile in aceasta situatie este destul de restransa. Eu mi-am propus sa realizez o presa manuala pe care sa o pot folosi in egala masura la operatiuni mecanice de presare - depresare, la vulcanizari de urgenta, cat mai ales la anumite prelucrari prin deformare plastica la rece, cum ar fi stantarea si matritarea unor anumite piese mici din tabla, indoiri de tip abkant, etc. De aceea am ales varianta mai complicata cu coloane de ghidare. Asa dupa cum spuneam si mai sus, in aceasta varianta culisoul nu se va abate de la traiectoria pe care coloanele de ghidare il obliga sa o urmeze si deci fixarea rigida fie a piulitei, fie a surubului pe oricare dintre placi va fi o piedica importanta pentru aceasta deplasare. De aceea am ales o varianta pe care am caracterizat-o mai sus ca admitand anumite grade de libertate. In aceasta varianta surubul se va fixa in placa superioara prin intermediul unui lagar de presiune (fara rulment) astfel incat nu va exista efectul suparator al suprainaltarii lui in timpul rotirii manivelei. Piulita va fi fixata de culisou pe niste ghidaje care i va permite sa se auto-orienteze pe directiile Ox si Oy in timp ce se va deplasa pe o distanta relativ mare pe directia Oz, iar surubul nu va trece in nici-un caz prin culsou. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum