itzu Postat Aprilie 17, 2011 Partajează Postat Aprilie 17, 2011 ce ai spus tot la plesneala se cheama, si din pacate unii se dau ca repara pc-uri prin metoda astanu poti verifica un condensator electrolitic cu ohmetrul, si nu vorbeam de tensiuniacul ohmetrului poate sa se miste mai mult sau mai putin pt ca acel cond este incarcat pe moment de bat proprie a ohmetrului, dar nu poti sti ce capacitate sau ce pierderi areun cond e destul de dificil de scos din placa de baza si daca il scoti si il verifici prin metoda ta si il pui la loc tot pe ala, e tiganie, si mai ai si toate sansele sa distrugi definitiv placa de bazadaca se vad condi umflati si eu recomand, daca esti meserias, inlocuirea acestora cu altii neaparat noi cu aceeasi capacitate, tensiune, temperatura si verificati inainte de a fi plantatidaca vreti sa iasa ceva bun, daca nu plesneala!!!o zi buna si la multi ani celor cu nume de flori! Link spre comentariu
Vizitator koste Postat Aprilie 30, 2011 Partajează Postat Aprilie 30, 2011 Am putina experiantza in zona asta, lucrez intr-o firma de info si am reparat cateva placi de baza. Majoritatea necazurilor vin de la condensatorii electrolitici care ,in general, sunt de foarte proasta calitate. Alta problema este defectarea chipseturilor care nu sunt racite activ (ventilatoare) si se dezlipesc. Problema cu dezlipitul este foarte des intalnita in laptopuri (chip video, bridge etc.) .In ce priveste sculele, pt. condesatori eu am un aparat analogic, care masoara factorul de calitate fara sa fiu nevoit sa-i dau jos. Aparatul e construit de un amic si functioneaza foarte bine de 3 ani. La placile de baza normale folosesc o statie cu aer cald si un letcon termostatat , pt. laptopuri e nevoie de un sistem de lipit cu infrarosu si foarte multa meserie.(un prieten se ocupa si are extrem de multe comenzi !) La condensatori fac tot posibilul sa-i inlocuiesc cu unii de tensiune mai mare( 6v-10v, 10v-16v etc) Am observat ca originalii sunt toti cu tensiunea la limita. Sper ca am putut sa ajut cu ceva ! Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 30, 2011 Partajează Postat Aprilie 30, 2011 Pai asta este si scopul, in maximum 2-3 ani sa devina inutilizabila acea placa (mai exact garantia si o zi, cum spunea parca cineva de aici de pe forum). Interesant este ca nu cedeaza brusc ci incep a se manifesta tot felul de erori care determina userul sa se gandeasca sa schimbe sistemul (chiar daca, inafara de condesatori, placa este functionala inca), tinand cont ca tehnologia este alta si placile vechi in mare parte nu se mai potrivesc. Link spre comentariu
2informaticos Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Pt aceeasi capacitate, un condensator cu tensiunea nominala de 6.3V are un ESR mai mic decat unul realizat pt 10V...Asta este motivul pt care se folosesc condensatoare "la limita" in placile de PC. Daca inlocuiesti un condensator "umflat" cu altul nou, chiar cu tensiune de lucru mai mare, ai asigurat oricum un ESR mai bun. Dar pe placa sunt o gramada de condensatoare si in fabrica trebuie montate unele cu ESR cat mai bun (varianta ideala).Un ESR-meter este foarte util in reparatii audio, TV, monitoare; pt repararea placilor PC nu chiar atat de mult. Cand ai in montaj 4 condensatoare de 1800-3300 micro in paralel, acest aparat nu-ti va permite sa detectezi pe cel defect (ESR marit) printr-o masuratoare direct in montaj; daca ai dubii asupra unuia care fizic "nu sare in ochi" trebuie sa-l masori afara din circuit.In cazul unui condensator "solitar" pe vreo bara de tensiune, sau cand un grup (aproape) intreg de pe aceeasi bara este problematic, aparatul iti va de stire...Din pacate este adevarata faza cu realizarea aparaturii electronice (nu numai calculatoare) "pe termen scurt".Daca vrei calitate trebuie sa te scotocesti oleak prin buzunare.Caliatea nu este scumpa... calitatea se plateste!Cand vezi o placa de baza la 50€ "iti ploua-n gura". Daca pt o placa realizata de alta firma, dar pt acelasi tip de procesor, fara alte multe "efecte" aditionale, vezi un pret de 200€, cati dintre noi ar alege-o pe a 2-a??? Link spre comentariu
Vizitator tomaemanuel Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 salut! as vrea si eu o perere daca ma poate ajuta cineva.am cumparat de la cineva niste placute de ram de 128 mb si cand le am montat pe placa mea au mers o zi si apoi s a dus placa ...adica numai a pornit ..i am pus placutele care le aveam de 64 mb si tot nu a mai mers ..care sa fie cauza defectarii..??frecventa mare a placutelor de 128?..si daca se poate face ceva ca sa o repar.multumesc Link spre comentariu
Vizitator koste Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Adevarat, cu ESR nu masor condensatorii de capacitati mari, nu e nevoie, aia se umfla. In ce priveste calitatea MB-urilor tot ce spui e foarte adevarat. Am un pc SUN-microsistem, cu o placa de baza care arata intr-n anume fel. Cam ca un Q7 intr-o parcare. Daca tot suntem in zona, surse repara careva ? Link spre comentariu
bughy_sk8 Postat August 16, 2011 Autor Partajează Postat August 16, 2011 Sal! Revin cu o problema noua: Am 2 placi de baza identice K7S41GX prezentata in poza de mai jos. Ideea e ca ..atunci cand am vrut sa dau radiatorul jos, mi-a scapat surubelnita in ce se vede in poza si am zobit . Ce e aia din poza? cum se numeste piesa aia...de cat e..ca sa pun una pe placa defacta. Sau o las asa fara chestia aia? Din cate vad cred ca am distrus si circuitul...dar macar sa-mi spune-ti piesa aia..ca incerc sa ma ocup de restu...daca mai pot..Mersi! Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat August 16, 2011 Partajează Postat August 16, 2011 este cu condensator.....de fapt si notarea de pe placa indica asta C xxx.....poti sa pui alta valoare identica daca masori cu un capacimetru C-ul de pe placa buna ...sau pui la "plkezneala" o valoare de 100 nf...Nu se vede prea bine dar cel mai probabil are rol de decuplare catre masa Link spre comentariu
AndreiIr Postat August 16, 2011 Partajează Postat August 16, 2011 Problema ii de la strapungerea circuitului , cu un microscop si un letcon de calitate poti sa refaci traseele . Link spre comentariu
bughy_sk8 Postat August 17, 2011 Autor Partajează Postat August 17, 2011 Am un multimetru...in cat sa-l pun sa-mi masoare ceva acolo..200nf? Iar ca solutie peste circuitele refacute..ce sa pun? oja clasica? sau exista ceva anume? Link spre comentariu
AndreiIr Postat August 17, 2011 Partajează Postat August 17, 2011 Merge cu oja , daca cureti bine placa . Nu ii musai sa pui condensatorul ala , poti sa folosesti un condensator de 100 nf , daca nu ai altceva . Link spre comentariu
Vizitator bgrgrgabriel Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Salut, Am lipit cu pistolul (cu fludor) ventilatorul de la laptop si din greseala am atins si de un circuit integrat mic (cu cate 4 picioare pe fiecare parte) cu substanta de lipit Fludorul intrase intre cele 4 picioare si cand am vrut sa aprind laptopul, nu se aprindea. Am curatat substanta cu pistolul incalzit insa nu prea bine (ramasese o cantitate infima de fludor intre 2 craci ai circuitului) , iar cand incercam sa aprind laptopul, daca nu se aprindea instantaneu, la ceva timp (1 min, cateva secunde...)se aprindea singur si se stingea in 3-4 sec. Trb. sa mentionez ca hdd-ul nu pornea si nici ventilatorul nu avea acel impuls de pornire cum primeste la pornirea normala a laptopului.(nu cred ca ajungea curenul la ele sau o fi cv in scurt) Am curatat apoi perfect pasta de pe acel mic circuit aflat la numai 5 mm de mufa unde intra ventilatorul si laptopul porneste instantaneu la apasarea butonului de pornire. Problema e ca la 4 secunde se stinge fara ca hdd-ul sau ventilatorul sa aibe vreun impuls de a porni. MENTIONEZ TIPUL LAPTOPULUI: Dell Latitude D600 O imagine a placii de baza pt laptopul acesta este cea prezentata mai jos, iar circuitul integrat despre care vorbesc este cel din stanga mufei in care intra ventilatorul. -Imaginea este aici: http://www.google.ro/imgres?q=placa+de+ ... 29,r:5,s:0 Link spre comentariu
bughy_sk8 Postat Octombrie 30, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 30, 2011 Sal! Ma apuc azi de placa asta..in sfarsit. Ideea e ca nu reusesc sa masor un condensator :( Am multimetru atasat mai jos... Dau exemplu: am un condensator de 47 uF, pun multimetru pe 200 uf, masor si nu indica nimik... Unde am gresit? Mersi! Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat Octombrie 30, 2011 Partajează Postat Octombrie 30, 2011 Am multimetru atasat mai jos...Dau exemplu: am un condensator de 47 uF, pun multimetru pe 200 uf, masor si nu indica nimik...Unde am gresit? Mersi! cel mai probaboil ...daca aparatul este bun trebuie sa muti testerul rosu unde scrie (semnul) de capacitor,..... Link spre comentariu
bughy_sk8 Postat Octombrie 30, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 30, 2011 L-am pus da nimik :(... Voltaje masoara...da asta...vad ca nu indica nimikDaca iau un condensator de-ala de pe o alta placa...tot din zona aia..aceeasi marime...se poate intampla ceva? (ca vad ca n-am cum sa-l masor) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum