Marian Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Salutare tuturor.Deschid aici aceasta tema deoarece este poate totusi o problema de incepator si nu-i dau de capat, am achizitionat un Mp3 player auto, din acelea nou aparute fara CD sau caseta, doar radio si suport pentru card si memory stick, problema ar fi urmatoarea, l-am incercat initial la un alimentator si a mers ok, l-am montat apoi pe masina si la fel de bine a functionat, in schimb de cum am pornit motorul s-a blocat, are un buton pentru resetare asa ca l-am folosit si si-a revenit, insa acea problema persista cand pornesc motorul se opreste, gandind ca-i din cauza curentilor paraziti am cumparat filtru si montat, totusi aceeasi problema, cu motorul pornit se opreste uneori brusc, se aude intai un scurt zgomot in difuzor ca un fel de pacanit discret apoi se blocheaza, si apelez la experienta dumneavoastra spre a-i gasi rezolvarea daca se poate, nu de alta dar a costat destul de mult aparatul si e frustrant.O zi cat mai buna tuturor va doresc si multe reusite.Cu respect Marian. Link spre comentariu
Den Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Primul pas este sa il pui si pe alta masina sa vezi daca manifesta aceleasi simptome.Daca face la fel,il duci la garantie.Daca pe cealalta masina functioneza normal,atunci va trebui sa verifici instalatia electrica a masinii,puntea redresoare,etc.Eu cred ca e panarama el. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 10, 2010 Autor Partajează Postat Martie 10, 2010 Poate ca asa o fi, totusi este frustrant deoarece cu motorul oprit functioneaza perfect si fara oprire, insa se pare ca-i foarte sensibil la curentii paraziti de la motor, si vad ca filtrul acela nu face mare lucru, o sa verific puntea redresoare de la alternator, condensatorul si tot ce mai poate creea probleme insa nu cred ca acolo sa fie problema.Ma gandeam la o modalitate de a elimina problema asta prin construirea unei surse stabilizate cu dioda zenner si un tranzistor de putere, si poate si un condensator electrolitic de filtrare ceva mai potent, ce spuneti e gresita ideea? Link spre comentariu
Den Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Incearca totusi si pe alta masina.Ideea nu este gresita si te scapa,dar ai cost suplimentar + loc furat de radiatorul(mare,foarte mare) pentru acel tranzistor.In mod normal ar trebui sa aiba aparatul tau asa ceva,acolo,la alimentarea integratului cu belele. Link spre comentariu
GooD of BaSS Postat Martie 10, 2010 Partajează Postat Martie 10, 2010 Am un kenwood kdc 7080, din ala la cre se intoarce fata si la fel pateam: de cate ori porneam motorul isi inchidea si deschidea fata si m-am gandit ca se uzeaza excesiv, unde mai pui ca faceam distributie si opream destul de des motosul. Si solutia a fost urmatoarea: la firul care duce la acc (+ de la contact) daca tensiunea scade sub un anumit prag( de exemplula pornirea motorului) playerul se inchide. Asa ca am pus eu acolo o dioda inseriata si un condensator la masa, astfel cand tensiunea la baterie scade aceasta nu influenteaza dupa dioda pt ca condensatorul ramane incarcat(un condensator de 10uF tine accul activ cam inca 20-30 de secunde caci este f mic curentul absorbit).(+) de la contact-----I>I---.-----( casetofon) (dioda) l = ( condensator) l --- (-)masa Link spre comentariu
Marian Postat Martie 10, 2010 Autor Partajează Postat Martie 10, 2010 Imi cer scuze, poate nu m-am exprimat eu corect, problema player-ului meu nu apare exact in momentul pornirii motorului ( cand cuplez contactul ), este adevarat ca linia audio de la player se opreste insa doar cateva secunde pana porneste masina apoi este ok, problema apare in timpul mersului dupa pornire, si pur si simplu la intamplare, si de aceea spuneam ca as vrea sa fac o sursa stabilizata deoarece doar un condensator nu va pastra destul curentul cat sa elimine pierderile cat timp aparatul este in fucntiune, o sa verific totusi si linia de alimentare ca este posibil ca in timpul fuctionarii motorului sa apara variatii mai mari de tensiune si asta probabil sa cauzeze probleme soft-ului, si voi trage fir de + direct de pe borna ca sa elimin posibilele contacte slabite, si incerc si cu sursa stabilizata, acum nu ramane decat sa caut o schema potrivita pe forum, apoi sa o pun in aplicare, iar racirea tranzistorului va fi activa pentru maxim de eficacitate.Daca aveti alte idei sunt mai mult decat binevenite, si de asemenea orice observatie este binevenita si constructiva. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 Ai verificat releul de incarcare al bateriei? E posibil ca sa ai o crestere de tensiune in accelerare peste tensiunea limita a playerului.E numai player sau are si amplificator audio incorporat? Daca ai tensiunea mare pe baterie poti folosi diode pentru a genera o cadere de tensiune de 0.7 - 1 volt pe alimentarea playerului scazand tensiunea data playerului.Ideea data de userul GooD of BaSS e buna si in acest caz cu folosirea unei diode de amperaj adecvat puterii cerute de player. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 11, 2010 Autor Partajează Postat Martie 11, 2010 Aparatul arata ca si un Radio-Cd player obisnuit, aceleasi dimensiuni ale carcasei, aceeasi fata digitala, butoane o gramada insa nu are Cd ci doar radio si suportul pentru memorii.M-am gandit si eu ca ar putea fi o crestere de tensiune peste limita admisa a playerului desi e greu de crezut deoarece fisa tehnica specifica faptul ca suporta pana la 18 Vcc, dar pot fi spike-uri, si de asta voi verifica tensiunea cu motorul pornit sa vad cat urca. Ideea cu o dioda pusa pe alimentare cade din punctul meu de vedere deoarece cu motorul oprit ar reduce prea mult tensiunea si de aceea propusesem o sursa stabilizata care este adevarat ca atunci cand motorul e oprit nu prea are ce sa stabilizeze insa cand este pornit tensiunea in mod normal va creste undeva in jur de 14 V, dar nu asta e important ci important este ca daca am intr-adevar variatii mai mari de tensiune stunci sursa asta le-ar elimina.Oricum multumesc mult pentru implicare ramane sa incerc ce am spus si apoi mai vedem.O zi buna. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 11, 2010 Autor Partajează Postat Martie 11, 2010 Cred ca am descoperit oarecum problema, am verificat tensiunea cu motorul pornit si la peste 2000 de turatii tensiunea urca destul de mult, in jur de 15,50 Vcc, stiu ca fisa tehnica spune ca ar trebui sa reziste, totusi cred eu ca peste 15 V este cam mult pentru el, plus de asta este si o variatie destul de mare uneori si deci poate ca este normal sa se blocheze softul, cauza ar putea fi releul ( banuiesc doar, deoarece nu cunosc f bine partea electrica la masina spre rusinea mea ) Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 Problema e la baterie mai mult.Daca lasi asa e posibil sa distrugi bateria.Tensiunea maxima la baterie e de 14,4V. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 11, 2010 Autor Partajează Postat Martie 11, 2010 Ma gandeam sa incerc schema asta: http://www.niqro.3x.ro/78xx/78xx.htm Ce spuneti, este ok? Cat despre tensiunea de incarcare sunt convins ca este cam mare pentru baterie ( oricum acum am descoperit si eu asta, ca nu am avut motiv sa verific pana acum ), asa ca voi incerca sa o reduc deoarece bateria este achizitionata de curand si nu vreau sa o stric deja Link spre comentariu
Vizitator marisan Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 Cum s-a spus si mai sus la tensiuni peste 14,5V in majoritatea cazurilor releul de incarcare este defect. Depinde de masina, unele au releu separat, altele au releul de incarcare in alternator impreuna cu grupul de diode. Inlocuirea pentru cele cu releul in alternator este destul de costisitoare dar este neaparat necesara pt ca iti arde tot de pe masina, incepand de la becuri pana la orice electronica, sa nu mai vorbim de baterie. Ca o parere personala ai avut noroc ca playerul inca functioneaza, este posibil ca tensiunea la anumite turatii sa treaca de 15,5V, rezolva problema cu incarcarea si nu este nevoie de stabilizator. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 12, 2010 Autor Partajează Postat Martie 12, 2010 Releul la mine este montat separat de alternator si este electronic, o sa-l schimb si apoi voi masura iarasi tensiunea de incarcare, sunt convins ca nu este deloc bine pentru masina acea tensiune insa sincer pana acum nu avusesem motive sa verific acea tensiune Link spre comentariu
GooD of BaSS Postat Martie 12, 2010 Partajează Postat Martie 12, 2010 dar cu motorul oprit cat iti indica aparatul de masura??? Vezi ca nu cumva acesta sa fie defect si sa te induca in eroare. Masoara totuisi si tensiunea cu motorul oprit. Sau masoara cu un alt aparat tensiunea sau cu amandoua deodata. Daca diferenta este mare intre cele 2 valori inseamna ca sigur unul din ele este decalibrat sau se mai intampla ca la chinezismele astea sa indice prea mult daca este bateria descarcata. Succes in continuare..! Link spre comentariu
Marian Postat Martie 23, 2010 Autor Partajează Postat Martie 23, 2010 Salutare din nou. Imi cer scuze pentru lipsa de raspuns insa niste probleme medicale m-au tinut pe bara mai mult timp Asadar, problema se pare ca s-a rezolvat, intr-adevar era cauzata de tensiunea de incarcare prea mare, iar aceasta s-a rezolvat prin schimbarea releului la service, acum tensiunea de reincarcare este in limitele normale si asta se cunoaste si la player ca nu mai da eroare, nu se mai blocheaza din fericire ( eu ma bucur ca nu a suferit daune permanente ), totusi o sa-i fac si acea sursa stabilizata tocmai ca sa fiu sigur ca are parte de o alimentare cat mai curata.Multumesc mult tuturor celor care s-au implicat in aceasta cerere de ajutor din partea mea si va doresc cat mai multe realizari.Cu respect Marian. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum