CBI Postat August 10, 2011 Partajează Postat August 10, 2011 eu doresc sa ajut dar fara masuratori ale boxelor tale mergem pe bajbaite,eu am doar masuratorile din pdf,pe panou infinit(z si spl). de aceea va trebui sa asculti si sa precizezi ce ar mai fi de lucrat.Pt inceput incearca filtrul lui sandugeorge cum am precizat .Mi se pare cam sus Ft(~3,4khz acustic),in rest ar fi relativ ok daca ajunge joasa(zic asta ca pt mine sigur nu ar ajunge) Cu offsetul nu am cum sa fac nici eu pt ca graficele nu sunt scoase in acelasi timp cu microfonul fixat intr-o pozitie.Eu pot doar sa modelez din experienta carateristicile individuale si sa speram ca abaterile vor suf. de mici incat sa nu conteze.Incerc sa scot un LR4 asimetric pt ca asta se potriveste cel mai bine la ce vrei sa faci si sa nu inversezi faza electrica la tw De ce am zis sa incerci filtrul lui SG,pt ca neavand o referinta a joaselor,nu am cum sa stiu cu exactitate cat sa trag in jos carateristica dupa joasa.Asculta deci cumva si vezi daca are suficient bas la volum mic-mediu fara sa te atingi de vreo corectie. LE:deci,filtrul lui SG si uite o propunere a mea ,se mai pierde ~1db din spl pe medii-inalte si Ft cade la 2,6khz bafta si sa ne tii la curent Link spre comentariu
sandugeorge316 Postat August 10, 2011 Autor Partajează Postat August 10, 2011 Atentie!!! Sa nu cadem in confuzie.Ceea ce am prezentat la inceput si ceea ce a desenat si CBI (mai putin r de 2.7ohm de pe woofer)este varianta de plecare .Intre timp filtrul a mai suferit modificari.Cand ajung diseara acasa am sa pun valorile exacte.In al doilea rand eu am folosit tw DT300 iar la Victor si Liviu este vorba de HT264 . Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat August 10, 2011 Partajează Postat August 10, 2011 Filtrul folosit de mine are urmatoarele date:Ft = 2.275 Hz cu punctele de inflexiune la 1.750 Hz si 3.000 Hz.Woofer: 1,02 mH + 8 microTweeter: 0,6 mH + 4,7 micro Link spre comentariu
hpavictor Postat August 10, 2011 Partajează Postat August 10, 2011 Pana la proba de sunet mai am de lucru la incinte.Multumesc pentru sfaturi ! Link spre comentariu
CBI Postat August 10, 2011 Partajează Postat August 10, 2011 Atentie!!! ... eu am folosit tw DT300 iar la Victor si Liviu este vorba de HT264 .si eu am folosit ht264 in simulare,plecand de la partea de joase.R aia face ceva destul de important,nu e pusa de aspect ,poti incearca si tu daca ai tot 1,1m cu 10u.Pt dt300 nu am nici un fel de masuratoare in cutie, am doar pt pct300 daca trebuie cuivarealitatea e ca pana nu masoara cineva aceste difuzoare in cutie din pacate variantele astea calculate la nivel de forumula nu scot prea mult din difuzoarePana la proba de sunet mai am de lucru la incinte.Multumesc pentru sfaturi !dupa cele scrise mai sus,tind sa cred ca ar fi bine sa incerci varianta propusa de mine din prima daca nu ai acces la componente de test pt ca nu pierzi nimic,cu exemplificarea ca lpadul de 3,3 cu 10 poate fi micsorat la 2,2 cu 15(cel mult 22) si bobinele nu trebuie sa repecte fix dcr-ul scris acolo Link spre comentariu
sandugeorge316 Postat August 10, 2011 Autor Partajează Postat August 10, 2011 Valorile actuale ale filtrelor :w=1.2mH +11.5uF , tw= 3.3mH + 5uF.Din curiozitate am incercat la aceasta varianta si rezistenta de 2.8ohm recomandata de CBI in paralel cu w.Nu-mi place. Zona de bas se reduce lasand mediile si inaltele in fata . Link spre comentariu
CBI Postat August 10, 2011 Partajează Postat August 10, 2011 par cam ciudate valorile de pe tweter?!(bobina mai exact) referitor la acea rezistenta,poate ai legat-o gresit,eu nu cred ca in paralel cu wf am zis.Nu are cum sa reduca din bas pt ca uite ce face http://imageshack.us/photo/my-images/849/asdfjs.png/ merge si la varianta ta ,dar ar trebui de 1,5 cel mult 2,2 ohmi.Coborand din ce in ce mai mult taierea wf isi pierde efectul insa Link spre comentariu
sandugeorge316 Postat August 11, 2011 Autor Partajează Postat August 11, 2011 Scuze .Am fost prea obosit aseara .E vorba 0.33mH pe tw.Si tot din oboseala am legat r.in paralel cu w.Incerc in seara aceasta iar. Link spre comentariu
CBI Postat August 11, 2011 Partajează Postat August 11, 2011 ok (acum,fara legatura cu cei care au scris aici) cineva mi-a reprosat oarecum subtil ca nu are cum ca o firma profi sa puna proiecte simulate fara sa fie verificate practic cum se poate,pai usor,au fisiere de spl si z masurate anecoic(adica cele din pdf-uri)(sunt puse si la liber dupa cum am spus) si le prelucreaza ele contin si o faza acustica inclusa ,dar este oarecum inutila,pt ca nu cred ca atunci cand au fost masurate microfonul a fost pus corespunzator fiecarui centru acustic ,fiind mai mult orientativa, atata timp cat fiecare isi plaseaza cum se pricepe difuzoarele pe baffle(deci alte offset-uri) pt referinta download/file.php?id=2199 http://img64.imageshack.us/img64/1769/h033.png raspunsul pe joase este facut in acelasi fel,este simulat dupa parametrii t/s si apoi splituit si legat la o anumita frecv (se observa cam la 400hz splituirea in cazul de fata).Problema pe care o am eu cu astfel de proiecte este ca sunt total nerealiste si sunt facute doar sa arate bine privirii necunoscatorului.Cine a facut cateva masuratori practice (sau cunoaste teoria) stie f bine ca fenomenul difractiei(atat pierderile de la trecerea din 2pi in 4pi cat si riplurile aparute pe marginile muchiilor) schimba enorm carateristicile ca aproape nu mai au vreo legatura cu cele pe panou infinit(adica cele cu care se fac aceste proiecte la liber) atunci cand vine vorba de facut filtre Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 Ca de obicei sandugeorge un om deosebit. Lamajul facut ca la carte ma scos din impas, deoarece proiectul statea pe loc. Sfaturile privind voicingul incintei sunt de un real folos, trebuie sa mai experimentez https://picasaweb.google.com/100591562823636348352/TqwtCiareHw204Ht264#5643733758893878834 Link spre comentariu
sandugeorge316 Postat August 23, 2011 Autor Partajează Postat August 23, 2011 Aseara intr-o scurta "vizita de lucru " la Liviu am sacultat (putin timp ce-i drept ) o pereche de VTP-uri micute, confectionate in graba din resturile de la proiectul cu HW 204.Incintele ,echipate cu un traductor de banda larga de 16 cm ,suspensie rigida ( nu-mi mai amintesc marca) conduse de un amlificator cu tuburi de numai 2x2W au cantat extraordinar.Sunetul caracteristic al orgii cu tuburi a fost pus in evidenta excelent de catre cele doua incinte dar cred ca aici si amplificatorul si-a pus amprenta.Incredibil cum un astfel de dif. poate cobora atat de jos ,mai ales ca din spusele lui Liviu, in aer ,la 70 Hz ,diful este mut.O incercare ,fara calcule,fara grafice ,fara simulari cu rezultate surprinzator de bune.Astept cu multa curiozitate si rezultatul de la VTP-urile mari.Eram dator cu o precizare referitor la rezistenta propusa de CBI .Ce face acea rezistenta se vede din grafic .Urechiometric asta s-ar traduce cam asa:-reducerea SPL-ului din zona respectiva lasa camp mai liber zonei de joase .Pentru iubitorii genurilor de rock, hard-rock sau alte genuri mai in forta este un lucru bun.Pe de alta parte, acea atenuare,duce la o redare mai slaba a instrumentelor din zona respectiva.Pentru iubitorii genurilor sinfonic si jazz nu este un lucru chiar atat de benefic.Ca sa concluzionez, este cam ca sarea in mancare,unii maninca mai sarat ,altii mai putin.Fiecare pune dupa cum ii place .O valoare de mijloc cred ca inpaca si capra si varza.Parerea mea. Link spre comentariu
CBI Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 rezistenta vietii...apa de ploaie aveti deja mai multi un proiect interesant ,invitatia mea ramane deschisa,daca doreste cineva intr-o zi din weekend sau are drum cu treaba,fac efortul si intr-o jumatate de zi se poate face orice fel de masuratori cat si realiza practic 2-3 variante de filtre spre ascultare pe loc(liniare,mai cu bas,loudness usor etc etc ) , vedem si cat de bine seamana simularea cu realitatea .Ulterior se pot "voicing-ui" pt orice fel de gusturi ale altor doritori si avem placerea ca aducem un proiect de calitate si cat mai complet pt acest forum .Difurile eficiente in general nu au caracteristici cuminti si nici producatorul nu are nici un interes sa scape ce nu trebuie la liber...cine e patit..stie In trecut incercarile mele au esuat cu aceasta incinta vtp,nefiind conceput nimic de mine,dar au mai trecut niste ani si au mai aparut alte componente decat cele de la acea vreme.Momentan nu sunt dispus sa ma apuc de construit de la 0 de asa ceva de aceea am lansat acesta "oferta".Dar sunt interesat doar de aceasta combinatie,nu altceva, cu difuri vintage sau de sonorizare,de ex. Link spre comentariu
dragon82 Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 Ma bag si eu un pic offtopic:daca tot discutam de reglajul filtrelor si incintelor conform gusturilor muzicale,tindem sa nu mai tinem seama de masuratori si alte aspecte matematice.Vad tendinta ca fiecare sa tranteasca condensatori si bobine pe filtru dupa cum le suna muzica mai bine fiecaruia in cap.Ma insel sau ignoram un paradox real ce nu tine seama chiar de toate masuratorile?De ex:In mod normal,SPL-ul tuturor difurilor ar trebui sa feie liniar,dar unii vor bass,medii sau inalte mai tari sau mai joase,ceea ce da peste cap ideea unei incinte liniare...Asta ar fi un exemplu de paradox teorie vs practica...parerea mea.Pierdem ideea de perfectiune audiofila...asa cum ar trebui sa reiasa din niste calcule perfecte si liniare acustic,cu tot ce tine de ele.Intervine gustul uman care e subiectiv,fata de matematica si fizica care sunt destul de obiective... Link spre comentariu
CBI Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 liniaritatea unei boxe nu inseamna numai sa ai caracteristica dreapta.Mai studiaza si tu.Daca ai un microfon calibrat poti obtine sute de linii drepte din sumarea totala dar in realitate sa se ascunda multe compromisuri care conduc la un sunet prost,dar dreptsi de ex daca ai un +1db in zona 60-200hz si un -1 in zona 200-2000hz tot incinta liniara se numeste.Masuratorile se fac nu pt a obtine o linie dreapta,lucru care se realizeaza destul de usor(dar care nu este de dorit,stiu,suna cam aiurea ce zic),ci pt a elimina/masca cat mai mult din slabiciunile ansamblului incinta si/sau componentele ei, care au tendinta sa iasa in evidenta la ureche si sa atraga atentia spre ele(in rau).Din observatii practice,boxele facute la ureche,sau dupa gusturi,cum zici tu,au tendinta sa fie de la neliniare la puternic neliniare si totusi proprietarul sa fie multumit,cum se poate asa ceva?lipsa unei referinte pt comparatie(dar nu din gama de supermarket),muzica ascultata care nu streseaza ansamblul in pctele sensibile sau .. obisnuinta(ps:ai fi dispus sa iei la puricat lazile sony sa vezi cam cat de mult se pot imbunatati ? .E,inchipuieti ce se poate obtine din ce au colegii pe aici,care sunt la un cu totul alt nivel ) Link spre comentariu
VTP Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 O liniaritate f.buna, o caracteristica de faza excelenta sau alte date tehnice perfecte sunt sacrificate de firme intre anumite limite pentru a se obtine un echilibru tonal corect si un timbru placut. Asta nu inseamna ca incintele nu respecta normele de incadrare in standardele de hi-fi!!!Daca amatorii inteleg sa faca "incinte" care sa le sune bine in urechea proprie, bazati pe masuratori discutabile, teorii de net sau sfaturi ale "profesionistilor de net".O buna cunoastere a teoriei din domeniu, utilizarea logicii si capatarea de experienta proprie sunt de baza in obtinerea de rezultate bune. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum