zaitzus Postat Martie 11, 2010 Autor Partajează Postat Martie 11, 2010 Cu ce tip de condensatori se pot inlocui cei cu mica (mai exista asa ceva?) si cei cu hartie in ulei (mai exista ?) Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 Cu ce tip de condensatori se pot inlocui cei cu mica (mai exista asa ceva?) si cei cu hartie in ulei (mai exista ?)pune WIMA peste totnu te mai chinui cu piese pe care nu le gasesti! schema functioneaza si fara condensatori cu mica/uleinu stiu unde locuiesti ,daca esti din Bucuresti ,gasesti WIMA la magazinul Comet problema cu diferenta de putere poate fi din comutatoarele rotative(oxidate) Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 11, 2010 Partajează Postat Martie 11, 2010 Cu ce tip de condensatori se pot inlocui cei cu mica (mai exista asa ceva?) si cei cu hartie in ulei (mai exista ?)Cei cu mica aproape sigur nu au nevoie sa fie inlocuiti, am vazut condensatori cu mica din anii`50, rusesti, impecabili, de-o precizie fantastica, 100pF scria pe el, 100 pF.Sunt extrem de stabili.Condensatorii cu hartie uleiata, dimpotriva, poti conta pe faptul ca sunt depreciati! Obligatoriu schimbati! Se pot pune in locul lor condensatori de tip MKP, MKT, la capacitate apropiata-de ex. daca pe cel cu hartie scrie 20 nF/250V, merge in locul lui un 22nF/400V, etc. Link spre comentariu
zaitzus Postat Martie 13, 2010 Autor Partajează Postat Martie 13, 2010 Pentru volum, daca nu ma insel trebuie utilizati potentiometrii logaritmici, iar pt corector liniari. Gresesc cumva? Link spre comentariu
remus68 Postat Martie 13, 2010 Partajează Postat Martie 13, 2010 La volum se folosesc logaritmici si la reglajul de ton liniari (daca reglajul se face in bucla de reactie negativa sau cu integrate specializate) sau logaritmici la circuite Baxendall pasive. Intrebarile astea trebuia sa le pui la sectiunea incepatorilor, nu sa te bagi peste topicul altuia! Daca ai fi cautat cu atentie, gaseai la "accesorii audio" un topic unde s-a mai discutat asa ceva! Link spre comentariu
zaitzus Postat Martie 13, 2010 Autor Partajează Postat Martie 13, 2010 Multumesc Remus. Topicul este initiat de mine Link spre comentariu
zaitzus Postat Martie 14, 2010 Autor Partajează Postat Martie 14, 2010 Am incercat sa caut pe diverse site-uri potentiometrii logaritmici Alps la 500k. Nimic nicaieri, doar valori mici. :cry: parca n-as pune tipul ordinar ...o a doua problemaar fi ca potentiometrul de volum are o priza pentru Loudness cum rezolv problema ca alps-urile n-au priza respectiva? Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 Poate este de folos si altora acest link http://translate.google.ro/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.vacuum-tube.eu%2Faudio_pioneer_sm83_restoration_en.html&sl=en&tl=ro&hl=&ie=UTF-8 Este restaurat un Pioneer SM-83. Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Mai 7, 2010 Partajează Postat Mai 7, 2010 Iar aici sunt testate performantele acestui amplificator deosebit http://translate.google.ro/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.vacuum-tube.eu%2Faudio_pioneer_sm83_tests_en.html&sl=en&tl=ro&hl=&ie=UTF-8 Link spre comentariu
zaitzus Postat Decembrie 21, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2010 Am achizitionat condensatorii, lampile ( cu exceptia 7189A) am comandat potentiometrul de volum si ii astept pana in sarbatori.Va repet dilema cu diferenta dintre canale.Cand comut statia pe mono ambele canale se aud identic, cand trec din nou pe stereo unul din acestea se aude mai incet, iar cand comut pe reverse (butonul despre care cineva, intr-un post anterior spunea ca se comuta canalele intre ele- avea dreptate) se aude celalalt canal mai incet decat cel initial.Vreo banuiala, imi recomandati sa testez ceva inainte sa incep sa dezlipesc si sa lipesc? Link spre comentariu
carageae Postat Decembrie 23, 2010 Partajează Postat Decembrie 23, 2010 Foarte probabil unul din condensatoarele de cuplaj e uscat/devalorizat, daca ai capacimetru verifica la rece valoarea acestora, mai mult ca sigur ca pe canalul care se aude mai incet vei gasi un condensator cu valoare mult mai mica decat trebuie. Inainte de a dezlipi trebuie sa localizezi canalul cu hiba, daca pe mono se aude egal inseamna ca defectul e in etajele de intrare, inainte de comutatorul stereo/mono/reverse.Daca schimband lampile pe canal intre ele se schimba si defectul inseamna ca o lampa e epuizata.Recapituland, daca comutatorul e curatat si tot asa face, daca schimband lampile intre ele (evident cele de acelasi fel!) nu se schimba nimic, e de cautat la condensatoarele de cuplaj intre etaje.Defectele astea se mai fac si la ureche, adica daca scaderea de volum e insotita si de o scadere pronuntata a frecventelor joase e defect tipic de condensator uscat, daca liniaritatea nu are prea mult de suferit e de la lampa. Mai rar ai de-a face cu rezistente devalorizate - de obicei astea dau diferente foarte mari, in special cele din catod, practic scot lampa din regimul normal de functionare.Daca ai ajuns la concluzia ca e una din lampi si nu poti identifica pe ce canal e poti da drumul cu una din lampi scoase de tot - canalul care tace e cel cu pricina...Atentie la scosul lampilor calde din socluri, in special la amplificatoarele unde nu s-a umblat de multa vreme, pe langa faptul ca frig ca naiba (asta banuiesc ca stie cam toata lumea) se si pot deteriora - se recomanda sa nu se umble cu lampile fierbinti, e bine sa astepti 3-5 minute (faci un ceai...) si apoi sa le scoti. Multa lume s-a plans ca au pleznit lampile din cauza asta. Link spre comentariu
zal Postat Decembrie 23, 2010 Partajează Postat Decembrie 23, 2010 E posibil ca pe poz mono să se facă o însumare a semnalelor şi aşa se aude egal. Link spre comentariu
zaitzus Postat Decembrie 24, 2010 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2010 Voi face cateva teste si va tin la curent.Va doresc un Craciun minunat alaturi de cei dragi Dumneavoastra. Link spre comentariu
carageae Postat Decembrie 24, 2010 Partajează Postat Decembrie 24, 2010 ...Si inca ceva: pe langa marele avantaj al aparatelor cu lampi ca pot fi verificate cam toate piesele la rece, adica cu aparatul oprit exista si riscul de a defecta capacimetrul daca nu exista rezistente de descarcare a condensatoarelor de filtraj. Chiar si daca exista, sunt si condensatoare de cuplaj de valoare mai mare ce pot ramane incarcate. Asa am patit si eu cu Philipsul meu, are ceva condensatoare de 8 uF in serie cu traful de iesire ce raman incarcate. Mai mult m-am speriat, dar mare atentie!Practic aici nici nu conteaza asa de mult valorile masurate, ci diferenta dintre componente. Daca e de la condensatoare ar trebui sa gasesti diferenta de mai bine de 40% intre condensatoare sau rezistente identice in pozitii identice pe ambele canale. In acest caz e mai important sa fie egale cele doua valori decat sa fie exact ca pe schema. Link spre comentariu
zaitzus Postat Ianuarie 11, 2011 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Pai si 7189A e dus la limita. Micsoreaza tensiunea din g2 si pune 6p14p, tot la limita. Mareste R83 in asa fel incit tensiunea pe g2 in sarcina sa nu depaseasca tensiunea admisa. Daca i se scurteaza viata asta e, oricum sunt ieftine. Resoclarea, cum zice depanatoru, trebuie scoasa din calcul, dar cred ca si modificarea transformatorului poate fi dificila.Daca micsorez tensiunea pe g2 prin marirea R83 va afecta tensiunile de alimentare ale celorlalte lampi, eventual sa alimentez g2 printr-o rezistenta dar fara a afecta partea de alimentare a celorlalte tuburi. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum