Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

restaurare Pioneer sm83


zaitzus

Postări Recomandate

Mi-am bagat nasul in el, tensiunea anodica este 450v nu 457v, nu stiu de ce... Uitandu-ma atent am gasit 2 condensatori dezlipiti (din cei schimbati cu de cineva anterior, probabil ca cei vechi nu mai aveau capacitate), in orice caz, i-a schimbat de mantuiala ca sunt asezati ca un c...r si lipiti tot asa. Am refacut lipiturile si surpriza, FUNCTIONEAZA :101 Acesta este primul amplif cu tuburi pe care il ascult (excluzand vechiul Darcle all bunicii), se pare ca pana acum am ascultat numai ce-a vrut tehnichs-ul sa-mi redea, doamne cata claritate, sunt efectiv uluit :da in alta ordine de idei., avand in vedere ca tuburile sunt inca ok, voi urma sfatul domnului viobio, si voi strange bani pentru 2 perechi de 7189A, si voi avea rabdare cu restauratul. totusi am identificat o problema, are ceva brum, cand dau volumul la minim canalul din dreapta inca se aude (probabil potentiometrul defect) si parca, unul din canale se aude mai prestant decat celalaltCe recomandari aveti?Intentionez schimbarea potentiometrilor, lucru pe care il pot face si eu, eventual schimbarea unor condensatori (mai ales cei schimbati de cei care au intervenit anterior asupra lui)Ce condensatori decalitate imi recomandati si ce potentiometrii ?M-ar ajuta si sursa de unde as putea sa-i procur.eventual ce

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 77
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zaitzus

    30

  • carageae

    7

  • hpavictor

    7

  • zal

    5

Top autori în acest subiect

otusi am identificat o problema, are ceva brum, cand dau volumul la minim canalul din dreapta inca se aude (probabil potentiometrul defect) si parca, unul din canale se aude mai prestant decat celalalt

Puteti masura ambele sectiuni ale potentiometrului, in ideea ca una din sectiuni ar avea valoare mai mare(lucru pe care l-am intalnit chiar si la Alps Blue!), in caz ca nu, ceva condensator de cuplaj pe unul din canale cu valoare mult mai mica decat "omologul" sau de pe celalalt canal.Brumul poate proveni, pe unul din canale de la vreo tresa de cablu ecranat care nu mai face masa bine.
Link spre comentariu

Brumul poate proveni, pe unul din canale de la vreo tresa de cablu ecranat care nu mai face masa bine.

Brumul se simte pe ambele canale identic . Cat despre potentiometrul cred ca dupa 40 de ani de forja isi da objtescul sfarsit. Referitor la brum, ar ajuta la ceva daca il alimentez printr-un ups cu sinus pur?Si inca ceva, de cate ori cuplez sau decuplez filtreele high/low sau loudness-ul pacane ceva in boxe, am incercat sa le curat cu un spray tehnic dar degeaba..
Link spre comentariu

Daca brumul e identic pe ambele canale, una din posibilitati e in condensatorii de filtraj, trebuiesc inlocuiti, nu incercati sa puneti in paralel cu condensatorul de filtraj banuit ca defect unul bun(nou), ca sa vedeti daca dispare brumul, in general metoda nu da rezultate.Tot asa cum nici masurarea condensatorilor nu e suficienta pentru ai decreta"buni" sau nu...daca la masurarea potentiometrului gasiti valori aprox. egale pe ambele sectiuni, si nu paraie la rotire, nu are nici o treaba potentiometrul.

Link spre comentariu

Totusi as reveni cu un sfat care s-a mai dat: e nevoie de cineva experimentat pentru a repune in functie un asemenea amplificator, de preferat cineva care are practica montajului "point to point". Pentru brum pot fi suspectate si condensatoarele de cuplaj, sunt usor de masurat, daca au rezistenta de izolatie slaba de acolo trebuie inceput...Tensiunile in amplificator sunt bune? Aparitia unor tensiuni pozitive in grilele finalelor e semn de slabirea condensatoarelor de cuplaj - dar in cazul asta si sunetul are mult de suferit, nu e doar brum.Am citit si eu mai pe sarite, e drept linkurile, se pare ca e de incercat refacerea potentiometrelor, au un filet mai lung si se vor gasi greu altele noi...dar nu cred ca de acolo apare brumul, cand e de la potentiometre e intrerupt ceva si face mult mai rau...

Link spre comentariu

Tensiuni pozitive pe grilele finalelor???Pai saracele de ele, cu 450V pe anod si tensiune pozitiva pe grila li s-ar inrosi anozii ca flacara olimpica si in scurt timp ar face artificii :ras: Asta s-ar observa cu ochiul liber, nu trebuie instrument de masura

Link spre comentariu

Domnilor, eu va spun lucruri practice, dv. ma contracarati cu teoria: daca ati fi intalnit fenomenul ati fi reactionat altfel...Am intalnit practic la un amplificator tensiuni pozitive pe grila la pornire - date de curentul de fuga al condensatoarelor, evident la incalzirea lampilor a fost alta situatia, poate a mai fost si altceva acolo, dar schimband condensatoarele amplificatorul a revenit la normal.Ce descrieti dv. e o situatie cu rezistenta de izolatie de ordinul a 100K...atunci da, nu mai trebuie sa masori nimic. Eu am intalnit asta la un amplificator Sigma cu negativarea modificata pe automat - cineva reusise sa arda infasurarea de negativare.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Mi-am bagat nasul in el, tensiunea anodica este 450v nu 457v, nu stiu de ce... Uitandu-ma atent am gasit 2 condensatori dezlipiti (din cei schimbati cu de cineva anterior, probabil ca cei vechi nu mai aveau capacitate), in orice caz, i-a schimbat de mantuiala ca sunt asezati ca un c...r si lipiti tot asa. Am refacut lipiturile si surpriza, FUNCTIONEAZA :101 Acesta este primul amplif cu tuburi pe care il ascult (excluzand vechiul Darcle all bunicii), se pare ca pana acum am ascultat numai ce-a vrut tehnichs-ul sa-mi redea, doamne cata claritate, sunt efectiv uluit :da in alta ordine de idei., avand in vedere ca tuburile sunt inca ok, voi urma sfatul domnului viobio, si voi strange bani pentru 2 perechi de 7189A, si voi avea rabdare cu restauratul. totusi am identificat o problema, are ceva brum, cand dau volumul la minim canalul din dreapta inca se aude (probabil potentiometrul defect) si parca, unul din canale se aude mai prestant decat celalaltCe recomandari aveti?Intentionez schimbarea potentiometrilor, lucru pe care il pot face si eu, eventual schimbarea unor condensatori (mai ales cei schimbati de cei care au intervenit anterior asupra lui)Ce condensatori decalitate imi recomandati si ce potentiometrii ?M-ar ajuta si sursa de unde as putea sa-i procur.eventual ce

ai mare grija cu schimbatul condensatorilor de filtraj ,sunt greu de gasit cei la 500vpoti pune doi in serie de tensiuni mai mici 300..350v,pe bornele lor sa pui si cite o rezistenta de 100k/3wcondensatori de calitate sunt WIMA ,au un pret mai mult decit accesibil si sunt ok,eu asa ceva folosescpune in potentiometri cite o picatura formata din cite o parte alcoolizopropilic /o parte ulei pentru mecanizme fine (ceasuri ,masini de cusut ,ulei de ricin)roteste putin potentiometri si lasa sa se usucealcool izopropilic se gaseste la magazinele care cind componente electronice ,au toti de Maica Domnuluicind faci acele comutari ,taie joase,inalte,etc ,este normal sa se auda pocniturile,asta este dezavantajul lampilordaca dai amplificatorul la minim si stai la 1m de incinte si nu auzi brumul este okce stai cu urechile lipite de difuzoare?daca o sa pui condensatori de filtraj noi poate vei scapa de brum,sa stii ca majoritatea amplificatoarelor cu tuburi au acel huuumm,mai mult sau mai putin perceptibildaca tot ai inceput restaurarea schimba TOTI!!! condensatorii de cuplaj care vin in grilele lampilor,calorile sa fie cele din schema si tensiunea de 500..600vsuccesacum functioneaza ambele canale?
Link spre comentariu

Chiar daca moda e sa se schimbe din start condensatoarele de filtraj sa nu uitam totusi ca nu vorbim de magnetofoane rusesti...macar acolo e 99% clara treaba. Eu am un amplificator Philips din 1962, cu condensatoare de asemenea la 500V si desi am fost tentat sa le schimb am renuntat ca nu au nici o problema si amplificatorul functioneaza perfect. Depinde acum si cat a cantat amplificatorul pana acum, la al meu se pare ca nu s-a ascultat prea mult.Daca totusi se scot de acolo as recomanda masurarea curentului de incarcare si un test de descarcare pe un bec de 15-25W sau (mai bine) doua becuri inseriate, e mai relevant decat masurarea capacitatii la o tensiune de 1-2V cat da capacimetrul.NU SE SCURT-CIRCUITEAZA BORNELE! Poate sa iasa rau! Sfatul asta ar trebui sa apara mai des pe aici, sunt multi incepatori care fac asta sa vada "cum o sa faca"...Evident nu vorbesc expres pentru initiatorul topicului, am inteles ca are experienta, ci si pentru altii care intra aici si citesc...Eu inclin sa cred ca nu la filtraj e buba, ci la condensatoarele de cuplaj, eventual ceva dezlipit/oxidat prin circuitul de alimentare, daca e simetric zgomotul e mai putin probabil sa fie de la intrare, dar nimic nu trebuie exclus...

Link spre comentariu

ai mare grija cu schimbatul condensatorilor de filtraj ,sunt greu de gasit cei la 500vpoti pune doi in serie de tensiuni mai mici 300..350v,pe bornele lor sa pui si cite o rezistenta de 100k/3wcondensatori de calitate sunt WIMA ,au un pret mai mult decit accesibil si sunt ok,eu asa ceva folosescpune in potentiometri cite o picatura formata din cite o parte alcoolizopropilic /o parte ulei pentru mecanizme fine (ceasuri ,masini de cusut ,ulei de ricin)roteste putin potentiometri si lasa sa se usucealcool izopropilic se gaseste la magazinele care cind componente electronice ,au toti de Maica Domnuluicind faci acele comutari ,taie joase,inalte,etc ,este normal sa se auda pocniturile,asta este dezavantajul lampilordaca dai amplificatorul la minim si stai la 1m de incinte si nu auzi brumul este okce stai cu urechile lipite de difuzoare?daca o sa pui condensatori de filtraj noi poate vei scapa de brum,sa stii ca majoritatea amplificatoarelor cu tuburi au acel huuumm,mai mult sau mai putin perceptibildaca tot ai inceput restaurarea schimba TOTI!!! condensatorii de cuplaj care vin in grilele lampilor,calorile sa fie cele din schema si tensiunea de 500..600vsuccesacum functioneaza ambele canale?

Voi incepe sa colectez materiale. Cat despre canale fuctioneaza ambele insa acesta are un comutator care imi permite sa selectez : stereo cu reverberatie / normal(adica stereo)/ mono / canal A/ canal B/ canal A+B este butonul din dreapta sus notat MODEIn modul Mono se aud ambele canale la o intensitate egala totul e super ok doar ca este mono. Pe modul Normal canalul din dreapta se aude mai slab si oarecum infundat, stanga insa se aude perfect. Daca aleg stereo cu reverberatie canalul se inverseaza rolurile, canalul din stanga se aude mai slab si oarecum infundat. Nu prea imi explic de ce si este extrem de deranjant. O alta problema este selectorul sursei daca selectez intrarea Aux insa introduc semnal pe intrarea de tuner se cam aude, inca n-am verificat separatie intre canale sa vad daca introduc semnal in dreapta aud pe canalul stanga ceva. Ce ma sfatuiti, eventual pas cu pas astfel incat sa pot posta eventualele date si sa le interpretam.Referitor la condensatori, imi recomandati WIMA peste tot sau doar cei electorliticii? si de unde as putea sa-i iau, banuiesc ca pe Maica Domnului gasesc cu precadere chinezarii.Cat despre condensatorii contine 4 tipuri- cei cu ulei (oil paper) - cei cu mica - ceramici - electroliticiCei electrolitici si cei ceramici e clar ca gasesc corespondent insa pe cei cu ulei si cu mica?sunt recomandari aici?Referitor la rezistente, ce tip de rezistente imi recomandati?
Link spre comentariu

Chiar daca moda e sa se schimbe din start condensatoarele de filtraj sa nu uitam totusi ca nu vorbim de magnetofoane rusesti...macar acolo e 99% clara treaba.

Filtrajele au fost oricum schimbate de cineva inaintea mea, sunt cam prapaditi si sunt no name, nu am incredere in ei. Nu voi scurtcicuita capetele ca mi se sperie pisica de la pocnituri :rade:
Link spre comentariu

Wima se gasesc la TME.eu sau la toate magazinele care se aprovizioneaza de acolo.Ce numesti tu reverberatie e de fapt reverse - se inverseaza canalele. La aparatele de atunci se purta asta, acum cand e ceva invers schimbi mufele, daca sunt pe RCA. Cand erau mufe DIN cu 5 picioare nu mai puteai inversa canalele asa simplu.E aproape clar ca ai un defect in etajul de intrare sau defazor. Cere asistenta din partea cuiva care se pricepe, pe acolo e un tub slabit - incearca si sa vezi ce iese daca schimbi tuburile identice intre ele - de la un canal la altul. Daca se schimba sunetul fara sa mai umbli la butoane ai gasit buba: unul din tuburi. Daca nu, ai ceva componente pasive defecte.

Link spre comentariu

Ok, ce spui tu ar fi logic, cu exceptia faptului ca pe modul mono, ambele canale functioneaza la aceasi intensitate, daca ar fi un tub defect sau un element pasiv ar exista probleme indiferent de modul in care este pus.Selectorul se regaseste chiar inainte de preamplificator

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări