Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Traductor de nivel!

Vizitator cata88pl

Postări Recomandate

Vizitator cata88pl

Buna ziua!Sunt student la automatica, anul 3 si trebuie sa fac un proiect. M-am gandit sa fac un sitem de masurare a unui nivel de lichid(apa) dintr-un recipient, la care sa folosesc un traductor de nivel. Nivelul sa fie afisat cu ajutorul unui afisaj digital si in cazul in care nivelul atinge anumite limite sa se aprinda niste leduri sau sa afiseze un semnal.Problema este ca nu stiu de unde as putea cumpara un traductor rudimentar(de tehnologie mai veche). Unde pot gasi scheme de conectare a unui traductor cu un display si ce cip programabil imi trebuie?Multumesc anticipat!Cu stima, Catalin!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• bassbox

1

• yo9hnf

1

Top autori în acest subiect

Exista mai multe variante sa masori nivelul.I-ti dau o varianta:La baza rezervorului se pune un traductor de presiune hidrostatic.(Practic pentru fiecare metru coloana de apa ai cca 0,1bar)Acest traductor i-ti scoate un semnal analogic (de ex.4-20mA sau 0-10Vdc)Acest semnal se poate afisa cu un voltmetru(digital)

Link spre comentariu

O alta varianta simpla (si foarte ieftina) dar care depinde de inaltimea coloaeirezervorului arfi sa folosesti un flotor+potentiometrul de la rezervorul de DACIA.Tensiunea de pe potentiometru o aplici unui voltmetru.

Link spre comentariu
Vizitator cata88pl

Multumesc mult pt raspunsuri. Flotorul si potentiometrul de la un rezervor de DACIA cred ca sunt perfecte, tinand cont de faptut ca vasul meu cu lichid o sa fie mic.Schema circuitului de afisare pe un afisaj, a valorii furnizate potentiometru unde o pot gasii? Ce PIC imi recomandati ? Si unde pot gasi tutoriale pt programarea lui?Multumesc anticipat!Cu stima, Catalin!

Link spre comentariu
Vizitator mihaiti