Cat6 Postat Februarie 28, 2010 Partajează Postat Februarie 28, 2010 Ziua buna la toata lumea.Am o mare rugaminte la dvs., sa ma ajutati cu centrala mea. Nu mai da foc la gaz. Problema a aparut joi seara 25 FEB 2010. Succesiunea intamplarilor ce se petrec in ea sunt urmatoarele:1.la conectarea termostatului de camera deci a pornirii incalzirii, se aude doar pompa functionand.2.la deschiderea robinetului apa calda la chiuveta in bucatarie (centrala e in bucatarie) se aude fluxostatul cum "clantane", la inchiderea robinetului iarasi "clantane". Valva de gaz nu face nimic. Cu asta nu porneste nici flacara, mi se pare cele doua fenomene sunt legate unul de altul, adica nu da flacara daca nu deschide gazul.Practic e moarta. Unde as putea sa ma uit? Centrala a fost montata noua in anul 2002 luna octombrie neavand nici o problema pana acum.Am verificat cu multimetrul sonda de temperatura ntc de la ACM, masurind 13.4kohmi iar cand mi-am pus palma pe teava de cupru, rezistenta masurata a inceput sa scada. Termistorul de la incalzire are 13.6kohmi. Am mai verificat contactul presostatului de fum. Am scos tubul flexibil transparent ce-l leaga de incinta de tabla cu forma elicoidala care are pe ea un ventilator. Am supt aerul din tub creeind depresiune si am masurat la contactele conectorului presostatului de fum rezistenta 0ohmi. Cand dau drumul la tub din gura se intrerupe contactul electric.Pentru inceput inca ceva sa va mai spun. Am deschis panoul frontal cu placa electronica si are un releu electromagnetic de culoare portocalie. Acest releu din cate am vazut traseele cablajului imprimat, comanda valva de gaz prin conectorul cu 4 poli de culoare alba. Acest releu ar trebui sa fie alimentat in bobina in conditii normale de producere ACM sau/si incalzire. Probabil ca pe langa valva de gaz se afla si modulatorul de flacara care creste sau scade debitul gazului in functie de puterea calorica ceruta. Modulatorul de gaz nu l-am identificat inca.Ce senzori/traductori sau blocuri hidraulice mai pot masura sau vedea starea lor?? Inainte de a banui placa electronica.Multumesc.Revin cu poze ale centralei. Link spre comentariu
Maricel Postat Februarie 28, 2010 Partajează Postat Februarie 28, 2010 Ai scânteie! Verifică infăşurările electrovalvelor(bobina) de la vana de gaz. Link spre comentariu
bassbox Postat Februarie 28, 2010 Partajează Postat Februarie 28, 2010 Verifica si presostatul de presiune apa.(Ai presiune in instalatie?) Link spre comentariu
Cat6 Postat Februarie 28, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2010 Revin. La bobinele valvei de gaz am gasit 820ohmi in conectorul alb de pe placa electronica, care vine de la conectorul negru de pe blocul de valva de gaz. Unde este presostatul de presiune apa? Pe circuitul de incalzire sau la ACM. Pe panoul frontal imi arata 1 bar iar ledurile sunt aprinse doar cele 2 verzi (1 secunda aprins si 5 stins) adica starea de stand-by, nu este aprins nici rosu nici galben.Multumesc Link spre comentariu
bassbox Postat Februarie 28, 2010 Partajează Postat Februarie 28, 2010 Presostatul este pe circuitul de incalzire.Chiar daca presiunea de 1 bar pare a fi OK,presostatul poate fi stricat. Link spre comentariu
Maricel Postat Februarie 28, 2010 Partajează Postat Februarie 28, 2010 Unde ai măsurat că nu înţeleg, unde ai 820ohmi la conectorul ce vine de pe placa electronică? s-au pe conectorul ce vine de vana de gaz? scânteie ai? Link spre comentariu
Cat6 Postat Februarie 28, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2010 Intre maro si albastru de pe conectorul alb de langa releul portocaliu. Iar in cuiele din conectorul valvei sunt ultimele doua de jos. Urmeaza mai sus un cui legat la masa/pamantare apoi lipsa cui si ultimul de sus care masurat cu cele doua de jos arata cu primul de jos 7.04kohmi si cu cel de-al doilea de jos 6.22kohmi. M-am gandit ca nu are cum sa aiba bobina rez de ordinul kiloohmi, deci intre cele doua cuie de jos unde sunt 0.82kohmi. Link spre comentariu
Maricel Postat Februarie 28, 2010 Partajează Postat Februarie 28, 2010 De scânteie nu ai zis nimic bobinele de la vana de gaz sunt bune, pune voltmetrul pe bobina de la vana de gaz şi încearcă o pornire vezi vine tensiune? în tot acest timp trebuie să dea şi scânteia. Link spre comentariu
Cat6 Postat Martie 1, 2010 Autor Partajează Postat Martie 1, 2010 Nu este nici scanteie si nici nu vine tensiune la bob vanei de gaz. Am redus presiunea din instal de incalzire si s-a auzit un "tacanit" probabil de la presostatul de apa. Am verificat continuitatea cablurilor din mufa neagra (aflata pe placa in partea opusa alimentarii de retea) si pe unde duc pe la ce traductoare. Pe placa electronica are HEF4051, 74HC595, doua microcontrollere un tiristor (capsula TO92) un tranz in capsula normala si o multime de tranzistoare SMD-uri.Interesant ca atunci cand am golit instalatia de incalzire, la pornirea centralei (bagarea in priza) a aparut ledul rosu si galben fixe aprinse. Am deschis apoi robinetul de sub ea si s-a incarcat cu pres circuitul caloriferelor. Pe la 0.3 bari ledurile sau stins si a aparut cele verzi 1 sec aprins 5 stins. Am facut contactul din termostatul de camera, dar nimic porneste doar pompa. La ACM se aude doar fluxostatul. Posibil placa electronica sa mearga, partea cu ledurile rosu si galben.Multumesc Link spre comentariu
Maricel Postat Martie 1, 2010 Partajează Postat Martie 1, 2010 trebuie să m-ai verifici dacă bobina ce dă scânteia dacă se alimentează verifică şi triacul, releele, celelalte componente ale plăcii electronice binenţeles pe care poţi cu aparatul de măsură, deoarece circuitele integrate nu le poţi cu aparatul de măsură. Dacă nu te descurci du placa electronică la un electronist...baftă! încearcă să porneşti fără termostatul din cameră, dar ventilatorul îţi porneşte când porneşti apa caldă de exemplu trebuie să pornească primul. Link spre comentariu
Cat6 Postat Martie 2, 2010 Autor Partajează Postat Martie 2, 2010 Am verificat, chiar l-am scos de pe placa traful ce da scanteia, intr-o parte are 1.3kΩ si primarul(?) zero ohmi (?). Tiristorul (tip MCR22-6) iarasi l-am scos, l-am incercat cu un alim de 3V (anod la +, katod la -, si deschiderea cu o rez (1.2kΩ) de la anod la poarta) s-a amorsat. Releele sunt bune cel putin bob lor.Da am incercat sa pornesc fara termostat facand eu contactul ce-l face termostatul. La apa calda uneori cand inchid robinetul porneste pompa, ventilatorul nu, din cate am vazut.Am vorbit azi dimineata cu un prieten ce l-am intalnit pe drum, si mi-a zis ca trebuie sa ma uit la selector ca acolo e un potentiometru pe post de comutator si daca e uzat nu comanda mai departe. Cred ca singura mea scapare e sa-mi incerce la centrala lui placa mea. Are acelasi tip si se ocupa cu placi electronice. Oricum e cam de rau, am platit 3 ani ratele. Acum e bine afara ca nu mai e ger. Sarbatoresc si eu ca olandezii ziua (ei o zi) puloverelor cand se protejeaza mediul, la mine tine mai multe zile sarb.Numai bine. Multumesc de indrumari. Saru'mana!! Link spre comentariu
Maricel Postat Martie 5, 2010 Partajează Postat Martie 5, 2010 Aţi rezolvat problema? Link spre comentariu
Cat6 Postat Martie 5, 2010 Autor Partajează Postat Martie 5, 2010 Deocamdata nu, placa incercata la un prieten la acelasi tip de centrala nu functioneaza. Am luat legatura cu un colectiv de instalatori de centrale printr-un coleg de la lucru si am adus o placa acasa sa incerc. Nu a mers. Placa era identica, dar nu se stia daca e buna sau nu, a fost recuperata din centrale. Daca functiona o cumparam undeva la pret, putin sub 200lei cam 170-180. A fost singura avuta de acei instalatori. O placa noua comandata e 700lei si are garantie. Asa ca deocamdata am lasat centrala asa deschisa fara capacul ei de tabla.Am cumparat un boiler electric nou de 80 de litri pe care il voi monta pe circuitul apei calde menajere al centralei. Deocamdata este singura optiune cu iz de garantie de 2 ani, macar pentru asigurare de apa calda la baie si chiuvete.Ramane in cursul anului sa ma gandesc ce va fi pentru iarna urmatoare. Daca sa investesc in centrala veche sau in alta noua. Pacat ca locuim la bloc, la casa erau mai multe optiuni "mai calde". Am mai cumparat si un calorifer electric cu ulei, care sta in camera celor mai frigurosi din familie.Multumesc mult. In continuare numai bine!! Link spre comentariu
Cat6 Postat Martie 5, 2010 Autor Partajează Postat Martie 5, 2010 Trimit pentru cine vrea sa se documenteze. http://www.climatecnica.com/caldera-mur ... 2.624.html La adresa de mai sus, undeva mai jos pe pagina sunt 3 documente pdf-uri, printre care si manualul de service al familiei de centrale beretta ciao (lb. italiana), peste 100 de pagini. Atasat este poza placii electronice a prietenului. Conectorii sunt aceeasi, functia placii este la fel doar difera realizarea montajului. Numai bine!! Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Cum stai in fata centralei in partea stanga pe schimbatorul de caldura ai o piesa peste care este pus un conector negru.Scoti conectorul si faci o punte intre cei doi pini apoi faci o proba.Atentie mare ca acolo sunt 220v.E posibil ca stb-ul sa fie defect chiar daca vizual arata bine.Daca stb-ul este in regula si nu porneste ventilatorul atunci trebuie verificat si releul de la ventilator.Secventa de pornire este urmatoarea:la comanda pe caldura,daca stb-ul este ok. porneste ventilatorul care prin presostatul de aer trimite comanda in placa mai departe apoi apare scanteia si se deschide gazul.Chiar daca se aprinde flacara dar nu avem curent de ionizare centrala intra in avarie(lipsa flacara).La fel si pe acm(apa calda menajera). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum