Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sursa curent constant - Led Driver - Buck Puck


Vizitator pcmarius

Postări Recomandate

  • 2 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 96
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • kinderu56

    19

  • bogdan_

    13

  • Dxxx

    13

  • Dr.L

    11

Kinderu

 

Bun, si care e problema cu modulul chinezesc?

 

Ce vad eu ca nefiind corect este ca se combina pe intrarea FB (feed-back, defapt intrarea comparatorului) 2 bucle si cea de reglaj tensiune si cea de limitare curent.

Pentru aplicatii led merita sa excluzi cu totul (fizic, prin dezlipire) componentele SW1 si R2, ca sa ramana un GCC normal

 

In plus problema mare a schemei este Rcs care este doar o bucla pe cablaj. Valoarea prea mica a rezistentei respective poate fi tentanta in ideea de a nu risipi energie si a nu incalzi inutil, insa tensiunea la bornele ei este mult prea mica, comparabila cu off-seturile, plus ca stabilitatea termica a unei astfel de solutii imi creaza mari dubii.

Daca inlocuiesti acea rezistenta cu un 0,1Ohmi normal (+/- recalibrat R3) vei obtine rezultate mult mai bune.

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

chestia este cel de fabrica merge de 2 ani pe un led de 2,5A de rupe si vroiam sa mai fac cateva pentru diferite aplicati cu leduri am facut rost de la cineva de cel putin 10 module de reglaj tensiune cu lm 2596 si lm 2576 si vreau sa le fac sa pot regla si tensiune si curentul  iar RCS  il am pe o placa e baza de leptop de 0,010 Ohmi si daca nu mai gasesc daste pun 3 in paralel de 0,1Ohmi

 

a si pentru incarcat acumulatori

 

 ce ma interesa cel mai mult  daca cel copiat de mine va functiona ca cel facut de chinez in proportie de 95% exceptand chestia cu RCS 

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Evident ca montajele functioneaza, chiar si asa facute...

Problema este ca vrei ca curentul debitat sa mentina valoarea cat mai bine, de aia iti spuneam punctele slabe, crede-ma ca m-am muncit destul... asa sunt facute driverele mele.

0,01 Ohm este prea mic iar ajungi la acelas ordin cu offsetul.  3 bucati de 0,1 Ohm este deja mai bine insa pentru curenti foarte mari. Incearca una sau doua maxim.

 

Cu componentele pe care le pun chinezii nu recomand peste 1, maxim 1,5A. Daca le modezi si le pui radiator atunci este altceva.

Nu zic ca direct nu merg insa nu uita ca referinta de tensiune este interna si nu vrei jonctiunile la peste 100 grade, ce sa mai vorbim de speranta de viata.

Apropo de radiator vezi ca au randamentul relativ mic 80% si sub, deci produc ceva caldura. Evident ca fata de un GCC activ serial la aceeasi pierdere energetica asigura stabilizare mult mai buna.

Exista variante similare functional cu randamente peste 90%, alta viata...

 

Pentru incarcator de acumulator inteleg ... cum zici tu "sa pot regla si tensiune si curentul" insa 2 bucle pe aceeasi intrare nu e prea bine.

Pentru LEDuri insa iti trebuie doar GCC deci desfiinteaza bucla de tensiune, cum am zis, doar iti mareste erorile.

Link spre comentariu

Pai ti-am spus clar, schema aia daca elimini fizic bucla de reglaj tensiune adica SW1 si R2 devine GCC corect, iar rezistenta serie de sesizare mareste-o cum am zis.

Pentru curenti peste 1A recomand modare cu radiator si supradimensionare Schotky.

 

La schemele rusesti cele 2 bucle sunt din nou prezente, si aparent sunt imbunatatite prin sumatorul cu diode care le separa ca sa nu interfereze....

Dar ce te faci ca inseriezi pe tensiunile de comanda pe care le vrei nedistorsionate o jonctiune ceea ce nu e bine, dar in plus vine si variatia termica a acestei caderi pe jonctiune, ceea ce pune capac.

 

Ce trebuie sa intelegi este ca montajul chinezesc incearca sa faca toate cu componente putine si face dar nu prea bine, insa renuntand la ce nu trebuie pentru LEDuri ajungi la un montaj chiar bun.

 

 

Si acum referitor si la ultima schema care a venit in timp ce scriam, la fel ce iti trebuie Vadj daca tu alimentezi LEDuri unde nu vrei decat control pe Intensitate nu pe tensiune.

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

Da, asa da - pentru leduri.

Atentie insa alimentarea este la +40V si GND nu la +40 si -40, in plus asta e tensiunea maxima si ar fi bine sa stai binisor sub ea.

 

Si de la intrarea inversoare a operationalului la masa astia nu pun o rezistenta? cum amplifica ca asa e repetor???? pune tu un 10K la masa si redu R1 daca vrei peste 200mA. Daca ma mai uit cine stie ce mai gasesc...

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

osa atasez o rezistenta de de 10k intre pinu 2 si masa si reduc R1 la O,020 OHMI

 

si cea cu lm393 cum ti se pare ?

 

referitor la tensiunea de 40v cred ca se refera la cat suporta lm 2576 si lm 358

Editat de kinderu56
Link spre comentariu

Pai 358 face poc la 40V, deci tot montajul trebuie limitat din cauza asta la 32V daca stiu eu bine.

 

Pentru 2576 R1 sub 50mOhmi nu are sens... deci ce spui tu e prea mic si vei avea precizie redusa. La 1A nu pierzi dect 50mW si oricum nu recomand mai mult de 1,5A.

 

Fara sa fie reclama uite cum arata un GCC facut de mine (vezi la punctul 1).

http://www.elforum.info/topic/88996-led-drivere-led-led-stripe-uri-solutii-complete/

Remarci radiatoarele.

In plus schema mea are un amplificator de instrumentatie care permite sesizarea curentului in mod flotant, asa ca masa e comuna intrare/iesire.

Defapt cred ca am folosit exact aceleasi componente, insa precizia e maxima.

Editat de Dxxx
Link spre comentariu

Vezi cu izolarea radiatorului...

 

De 3 ori m-ai intrebat de cea cu 393, adica comparator - este cea cu o pereche de complementare si mosfet final?

 

Daca urmaresti blocurile functionale dintr-un circuit dedicat, chiar si 2576 vei vedea blocuri de genul sursa de tensiune de referinta compensata, PWM, poate si mosfeturi complementare... deci nici o sansa ca un montaj simplu cu 393 sa ajunga la performantele a ceva dedicat - in nici un caz.

Chestia ca montajul simplu si modest cu 393 este defapt ca ai un pcb cu multe componente si nu se ridica la performanta unui monolitic (dar dedicat) la care pui doar 2-3 rezistente si condensatori, un Schotky si o bobina.

 

Deci mai bine, mai simplu probabil si mai ieftin cu integrat dc-dc buck sau boost - clar.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări