Dr.L Postat Iulie 3, 2010 Partajează Postat Iulie 3, 2010 Ai putea totusi sa pui punctele cu paint?Am salvat schema,dar la operationalul ala n-am vazut nici un punct (la restul erau ceva punctele ok) Link spre comentariu
addysoftware Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Iata aici schema, infrumusetata putin. Las totusi cablajul la latitudinea utilizatorului, cu mentiunea necesitatii absolute a unei zone de disipatie a caldurii pe terminalele integratului, in special ptr mai mult de 2 LED-uri, si pe terminalele diodei (cu toate ca e de 3A, se incalzeste la cca 75 grade pe o arie de 2x1cmp). Pentru 6 LED-uri am folosit un TNY278 (warning: are altfel pinii!) si un miez E25/7, dar sunt inca in teste cu el. Link spre comentariu
addysoftware Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Na! c-am dat si eu de o problema MAJORA. Am achizitionat 10 (zece!) LED-uri XPGWHT-L1-0000-00G51, au 1..1.5A, 130 lm/watt...toate bune si frumoase, pe lista. Pana am deschis pachetul sa fle folosesc.Sa dea naiba, dupa ce ca-s extrem de mici, NU SE POT LIPI fire pe partea superioara. Nu le pot folosi! Cine ma ajuta? Cineva din Ploiesti-Bucuresti, care a mai facut asa ceva, si care sa aiba cablaj special si statie de aer cald sau reflow...Platesc, bineinteles.Ajutooor! Link spre comentariu
Dr.L Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Din pacate pentru servicii trebuie sa postezi la sectiunea "servicii" Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Le lipesc eu;MCPCB ai? Link spre comentariu
addysoftware Postat Iulie 5, 2010 Partajează Postat Iulie 5, 2010 n-am nici d-ala Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 5, 2010 Partajează Postat Iulie 5, 2010 Am vazut pe la mag astea de leduri,placute gata facute,pt un led;cumpara d-alea si-ti spun eu cum sa le cositoresti... Link spre comentariu
addysoftware Postat Iulie 9, 2010 Partajează Postat Iulie 9, 2010 @All Schema simplificata la extrem, perfect functionala, verificata. Coeficient termic NEGATIV: (scadere a curentului de la 1A la 900mA dupa incalzirea la temperatura de lucru (30 minute)). ATENTIE, NU ARE IZOLARE GALVANICA FATA DE RETEAUA DE 220V. DE ASEMENEA, DECUPLAREA LED-URILOR IN TIMPUL FUNCTIONARII DUCE LA DISTRUGEREA LUI TNY266. Varianta de transformator din schema este pentru 2 LED-uri. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Iulie 9, 2010 Partajează Postat Iulie 9, 2010 Daca tot ai transformator, de ce te-ai zgarcit la un optocuplor si cateva nimicuri ?Simplificarea nu e mereu justificata. Izolarea galvanica face multe. Plus nu iti mai crapa neaparat integratul daca nu ai sarcina(ceea ce mi se pare de-a dreptul ridicol). Link spre comentariu
addysoftware Postat Iulie 9, 2010 Partajează Postat Iulie 9, 2010 Dupa cum ai vazut deja la pagina anterioara a topicului, am postat acolo o schema mult mai "enhanced", care contine exact ceea ce ai spus adineauri. Aceasta varianta simplificata este insa mai mult "pentru teste" si "pentru lenesi". Dealtfel ea este postata ... si ca raspuns la ... 2 posturi mai sus.P.S. Ca sa nu crape integratul, baga un Zener putin mai mare decat LED-urile intre bara de plus si baza tranzistorului. Eventual cu o rezistenta de 100 ohmi in serie. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Iulie 9, 2010 Partajează Postat Iulie 9, 2010 @addysoftware Schema asta download/file.php?id=48145&mode=view pare bunicica, dar se mai pot face imbunatatiri fara a modifica functionalitatea. Iti dau cateva sugestii:1. R6 nu are rost2. R7 nu are rost, se poate ajusta R2 sa formeze divizor cu potentiometrul, as adauga mai degraba rezistenta sub potentiometru ca sa nu incerci sa reglezi curentul de iesire la 0, dar nu sunt convins ca este neaparat o problema. 3. poti lega o rezistenta de genul 1K intre ce citesti pe R4 si In- de la comparatorul de jos, tot la In- legi si dioda aia zenner. Daca iti creste tensiunea prea mult comparatorul o va vedea ca o crestere de curent. 4. nu vad absolut nici o utilitate la ceea ce tu numesti soft start. Ai oricum softstart pentru ca ti se incarca suficient de lent condensatorul de iesire. In rest imi place designul. O sa vreau sa il incerc si eu mai in colo. Mai greu cu gasit sarma de 0.2. Si inca o sugestie: daca se accepta o scadere a eficientei, se poate limita curentul cu un simplu tranzistor, avand caderea de tensiune de vreo 0.65V pe R4, dar este mai imprecis putin. Link spre comentariu
addysoftware Postat Iulie 9, 2010 Partajează Postat Iulie 9, 2010 1. R6 are rost. Doar ca nu in cazul fericit in care potentiometrul ar functiona mult si bine pana in vecii vecilor. Ia imagineaza-ti ce se intampla cand cursorul nu mai face contact cu stratul de carbon si nu exista R6? In rest ai dreptate peste tot: 2. Da, R7 a fost pusa acolo in schema initial, cand potentiometrul nu fusese inca prevazut. Se poate si fara ea, facand divizor cum ai spus. Nu, nu este necesara rezistenta serie la masa cu potentiometrul, nu este nici o problema. Dealtfel, chiar ramane un mic curent rezidual (probabil sub 1mA sau asa ceva), LED-urile raman aprinse slab in pozitia de minim. Am folosit un pot. logaritmic si efectul este foarte ok, compenseaza excelent caracteristica ochiului. 3. Ai dreptate, si putem folosi un operational simplu ptr ambele functii. Dar tot capsula cu 4+4 picioare are..asa ca.....hihihi 4. Iti dau dreptate la soft start, care e pus doar de amorul artei. Iar la ultimul punct: Dap, dar eu tocmai asta am vrut: eficienta maxima. Si am de gand sa "ma complic" cu o infasurare suplimentara pe traf si un MOSFET pe post de redresor . Din pacate insa nu mai am timp - plec la job afara, 2 luni pot doar sa vorbesc p'aci fara sa mai pot face nimik. Si montajul cu un tranzistor este exact ala fara optocuplor de mai sus, pe care l'ai blamat ca e periculos hihi. Un optocuplor putea fi pus in colector si gata, problem solved. In plus, ala e facut tot ptr pierderi mici, cu o oglinda de tensiune, si pierderea pe rezistenta serie este foarte mica (0.2V!!). P.S. Sarma de 0.2 am cu tona, de aceea am folosit. Imi proiectez schemele cu ce am eu la dispozitie. Poti folosi orice altceva, dar in anumite limite: de exemplu ptr primar pana la cca 10W merge si 0.15mm sau 2x 0,1mm, iar pentru secundar merge si 2x 0.6mm bunaoara (conductor izolat cu polivinil) L.E. Mi-am amintit ceva. R7 este necesara pentru cazurile cand potentiometrului i s-ar strica stratul activ in zona dinspre masa - ceea ce ar duce la cresterea tensiunii de pe pinul 5 - soldandu-se cu un curent maaaaaaaare prin LED-uri. Deci: R7 ramane acolo. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 1, 2013 Partajează Postat August 1, 2013 Am reatasat schema:viewtopic.php?p=558093#p558093Totodata, aici mai este o alta varianta (pt multe leduri de putere mica inseriate):viewtopic.php?p=1306513#p1306513 Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 31, 2013 Partajează Postat Decembrie 31, 2013 salut am facut acceasta SCC cu pic dar singura problema este ca atunci cand apas pe sw nu se inchide ledul doar se stinge si se aprinde, nu se comporta ca in filmulet am folosit pic12f683 http://catmacey.wordpress.com/2010/09/1 ... led-strip/ sa incerc si cu 12f629 Link spre comentariu
kinderu56 Postat August 13, 2014 Partajează Postat August 13, 2014 (editat) http://shaddack.twibright.com/projects/hw_UVlampLED/ a incercat cineva schemele asttea Editat August 13, 2014 de kinderu56 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum