feri.visky Postat Februarie 25, 2010 Partajează Postat Februarie 25, 2010 Sunt radioamator si am ceva scule nici prea-prea nici foarte-foarte si stiu ca la echipamentele cu semiconductori sursa de comutatie nu este interna (poate la cele ultraprofesionale ceea ce nu este cazul aici...). Aceste surse se livreaza cu cabluri lungi pentru a fi plasate mai departe de intrari, antene, etc. Cu un handy daca sunt mai aproape de 1 m de sursa PC deja sunt probleme...In audio probabil ca lucrurile sunt mai nuantate... Audiofilul clasic nu amesteca lucrurile... Conteaza ceea ce aude folosind elemente clasice. Prefera ca redresarea sa fie facuta cu tuburi si asta nu pentru ca nu are viziunea viitorului ci pur si simplu pentru ca vrea sa ramana... clasic. Ca la urma urmei ce sens are sa reproducem CLASICI a caror nume se mentine si azi.Mie, cumva, nu mi se potriveste Bethoven cantat cu sintetizator, nici chiar cu tuburi... Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 Audiofilul clasic nu amesteca lucrurile... Conteaza ceea ce aude folosind elemente clasice. Prefera ca redresarea sa fie facuta cu tuburi si asta nu pentru ca nu are viziunea viitorului ci pur si simplu pentru ca vrea sa ramana... clasic. Ca la urma urmei ce sens are sa reproducem CLASICI a caror nume se mentine si azi.Mie, cumva, nu mi se potriveste Bethoven cantat cu sintetizator, nici chiar cu tuburi...Să-mi fie cu iertare, audiofilul clasic este un idiot manipulat de marketing. Atîta timp cît ei ascultă sîrme, condensatoare, stative şi mai ştiu eu ce alte bazaconii, eu nu pot să-i cataloghez altfel. Pentru ei nu contează deloc ce aud, ci ceea ce li se pare că aud.Să renunţi la un SMPS implementat corect doar pentru că "nu e clasic" deşi merge mai bine decît un traf obişnuit mi se pare o dovadă de minte îngustă. Una e cînd faci un amplif ca să-l ţii de bibelou şi alta e cînd îl faci să asculţi muzică. Link spre comentariu
danzup Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 Să-mi fie cu iertare, audiofilul clasic este un idiot manipulat de marketing. Atîta timp cît ei ascultă sîrme, condensatoare, stative şi mai ştiu eu ce alte bazaconii, eu nu pot să-i cataloghez altfel. Pentru ei nu contează deloc ce aud, ci ceea ce li se pare că aud. Să renunţi la un SMPS implementat corect doar pentru că "nu e clasic" deşi merge mai bine decît un traf obişnuit mi se pare o dovadă de minte îngustă. Una e cînd faci un amplif ca să-l ţii de bibelou şi alta e cînd îl faci să asculţi muzică. Corect !Ai pus punctul pe i ! Link spre comentariu
bolek Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 In audio probabil ca lucrurile sunt mai nuantate... ci pur si simplu pentru ca vrea sa ramana... clasic.Toti se uita numai la sistemul de redare, dar:Ok, sa prindem pe vreunul ca asculta discuri masterizate...El nu e in stare sa inteleaga ca erau si tranzistori pe calea de semnal in aparatul care a creat matrita aia ? Si daca alimentarea mixerului nu era cu redresoare cu tub in studiou ? Si daca... daca, daca...etcIn fine, de ce ma bag eu, bishnitari si tzepari sunt pretutindeni, pt ca este clientela destula...pacat de banii irositi asa, se puteau folosi mai cu cap... Link spre comentariu
hpavictor Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 SMPS este solutia perfecta acolo unde sunt restrictii de brum ( 50/100Hz ) , spatiu , randament ( inclusiv termic ! ) si nu de neglijat , greutatea , posibilitatea de a manufactura acasa , cu costuri modeste..... daca e bine facut nu sunt probleme cu impuritatile spectrale pe care le imprastie in eter....puse in balanta sunt mai multe avantaje decat dezavantaje ? Se pare ca nefiind o solutie la indemana tuturor , sunt strugurii acri ! Am ascultat un amplificator facut de userul DANZUP cu SMPS ( SE 6P3E ) care se comporta exceptional , si nu sunt singurul care s-a desfatat ascultand acel amplificator ! Parerea mea - este o solutie demna de luat in seama pe viitor de catre oricine care doreste o dinamica mai mare ( prin lipsa totala brumului auditia este exact ca la baterii ) ! Merita sa va convingeti personal ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 Sunt radioamator si am ceva scule nici prea-prea nici foarte-foarte si stiu ca la echipamentele cu semiconductori sursa de comutatie nu este interna (poate la cele ultraprofesionale ceea ce nu este cazul aici...). Aceste surse se livreaza cu cabluri lungi pentru a fi plasate mai departe de intrari, antene, etc. Cu un handy daca sunt mai aproape de 1 m de sursa PC deja sunt probleme...In audio probabil ca lucrurile sunt mai nuantate... Audiofilul clasic nu amesteca lucrurile... Conteaza ceea ce aude folosind elemente clasice. Prefera ca redresarea sa fie facuta cu tuburi si asta nu pentru ca nu are viziunea viitorului ci pur si simplu pentru ca vrea sa ramana... clasic. Ca la urma urmei ce sens are sa reproducem CLASICI a caror nume se mentine si azi.Mie, cumva, nu mi se potriveste Bethoven cantat cu sintetizator, nici chiar cu tuburi...feri.viski, mare dreptate ai in unele dintre afirmatii, dar cvasitotalitatea trx-urilor de amator includ cel putin circuite SMPS sau convertoare de mica putere pentru obtinerea tensiunilor negative necesare in interior, ca sa nu mai vorbim de invertoarele pentru tuburile CCFL ale display-urilor folosite in unele trx-uri moderne (chiar si anticele acum TS850/870). Majoritatea celor de top (IC-781 de acum 20 de ani, IC-775, 7800, FT1000MP (AC), etc.) includ in totalitate surse SMPS, deci inclusiv pentru etajele lor finale (surse de 300-500W). Trx-urile cu alimentare la 13,8V au fost construite in aceasta configuratie din motive economice (trx mai ieftin pentru ca nu include sursa, pana si finalii la 13V sunt mai ieftini decat ceilalti), ca sa permita si lucrul /M sau /P, dar fiind si standardul pentru cele entry-level si mediu, iar unele trx au fost fabricate chiar in ambele versiuni (DC 13,8V si versiuni cu SMPS, v. FT990 si 1000MP cu si fara surse incorporate).Observtaia cu sursa de PC este corecta, dar aceste surse sunt destinate a functiona in aplicatii la care problemele de EMC si RFI (si AFI) nu sunt in fruntea listei de prioritati in proiectarea lor si difera de o sursa Astron (seriile SS-25), chiar daca aceastea din urma au fost destinate tot amatorilor...O mare parte din piata audiofila (in special cea autodeclarata cunoscatoare si "ultra hai iend") este foaaaarte conservatoare, tocmai de aceea s-au ratat niste "oportunitati", de exemplu tuburile pentru audio generatii si/sau designuri noi si originale produse de Svetlana in anii '90 (triodele 3CX300A1, 572 si 811 cu miu mic pentru audio) nu au avut succes... s-au preferat cele pe care scrie EL34, 300B, 845 (care e cam greu de gasit altceva decat chinezesc - nu ca as avea ceva impotriva lor), iar Svetlana a comutat atunci pe -si a pus accent numai pe- vanzari de tuburi "consacrate" si mai putin pe dezvoltarea de tuburi noi originale. [iti dai seama ce ar fi insemnat o continuare, dezvoltarea unei triode DHT cu miu mic, liniara, din structurile deja existente ale GU81, GU13 sau GK71, o trioda DHT liniara de 150 sau 450W cu catod W-Th care practic "sa tina o viata" (sau poate chiar mai multe vieti, stii bine) ? Sau un 3CX300A1 cu racire prin conductie ce ar permite construirea unor amplificatoare SE 50-80W sau PP clasa A de 50-150W fara borcane de 1 litru, fara a consuma o jumatate de kW la filamente si fara a necesita numai incite >96dB/W ? Ori o metaloceramica cu catod "stripped", cu interceptie redusa a grilei si distorsiuni de IMD de 5...10 ori mai mici decat la tuburile obisnuite (solutii tehnice vechi de aproape 50 de ani, asa de vechi incat unele dintre tuburile profesionale la care s-au aplicat nici nu se mai fabrica, dar niciodata aplicate la un tub destinat explicit audio consumer!) ? Cine "sa se mai arunce" la a mai proiecta si produce asa ceva de vreme ce 300B este infipt atat de adanc in creierul audiofil, si cine o s-o mai faca atunci cand cei cu experienta in proiectarea si constructuirea lor nu mai sunt sau nu vor mai fi?]Pana si 300B nu a devenit foarte cautat pana cand nu a iesit din fabricatie la WE si apoi a inceput sa nu se mai gaseasca (utilizarea principala comerciala a fost in... stabilizatoare de tensiune, pana in anii '70-'80). La fel alte tuburi care la vremea lor cand se gaseau si "musteau" ca surplusuri de la armatele lumii si institutii comerciale, nu au fost "bagate in seama" si numai dupa timp de vreo generatie dupa ce nu s-au mai fabricat, dupa ce surplusurile s-au tocat deja si s-au gasit mult mai greu au inceput sa aibe soundstage si sa "separe instrumentele" si ele, incluzand aici majoritatea tuburilor europene de uz profesional... Cunosc cel putin o firma care vinde echipament "audiofil" cu tranzistoare cu germaniu, sa vezi ce le "periaza" unii, ce review-uri, ce de sounstage curge si da pe-afara din ele... pe masura preturilor aberante si clientilor pe masura! Poate peste 30 de ani vom citi aceleasi gen de "review-uri" si despre 2N3055, atunci cand un 2N3055 va fi mai rar decat un 300B si se va vinde cu 100 $/buc (ma rog, numai 2N 3055 cele NOS...).Poate fi mai "frumos" un stil retro si eventual "asortat", asa este (cateva luni m-am delectat cu un R&S EK-07 asezat pe covor in timp ce aveam IC-R9000 pe masa!), este de preferat daca este posibil si/sau fezabil (inclusiv dpdv tehnic si financiar), dar nu este insa si obligatoriu, altfel Beethoven insusi de ar fi trait acum ar fi putut afirma ca in general muzica nu se potriveste cu niste "fiare" (nici macar cu cele cu tuburi sau cu surse filtrate L/C) si in nici un caz cu niste membrane zbarnaind intinse pe gaura unei cutii din lemn.Unii afirma ca filtrele LC se foloseau pe vremuri pentru ca aveau sunet mai bun. Da, un filtru LC poate prezenta niste avantaje (insa arareori mentionate in lumea audiofila, de ex. marirea unghiului de conductie a diodelor redresoare, reducerea curentului de varf prin ele si implicit a perturbatiilor generate, etc.) dar motivul utilizarii lor atunci era cu totul altul: condensatori cu hartie cu capacitati mari nu erau chiar accesibili, habar n-au azi unii cat costa in acele vremuri un condensator electrolitic (pe vremea aceea numai cu electrolit lichid!) comparat cu o bobina de soc, un amator se gandea de 10 ori inainte sa cumpere unul, cunosc un amator in varsta care si acum isi aminteste cand si cu ce mari eforturi si-a cumparat primul filtraj electrolitic (si acela de o capacitate ce azi ar parea ridicola), vorba aceea: "a facut foamea" o luna intreaga ca sa-l cumpere din primul salariu, in timp ce prin comparatie bobinarea unui soc sau transformator ii era mult mai accesibila in acele vremuri ... iar de ar fi avut atunci ceea ce avem noi azi si ar fi pus N condensatori de 220...470uF/450V, fara bobina de soc s-ar fi defectat toate redresoarele de atunci!Problema la o sursa SMPS poate fi legata de fiabilitatea pe termen lung (MTBF), robustetea in caz de "accident" si "down time" la reparatie, probleme nu prea mari pentru un DIY.Dar daca o sursa SMPS este mai accesibila decat una clasica si satisface scopul in utilizare, de ce nu? La urma urmei, in audio perturbatiile de frecvente ridicate pot fi uneori mai usor de atenuat prin ecranare si/sau filtrare decat cele de frecventa retelei, acest aspect este legat inclusiv de adancimea de patrundere in ecrane, impedantele/dimensiunile componentelor filtrelor si tipul de propagare a perturbatiei (electrica/magnetica, respectiv cuplaj capacitiv/inductiv)... un ecran din mumetal care sa ecraneze eficient un camp magnetic dispers la 50 sau 100Hz este mult mai greu de gasit/fabricat si mai scump decat unul din CuAg sau otel cuprat, ori un soc pe ferita destinate a atenua un cuplaj la 100kHz sau 1 MHz.Si nu este exclus nici in acest caz ca peste 50 de ani cand cine stie ce surse de putere/energie se vor folosi, altele decat SMPS, nu cumva actualele SMPS-uri vor fi si ele atunci considerate... "clasice" si vor constata unii ca "suna mai bine aceste SMPS vintage" si ca TL494 "da un sunet mai lichid decat UCxxxx sau SGyyyy" ? Sa fie utilizate acum, sau sa le pastram pentru nepotii care sa le vanda mai tarziu cu 1000$/buc. pe piata audiofila, cand -bineinteles- vor genera mult mai mult soundstage si vor separa mai bine instrumentele decat o fac acum? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 Apologia SMPS... (SMPS o chestiune de randament,necesara in situatii cu pierderi mari in alte conditii !,SMPS uz in audio-chestiune un pic "trasa de par"/si nu la indemina orcui.-ca sa fiu modest). Se poate face lectura "Advantages and Disadvantages" aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Switched-mode_power_supply Link spre comentariu
mișa Postat Februarie 26, 2010 Partajează Postat Februarie 26, 2010 Parerea mea e ca Traian B are mare dreptate... Link spre comentariu
RockDok Postat Februarie 27, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 27, 2010 Varianta presupun finala a amplificatorului este cea atasata. Link spre comentariu
RockDok Postat Martie 4, 2010 Autor Partajează Postat Martie 4, 2010 Metalul este la putere! vrei calitate nu te zgirci la fier si cupru. Dupa doua incercari tot nu sint multumit de modul in care mi-au fost bobinate transformatoarele asa ca nu am avut de ales si m-am pus pe lucru. Am inceput cu doua carcase E16 3.2x4.8 cmp, urmeaza masina de bobinat si "sapatul" dupa CuEm. Finisajul lasa un pic de dorit dar data viitoare voi lucra mai cu grija. Link spre comentariu
89-CEC Postat Martie 4, 2010 Partajează Postat Martie 4, 2010 Metalul este la putere! vrei calitate nu te zgirci .........Exact acelasi lucru fac si eu ,si ca sa nu fiu precum la cooperativa "Munca in zadar",le iau de-a gata de aici:http://www.kupferlackdraht-shop.de/assets/s2dmain.html?http://www.kupferlackdraht-shop.de/.Corpul de bobinaj este pentru EI 96b (stadardul european) (32,6x45,7 mm) Link spre comentariu
feri.visky Postat Martie 4, 2010 Partajează Postat Martie 4, 2010 Mai, mai, voi trebuie sa intelegeti ca eu trebuie sa tin aproape de "vintage"... altfel azi maine o sa bagati sub balonul de sticla un STK de vreo 100 w si o sa va laudati ce bine suna... Link spre comentariu
RockDok Postat Martie 4, 2010 Autor Partajează Postat Martie 4, 2010 Mai, mai, voi trebuie sa intelegeti ca eu trebuie sa tin aproape de "vintage"... altfel azi maine o sa bagati sub balonul de sticla un STK de vreo 100 w si o sa va laudati ce bine suna...Nu stiu ce este in mintea mea de-mi permit sa iau la intrebari un moderator dar la ce se refra partea cu STK (nu ca nu asi sti la ce se foloseste)? Ma steptam ca lumea sa-mi sara in cap ca mi-am permis sa folosesc EF86 ca si trioda nu ca m-am chinuit sa fac un SMPS functional (cu ajutorul lui "andreigradu" (vezi alimentatoare)). Eventual sa fiu intrebat de unde am ghicit cite spire trebuie sa fie in CFB. Pot sa povestesc cit de mult m-am chinuit cu alimentarea clasica, cit am cheltuit pe variante de transformatoare de alimentare care dupa doua ore de functionare ajungeau la 60 de grade. Pentru mine varianta de: "un pic de brum, aproape ca nu il auzi" nu este suficienta! Ce cautam de la un lant audio? sa fim multumiti de ceea ce ne loveste timpanele! daca FET-urile ar fi mai bune asi folosi FET-uri, la fel si cu ASZ-uri dar pina acum nu am gasit nimic mai bun decit electroni in vid. Ce iportanta are cum generezi diferenta de potential? Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 4, 2010 Partajează Postat Martie 4, 2010 daca FET-urile ar fi mai bune asi folosi FET-uri, la fel si cu ASZ-uri dar pina acum nu am gasit nimic mai bun decit electroni in vid. Ce iportanta are cum generezi diferenta de potential?Corect, doar calitatea conteaza! Iar calitatea sunetului este ceea ce auzi, nu ce arata osciloscopul, si nici ce afirma nu-stiu-ce teorie. Link spre comentariu
mila Postat Martie 5, 2010 Partajează Postat Martie 5, 2010 Felicitari pentru realizare.Brumul este o problema in amplificatoarele pe tuburi si cei care nu asculta pe casti nici nu isi dau seama!Pe boxe nu se aude nici cu urechea lipita de membrana difuzorului in schimb pe casti alta poveste!Acum nu cred ca daca ai dimensionat corect un transformator face 60 de grade!Si nu in ultimul rand e grozav de complicata alimentarea! pur si simplu nu are rost!Atentie e parerea mea...din nou adresez felicitari pentru realizare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum