Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Condensator pt motor monofazat de 220 V


lorik199

Postări Recomandate

Cred ca motorul este de tipul asincron cu rotorul in scurtcircuit, deci fara colector si fara perii. Incearca sa decuplezi condensatorul dupa ce a pornit motorul (atentie la electrocutare) si incearca sa schimbi condensatorul cu altul dar de aceeasi valoare. O alta cauza ar putea fi intreruperea "coliviei" de aluminiu din rotor.

Trece-ti peste faza asta cu intreruperea coliviei, nu e relevanta (rotorul nu s-ar mai invarti.Practic este imposibil.
Este posibil sa se invarta rotorul dar la o turatie mai mica. Am avut un motor care avea probleme la rotor si dupa refacerea conductoarelor de aluminiu motorul a mers bine.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • boederyakumo

    6

  • lorik199

    5

  • mkreszan

    2

  • Florin berdila

    2

Cum se pot strapunge spirele de la un rotor care ajung pana aproape in miezul rotorului, posibil, ma gandesc numai la un defect de fabricatie altfel nu pot sa-mi imaginez, sunt destul de solide.Ok, dar refacerea lor cum este posibil ?Practic sunt turnate, dupa care rectificate prin strunjire rotoarele.Si sa zicem ca numai o spira sa fie intrerupta ? , ar aparea un dezechilibru magnetic si practic nu-mi imaginez cum ar merge motorul.

Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...
Vizitator metalman_lsp

Ce putere are motorul?. Daca nu ma insel ai un motor asemanator cu acesta:(imagine atasata) motor care dealtfel il gasesti prin majoritatea mixerelor de bucatarie etc.., motor care SE INCALZESTE oricum, nefiind proiectat pentru utilizare indelungata. Va rog sa ma corectati daca gresesc.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Cauza cresterii tensiunii in limite normale de la 220 la 240 v nu trebuie sa afecteze bunul mers al motorului.Condensatorul cu o valoare mai mare decat cea inscrisa de producatorul motorului poate fi o cauza care duce la supraincalzirea motorului pana la ardere.

Zilele astea m-am lovit de problema dar in sens invers:Motorul de la ventilatorul unitatii exterioare de AC este de tipul asincron monofazat cu condensator permanent.Dupa 4 ani de folosinta capacitatea stock a C-ului 2uf/450V a ajuns sa fie 0,6uf.Rezultat: turatie foarte joasa a ventilatorului => supraincalzire condensator clima ( freon ) si intrare in protectie a compresorului firgorific.Tin sa precizez ca la actuala capacitate de 0,6uf a C-ului motorasul de ventilator se supraincalzea teribil.Azi voi monta un alt C de 2,5uf/450V si voi verifica daca se va incalzi excesiv dupa teoria ta...chiar sunt curios.Oricum in timp capacitatea lui va scadea spre valoarea de 2 data pe carcasa motorului.Atasez si poza.
Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
Vizitator jhony84

aceiasi problema o am si eu cu un motor trifazat de 4.5 kw DEMAG la m legat la reteaua de 220 in triunghi dar iam pus un condensator de 50uf . eu il folosesc la un abrich cu un val de 400mm .DE PORNIT PORNESTE LA LIBER sau in sarcina la sfoara

Link spre comentariu

Deja la acesta putere motorul va porni greu in sarcina datorita faptului ca trebuiesc condensatoare de valori mari si o sa absoarba un curent foatre mare mai ales la pornire.Nici motoare monofazate nu stiu daca se fac la 4,5kw(personal cel mai mare monofazat facut de o fabrica pe care l-am vazut a fost de 3,5kw)

Link spre comentariu

Nu e imposibila intreruperea conductoarelor coliviei cum zicea mai inainte boederyakumo.Am lucrat vre-o zece ani numai cu motoare asincrone cu rotor in scurtcircuit si m-am lovit de mai multe ori de acest defect. Se poate vedea efectul intreruperii unei bare din colivie prin albastrirea tolelor in zona intreruperii, de obicei la unul din capete. Cel mai des se intampla la motoarele cu barele coliviei din aluminiu turnat. O imperfectiune de turnare face ca la curentii foarte mari din rotor, bara defectuoasa sa sa intrerupa. Urmarea este o incalzire mai mare a motorului, altfel inexplicabila si un anumit zgomot anormal la pornirea motorului.Se poate face o diagnosticare a rotorului chiar pe motorul in cauza, in felul urmator:

- Se alimenteaza cu ajutorul unui autotransformator reglabil motorul cu o tensiune alternativa de 30-70V avand inseriat un ampermetru analogic (cu ac) fara condensatorul ajutator. Din cauza tensiunii mici, rotorul nu se va invarti, doar va vibra putin. Cu ochii pe ampermetru, se roteste usor cu mana rotorul iar cand bara intrerupta va ajunge in maximul campului magnetic al statorului, curentul va avea o fluctuatie mai accentuata. Metoda e folosita de multi ani la depoul de locomotive Craiova unde lucrez.La motoarele cu rotorul bun, curentul va fluctua foarte putin si in mod uniform la rotirea completa a rotorului. Privitor la valoarea corecta a condensatorului ajutator, acesta trebuie ales astfel incat tensiunea pe infasurarea ajutatoare a motorului sa fie egala cu cea de la retea. Daca condensatorul e supradimensionat, va inrautati pana la efectul de franare mersul motorului.Nu montati condensatorii dupa ureche.O valoare mai mica nu e daunatoare, desi scade din puterea motorului si acesta va porni mai greu. O valoare mai mare insa va determina un puternic defazaj iar tensiunea la bornele infasurarii ajutatoare va fi chiar mai mare decat cea de alimentare.

Motoarele asincrone cu rotor in scurtcircuit sunt simple, dar uneori pot da batai de cap in depanare.

Link spre comentariu
Vizitator johny_b

un calcul al condensatorului exista dar nu intotdeauna da rezultatecel mai bine e asa:se leaga mutorul in triunghi,se leaga mai multi condensatori(stii schema),si se masoara tensiunile astfel ca acestea sa fie egale intre cele 3 conexiuni.daca e motor de circular se suplimenteaza cu un condensator,care dupa pornire se scoate este cel mai bine.

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

am un motor care este la 380 volti si are o turatie de 1400r pe minut si as dori sa il folosesc la o moara si as vrea sa am o turatie mult mai mare cum as putea sa il fac

Link spre comentariu

Pentru a obtine o turatie mai mare la utilaj folosti fulii de diametre diferite: diametru mare la motor si diametru mic la moara (raportul fuliilor il calculati in functie de turatia dorita).

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări