lorik199 Postat Februarie 22, 2010 Partajează Postat Februarie 22, 2010 Deci am cumparat recent un motor japonez de pe forum, cu reductor, care are si un condensator aditionalproblema e ca in cam 5 minute se-ncalzeste de abia pot tine mana pe el(fara sarcina)are si o eticheta pe care scrie ca la 220 V se foloseste condensator de 3,5uF, si la 240 V condensator de 3uFcum la mine tensiune nu scade niciodata de 230 V (variaza intra 240 si 235 , acum iarna a mai ajuns pe la 230 ) ar putea fi asta cauza incalzirii motorului?am mai auzit ca daca nu se respecta capacitatea condensatorului ce este necasara motorului, el se-ncinge, dar am auzit de la "mesteri" de ocazieastept raspuns Link spre comentariu
boederyakumo Postat Februarie 22, 2010 Partajează Postat Februarie 22, 2010 Cauza cresterii tensiunii in limite normale de la 220 la 240 v nu trebuie sa afecteze bunul mers al motorului.Condensatorul cu o valoare mai mare decat cea inscrisa de producatorul motorului poate fi o cauza care duce la supraincalzirea motorului pana la ardere.Sau poate fi un motor cu regim scurt de lucru 3min funct si 10-20 min pauza si putere mare (reductor).Rezolvarea problemei se poate face in mai multe moduri1.Cautarea pe internet a tipului motorului si la ce se folosea (vezi regimul de lucru)2.Tatonarea cu condensatori mai mici decat actualul daca nu se vede ce scrie pe el.(avizul produc. 3 sau 3.5 micro/400v3.Ultima varianta (atentie sa nu va curentati) deconectarea condensatorului dupa pornire si observarea daca cu bobinajul de lucru se mai incalzeste. Daca nu posibil condensator prea mare sau bobina de sens/ajutor (cateva spire in scurt).Mai mult nu am ce sa mai spun.Sa auzim numai de bine ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2010 Partajează Postat Februarie 23, 2010 Proba ai facut-o cu sau fara reductor? Link spre comentariu
lorik199 Postat Februarie 23, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2010 cu reductor am facut proba, fara condensator se-ncinge mai repede am incercat cu 3uF dar parca doar o mica ameliorare Link spre comentariu
boederyakumo Postat Februarie 23, 2010 Partajează Postat Februarie 23, 2010 Va rog daca se poate o foto cu motorul poate ne facem o idee mai in detaliu si daca se poate cu eticheta de pe el unde scrie datele electrice.Posibil sa gasim o explicatie.Daca va uitati mai atent la bobinaj (in cazul in care motorul nu este de tip inchis)se vede o diferenta de noutate intre bobinaj si restul motorului (ma refer la vechime), (posibil) sa fie rebobinat si scos din parametrii producatorului.Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2010 Partajează Postat Februarie 23, 2010 Nu intotdeauna un motor se incalzeste in functionare datorita unor defecte de bobinaj sau mai general spus, unor cauze electrice. Uneori - indeosebi la motoarele prevazute prin constructie cu reductoare de turatie cu angrenaje mecanice - cauza incalzirii poate fi mecanica. Demonteaza deci daca este posibil reductorul, separa motorul complet si fa o noua proba. Daca nu se mai incalzeste, atunci cauza se afla in interiorul reductorului. Daca tot se mai constata o anumita incalzire, se demonteaza in continuare capacele motorului si se inspecteaza rulmentii, care pot fi (semi)gripati. Se inlocuiesc si se face o noua proba. Se mai inspecteaza cu aceasta ocazie rotorul, daca are urme de atingere de stator. Daca da, atunci se verifica bataile radiale in diverse planuri cu un ceas comparator, dupa ce s-a prins intre varfuri pe un strung. O bataie radiala progresiva de-a lungul liniei axiale indica un arbore usor indoit. In lipsa ei se poate considera ca bataia s-a datorat rulmentului inlocuit. Un arbore indoit se indreapta prin impingere in directia opusa bataii cu ajutorul unei prese manuale cu surub. Se repeta operatia de cateva ori si se alterneaza cu re-verificarea bataii pe strung. Daca presarea nu poate rezolva problema, atunci se strunjesc fin bacurile strungului, se prinde rotorul intre bacuri cu portiunea magnetica si se centreaza cat mai exact cu ajutorul comparatorului, dupa care cu un cutit fin de interior se corecteaza gaura de centrare de la capatul arborelui aflat in consola. Se repeta operatia si la celalalt capat. Daca diametrul arborelui permite, se vor reconditiona cele doua lagare prin bucsare si fixare rigida prin hafturi de sudura in trei puncte echidistante. Sudura se executa cat mai scurt si cu pauze lungi de racire pentru a se evita tensionarea. Daca arborele are un diametru care nu permite bucsarea se va incerca metalizarea prin sudura in zona lagarelor, respectandu-se aceleasi indicatii de mai sus. Dupa racire rotorul se prinde intre varfuri cu fixare pe gaurile deja corectate cum am aratat mai sus si se strunjesc din aceeasi prindere cele doua lagare metalizate la cota de ajustare cu rulmentii. In nici-un caz nu se va strunji din portiunea magnetica a rotorului. Aceasta se poate doar lustrui cu o panza abraziva pentru o eventuala curatare de impuritati mecanice, dar lustruirea trebuie sa fie de scurta durata si de preferinta manuala, pentru a nu modifica proprietatile magnetice ale tolelor rotorului. Se va mai inspecta si elicea ventilatorului precum si colectorul daca el exista. Acesta se poate strunji si chiar se recomanda acest lucru, dupa care se va curata manual de eventuale strapuri (punti peste izolatie intre lamele) rezultate in urma strunjirii.Toate bune! Link spre comentariu
boederyakumo Postat Februarie 24, 2010 Partajează Postat Februarie 24, 2010 O foarte buna precizare, si un mod de recuperare al motorului, daca cauzele sunt pe plan mecanic.Sa auzim de bine. Link spre comentariu
lorik199 Postat Februarie 24, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2010 o sa desfac reductorul sa vad ce gasesc in el Link spre comentariu
boederyakumo Postat Februarie 27, 2010 Partajează Postat Februarie 27, 2010 Salut.Ce se mai aude cu motorul, s-a rezolvat ? Link spre comentariu
lorik199 Postat Martie 4, 2010 Autor Partajează Postat Martie 4, 2010 scuzati intarzierea deci l-am desfacut, totul frumos gresat inauntru rotile merg ca si cand ar fi noi nu stiu care ar putea fi problema @ola_nicolas - Urmeaza succesiv indicatiile mele din postarea de mai sus. Daca totul este ok, atunci problema este electrica. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 21, 2010 Partajează Postat Aprilie 21, 2010 Ioric199 - astept vesti despre rezultatele inspectiei mototului. Textul cu verde de mai sus a fost scris de mine (putin mai ne-uzual) pentru economie de spatiu pe forum. Sper ca ai parcurs procedura descrisa de mine si ai avut timp sa tragi concluzii. Link spre comentariu
lorik199 Postat Aprilie 21, 2010 Autor Partajează Postat Aprilie 21, 2010 scuzati c-am neglijat topicul, motorul deci l-am desfacut, totul ok, fara nici o bataie sau atingere in statoreste pe bucse, nu pe rulmenti, iar rotorul se invarte foarte usororicum motorul va lucra intr-o masina de bobinat si nu va mrege foarte mult timp, totusi am observat ca daca inversez alimentarea se incalzeste mai greu, adica din motor am 3 fire, unul la priza si doua la condensator, pe unul dintre ele facandu-se si alimentarea la retea, si inversand de-al doilea fir(intre bornele condensatorului) motorul se-nfierbanta ceva mai greu, si are si un consum mai mic de la retea Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 22, 2010 Partajează Postat Aprilie 22, 2010 In mod sigur cauza este in bobinaj - sau mai rar, dar totusi posibil este ca dielectricul dintre lamelele colectorului (daca are) sa fie strapunse de microcanale conductoare. Aceasta se poate constata numai dupa dezlipirea tuturor conexiunilor si cercetarea amanuntita cu un megaohmetru, alimentat la o tensiune de cel putin 1000 V. Cel mai simplu este, daca nu ai un asemenea dispozitiv sa inlocuiesti colectorul cu unul nou, sa refaci conexiunile prin lipire cu cositor si sa-l probezi. Daca a fost de vina colectorul, se va vedea imediat diferenta. S-ar putea totusi ca motorul sa fie in regula si sa se incalzeasca din cauza condensatorului doar la mersul in gol. Vezi si amanuntele furnizate de rasputin din postarea de pe topicul http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=198&t=58855. Link spre comentariu
mkreszan Postat Mai 9, 2010 Partajează Postat Mai 9, 2010 Cred ca motorul este de tipul asincron cu rotorul in scurtcircuit, deci fara colector si fara perii. Incearca sa decuplezi condensatorul dupa ce a pornit motorul (atentie la electrocutare) si incearca sa schimbi condensatorul cu altul dar de aceeasi valoare. O alta cauza ar putea fi intreruperea "coliviei" de aluminiu din rotor. Link spre comentariu
boederyakumo Postat Mai 9, 2010 Partajează Postat Mai 9, 2010 Cred ca motorul este de tipul asincron cu rotorul in scurtcircuit, deci fara colector si fara perii. Incearca sa decuplezi condensatorul dupa ce a pornit motorul (atentie la electrocutare) si incearca sa schimbi condensatorul cu altul dar de aceeasi valoare. O alta cauza ar putea fi intreruperea "coliviei" de aluminiu din rotor.Trece-ti peste faza asta cu intreruperea coliviei, nu e relevanta (rotorul nu s-ar mai invarti.Practic este imposibil. Link spre comentariu
Postări Recomandate