Vizitator Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Intr-adevar, forma de unda prezentata de valderama e unul din secretele calitatii unui amplificator. Partea interesanta e ca acest "secret" e masurabil nu descris doar prin povesti. Daca obtii forma asta de unda la 10-20KHz, poti fi sigur ca amplificatorul nu murdareste sunetul. Vin si eu acum asa...,mai nepriceput..., si intreb pe sau pe cine doreste sa raspunda :Si cu ce l_ar putea murdari ? desigur ma refer la sunetul initial ! inainte de amplificare/procesare.(In alte conditii !=daca inceputul de palier ar fi mai "urit" acolo ,-Adica sint de acord ca_l murdareste!,intrebarea ar fi cum ? sau cu ce ?).__Si legat de prima intrebare-oarecum , as mai adauga/intreba ceva: Ce se intimpla intr_un punct de inflexiune al unei forme de unda ?!(mai apare vre_o murdarie ceva ?, sau nu ?!) __Ma rog ,chiar daca se raspunde sau nu...,anumite chestiuni poate se vor mai clarifica... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 ...Intradevar e o treaba serioasa cand spui ca ai clasa A pura la 7W. Eu as fi multumit cu lampa mai putin stresata chiar la 5W clasa A si AB cat poate in continuare. Este extarordinar sa auzi clasa A la PP...Da sebi_c clasaA chiar si in PP are un "farmec" al ei ,si intradevar 7W nu e putin pentru un singur tub 6H13C in clasaA chiar daca tubul e mai stresat asa cum spui (adus la limita puteri disipate) dar in alte conditii nu se puteau obtine aia 7W in clasaA sau daca vrei putem spune ca la 5W se "sta" foarte bine. Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Intr-adevar, forma de unda prezentata de valderama e unul din secretele calitatii unui amplificator. Partea interesanta e ca acest "secret" e masurabil nu descris doar prin povesti. Daca obtii forma asta de unda la 10-20KHz, poti fi sigur ca amplificatorul nu murdareste sunetul. Vin si eu acum asa...,mai nepriceput..., si intreb pe sau pe cine doreste sa raspunda :Si cu ce l_ar putea murdari ? desigur ma refer la sunetul initial ! inainte de amplificare/procesare.(In alte conditii !=daca inceputul de palier ar fi mai "urit" acolo ,-Adica sint de acord ca_l murdareste!,intrebarea ar fi cum ? sau cu ce ?).__Si legat de prima intrebare-oarecum , as mai adauga/intreba ceva: Ce se intimpla intr_un punct de inflexiune al unei forme de unda ?!(mai apare vre_o murdarie ceva ?, sau nu ?!) __Ma rog ,chiar daca se raspunde sau nu...,anumite chestiuni poate se vor mai clarifica... Pai cu ce s-ar putea murdari? Cu mizerie nu? Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 O definitie mai eleganta asa numitei " mizerii " ar putea fi : ceea ce nu exista la intrarea amplificatorului , dar din nefericire apare la iesire suprapus cu semnalul dorit , si exista datorita functionarii defectuoase a amplificatorului , prin alegerea incorecta a regimului de functionare sau unei componente defecte..... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 O definitie mai eleganta asa numitei " mizerii " ar putea fi : ceea ce nu exista la intrarea amplificatorului , dar din nefericire apare la iesire suprapus cu semnalul dorit , si exista datorita functionarii defectuoase a amplificatorului , prin alegerea incorecta a regimului de functionare sau unei componente defecte.....Pai sint situatii cind regimul de functionare este perfect si nu avem nici componenta defecta ,dar avem "mizerie" de sunet !,atunci ?(in situatia descrisa ?)Pai cu ce s-ar putea murdari? Cu mizerie nu? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 __Si legat de prima intrebare-oarecum , as mai adauga/intreba ceva: Ce se intimpla intr_un punct de inflexiune al unei forme de unda ?!(mai apare vre_o murdarie ceva ?, sau nu ?!) Pai ce sa se intample, intr-un punct de inflexiune derivata a doua a formei de unda isi schimba semnul(chestuine de liceu). De ce vi se par asa de importante tocmai aceste puncte de inflexiune? In cazul semnalului sinus este acel punct unde se face trecerea prin zero si in cazul unui etaj in clasa AB e evident de ce acel punct este problematic, dar in clasa A, unde e problema? La semnal dreptunghiular nici nu exista puncte de inflexiune. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 __Si legat de prima intrebare-oarecum , as mai adauga/intreba ceva: Ce se intimpla intr_un punct de inflexiune al unei forme de unda ?!(mai apare vre_o murdarie ceva ?, sau nu ?!) Pai ce sa se intample, intr-un punct de inflexiune derivata a doua a formei de unda isi schimba semnul(chestuine de liceu). De ce vi se par asa de importante tocmai aceste puncte de inflexiune? In cazul semnalului sinus este acel punct unde se face trecerea prin zero si in cazul unui etaj in clasa AB e evident de ce acel punct este problematic, dar in clasa A, unde e problema? La semnal dreptunghiular nici nu exista puncte de inflexiune. PUNCT DE INFLEXIUNE=punct în care curba își schimbă sensul concavității(nu pentru dumneavoastra si alti ca dumneavoastra este definitia !,ca sa fie foarte clar !). __Nu sint de acord cu afirmatiile dvs , de cit poate la nivel teoretic si atit ! (si modul in care ati facut "efortul" de a "raspunde" mi se pare deplasat...) __Sigur ca in clasa A ne aflam in alta situatie raportat la clasa AB... ,dar nu uitati ca palierul sqw nu arata intotdeauna ca la "carte" datorita variatiei de faza in raport cu frecventa mai ales in cazul folosiri trafo-out ,asa ca i_mi permit sa spun ca apar puncte de inflexiune si in cazul sqw intr_o situatie fizica reala si materiala Foarte vizibile chiar ! (mai ales pe inceputul de palier sub forma unei oscilatii amortizate dea lungul palierului data de diferentele de faza care se manifesta in special la frecvente superioare sub aceasta forma in acea zona a inceputului de palier sqw pot fi puncte de inflexiune si nu numai unul,chiar unul dupa altul ... ).Asadar intr_o situatie fizica reala si materiala pot exista puncte de inflexiune si in cazul sqw ,sau mai bine spus chiar exista !(un punct de inflexiune nu se formeaxa numai in 0.poate aparea chiar si pe sinus ori unde altundeva decit traversare zero ,aceasta chestiune cu aparitia punctului de inflexiune numai in zero in cazul sinus este o chestiune teoretica-clara desigur , dar in practica si fizic pot exista puncte de inflexiune in cazul semnalului sinus si in afara lui 0.Daca vreti va si arat practic/fizic/material ?!. __Tin sa mai remarc ca faceti si o confuzie intre clasaAB si clasaB ! (in cazul clasei AB nu este aceasi problema la racordare ca in cazul clasei B ,poate va mai ginditi si intelegeti de ce...). ... Ce se intimpla intr_un punct de inflexiune al unei forme de unda ?!(mai apare vre_o murdarie ceva ?, sau nu ?!)... __Si oricum nu ati raspuns la intrebarea formulata(ati divagat si atit). Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Eu cautam un articol corect in care sa fie explicat fenomenul (ca sa nu scriu eu - ca-s in concediu si imi e lene) si intre timp mi-am permis o gluma...In lumea reala, un semnal dreptunghiular daca il trecem printr-un amplificator el va fi filtrat trece-jos. Forma de unda va arata ca cea prezentata de valderama. Aceasta are 2 puncte de inflexiune pe alternanta (puncte in care functia trece din concava in convexa sau invers)Daca apar mai multe puncte de inflexiune, inseamna ca apar armonici suplimentare. Daca aceste puncte sunt vizibile pe osciloscop, inseamna ca aceste armonici cu siguranta le vom auzi si ne vor deranja.Aceste fenomene sunt prezente pentru orice forma de unda de test dar noi alegem semnalul dreptunghiular pentru ca pe aceasta forma de unda sunt cel mai usor de observat cu osciloscopul. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Sunt de acord cu ce spuneti si raspunul dvs este extrem de interesant. Eu credeam ca aveti un motiv teoretic pentru care puneti accent pe aceste puncte de inflexiune de aceea si raspunsul meu deplasat. Asa este, la un sinus distorsionat sau la care se aduna o componenta continua pot sa apara si alte puncte de inflexiune si idem si la un semnal dreptunghiular real, chiar si unul care arata ca la carte are macar un pct de inflexiune (seamana cu functia tangenta hiperbolica) se afla undeva in partea de sus a frontului.Acum dupa raspusnul dat mai sus de dvs, reiterez intrebarea mea (din curiozitate, nu fac pe desteptul) de ce considearti asa de importante aceste puncte de inflexiune pe forme de unda reale ? De ce aceste puncte si nu altele? Intreb asta pentru ca, personal, nu vad nicio legatura intre ele si distorsiunile(ca banuiesc ca la asta ne referim cand vorbim de murdarire) generate de amplificator. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 de ce considearti asa de importante aceste puncte de inflexiune pe forme de unda reale ? De ce aceste puncte si nu altele?Nu intuiti ?!La mine teoria se imbina cu practica !(de ceva vreme!). Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Interesanta intrebare! Daca studiezi forma de unda a unui semnal sinusoidal cu armonici, vei constata ca apar puncte de inflexiune suplimentare. Sigur iti aduci aminte de pozele pe care le-am pus eu referitoare la semnale cu armonici. Practic apar puncte de inflexiune suplimentare. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 In lumea reala, un semnal dreptunghiular daca il trecem printr-un amplificator el va fi filtrat trece-jos. Forma de unda va arata ca cea prezentata de valderama. Aceasta are 2 puncte de inflexiune pe alternanta (puncte in care functia trece din concava in convexa sau invers) Asa este, dar ca sa apara si al doilea punct de inflexiune sistemul trebuie sa aibe o dinamica de ordin minim 3 cu doi poli complex conjugati critic amortizati si un al treila mult mai departe in frecventa fata de celilati doi(care sunt dominanti) caz care modeleaza foarte bine un amplificator ce-i drept! Daca apar mai multe puncte de inflexiune, inseamna ca apar armonici suplimentare. Daca aceste puncte sunt vizibile pe osciloscop, inseamna ca aceste armonici cu siguranta le vom auzi si ne vor deranja. Aici nu sunt deloc de acord! Un sistem perfect liniar, deci care prin definitie are o caracteristica de transfer statica o dreapta, deci distorsiuni ZERO pote produce un raspuns la semnal dreptunghiular ce contine acele oscilatii amortizate (si implicit mai multe puncte de inflexiune). De aici vine si intrebarea mea, de unde si pana unde legatura intre distoriuni si puncte de inflexiune? Aceste fenomene sunt prezente pentru orice forma de unda de test dar noi alegem semnalul dreptunghiular pentru ca pe aceasta forma de unda sunt cel mai usor de observat cu osciloscopul. Nici asta nu este adevarat, un sistem perfect liniar produce ceea ce am scris mai sus pe semnal dreptunghiular dar pe sinus nu se vede nimic! decat o atenuare si defazaj, dar nicio distorsiune! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Pai tocmai asta_i "spilu" ca in lumea reala nimic nu_i perfect liniar ! Chiar daca acea fuga a fazei si efectele ei se poate vizualiza foarte bine pe sqw ,ea ,fuga nu dispare in cazul sinus doar nu mai poate fi vizualizata de aceasi maniera ca in cazul sqw si produce efecte in continuare (de ce uni audiofili prefera lipsa NFB ?! sau ce se intimpla cind nu am NFB ,"MA DOARE LA BASCA" de fuga fazei la frecvente superioare !=nu_mi intoarce "efecte" !).Nu este numai o problema de cit fuge faza sau de stabilitate cum considera uni im mod exclusiv ,fenomenul este mult mai complex din punct de vedere acustic !. Link spre comentariu
mișa Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Nu are rost sa vorbim de un sistem perfect liniar. Daca am vorbi de asta nu ar mai avea sens discutia noastra.SIIn regim sinusoidal, fenomenele sunt identice, ori crezi ori nu. Ele se vad mai greu pentru ca facem o analiza doar pe o singura linie spectrala. In regim dreptunghiular, discutam de infinit de multe armonici pe care le vedem pe toate intr-o singura poza. Atenuarea sau amplificarea unor armonici duce imediat la schimbarea pozei.In mod identic, am putea face analiza pe forma triunghiulara. De ce nu facem? Rezultatele ar fi aceleasi. Iti sun eu: pentru ca ochiul nostru percepe mult mai usor modificarile formei dreptunghiulare.Si inca ceva: daca e sa ne gindim putin, cea mai buna analiza ar fi direct pe semnal muzical. Din pacate e prea complex ca sa putem face analiza cu osciloscop sau alte scule... (numai cu urechea merge la analiza finala) Cel mai apropiat semnal "analizabil" e cel dreptunghiular, cam la fel de bogat in armonici. De asta insista valderama la testele pe semnal dreptunghiular. Multi se intreaba "Ce fractia vrea asta cu semnalul lui dreptunghiular?" Pai e simplu: cu semnal sinus poti masura numai puterea si banda de trecere a amplificatorului. Cu semnal dreptunghiular aproape ca poti sa-i vezi comportamentul pe real, adica cu muzica. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 N-ai inteles ce vreau sa spun. Ceea ce sustin eu (de fapt nu eu, sunt chestiuni demonstrate) sunt urmatoarele:Un sistem liniar cu distorsiuni zero poate produce pe semnal dreptunghiular acele puncte de inflexiune (daca nu crezi documenteaza-te). Cu alte cuvinte un sistem liniar "distorsoneaza" semnalul dreptunghiular, dar el de fapt nu distorsioneaza deloc(prin definite), efectele care se vad sunt pur si simplu din cauza dinamicii sistemului.Aceelsi sistem pe semnal sinus nu produce alte puncte de inflexiune sau distorsiuni. Deci in regim sinusoidal fenomenele NU sunt indentice (din nou chestiuni demonstrate arhi-cunoscute). Un sistem neliniar va afecta ambele semanle, dar concluzia logica care se trage de aici este nu putem folosi acest test cu punctele de inflexiune pentru a spune mare lucru despre distorsiuni, pentru ca pe semnal dreptunghiular si un sistem perfect liniar(care prin definite n-are distorsiuni) "distorsioneaza". Acum e clar? Aici e problema semnalata de mine! Premiza pe care se bazeaza argumentatia este falsa!Si inca o chestiune, semnalul dreptunghiular nu se utilizeaza pentru bogatia de armonici (sunt alte semnale mult mai bogate cum ar fi zgomotul alb si se poate face analiza pe astfel de semnal, doar ca e un pic mai complex) ci se foloseste pentru ca este discontinuu si pune in evidenta dinamica la semnal mare (sau mic) a amplificatorului. E important pentru ca pe baza dinamicii putem spune una sau alta despre stabilitate dar despre distorsiuni din pacate nu putem zice mare lucru. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum