mișa Postat Martie 5, 2010 Partajează Postat Martie 5, 2010 Da Carageae, e corect in afara de afirmatia ca ascult prea tare. La fel pot sa zic si eu despre tine ca asculti prea incet Dar nu asta-i un criteriu. Am ascultat piese inregistrate la -12 sau -15dB numai pentru a scoate in evidenta o singura lovitura de toba care ajunge la 0dB. Daca nu aveam rezerva de putere crezi ca nu ma enervam sa o aud limitat? De unde sa stiu eu ca asta era intentia? Sunt situatii de genul asta sau similare nu putine cind asculti muzica cu dinamica necomprimata. Pe concertele pe dvd sunt frecvente astfel de situatii, iar unele concerte chiar merita ascultate/vazute. Link spre comentariu
carageae Postat Martie 5, 2010 Autor Partajează Postat Martie 5, 2010 Misa, tu stii cel mai bine ce e mai bine pentru tine...dar nu-ti recomand sa asculti Dream Theater la 25W mult timp, vei avea probleme, chiar daca acum iti place...nu e un timp limita, depinde si de cata muzica asculti. Spunea cineva de dirijori care inca aud bine la 80 de ani...fiecare om are propria rezistenta la diversi factori perturbatori...la unii e mai devreme, altii mor si nu au probleme...Oricum fenomenul Ipod si castile/dopuri de bagat in urechi vor asigura o generatie de hipoacuzici - nu ma dau profet dar poate mai gaseste cineva ce scriu acum peste vreo 20 de ani si mai vorbim atunci...Mai grav e ca mai nou fenomenul descris de tine (maximizarea - de fapt compresia de dinamica si apoi normalizarea, asta fac prostiile alea...) a inceput sa fie simtita timid si in imprimari de muzica clasica, si acolo e mult mai grav. O sa incerc sa-ti trimit o inregistrare a Boleroului de Ravel bine facuta, de la Deutsche Gramofon si sa vezi acolo niveluri...si daca esti curios poti sa faci mp3 din partea de inceput (nivel foarte mic...) sa vezi ce usor se aude diferenta, chiar si la 192kbps...sau VBR maximum quality.Cat timp e facuta cu masura si bun simt...auditiv nu e chiar un lucru rau, compresia de dinamica era necesara chiar la LP-uri pentru anumite genuri de muzica. Noroc ca uneori mai exista masterurile originale - nimic nu bate dinamica benzilor pe 38cm/s...si sunetistii seriosi scriau undeva toate transformarile suferite de material. La casele care se respectau mai exista o reducere de dinamica pentru imprimarile pe casete... e totusi preferabila o reducere de dinamica decat o inregistrare cu nivelurile mici inecate in zgomot..."Casele" de discuri care optimizeaza inregistrarile sa sune bine pe boxe de laptop nu sunt o optiune pentru mine...Si a propos de LP-uri, tot ce se discuta referitor la suprematia LP-ului se refera la o tehnologie mai noua, discurile de 180g., nu la LP-urile pe care mai toti le mai avem prin dulapuri...ma amuza teribil "audiofilii" care dau pe spate la auditia unui disc Balkanton pe un pick-up obisnuit...suna mai bine, dar sunt convins ca multi nu isi dau seama ce suna de fapt mai bine, ce descriu ei ca suna mai bine de multe ori e in favoarea cd-urilor...cel putin dinamica unui LP normal pe un pick-up bun e de departe mai mica decat cea a unui CD.... Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Modul de conectare PSE este detaliat de Karpov , pe un exemplu cu EL84 paralel SE , cred ca te poti inspira , fiind foarte asemanatoare ca putere.....Succes ! Trebuie doar sa cunosti putina rusa.... Link spre comentariu
RockDok Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Din fericire mai exista destula muzica (chiar si noua )care merita sa fie ascultata si e imprimata fara compromisuri.Personal nu ma intereseaza formatul mp3, altfel decat ca valoare documentara/informativa sau cand nu am acces la alta forma a materialului respectiv. Am numai formate lossless (flac sau, mai bine, ape) atunci cand nu am chiar cd-ul original sau copiat 1:1. VBR-ul suna cel mai prost cel putin la tranzienti rapizi. Doar la un bitrate de 320 ascult mp3 fara sa ma deranjeze compresia sunetului...... Nu am conexiune directa (si nici nu o sa am) intre calculator si amplificatoarele pe lampi. Si formatele lossless le fac cd audio si asa le ascult...Si o intrebare provocatoare pentru amatori:De ce detaliile se aud mai bine dupa orele 22-23? Sa zicem ca intr-o curte interioara, in care zgomotul ambiental/stradal nu se pune. As vrea o justificare tehnica, asa cum ii place lui @misa (si mie) si nu abureli audiofile...Cine stie raspunsul stie si de ce marile trupe fac imprimari de regula noaptea...Adevarat, subscriu. Noaptea densitatea aerului creste. Link spre comentariu
mișa Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 De acord Carageae. Masterizarea e mai mult o arta decit o inginerie. Si maximizarea are rolul ei, iar cind e facuta cu bun simt sau mai bine zis cu respect pentru artist si sunet, ajuta. Deranjante sunt masterizarile facute sa "sune tare". Datorita acestor inregistrari poti asculta in conditii rezonabile de nivel pe amplifuri mici de tot. O asemenea inregistrare intr-adevar face galagie mare pe un amplificator puternic. Sa fie clar, eu niciodata nu am facut referire la asemenea cd-uri, nici macar nu mi-am pus problema ca cineva cine discuta de Hi-Fi si amplificatoare cu lampi le ia in calcul pentru aprecierea unui amplificator.Oricum, daca esti adeptul amplificatoarelor mici, si m-am convins ca intr-adevar esti, eu iti urez succes si te asigur ca cel putin eu te voi ajuta sa construiesti asa ceva. De asemenea, consider ca merita luata in serios experienta lui Valderama, care a obtinut puteri deosebit de mari cu lampi "clasice" in SE. Eu nu m-am straduit in acest sens din motivele expuse mai sus, adica dupa mine 4W sau 6W e tot aia, tot nu ajunge...(2dB diferenta...) Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Aici aveti punctul de vedere al lui Karpov despre amplificatoarele SE si metoda propusa de el pentru a mari puterea la un nivel acceptabil ( SE evident , EL84 in conexiune trioda ) va rog sa o comentam impreuna......incerc sa ne intoarcem la amplificatoare , nu la motivatia construirii lor , de putere mica sau mare si/sau SE , PP cu justificarea de ce ! Masterizarea aste alta mancare , cam grea pentru stomacul audiofililor ! Link spre comentariu
mișa Postat Martie 6, 2010 Partajează Postat Martie 6, 2010 Foarte frumos! Oare cine va aprecia asta? Eu am incercat sa va DESCHID OCHHII. Este numai virful icegergului.Multumim Victor pentru ce ne propui si incerci sa ne inveti! Mai avem multe de invatat.Gresesti cind spui ca un audiofil e nepasator la masterizare. Ala nu e audiofil.Sti care e cea mai mare cretineala? Faptul ca sunt luati in serioas diversi useri ai acestum forum care de fapt habar nu au cum trebuie sa sune ceva, indiferent ce. Vorbesc ei ceva de genul: (Divertis)-Sunteti martor ocular?-DA!!!!!!-Cum asa? Povestiti-ne!-Paiiii - Am auzit ca a fost vazut....Cam asa sunt discutiile aici.... cu citeva exceptii,Ia verificati inainte sa scrieti!( cred ca in cazul asta, forumul se desfinteaza pentru ca de fapt aproape nimeni nu testeaza nimic, numai vorbeste, si vorbeste timpenii) Link spre comentariu
mișa Postat Martie 7, 2010 Partajează Postat Martie 7, 2010 Si acum la subiect. Oare de ce au fost folosite 2 transformatoare? Puterea transferata e proportionala cu patratul sectiunii. Daca pui fierul din cele 2 trafuri impreuna intr-un singur traf, oare nu vei obtine un traf mai bun? Ce mai zice articolul? E vorba doar de un experiment? Chiar sunt curios de argumentarea folosirii celor 2 trafuri.Oricum, reactia aia in catod, care e de fapt si secundarul, e foarte de efect dar cred ca nu poate fi utilizata la lampi gen 6n13s. Pentru o lampa nervoasa ca 6p14p merge. Link spre comentariu
blue Postat Martie 7, 2010 Partajează Postat Martie 7, 2010 Solutia cu doua transformatoare este excelenta, permite tuburilor lucrul cu Ia diferiti daca tuburile nu au parametrii egali, uzura in timp se compenseaza usor si amplasarea a doua transformatoare mici este mai facila . Eu am testat varianta cu doua transformatoare serie, avantajoasa in cazul tensiunilor anodice mari. Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 7, 2010 Partajează Postat Martie 7, 2010 Cred ca merge de rupe cu 6N13..... cu doua trafo out pe canal cam la 10 cm patrati fiecare , conform experientei lui VIOBIO , ar trebui sa mearga conform asteptarilor lui CARAGEAE , daca va dori sau nu sa experimenteze , aste este o alta poveste , eu am incercat sa dau curs solicitarii din titlul subiectului......Karpov chiar stie carte......solutia tehnica cu doua miezuri independente , poate avea si alte justificari tehnice , dar cu siguranta nu se compromitea Karpov aiurea , din saracie sau alte bazaconii...atentie la calculul secundarelor ! Astept cu nerabdare comentariile Dvoastra si eventual o proba practica din partea tuturor iubitorilor de sunet SE , puteti chiar sa adaptati si la alte tuburi ( in atentia userului FERI.VISKY SE cu GU50 , sa nu se creada ca am renuntat , dar lucrez incet , incet la partea teoretica inca.....scuze de offtopic ) Sunt de acord integral cu parerea lui BLUE ! Va urez auditii placute si succes in constructii de calitate ! Link spre comentariu
mișa Postat Martie 7, 2010 Partajează Postat Martie 7, 2010 Va merge si cu 6n13 dar trebuie proiectata partea de atac a finalei ca atare. Un final cu 6N13 are o amplificare in tensiune foarte mica. (2-4 de exemplu) Daca ii faci si reactie negativa in catod, amplificarea va fi si mai mica si va avea nevoie de o tensiune de atac mare. Sa zicem ca asta nu ar fi o problema. Problema e sa obiti aceasta tensiune fara distorsiuni. Va trebui sa alimentezi lampa de atac la tensiune mult mai mare decit cea cu care alimentezi finala, de exemplu vreo 400V, altfel tot ce cistigi prin folosirea triodei 6N13 si a celor 2 trafuri pierzi din cauza distorsiunilor prefinalului. Aceeasi problema e si cu 6S33S, 6N5S, EC360 in acest gen de aplicatie. Oricum, testul practic se face dupa o proiectare teoretica, unde vor iesi clar in evidenta aceste probleme.In cazul in care folosesti in final 6p14p asa cum zice Karpov, nu apare aceasta problema deoarece 6p14p are amplificare mare. Ai de unde sa pierzi prin reactie negativa. Cam asta voiam sa zic. Pentru fiecare aplicatie trebuie alese componentele potrivite. Pentru schema asta, in afara de 6p14p, ar merge EL34, 6p3s si altele cu amplificare rezonabila in tensiune, in principal pentode. Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 8, 2010 Partajează Postat Martie 8, 2010 Pai schema lui Karpov cu EL84 ( 6P14 ) nu are reactie in catod , iar pentodele finale sunt legate ca triode , ca chiar nu e tampit , Karpov ofera doar calitate si ceva putere dintr-un SE prapadit ! Din pacate nu am salvat toate schemele mai vechi ale lui Karpov , si pe net nu se mai gasesc.....@ MISA , te rog ai curiozitatea si verifica schema pe care am atasat-o mai sus , cred ca faci trimitere probabil la o alta schema , si totul a pornit de la faptul ca cineva ( prin 2000 , pe un alt forum ) i-a solicitat lui Karpov o solutie tehnica care sa rezolve urmatoarea cerinta : ii place sunetul de SE cu EL84 , dar puterea nu este suficienta , si suna deosebit de bine in conexiune trioda , dar puterea scade si mai mult , iar solutia oferita este cea prezentata mai sus , cu doua trafo out ( pe canal ) care au infasurarile din primar in paralel dar secundarele inseriate , si posibilitatea reglarii independenta a curentului prin fiecare tub.....Intradevar panta , miu , totul este diferit intre EL84 si 6N13 , mai ales ca este necesar un etaj care sa amplifice serios , iar VIOBIO a reusit atacul cu SRPP , poate fi o solutie de urmat si de autorul subiectului ! Ideea mea ( cam offtopic , cer scuze ) era de a aplica metoda la un amplificator cu un tub final mai vanos ca wati , dar puturos ca panta , miu , gen GU50 ( ieftin , viata lunga , putere mare , usor de gasit etc ..) , pentru a obtine putere suficienta pentru a ne incadra in clasa Hi-Fi conform lui DIN 45500 , adica peste 10W out , multumitor pentru toata lumea ( ? ) dar cu sunetul multdorit de SE ( evident cu GU50 in conexiune trioda ! ) iar atacul doresc sa-l fac cu o pentoda superaudiofila gen 6J52 sau D3A etc conform lui VALDERAMA si LAZAROIU . Problemele ridicate de CARAGEAE mi-au reamintit de schema lui Karpov si am spus ca este o buna ocazie de a va expune si aceasta metoda , iar un amplificator care cu 2 x GU50 ( pe canal ) in SE care scoate ( in modul pseudotrioda ) 2x 15 W out este absolut rezonabil..... Probabil ca in PP scoti Wati mult mai multi , dar se pierde dulceata sunetului , cunoscatorii vor intelege , iar 15 W cred ca ajung pentru a conserva dinamica nativa a inregistrarilor ( fara a apela la CDuri cu o masterizare prea exagerata ca sa se auda tare si cu puteri mici , sa mearga cu absolut orice CD..... ) . Va urez auditii placute si succes in constructii de calitate ! Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 8, 2010 Partajează Postat Martie 8, 2010 ... Un final cu 6N13 are o amplificare in tensiune foarte mica. (2-4 de exemplu)... DE Unde ? ar rezulta cifra asta 4 la 6N13 ?(in ce conditii de sarcina-traf-etc-etc ?). Link spre comentariu
mișa Postat Martie 8, 2010 Partajează Postat Martie 8, 2010 Da, recunosc, am exagerat cu amplificarea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 8, 2010 Partajează Postat Martie 8, 2010 Nu stiu daca ati fost foarte atenti ?, __5w!!! pleaca in prima situatie de la 200HZ in a doua situatie de la 100Hz, __apoi 0,1W!!! pleaca in prima situatie de la 40HZ in a doua situatie de la 30Hz/Respectiv subliniat cu rosu si verde in img. __Joase cam subtiri (vreau sa zic). __Nici tensiunea anodica nu_i prea mica daca observati (350V_si trebuie sa avem in vedere ca avem si g2 cuplat la anod-cum o fi stind cu "fiabilitatea unora"?!) ... Si mai jos(ultima img.=asa ca fapt divers,5Vef-vreo 3W+) un raspuns EL84-SE in putere la 63Hz-sqw(sinus desigur mult mai bine). Aa...,era sa uit(sqw-prezentat) cu transformatoare de iesire (comune-dar ceva mai "grasute" si reactie catod),provenind din Radio-receptorul Rossini stereo. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum