suat Postat Februarie 21, 2010 Partajează Postat Februarie 21, 2010 De ceva timp m-am tot uitat pe forumuri, si am vazut diversi oameni ce si-au reconditionat diverse magnetofoane [ rostov-uri ] etc.Intrucat am un magnetofon PHILIPS EL3541,vechi de aproape 50 ani, dand ceva simptome la sunet, m-am gandit ca ar fi necesar sa incerc o reconditionare a acestui magnetofon. In primul rand imi bazaia [ cand apropii mana de capete, imi bazaie [ probabil condensatori ] , imi fasaia cand puneam play, am aplicat o metoda pentrui demagnetizarea capetelor [ cu acea bobina alimentata in curent alternativ ] , parca nu mai fasaie. In schimb imi bazaie, reda.. ca o scula veche, sunetele un pic infundate, [ stie sa redea trebble ] dar.. are el o treaba, nu se aude cam cum ar trebui.Am si schema eletronica a MAG-ului, am sa o scanez maine si am s-o pun pe site. Insa, daca vreau sa ma apuc de aceatsa operatiune, cu ce sa incep? Sa iau schema si sa ma pun pe scos valorile condensatorilor, apoi sa ii cumpar si sa ii inlocuiesc?Acum ma uit si pe schemaAre 6 lampi 2 x E©C832x EC(L)821x EF86si VU-metrul EM84 Circuitul nu arata prea complicat Piesele sunt mari [ mult mai mari decat de obicei, vad pe schema si la condensatori, cati volti sa aibe, si la rezistente cati W si sunt montate pe doar 2 placi electronice transformatoarele si electromotorul sunt intr-o parte, electonica in alta parteCondensatoarele, au o forma ciudata , in sensul ca sunt de-a lungul... si nu in picioare unele sunt metalice , unele parca ar fi un fel de hartie , altele galbene. Rezistorii nu stiu cat de OK sunt, unii din ei arata impecabil altii.. cuilorile tind spre maroniu , am mai zarit unul arata de parca ar fi carbonizat.Aparatul functioneaza, insa, dupa cum am spus, bazaie , probabil din cauza lipsei de impamantare sau a cond de filtraj, bazaie pe la capete, cand apropii mana de capete, se schimba bazaitul. In schimb reda, inregistreaza, [ calitatea e foarte proasta, comparabila cu a unui post de radio prins in AM , in schimb poate red tonalitati inalte ] Link spre comentariu
suat Postat Februarie 21, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2010 Da, trebuie sa mentionez. Mag-ul poate fi folosit si ca amplificator, din pacate e mono. Maine am sa ma duc cu schema la un centru sa mi-o scaneze, ca sa o pot posta pe forum. Capul e un pic uzat, la demagnetizare l-am studiat cu atentie, si se observa din pacate acel sant pe care a trecut banda. Nu e tocit tare, dar se observa acel sant, adanc de aproape o zecime de mm. Capul de stergere [ ala de plastic ] nu e uzat. Sper ca ptr prima data dupa 50 ani, daca il iau la puricat, schimband condensatorii, si ceva rezistori, sper sa il fac sa se auda ceva mai bine, chiar si pe amplificator sper. Spun asta deoarece cred ca, daca e pe lampi, daca unii fac amplificatoare pe lampi, poentru simplul motiv ca se aud mai bine decat cele normale, inseamna ca acel sunet infundat pe care il reda magnetofonul se datoreaza unor pieseimbatranite. Deci prin reconditionare ii pot imbunatati cu mult calitatea sunetului. Apoi sper sa gasesc si vreun cap de magnetofon nou, vreunu compatibil cu el, incat sunt convins ca e aproape imposibil sa gasesc un cap nou pentru PHILIPS. Ce spuneti? Se merita sa fac asta? Pentru un magnetofon pe lampi PHILIPS mono? Magul arata asa http://johansoldradios.se/files/images/ ... l_3541.jpg La al meu lipsesc capacele [ capacul superior ce acoperea intreaga fata a mag-ului precum si un capac lateral ] , gemuletul de pe STOP, si un ornament metalic de la unul din cele 2 butoane de volum. [ volumul de microfon] Grila alba de plastic mai are ea ceva si mai lipseste acea curea [ era si aceea detasabila ] In rest, totul original O singura interventie a avut, i s-a schimbat ochiul magic [ lampa EM84 ] Link spre comentariu
nicolae57 Postat Februarie 22, 2010 Partajează Postat Februarie 22, 2010 Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa-l faci functional din punct de vedere macanic.Inlocuirea curelelor, rectificarea presoarei,a rolelor de frictiune daca are,curatarea si gresarea angrenajelor,lagarelor,parghii in general a elementelor de mecanica.Cand a devenit functional mecanic,te poti apuca de electronica daca ai mai facut asta pana acum, mai ales ca este un aparat echipat cu tuburi si lucrezi cu tensiuni mari.Magnetofonul are 4(patru) tuburi nu sase.EF86(pentoda) preamplificator microfon,ECC83(dubla trioda)preamplificator audio,ECL82(trioda-pentoda) final audio,EZ80(dubla dioda)redresare,EM84 indicator nivel inregistrare. Link spre comentariu
suat Postat Februarie 22, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 22, 2010 pai cureaua pare a fi OK, am urmat niste sfaturi cautand pe google.Duminica m-am chinuit pe la partea mecanica Intrucat, trage benzile foarte bine.Am sters cureaua cu o vata umeda [ nu alcool, nici spirt ], e intreaga.Are un dispozitiv de intindere, o rola legata cu un arc care are rolul de a intinde cureaua, am mutat arcul de la o pozitie la alta, pentru a intinde mai tare, gandind ca, cureaua dupa atata timp, stand tensionata s-a alungit, astfel ca motorul patina. Am reglat ca sa spun intinzatorul, mutand punctul de fixare cu cca 2 mm astfel incat cureaua sa stea mai tensionata.Am uns toate lagarele, [ din pacate cu un ulei de ceasornicarie, probabil voi curata uleiul si voi cauta o vaselina siliconata, intrucat e mai eficienta. La mecanismul de derulare are un fel de sistem de ambreiere, cu niste saboti de cauciuc, erau uzati si la ambreiere, patina zgomotos, am inlocuit si acele bucati de cauciuc uzate [ acelea erau un fel de cauciuc cu vaselina pe ele, vaselina uscata, putred dealtfel ] ambreieaza si debraiaza bine acum. Am facut si o prostie, ungand ambreiajul rolei pe care se infasoara banda [ un disc de plastic si pe el vine un inel de vata ] ungand nu am facut altceva decat am marit forta cu care banda se infasoara [ cand se incarca rola, pierdea din viteza intreg ansamblul] am curatat cu alcool acea vata, lasand-o curata, a revenit la normal. [ ambreiajul acela este ambreiat permanent, infrana mecanismul inclusiv la derulare ]Rola presoare... e cam jegoasa, in schimb e perfect rotunda, si rigida, urmeaza sa o detasez si sa o curat [ pe unde trece banda, e maro ] La capitolul mecanica, functioneaza excelent, adica reda normal, nu reda, nu are variatii de turatii la redare [ adica nu reda in suturi ] Singurul dezavantaj este ca la derulare, cand deruleaza o banda de la un cap la celalalt, pierde din viteza [ asta daca sta banda pe ghidaje ], se invarte chiar cu jumatate din turatie. Probabil am gresit pe undeva. Ca banda de test am folosit o rola mare, safie cat mai grea si cat mai lunga, in special, cat mai grea. Deruleaza greu, cu cat are mai greu de tras, cu atat se incetineste. Ajunge chiar si la 3 rot / secunda, intreg mecanismul. Link spre comentariu
suat Postat Februarie 23, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2010 nu ma lasa sa incarc fotografii mari, la redimensionare, nu se prea intelege nimic cum fac sa atasez schema a dimensiunea originala , dimensiune in care se poate deslusi schema ? Link spre comentariu
nicolae57 Postat Februarie 23, 2010 Partajează Postat Februarie 23, 2010 Upload schema aici http://tinypic.com/ si postezi link-ul. Link spre comentariu
radianr Postat Februarie 23, 2010 Partajează Postat Februarie 23, 2010 nu ma lasa sa incarc fotografii mari, la redimensionare, nu se prea intelege nimic cum fac sa atasez schema a dimensiunea originala , dimensiune in care se poate deslusi schema ?....Mai poti compacta fisierul original cu RAR, ZIP etc. (cu conditia ca dimensiunea fisierului sa nu depaseasca 1 MB si sa-l atasezi.Daca iti faci cont aici http://photobucket.com/ poti incarca imaginile si, la fel ca la tynipic, sapostezi doar link-ul. Link spre comentariu
suat Postat Februarie 24, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2010 Va multumesc ptr link-uri, am sa incerc acumsa vad ce reusesc cu uploadatul. fotografia are 1,5 mb in format jpeg m-am pus sa desfac magul...sa caut schema, sa-mi scot valorile la condensatori [[ nu gasesc cativa ] si ma uit ca curca-n lemne la un condensator cu 3 pini + masa, capacitati diferite in acelasi cond. Si ma vede tata, ce face el, ce nu face, ma trezesc ca ma suna o ruda , ma cheama, ma prezint... si vin in brate cu inca un mag. Il tinea prin beci . " ia-l poate-ti trebuie " Un tesla - unitra M1417 S Asta reda o idee mai bine, insa, beleaua e ca reda doar pe un canal si o singura pista, celalalt canal, defuzorul e mort, mai mult, scoate tot pe un singur canal si pe conectorul de iesire. Pana sa ma apuc de electronica, i-am pus la punct si partea de mecanica, trage, invarte, mai are si o bucsa adaprtoare la rola presoare pentru marirea vitezei de redare. Are fideliatea mai buna decat cel pe lampi, reda inaltele mai bine, insa cel pe lampi... se aude ceva mai "cald", dar spectrul audio e restrans, fata de unitra. In interior arata jalnic, are niste condensatori, de zici ca sunt "home made" cu scoci si folie, rezistente decolorate [ unele au lucrat la temperaturi inalte, maronite ], contactele de cupru [ un fel de sanie care inchide mai multe circuite simultan ] sunt inegrite... e pe tranzistori, daca apas butoane, scoate niste zgomote mari , daca dau volumul mai tare incepe sa pacane rapid .. asta da provocare de reconditionare, La asta trebuiesc inlocuite cam toate componentele... E stereo, capul arata intact, neuzat, amplificatorul duce boxe de 8 ohm si ar scoate 5W. Nu m-ar interesa ca sa-l folosesc ca amplificator, deci de amplificare nu ma voi atinge, ma voi concentra pe preamplificare, macar ca deck sa functioneze. Dar..pana imi voi baga nasul in asta, ma voi ocupa de PHILIPS. TESLA - UNITRA va mai avea o vreme de asteptat, chiar daca e stereo. Macar am sa-i verific capul sa vad daca am continuitate , sa nu fie capul busit. Ce mi se pare interesant la el este ca, n-are traf, de fapt... traful e in electromotor Totusi, magnetofonul pe lampi in comparatie cu asta, e bibelou , nu are nimic coclit in el, condensatorii arata mai bine, in ciuda faptului ca are 50 ani in comparatie cu 30. Destul cu offtopicul, continui cu PHILIPS-ul Sa incerc sa pun schema la marimea completa, sa se inteleaga exact tot ce scrie pe ea, si sa ma ajutati in primul rand cu sfaturi privind condensatorii. Adica, am scos valorile, in schimb, nu stiu daca voi gasi la magazinul de electronice toti cond cu valorile conform schemei. Iar daca e nevoie, daca e sa folosesc abateri,cu cat sa ma abat de la valoarea schemei. Daca as face rost de un capacitor [ cumpar ] m-ar ajuta sa determin capacitatea fiecarui condensator? Astfel incat sa ii inlocuiesc doar pe cei ce nu corespund valorilor normale? iata si link-ul, multumesc frumos ptr ajutor cu postatul foto http://i50.tinypic.com/2qa7bqb.jpg Link spre comentariu
nicolae57 Postat Februarie 24, 2010 Partajează Postat Februarie 24, 2010 Nu te apuca sa schimbi toti condensatorii.Trebuiesc masurati si schimbi numai ce este nevoie.Din ce-mi povestesti, parerea mea e ca ar trebui sa ceri sprijinul unui electronist.Ai atasata si schema de UNITRA. Link spre comentariu
suat Postat Februarie 24, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2010 philipsul... ma las batut :cry: Nu am sa schimb toti condensatorii...din simplul motiv ca... prin toate magazinele de pese electronice, nu am gasit condensatori cu valorile din schema philips-ului.adica din vreo 30 de dinastia... aveau vreo 3S-a prins si vanzatorul [ incerci sa repari vreun TV pe lampi? Deh, am cautat sa gasesc condensatori ca cei din schema... de 128 V 500 V , si asa ceva nu prea am avut noroc sa gasesc.A mai ramas varianta verificarii tuturor conz-ilor si cei ce nu corespund, ii caut, chiar si pe net, recuperati, macar sa corespunda. In schimb m-am apucat de unitra sa il studiez, sa il pun in probe, am bagat in priza, un canal era ars, nu putea reda stereo, nici prin iesirea alanlogica, imi scotea doar pe un canal.L-am demontat iar din toate oasele, am scos circuitul de mplificare, am gasit 4 rezistente de 1W [ din emitoarele BD-urilor ] inegrite, cele de pe canalulars erau negre, celelalte erau maronii [ trebuiau sa fie verzi ]. Am verificat ce rezistori sunt , conform schemei [ multumesc nicolae ] Iar pe canalul bun gajaia. Am cumparat toti conzii, am schimbat rezistorii, cu unii de 3W [ cei originali, erau de 1,8 ohm, cei cumparati am inserist 2 cate 2 unul de 1 ohm, altul de 0,8 ohm ] am inlocuit. [ 2 conz de 1000micro de 25 V, unul de 1000 micro de 50 V, 4 de 4,7 micro ] am testat, functioneaza perfect amplifiucarea, nu mai gajaie deloc, duce pana la maxim fara distorsiuni, nici nu am umblat in reglaje ca sa o ciobanesc sa se auda mai tare. Ce mi s-a parut insa interesant, el scoate 2 x 5 W pe 8 ohm, si facusem eu odata rost de o placuta de 2 x 10 W cu TDA2005. Surpriza, asta de 2 x 5 W cred ca se aude , fara sa exagerez, mult mai tare. De fapt,de mai mult de 2 x mai tare. M-am mirat. Am pus pe boxele combinei audio, chiar am sunet puternic. Nu canta cat combina, dar canta .Iar la placa de preamplificare, urmeaza maine cu ajutorul schemei, sa-mi scot valorile conzi-lor celeilalte placi [ preamplificarea ], m-am pus u un betisor cu vata in cap sa curat contactele, am mistcat putin de conzi, cand baraie, cand canta, problema e ca, atunci cand imi baraie baraie destul de puternic, imi da senzatia ca arde boxe. Am sa ma pun maine sa scot placa din mag [ o sa dureze ceva, sa-mi numerotez ordinea manunchiului de cabluri , sau preferabil sa fie suficient de lungi incat sa-mi permita scoaterea placii din carcasa, si am sa ma pun, scot valorile, demontez tot ce e intrerupator, pentru curatare, in specialcontactele acelea ca saniile care sunt actionate atunci cand se inregistreaza, pentru ca sunt negre. Am facut eu partea mecanica, insa, o sa trebuiasca sa imi caut o curea, una din curele nu isi face treaba, e largita. Magul are 3 curele si roti de frictiune. Una face legatura dintre o rotita motoare si volanta [ cu sistemul rotii presoare ] ce-a de-a 2-a, cea larga are ca roata motoare, volanta si face legatura cu rola ceinfasoara banda atunci cand reda [ se blocheaza rola si se incurca banda ] , si cea de-a 3-a face legatura intre acea rola care se blocheaza si contorul de banda ] In comparatie cu cureaua de la philips, sunt mult mai subtiri [ cam de 2 x mai groase ca cele de casetofon ] Am sa incerc daca nu gasesc o curea de unira, sa folosesc chiar o curea de casetofon , forta de rotatie nu e prea mare, deci si-ar face treaba. oare maine ce-oi face, am vreo 30 de cond pe schema, bine ca au capacitati mici, ca astia de capacitati mari si volti multi mi-au rupt buzunarul. 10 lei am dat numa pe 3 cond [ aia de 1000 micro ] de pe amplificare. + rezistorii... 4 perechi alti 4 cond mici, si vreo 2 cond ptr PHILIPS. Ajung sa bag bani in UNITRA mai mult decat nu valoreaza el. Macar de aveam vreun AKAI. [ daca aveam vreun AKAI, apelam la un electronist. mai am unu mare, nu stiu ce filtreaza, merge la vreo 30 V si ala, si e metalic, si imi da putin brum si pe iesirea analogica. Sper ca la sfarsitul saptamanii, sa fac unita functional asa cum trebuie. E si un pic ciobanit, spatele de la vu-metre e topit, placa cu potentiometre era desprinsa, ii lipsesc suruburi. Link spre comentariu
Spitfire Postat Februarie 24, 2010 Partajează Postat Februarie 24, 2010 Nu e necesar sa pui condensatori de aceeasi valoare, conzii electrolitici nu sunt componente de precizie, trebuie sa respecti doar tensiunea la care lucreaza, egala sau mai mare. Si mai ales, sa intelegi ce face acea componenta acolo, altfel "orbecai". Link spre comentariu
suat Postat Februarie 25, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 25, 2010 nu ma prea pricep sa-mi dau seama cam ce fac conzii, unde se accepta tolerante si unde e regula sa se respecte valoarea stricta. dimineata, am sa fac ceva fotografii si la interiorul magului PHILIPS, sa vedeti cum nu s-au decolorat, cam toate piesele sunt mari, condensatorii, majoritatea lor arata ca niste rezistente, numai ca pe ei este scrisa valoarea lor, rezistente groase cat degetul mic. Cred ca toti sunt eletrolitici, unul sau 2 sunt polarizate, cu corp de aluminiu. Treburile par sa se complice un pic, am sa caut sa ii masor pe toti, sa nu ii inlocuiesc degeaba, mai ales fiind posibil ca s ii inlocuiesc cu ceva mai slab calitativ decat ei. Ar trebui cred sa iau si rezistentele ce par decolorate sau incalzite sa le masor rezistivitatea si apoi comparate cu cele din schema. Am lista de 30 condensatoare, din alea 30, am gasit doar 4. Cred ca ar fi necesar sa micsorez lista cat posibil. Daca gasesc sa zic 4 defecti, vA fi mai usor sa ii gasesc [ in bazarul forumului chiar ] Si ptr ca nu am avut somn, am mai "bibilit" un pic la unitra. Am curatat saniile [ acele intrerupatoare lungi ce se gliseaza atunci cand se da rec ] contactele erau negre. Cu alcool tehnicsi un betisor cu vata, le-am albit putin, fara sa le demontez. Si a facut minuni. mi-a "desfundat" un canal. [ canalul era mort din toate pct de vedere, defuzorul din mag, e mort, rezistorii din emitoarele BD-urilor strapunsi, mai departe, nici pe preamplificare nu aveam semnal pe respectivul canal [ nici pe iesirea analogica ], am reparat amplificarea + condensatori schimbati partial, am aflat si cum sta treaba de fapt prin stereofonie [ cu pista 1-4 si 2-3 activate am semnal stereo, alfel, semnal mono, dealtfel pana acum nu am stiut acest lucru ]. In schimb, trebuie sa insist cu curatarea contactelor, pentru ca, el functioneaza dar la cea mai mica vibratie, incepe sa bazaie , nu ar fi asta o problema, numai ca, bazaitul e foarte puternic, cred ca asta a dus la strapungerea amplificarii si arderea defuzorului.Pe modul inregistrare, nu sterge [ am curatat un contact, la celalalt nu am ajuns ] in schimb aud in boxe ce inregistreaza, dar semnalul e foarte mult distorsionat [ bazait, tiuit, fasait, paraziti, si sigur vine din preamplificare, intrucat amplificatorul, e ok, testat, sunetul e curat, daca nu ii pun semnal la intrare, nu "maraie nimic" Sunt si niste condensatori electrolitici urati tare. Arata ca IPRS-ul [ adica albi transparenti ], mai sunt cativa, seamana cu un scoci rulat, necapsulati, astia toti sunt nepolarizati. Polarizatii arata normal.din cate am mai citit, astia nepolarizati sovietici, se schimba fara mila. Am impresia ca la condensatori, se incadreaza in limite o abatere de +- 10%. Am sa imi caut valorile cele mai apropiate de capacitatile pe care ei le au. Intrebare, conzii cu capacitati mici, sau foarte mici, credeti ca ar fi bine lasati asa? in cazul in care nu se gasesc inlocuitori? Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Februarie 25, 2010 Partajează Postat Februarie 25, 2010 In principiu e bine sa schimbi tot ce poti, "fara mila" cum spui tu.Daca schimbi numai componentele defecte, aparatul fiind vechi e posibil ca in scurt timp iar sa ai probleme cu alte componente si pana la urma il arunci pe geam.Prima data e bine sa incepi cu redresorul.In special la magul pe lampi, de exemplu, condensatorul triplu de filtraj poate fi inlocuit cu 3 condensatori moderni de 22...47uF/400V care se gasesc usor la magazin.Ar fi bine daca ai inlocui tubul EZ80 cu EZ81, sigur e uzat si EZ81 este mai bun.Daca nu ai tub, poti folosi 2 diode cu siliciu 1N4007 inseriate cu cate o rezistenta de 100...200 ohmi/3W, dupa caz.Daca folosesti diode, condensatorii de filtraj pot fi si de 100uF/350...400V. Din pacate schema e prea mica si nu se vede scrisul si valorile tensiunilor si componentelor.Valorile rezistentelor din schema trebuie respectate ca si puterea lor disipata.Condensatorii de cuplaj intre etaje - din grilele tuburilor- iar nu sunt critici ca valoare, daca de exemplu pe schema scrie 50nF/250V poti sa pui linistit 68nF, 100nF sau 220nF ca n-are nici pe dracu', doar tensiunea sa fie 250V sau mai mult.Condensatorii CRITICI sunt cei din bucla de reactie negativa a preamplificatorului, acolo se face o corectie specifica pentru benzi de magnetofon si e bine sa pui exact valorile din schema.Daca nu gasesti piese la magazin, o sa fi surprins cate piese "potrivite pt montaje cu lampi" gasesti in TV-urile A/N sau color generatie mai veche: condensatori la tensiuni mari electro;itici si neelectrolitici, rezistente de putere, diode, etc.In sursele vechi de PC de asemenea se gasesc cond. de filtraj la 380... 400V!Tubul ECL82 (finalul) se schimba direct cu 6F3P rusesc.E pacat sa nu restaurezi magul pe lampi, e o piesa care merita. Link spre comentariu
suat Postat Februarie 26, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 26, 2010 Adica le vine randul la fiecare piesa, chiar daca acum functioneaza bine unele. Astazi din pacate nu am avut timp sa mai demontez la mag sa ii fac poze, am lucrat din plin la Unitra. Unde am vazut electrolitic, am schimbat, unde am vazut rezistor decolorat, schimbat. Cablajul unitra e cam prost realizat, piesele lipite oarecum ciudat [ pinii indoiti, imi trebuia acel "aspirator" incalzit cu lectronul, dezlipeam trasee chiar [ le refaceam usor ] am reparat acele contactoare cu sanii, ansamblat la loc, functioneaza, mai am un pic de umblat la curele. Reda bine acum, mai am de inlocuit o rezistenta de 0,5 W si un condensator mare de vreo 3300 micro, e electrolitic si e metalic. nu mai gajaie, nu mai baraie, functioneaza bine, in schimb la volum maxim, aud acel barait de 50 HZ. 2 condensatori mari are, unul filtreaza alimentarea amplificatorului celalalt de 3300 preamplificatorul + celelalte + o rezistenta de 100 ohm, neagra si ea de 0,5 W am sa folosesc una de 1W sau 3W [ pe schema scrie 100 ] Nu am reusit sa rmediez la capitolul inregistrare , amplificare prin preamplificator, pe un canal in functie de volum, aud un tiuit pe un canal, cand maresc volumul de intrarem tiuitul creste iar la 2/3 din volum dispare, insa acul VU-metrului sta ridicat, si urca in functie de volum. Problema e ca inregistreaza acel tiuit. Scurta recapitulare. Unitra, starea initiala, nu reda nimic, huruiau toate rotile din el.Am inceput cu mecanica, apoi amplificatorul, apoi placa de preamplificare. Functioneaza aproape perfect.O curea sa o schimb , si sper sa reusesc sa remediez si problema tiuitului de pe un canal cand inregistreaza. Asa facea si inainte de a schimba electroliticii. [ nu stiu acum daca pe un canal sau pe ambele auzeam tiutiul, ptr ca inainte de electrolitici, facea mai rau ] Philipsul, am restaurat partea mecanica [ amreiajele patinau atunci cand derula, prima data am folosi un cauciuc foarte elastic, nu era bine. Cand ambreia, cupla direct fara sa patineze deloc, sarea cureaua , mai ales cand avea rola plina ] am inlocuit gumele acelea foarte moi, cu gume din radiere pentru creion, pelikan. Functioneaza perfect, ambreiaza... bine adica cand are de tras rola plina, ambreiaza, patineaza putin apoi trage. Adica nu preia sarcina in socuri. Deci e de bine. In rest, m-am uitat precum curca-n lemne la el. In legatura cu calitatea sunetului, ca sa va faceti o idee cu privire la calitatea sunetului scos de philips si cel de unitra, am sa inregistrez de pe benzi pe calc o melodie de pe o rola, fara sa fac vreo procesare de sunet, si sper sa se "vada" diferenta de care vorbesc.Tot ma uit pe forumuri unde vad magnetofoane, citesc tot. Aveam philipsul undeva la tara, il foloseam cand ajungeam acolo sa redea o banda, adica a fost si este folosit ocazional. Am gasit cand am facut curatenie intr-un dulap, o rola mica pe care imi amintesc ca ma inregistrase o ruda spunand poezii, veche de vreo 20 ani. Ar fi fost pacat sa nu o fac MP3. Am adus magul, am pus rola, am tras pe PC, m-am jucat un pic sa "comprim" melodia [ era inregistrata la 19, si eu redasem la 14,5 ], rezolvat. Am incercat alte role sa le pun pe calc...si nu prea mi-a placut cum se aude. Astfel am hotarat ca e timpul sa il restaurez, sa functioneze la parametrii norali, sa redea normal, asa cum ar trebui sa redea o scula pe lampi.Daca magnetofonul unitra poate reda bine, fara indoiala, sik philips-ul o poate face cel putin la fel de bine. Mecanica functioneaza perfect, are o curea groasa, si lunga , are si un intinzator magul mai are zile, si inca multe. Am mai observat ca are capul cu 4 pini, ca la magnetofoanele stereo, deci as putea gasi chiar un inlocuitor pentru capul original, un cap fara sant, impecabil chiar. Lampile daca e sa le inlocuiesc cu cele mentionate de tine, sa incerc pe cat posibil sa le achizitionez noi? Adica sa imi vina in cutie, nefolosite? Lampile de pe mag le are bune, probabil cum ai spus tu, uzate. Hi ca am sa caut o solutie sa pun schema in formatul original, in care sa se observe toate noatiile si tensiunile, cel putin cond aia critici sa-i schimb. Link spre comentariu
suat Postat Februarie 26, 2010 Autor Partajează Postat Februarie 26, 2010 http://i50.tinypic.com/2qa7bqb.jpg mie imi merge link-ul asta, si se vad toate valorile sa mai spun un lucru, nu stiu daca are vreo importanta. Tensiune de alimentare, se poate schimba in functie de tensiunea de la retea. El fusese reglat pana sa il achizitionez pe 220V , cand l-am luat in primire, am modificat de la 220 la 240V , stiind ca tensiunea in retea STAS este de 230 V [ cine crede ca la priza trebuie sa aibe 220V crede gresit, ci rebuie sa aibe 230 V ] Si din pacate, tensiunea oscileaza in jurul acestei valori, astfel ca am selectat 240V ca sa fiu sugur ca nu depaseste tensiunea de la priza tensiunea necesara magului pentru alimentare. Si functioneaza asa de vreo 10 ani. [ si-mi urla mintea la d-astea de cand aveam 13 ani] la vreo 14 ani "mi-am prins" urechile in el cand mi-a sarit cureaua, incercand sa il pun sa cante...in picioare. L-am desfacut, am asezat cureaua, si curios... ce frumos se aprinde ochiul magic, m-am corentat la ochiul magic, m-am invatat minte, a 2-a oara cand i-a sarit cureaua l-am tras din priza si.. m-am corentat si la condensatorul ala 3 in 1 ma uitam ca Zdreanta la oua dupa aceea ;ivatasem sa inregistrez la el, ocazie cu care am sters toate rolele inregistrate la alte viteze. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum